Sisene

TEEMA: METSAVEOKÄRUD

20:42 03.03.2008
svenson33
metsaveokärud
millist osta zetor proxsimale? ja kust saab kõige sootsamalt?
16:56 04.03.2008
akustik (registreerimata)
Re: metsaveokärud
see aasta pidi praam ise puud metsast peale võtma - süvis annab juba välja.
18:26 04.03.2008
onu endel (registreerimata)
Re: metsaveokärud
krt, koomikuid ikka veel leidub:D
13:41 05.03.2008
käkipress (registreerimata)
Re: metsaveokärud
lase teha või tee ise zil 137 - 157 baasil.
Ülejäänud on puhtalt tehaste-esinduste rida.
Nokka, Kronos, Patu-Kesla, Farmi, Farma, Palms, Weimer....jne.
13:42 05.03.2008
käkipress (registreerimata)
Re: metsaveokärud
sorry, zil 131, mitte137
21:56 05.03.2008
svenson33
Re: metsaveokärud
aga kust leiab sellise venna kes on teinud ja teeb zilist käru. palju see kõik umbes maksma võib minna
00:02 06.03.2008
svenson33
Re: metsaveokärud
kas tõstuki teen ka ise villasestlõngast. mul on norm metsaveokäru vaja ja zilis tehakse vedavadkärud. see ei ole päris nii lihtne. hr üksjalgväravad :)
21:34 06.03.2008
käkipress (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Zil 157-st ca 25-40000 läheb valmistamine maksma, kui ise teed.
Tõstuki pead ikka ostma.
MTZ tarbeks on vaja ka jvv-le teha suunamuutja reduktor, kui kasutad K700 rattaid, siis 1:1, kui K701 rattaid siis 6:7 ülekandega. seda muidugi juhul kui käru ratasteks on T150K omad. Zetoril on sama suhtega sünkroonülekanne, ei tohiks probleeme tekkida.
Kui ise ei saa hakkama, siis kusalgi Ida.Virumaal on üks säga, keslmistab selliseid kulgureid hulgim.
08:48 07.03.2008
Kah kolm käru teinud (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Zil 157 ei saa vedavat käru teha,tähendab saab muidugi aga tööd sellega teha ei saa. 131Zil on enamvähem käru moodi,vahekasti saab Zili enda omast väga edukalt ja piisava tugevus varuga.Sul oli vist mingi väljamaine traktor,kõige parem oleks mõnest väljavedaja tagumisest osast see käru ehitada.Hind?Zillile tuleb palju värsket rauda juurde keevitada ja materjal on suht kallis. 25-65 tuhat ehk.Kui saad kusagilt vedaja tagumise osa tuleb ehitada tiisel ja ilmselt reduktor,suures plaanis kõik.Ainult mis hinnaga seda saab ei oska arvata.Edu ehitamisel.
21:41 08.03.2008
neememee (registreerimata)
Re: metsaveokärud
sportlikust huvist mis neil zilidel vahet on?
09:44 11.03.2008
rainer520
Re: metsaveokärud
K700 ja K701 rattad on ühe suurused, vanal K700-l(ümara pika ninaga) on väiksemad.
14:23 11.03.2008
. (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Zil - 157 on kobakas vahekast kust tuleb kardaan mõlema tagasilla juurde eraldi, Zil - 131 ainult üks kardaan mis laheb läbi keskmise silla reduktori tagumisse. Peale selle on Zil - 157 väiksemad rattad ja sildade vahekaugus.
15:43 11.03.2008
jah. (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Peale palansiiri võlli jämmuse pole neil Zillidel mittemidagi ühist,palansiiri võllid ka omavahel ei sobi.
16:57 15.03.2008
kõrtsi (registreerimata)
Re: metsaveokärud
kas keegi valmistaja kontakstandmeid ka teab? oleks vaja metsaveokäru mtz-82-le
17:52 15.03.2008
scania0
Re: metsaveokärud
14:35 19.03.2008
käkipress (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Metallix-Puit OÜ
Kontaktandmed
Telefon 503 0311
Aadress Rakvere 61C Avinurme vald, 42101 AVINURME
06:56 20.03.2008
Maunopoiss (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Mai saa aru ,milleks ise aretada kui võiks panna teie pakutavale hinnale siin veel 100 kilo otsa ja osta uus käru, pole vaja jamada ja seppa mängida,mingist ****st saia teha. Kui aga pole niipalju raha ,et osta uut käru ,siis järelikult pole ka vedamist piisavalt palju ,et üldse sul seda käru vaja oleks. Selle aja mis sa selle ehitamise peale raiskad ,sa võiks uue käruga juba metsas teenida.

