Veoautod ja rasketehnika

Ameerikasse rekkajuhiks

 
autovt
16:34 16.02.2009
Plaan minna Põhja-Ameerikasse rekkajuhiks. Kas kellegil on kogemusi, kontakte või astub keegi kampa. Ootan asjalikku informatsiooni.
arx560
19:58 16.02.2009
lööks kampa kui reaalsed võimalused jne. Tean seda et usas kehtivad meie eu juhiload 3kuud.
meelis07
20:24 16.02.2009
kui asi oleks reaalne nagu igalpool räägitakse,et hetkel uurin ise ka asja ja plaan minna.
Onu Raul
11:45 18.02.2009
Mehed ,uudiseid ka loete või,keel peaks teil ju suus olema ,kui sinna sihite!Tööpuudus on ka seal, juhte lastakse lahti ja tööd on vähe.Km hind ,mis juhile makstakse on ka pisike.Aga kui tahtmine on ,miks mitte.
Teile kõigile
19:57 18.02.2009
See, et seal tööpuudust oleks rekkajuhtidel ei ole...Arvestada võite Ameerikas umbes 50-60 tuhat kuupalgaks, loomulikult oleneb firmast ja mis töö. Tavaline pikamaajuht saab min 60 tuhat, loomulikult olles ainult mõnes teatud osariigis tööl võib palk olla kuni 20 tuhat väiksem. Kui tahtmist on ja ka sihikindlust siis soovitan soojalt.
jappe
20:33 18.02.2009
oleks peaaegu isegi sellise tembu teinud aga mõtlesin viimasel minutil ümber isiklikel põhjustel.ajasin asju firmaga England,jättis küll hea mulje ..
http://www.crengland.com/logistics/index.jsp?page=about_segm
ents
US and A
22:40 18.02.2009
Seal US and A-s elategi veokas jah?
kui siin mõni ameerikas käinud veokajuht mingeid muljeid oskab rääkida, siis oleks tore lugeda.

Ennast hakkas ka too mote huvi pakkuma.
am
22:57 18.02.2009
äkki saad siit infi, kui soome keelt tönkad http://www.usvaaputkeen.com/
pole rekkamiiz
01:01 19.02.2009
Huvitav oleks teada kus seal Ameriigos need rekkad on?
professor sammaljalg
09:17 19.02.2009
www.truck.net abiks, cr england viimane firma, kuhu tööle minna ja isiklikult ei läheks tööle piirkonda, kus finantskriis alguse sai
kuule sammaljalg
15:06 19.02.2009
Sealt kust sai finantskriis alguse, seal see ka kiiremini lõpeb kui euroopas. Sul muidu mõttetera sees jutus, aga seekord paned ikka rumalat suust välja. Analüüsi oma kirja enne kui siin pudistama hakkad. Ja mulle tundub ,et sinu arvamust ei küsinud keegi.Et hoogu sattusid.
A6
19:13 19.02.2009
Ameerikas ei kehti EU load. Pead eksamid ara tegema.
PM
09:43 20.02.2009
kysiks kas kellelgi on weel nii haid linke kui see soomlaste oma.taname
Usa 336
09:18 21.02.2009
Kohalikke lube lihtne teha-eksami ku`simused.Teatud kohtades,NY ka venekeeles
professor sammaljalg
09:38 21.02.2009
usa 336 siis järjekordne isik, kes reklaamib, kui lihtne on ühendriikides teha sõiduautolube, veoautolubade jaoks vaja nädalaid koolis käia, eraldi veel näiteks kursus, mis lubab sõita õhkpiduritega veokiga jpm
Opticruise
16:53 23.02.2009
Härrased!
Youtubes on küllalt videosid kus räägitakse Ameerikas kaugsõidu autojuhiks olemisest. Isegi koolid on ise (vist) pannud üles neid tutvustavad videod ja kel Inglise keel vähegi arusaadav siis vaadake ka videosid kus räägitakse sealhulgas koolituse programmi sisust.
ehhee....
05:57 04.03.2009
usas ei saa ennem rekkalube teha kui sealset isikukoodi pole, selleks et, seda saada peab aga tooloa muretsema jne.. igastahes kova kadalipp, nii et jaksu!!
päntajalg
01:31 05.03.2009
Tsiteerin sammaljalga:
"usa 336 siis järjekordne isik, kes reklaamib, kui lihtne on ühendriikides teha sõiduautolube, veoautolubade jaoks vaja nädalaid koolis käia, eraldi veel näiteks kursus, mis lubab sõita õhkpiduritega veokiga jpm."
Kas on su andmed ikka kindlatest allikatest?
Aastaid tagasi olin ise sinna minemas ja oli omale kõik selgeks teinud.
Oli mul seal ka tugiisik, kes oli endine US pikamaa-autojuht ning omasin kontakte ka seal sõitvate Eestist läinud juhtidega.
Kui koer tõsiselt haugub, paneb ta ka esimesed jalad maha....ennem kontrollige oma väiteid, kui nii kindlas kõneviisis esinete!
professor sammaljalg
08:58 05.03.2009
jah, on küll kindlatest allikatest, ise ma seal elasin ja endaga vaidlema ei kipu. lingi andsin ma ka, kui ei jätku püsivust või keeleoskust sealt infot leida, siis edu.ee ja et puukotad ikka hästi klõbiseksid
lihtsameelne
11:03 08.03.2009
http://www.canadaimmigrationjobs.com/home.htm
Mulle meeldib sealne töö-ja puhkeaja seadus. Samas vahemaad on suured ,saab rohkem sõita ja läbi selle teenida. Samas on selgelt välja toodud palju on võimalik seaduslikult teenida.
MartMaelt
09:36 10.03.2009
mida kujutab endast ameerika rekkajuhtide töö ja puhkeaja seadus? kas keegi kursis?kas see erinev ka USAs ja Kanadas?
MPartel
18:52 15.03.2009
ilgeks jahumiseks kisub siin. teema algataja, kas sul kindel plaan ja oled juba asja uurind kah? ma just kavatsesin uurima hakata mis teha ja kuhu poole jooksma hakata. Äkki yhenduks kuidagi konkreetsemalt ja räägiks sel teemal. kui asi reaalne, lööksin puntti jne.
Messerschmitt
10:25 24.03.2009
http://www.xpressdrivers.com/index.html