Muudetud 4.2.09 09:38

08:57 20.03.2008
käkipress (registreerimata)
Re: metsaveokärud
kas Sa Maunopoiss oled seda tööd teinud mingi tavalise väikserattalise vankriga? Ilmselt ei ole. Ilmselt pole Sa seda ka millegi muuga teinud. Ka hindadest ei tea sa tuhkagi. 100 kilo lisamisega saad ainult kellegi rüsaks aetud panni.
Selleks, et soetada mingi tõsisem agregaat peab omama päris suuri mahtusid, seda aga väiketegija oma pisikese bilansiga ei saa, samas kui Sul on juba mingi 25 ja rohkem hektarit metsakest, siis puhtalt eluviisi pärast tasub sellega ise tegeleda, mitte maksta mingile firmale 250-300 eek tihumeetri ülestöötamise eest.
Kui inimene tahab mingi hobiga tegeleda, no mis see sinu asi on, tema raha ja ise teab kuhu ta selle kulutab.
Inimesi on igasuguseid, kõik ei tahagi rasket pappi teenida.
Näiteks mind ei huvita kopka eestki mingi villisega kusalgi mudas ukerdada ja end vintsiga välja vedada, aga sellegipoolest ei virise ja õienda ma nende vendadega, kes seda teevad, et ostke omale mingisugune valmis kulgur.
17:47 20.03.2008
kändjakivi (registreerimata)
Re: metsaveokärud
kas kellelgi on ZIL 157 raami koos sildadega myya, teeksin ise ****st saia
20:40 20.03.2008
. (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Ja huvitav kust kohast sa ostad korraliku vedava käru, see mida firmad müüvd on rohkem mänguasi.
21:13 22.03.2008
metsamari (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Võib ju osta ka valmis vedava ja hea käru kuid hinnad on tõesti mõnusald kõrged.Ise kasutan 131-hest tehtud käru.Valmistaja on Mäesaar Võrust.Kvaliteedil pole vige aga käru peaks olema 150 ratastega, ei tasu panna balloone alla need on liiga madalad.Käru ehitamisega peaks küll ka ise hakkama saama.Edu siis.
13:35 25.03.2008
kogemus olemas (registreerimata)
Re: metsaveokärud
150 ne ratas on tugev ja okstele vastupidav kuid balloonide läbivusega ei anna võrreldagi.
14:32 25.03.2008
Underm (registreerimata)
Re: metsaveokärud
K700 ja K701 rattad ei ole ühe suurusega. Ümara ninaga vana 700 pole olemas (võib olla miskine prototüüp?).
K700A ja K701 rattad - rehvid on ühe suurusega. K700 omad on väiksemad.
14:55 25.03.2008
on kyll olemas (registreerimata)
Re: metsaveokärud
vanem 700 on kyll ymara ninaga. 701 on kandilise ninaga.
20:18 25.03.2008
. (registreerimata)
Re: metsaveokärud
11:08 26.03.2008
mees metsast (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Kirjutate siin Zil-i raamile tehtud kärudest.Mind huvitab protsetuur mis oleks vaja teha,et käru ka ametlikuks saaks?Igasugused velgede ümber ehitsed.Kuidas seadus nendesse suhtub.Või peab sellise töö jaoks olema sertiftseeritud firma?Kas kodus tehtud Asju ka omaks võetakse?Tahaks oma riistaga metsast välja tulla.
11:18 26.03.2008
käkipress (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Kui teel transporttöid ei tee, siis põhimõtteliselt pabereid pole vaja.
kas Su järelveetaval kultivaatoril või külvikul on dokumendid ja number?
Tegu on haakeseadme, mitte haagisega sel juhul.
11:53 26.03.2008
mees metsast (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Ei tea, kas seadused on leebemakas läinud või on seaduse silmad mõistlikumad. Igatahes on olemas paari aasta tagune juhtum, kus sai näpud ära kõrvetatud. Proovisin samuti rääkida heinapressidest jt. samalaadsetest riistadest. Ei aidanud.
12:24 26.03.2008
UnderM (registreerimata)
Re: metsaveokärud
to . (registreerimata) 20:18 eile

et mida ma õppima pean?

on K700 - kaldus kapoti ja väiksemate ratastega V8
on K700A - horisontaalse kapoti ja suuremate ratastega V8
ja on K701 - horisontaalse kapoti ja suuremate ratastega V12

ümara ninaga pole neist ükski. Ümara ninaga on ZIL 131. Näidake mulle mõnda sellise ninaga Kirovetsi ja siis võite mind õppima saata. Seni aga õppige ise. Ja hoolega.
12:59 26.03.2008
külamees2 (registreerimata)
Re: metsaveokärud
politseiga on viimasel ajal jama jah,mul 150ne kärul tõstuk peal ja siiani pold muret.nüüd hädaldavad et peab arvele võtma,passi pidi märge löödama et paigaldatud hüdrotõstuk.ja veel et balansiiriga poolhaage pidavat olema nüüd haagis ning kõik selliste sildadega tuleb arvele võtta,kurat mul heinapress ja kultivaator sama sillaga.vanasti oli ****laoti spetsmasin nüüd siis enam mitte
10:55 09.04.2008
metsamari (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Ikkagi soovitan metsavei kärule T-150 rattaid.Läbivus parem kui balloonidel,kogemus olemas.
20:05 10.04.2008
RN (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Tegin oma käru 2001a olen väga rahul.Eelarve oli 20 tuhat +tõstuk+reg. umbes 10 tuhat. Reg. igavene jama peavad olema tuled,pidurid,helkurid,peab mahtuma kabariitidesse. Kindlasti peab olema juhitav tiisel. 150 rataste jaoks peab palju ümber tegema. Panin originaal kummid kõrvuti tava zili velgedele. Kliirents reduktori alt 40cm. Vedrupakile panin lisalehe. Koormasse läheb 3m 6tm. ,palke rohkem. Reduktori korpuseks sain 5t autotõstuki reverskasti. Alusta sobiva tõstuki otsimisest,siis lihtsam kinnitusi ja tugevdusi teha. Tava käruga enam vedada ei taha. Rabas saan kätte saelt kus teised suured ligigi ei saa.Soovin edu ehitamisel.
19:56 20.04.2008
metsamari (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Mis tähendab orginaalveljele topeltrehvid.Palun täpsusta.
09:45 21.04.2008
käkipress (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Karta on, et Zil 131 rehvid on pandud Zil130 veljele ja siis topeltratastena käru alla.

Kirjutatud on: "Panin originaal kummid kõrvuti tava zili velgedele", millest aru ei saa?
09:10 23.04.2008
põllumees (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Kas on kellegil Zil-ist tehtud kärul 150-ne rattad all.Mis ülekandega in siis reduktor.
22:14 14.05.2008
paul301
Re: metsaveokärud
kas praegu tööd on? keegi oma vedavat käru ära ei taha ärida või?
22:55 30.07.2008
valdu67676 (registreerimata)
Re: metsaveokärud
kuidas see metskondade koondamine ka metsaveole on mõjunud. on ikka tööd?
22:44 03.02.2009
jargo007
Re: metsaveokärud
meil on ka praegu zilist tehtud metsaveokäru.
kärul all 150 rattad ja traktoril taga k701 ja ees150 ja veab normaalselt.
kui tahata uuemat siis tehke kulguri taga osast või tehke ise palansiirid ja ongi hea vedav käru.
veel saab lasta teha metsise firmal see on ka tehtud kulguri taga osast ainult tiisel on tava traktori jaoks, käru ehitamis võimalusi on palju.
22:46 03.02.2009
jargo007
Re: metsaveokärud
http://www.kronos.fi/eng/forest/Kronos%20160.htm

selline komplekt oleks igati universaalne, võtad traktori eest ja teed kõik tööd ära.
23:03 03.02.2009
... (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Ja kas loodad selle maksumuse kunagi tagasi ka teenida, eriti praegu.
23:13 03.02.2009
jargo007
Re: metsaveokärud
ennem ostaks ikka slle või sama väärse. metsise hind kuskil 3ml kanti ponssega ei anna võrelda, maksab kõvasti rohkem.