US Xpress nimeline USA firma. Sigasuur ja võtab juhte tööle, üksi, paarimehega, naisega. Vali ja mine. Töötasud, tingimused, kõik olemas.
Pepe.
11:01 24.03.2009
USA - s vaja tööluba või rohelistkaarti. Nendega saab tööle.
68mati
23:05 24.03.2009
päris kuumaks see teema siin aetud. kas oleks ka potensiaalseid minejaid ? lasin ise kõik siin antud aadressid läbi, see sommide oma päris huvitav ja hästi tehtud.
MPartel
17:25 30.03.2009
ma oleks igatahes huvitatud ja nagu ma juba ytlesin siin siis võiks yhenduda. koos oleks ilmselt lihtsam asja ajada
y6x
19:31 30.03.2009
Ma kysiks ka siit omalt poolt, et kas kellelgi sis on konkreetseid ideid sinna põrutamiseks. Ise oleks ka huviline suur, kuidas sis nende lubadega seal on, et kas peab täiesti uuesti tegema w piisab mingist kursusest jne...keel on ka suus.
professor sammaljalg
20:55 30.03.2009
kergeusklikud ja muidu puuslikud võiksid esimesel võimalusel lõunapoolusele sõita oma karjääri edendama, seal ka suur hunnik maad ainult räuskavaid roolikeerajaid ootamas...
68mati
21:50 30.03.2009
huvi täitsa olemas. olen otsinud ka võimalus leida sealt mingi kontakt ( abi-lootus ), sest selge on see et päris lambist sinna ikka ei lähe ja jalaga ust lahti ei löö. ilkujatele tahaks öelda et siin vast päris " kutsikaid" ikka vist pole. eks kõik püüavad endale aru anda mida selline muutus endaga kaasa tooks. sinna sa ei lähe nii et 2 kuud tööl nädal kuni kuu kodus. sinna minnes peaks arvestama 2-3- e aastaga. see elu pole ka eriti lilleline seal. selle kõigega tuleb arvestada. selleks need foorumid siin ongi ju et omavahel aru pidaga, küsida-vastata, aidata, kogemusi jagada. miks kurat õiendada ja kirveid selga loopida teistele. tulge palun ükskord mõistusele--- me oleme kõik ( eeldavasti ) ikkagi täiskasvanud. edu kõigile. kontakti saab-- [email protected] mati.
hundipoeg
23:38 30.03.2009
kas kellegil aimu, kas seal ka miski töö- ja puhkeaja seadus? mingid kettad ja kiibid?
.
00:53 31.03.2009
Kettad on igatahes tollised
r84
09:15 31.03.2009
kellel siin tõsised plaanid ameerikasse autojuhiks minna olid ???? mul on ka, yksi kuidagi raske asju ajada.jäta omad kontaktid ja 2kki yhendaks jõud !!!
y6x
14:37 31.03.2009
kuid kas kellelgi keel nii hästi selge, et saaks sealsete pakkujatega läbirääkimisi pidada?ise kyll saan aru ja oskan rääkida, kuid kardetavasti mitte nii hästi ja korrektselt.

http://www.xpressdrivers.com/index.html

ise lugesin seda sama saiti, mis siin eespool välja toodi.
Vb kasvõi selle firma kaudu asju ajada?