Muudetud 27.6.11 02:40

12:24 04.02.2009
-rando- (registreerimata)
Re: metsaveokärud
jargo kurat ponsse on nii madal upub ära ju!!!
21:12 12.03.2009
klutt (registreerimata)
Re: metsaveokärud
kas Ural 375 sobiks ka metsaveo käru ehitamiseks
16:27 08.09.2010
greider (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Kas keegi pole üritanud käru ehitada vene teehöövli tagasillaga. Võrreldes urali-zilli sildadega see palju kompaktsem, suurema kliirensiga ja tugevam, sest puudub vedrustus.
08:22 29.11.2010
Timm66
soovin T-40AM -le edesilda ja metsaveokäru koos fiskarsiga
esisid võib olla ka osadena,kuna midagi on olemas.1-velg,võll,kast
09:53 17.12.2010
meka 5 (registreerimata)
Re: metsaveokärud
157-st ehitatud käru on tunduvalt kergem kui 131-st mis on pehmel pinnasel tõõtamisel eelis
12:09 17.12.2010
ksidoe (registreerimata)
Re: metsaveokärud
mõtlen siin , et kas poleks odavam metsaraie teenus sisse osta kui igasugu jamaga tegeleda. mul on küll talus olulisemaid asju teha , kui ehitada mingit mõtetut metsaveo käru .
14:05 17.12.2010
Mtz920.3 (registreerimata)
Re: metsaveokärud
To: ksidoe. Räägi mis olulisi asju sa talus talvisel ajal teed?
Kui on 1-2 hektarit metsa siis võib seda edukalt ka t25-ga majandada ja soklitega palke ja kütet vedada. Kui aga on metsa 25 hektarit ja rohkem. Siis tekivad raskused.
Teenuse ostmisest: Oletame et, 30 hektaril kasvab 6000 tm puitu. Selle ülesöötamiseks kulub erinevate aastate jooksul jämedalt öeldes 6000x300=1800000 ehk 1.8 miljonit eesti krooni. See on täiesti arvestatav summa mis paneb mõtlema iga metsaomaniku enda traktori ja käru soetamise peale. Siis on üldjuhul ka teenuse sisseostmine suhteliselt mõttetu kui maksta iga tm eest mis metsa serva tuuakse 250-300? Kes aga tööd raskeks peavad ja metsatööd teha ei viitsi need muidugi ostavad teenuse ja saavad metsa eest pool seda raha mida saavad ise oma metsa ülestöötajad. Teenust tullakse üldjuhul siis tegema kui mujalt vedada ei saa ja kõikjal on pehme. See aga tähendab seda, et sinu metsas on peale tehtud tööd ka sellised roopad ehk "kuivenduskraavid" mida on hiljem väga raske siluda ja nõuab omakorda lisaks suuri lisakulusid. st seda, et tavatraktorite ja kärudega sinna metsa sõitmine ja materjali väljatoomine on raskendatud kui mitte võimatuks tehtuks. Tuleb jälle nö "proffide" teenus tellida ja see müttab jälle sul metsas kõik segi. Peale mida võib tulla metsaomanikul selline ahastus, et müüb oma allesjäänud metsa koos maaga.
Zetor proxima: On selline armas traktor. Naabrimehel on samasugune. Metsa ta sellega minna ometi ei raatsi. Esisillal on piduritorud natuke halva koha peal. Need võib muidugi ära keerata ja pimedad ette panna. Ja võivad neet piduritorud ja muud torud okste ja kändude taha jääda. Kütusepaak on kõhuall ja plastikust. See tähendab seda, et kändude ja okstega tuleb olla väga ettevaatlik. Käigukasti ülifilter on kas suhteliselt kõhuall ja võib okstelt viga saada. Kui kallis transmissioonõli metsa alla voolab on jällegi päev ja tuju rikutud. Hea oleks kännud maatasa lõigata ja oksad vaalu/hunnikusse või hoopis põletada. Mis on aga ajakulu ja töökulu. Ühesõnaga ideaalseid tingimusi oleks vaja. Kabiinis ei näe piisavalt ruumi, et jagajat paigaldada. Oleks ilmselt vaja kabiini tagumist osa pikemaks ehitada. Seega naabrimees proxima omanik kasutab metsas endiselt mtz traktorit. Millel on lindid paigaldatud nii traktorile ja kärule. Veneaeg olid mtz traktoritele tehasest kaasas ka lindid. Neid vedeleb tänapäevani siin ja seal kes viitsivad külge panna.
Minul keevitust ei ole ja jalgratast ehitama ei viitsinud ehitama hakata ja ostsin seega Farma T9 treileri 9 tonnise kandevõimega ja tõstuki. C6.0 . Olen siiani rahul. Vedanud sellega pea 1000 tm. Kui metsaalune täiesti pehme ja vesi peal siis upub loomulikult ära kui 8-10 tm 5m toorest palki peale panna. Kui aga on kuiv maa või maa läbi külmunud siis ei ole probleeme. Igapäevast leiba sellega teenida ei oleks kerge. Olen teinud vahel endale sobivaid tööotsi. Enda metsa saab vabalt veetud ja jääb ressurssi üle küll ja küll. Igapäevaseks tööks ja igal ajal igasuguse pinnasega see riist ei sobi.
Valmis komplekti eelis: Ei pea jooniseid aretama ja pead valutama kust saada materjali ja oskustega metallitöötlejat. Kaubanduslik välimus on tehasetoodangul. Väike mass Ca 2 tonni. Garantii.
Ise aretatud masina eelised: Saad sellise agregaadi nagu ise arvad parima olema. Saad valida raami ja erineva suurusega balansiire ja rattaid. Minu arust hea läbivusega on need kärud mis on võetud mõnelt spets metsatraktorite tagumine osa. Nendel on head laiad rattad ja hammasrattad balansiirides. Sellisega võiks ka igapäevaselt tööd teha kui traktori ees ära ei lagune. Sest käru on raske järel ja jõuvõtuvõll peab ka nii mõndagi läbi elama.
20:45 06.01.2011
82 (registreerimata)
Re: metsaveokärud
ega keegi ei oska öelda kust kohast K 701 rehve oleks võimalik leida normaalse hinnaga!võivad olla nii kasutatud kui ka uued!
21:33 07.02.2011
raipo
Re: metsaveokärud
Kellelgi äkki huvi zil 157 baasil tehtud metsaka vastu, seisnud teine juba viis aastat, esisilla zarniir läks pooleks, endal ei ole huvi sellega enam jännata,
keegi võib sellest endale kas või käru teha. Tõstukit enam peal ei ole
Tel 56560056
16:15 28.03.2011
bellakas (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Kui keegi jutustaks tõsisemalt ,zil 157 tehtud kärudest.
Oleks väga huvitatud!
15:38 15.06.2011
johannes666 (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Mu yhel tuttaval on see tehtud. J6uv6tuv6lli ylekande kastikese tegi ise, arvutas ylekanded välja.
Sellise käru ainuke häda on selles, et ta on siiski suht raske. materjaliga koonerdatud pole. Ja teine asi veel see, et silla reduktorid madalad. Jäävad kergesti kännu taha kinni.
19:51 14.11.2011
zil (registreerimata)
Re: metsaveokärud
selline küsimus et zil131 raamist on tehtud metsaveokäru. aga sillal on vardad all munakatega mis silda paigal hoiab. neid kokku kuus . et kas neid käivad lahti või tuleb uus osta.
19:51 14.11.2011
zil (registreerimata)
Re: metsaveokärud
selline küsimus et zil131 raamist on tehtud metsaveokäru. aga sillal on vardad all munakatega mis silda paigal hoiab. neid kokku kuus . et kas neid käivad lahti või tuleb uus osta.
10:13 11.02.2018
metsaveokäru zil 131-st (registreerimata)
Re: metsaveokärud
küsimuste küsimus; kas panna kaarkummid või t-150 omad?
22:00 11.02.2018
Metsamees. (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Kindlasti kaarkummid. 150 rehvide labimoot liiga suur ja hakkab traktorit lykkama.
17:46 18.02.2018
priit3339999 (registreerimata)
Re: metsaveokärud
Ei ole t-150 suur midagi õige reduktor peab vahel olema, t-150 rehvid vastupidavamad kui kaarkummid...

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.