e-mail: [email protected]

professor sammaljalg
14:53 31.03.2009
rotflmao, keelt isegi ei jagata, päris naljakas saab olema see vaatepilt, kus INS-i ametnik teid piirilt jalg-tagument hoobiga tagasi, kust tulite saadab

kesse ullike teile muidu rääkis sealsetest pudrumägedest ja piimajõgedest? minge ostke lotopileteid parem, tuleb odavam
no krt..
15:02 31.03.2009
mida hella ma seal poolas teen sis, kui ma venekeelt ei jaga yldse?
ja kas tõesti ei tohigi möelda selle peale, et kuskil kaugemal töötada?
krt, vb mulle meeldib see maa ja oleks lihtsalt huvi seal töötada. inimesed ju töötavad usas nagu igal poole mujal maailmas? teoreetiliselt on ju kõik võimalik? ja äkki ma ei tahagi minna sinna meeletuid miljone teenima minna..vaid lihtsalt kogemuse mõttes...

ärge nyyd pahandage..
68mati
15:38 31.03.2009
kribasin ka siia eile 21.50 ma ei saa aru mehed mis toimub. las inimesed teevad mis tahavad kui see teisi kuidagi ( halvasti ) ei mõjuta. võiks nagu aru saada et on kaks eri asja : kas minna ja teha midagi või lihtsalt arutada ja kaaluda võimalusi minekuks. mida kuradit te siis irisete teiste kallal. vast ei aetagi meeletuid miljoneid taga, sest igaüks oskab vast nendelt antud lehtedelt välja lugeda ja arvutada kui palju-vähe usa-s võimalik teenida on. minu arvutuste järgi kulub miljonite saamiseks ikka päris pikk aeg. ma pole ka mingi kindel "miljonijahtija", aga huvi selle teema ja võimaluste vastu ikka on. miks mitte minna kui leiad veel huvilisi, võimalusi ja oled endale aru andnud mis sind oodata võib. minu kontakt on eelmises postituses olemas. kui siin midagi arutada ei saa tänu torisejatele siis on ka teised kanalid kus lobiseda. NB !! ja teie, õelutsejad. lällaris, laevas, parklates ja kus veel iganes tööl olles olete kõik nö sõbrad. milleks siin siis nahutada ja oma halba tuju- viha teiste peal välja elada?????
nüüd väidavad, et ei sõit
16:25 31.03.2009
Aru nagu ei sa siin tööd pole ja jaoratakse nende kallal, kes püiavad oma olukorda kuidagi lahendada.Mida kaadrid ikka siia kõik kokku on jooksnud, mis kurat see teie asi on mida keegi teeb või ei tee elage rsk oma elu.Puumi aeg nagu kõik sõitsid ja eriti kraavides vedelemas näha polnud neid.
hundipoeg
17:01 31.03.2009
Loen foorumis postitusi ja hingel kohe valus. Kas tõesti ei saa ilma seda kibestumist välja valamata? Peaksime nagu kolleegid olema, aga jah pigem tundub hüäänide kari olema. Lausa häbi. Mina tunnistan teemasse puutuvalt, et pole kindel, et sinna va USAsse juhiks siirdumas, aga huvi võin vast ikkagi tunda, kuidas need tööolud ja tingimused seal kaugel maal. Aga kui siin mõne mehe kirjutusi lugeda, siis foorumis küsimine on surmapatt ja mõnele küsimusele vastamine riiklik kuritegu. Aga eks selline suhtumine valitse ju ka teel olles. Mitte iga kaas roolikeerajat ei tohi tülitada. Aga millist see sedasi seda mina paraku ei tea.
Siin keegi eespool väitis, et siin sõita ei suuda ja nüüd kipuvad sinna. Ei vaidle vastu ehk ongi tegu selliste meestega, kes siin sõita ei suuda, aga samas olen arvamusel, et juhid ehk suudaks sõita, aga va koormatega on kitsam ja neid ei suudeta enam leida. Nii võivad ebamugavalt koorma ootele jääda ka tegijad juhid, mitte nende süül. Kui aastaid tagasi oli tore kollektiiv ja lahe tööandja siis asjade kriitilisemaks muutudes on sageli tülid ka tühjast tekkima. Ma ei mõista kedagi hukka, eks kõigil ole raske ja närvid need sindrid kipuvad vahel ka liigsest pingest krussi minema.
Mehed olgem ikka mehed mitte tatikad ja rääkigem asjast ja jätame selle kraaklemise tühja tähja!
y6x
17:21 31.03.2009
Hea lugeda, et siin foorumis kõik ei olegi meeletult kibestunud ja negatiivsed kellegi soovi yle kuskil kaugemal kätt proovida. Tore kohe, kui tunda on ka poolehoidu.
MPartel
21:41 31.03.2009
jätan kah siis oma kontakti maha, olen kah ilgelt huvitatud sellest ideest võiks ju neid jõudusi yhendada kyll. [email protected]
ja veel olen hundipoja jutuga sada prossa nõus. mida on yldse vaja foorumites sõna võtta kui ei ole midagi asjalikku öelda ja lihtsalt vaja oma viha teiste peale valada, minge lõhkuge puid või kaevake kraavi...
rkj1
13:14 01.04.2009
Kullapalavikus naljamehed
no ma ei tea, mina teiega igatahes LUURELE EI LÄHEKS.
ma tõesti pole ise käinud aga sõbrade jutu järgi otsustades,kes käinud-näinud,olen veendunud selle ürituse haledas põrumises.
alustuseks mõelge sellele mis teie suvaliste,üksteisele võõraste *****ide venneskonnast järgi jääb kui tulevad esimesed tagasilöögid.
hundipoeg
18:47 01.04.2009
kahju et asises foorumis nii palju pahna ja vahtu. oleks ka tõesti meelsasti lugenud sellest töötegemisest seal suure vee taga ja millised võimalused siin mandril sõitnud meestel seal uusi kogemusi saama. aga käib üksteise kallal võtmine ja ei midagi asist. kahju kohe.
rkj1 sul õigus sellistega luurele ei läheks, aga ma pole ka päris kindel, et kõik siin foorumis käinud üldse kunagi on kokku puutunud rekkarooli keeramisega, hea kui bemari rooli juba lastud. sageli tunne, et pole see koolipinkki nühitud küllaldaselt veel.
professor sammaljalg
19:39 01.04.2009
näe hundipoeg, siin on sulle link - www.truck.net ,võid ennast eilaseks lugeda elust lombi taga. Üldiselt küsimus kõvadele emigrantidele - kui paljud teist sünkroniseerimata kastiga hakkama saavad? Sest seal sünkrosid ei tunta, lisaks muule kiviaegsele tehnikale.
hundipoeg
23:25 01.04.2009
näe sain targemaks, hea kui teadjaid. professor ega ma selle pärast udu ei ole veel, et selle usa rekka eluga kursis ei ole? eks ma loeks huviga asjalikku infot saaks ka teajamaks. aga miks sa sm. sammaljalg kohe solvama pead, kui keegi midagi küsib? kõik ei ole nii hiilgavate teadmistega igas valdkonnas nagu sina siin hiilgad. rohkem sallivust ja asjalikkust. selline kukepoja moodi kiremine ei vii kuskile!
hundipoeg
23:32 01.04.2009
aga kui juba küsimiseks läks, siis küsiks veel:
1. sealsest töö ja puhkeaja vahekorrast teab keegi ja kas seal ka miski ketta või siis kiibi süsteem toimib
2. kui pikk võib olla seal veduk ja kui pikk poolhaage ning kui pikk autorong?( max kõrgus ja laius ei tee ka paha)
3. sain teada, et automaat kaste vähe, aga kuidas lood seisuahjudega ja konditsioneeridega?
4. mitme voldine sealsete rekkate voolusüsteem?
5. rekkad ikka õhkpidurisüsteemiga? kas ketas või trummel piduritega?
6. kas katuse prosed lubatud? palju võib olla max lisa kaugtulesid?
7. mis on max täismass? ja palju seal juures koormat võib olla?
ma ytleks ...
00:16 02.04.2009
selle kohta, et inimene õpib kõike tegema ja harjub ka selle kiviaegse tehnikaga, kuid mulle tundub, et isegi selle yle arutlemine on tabu.
Kuid, äkki on kellelgi minna sinna mingiks aastakeseks ja teha midagi muud, ei pea just nimelt rekka peal olema.
lihtsameelne
10:55 02.04.2009
Ei mõista ,miks ei viitsita küberruumis rohkem vaeva näha. Õnneks nalja tegemise päev möödas. Professor räägib õiget juttu, kui ei suudeta juba siin antud lehekülgedelt leida infot , siis kuhu on plaan välja jõuda?
hnn
16:11 02.04.2009
Vaatasin seda xpressdrivers lehte. Päris räigelt on uhamist, 450 miili päevas. Traktorid on suht uued ja minuarust autom kastiga. Töö- ja puhkeaja jaoks on nn logiraamat. Aga erilist pudrumäge ma välja ei arvuta kui soolona on 43 senti per miil. Ei tea küll sealset elatustaset ja nö toidukorvi hinda.
ei ole rekkamees
08:31 03.04.2009
Sai loetud oma vigases inglise keels http://www.xpressdrivers.com/map.html
Mida välja lugesin oli
Tööl ollakse 10-14 päeva siis oled taas nn.kodus.
Päevas sõidad keskeltläbi 450mil või 2200mil nädalas.ma ei tea malju see km teeb aga umbes vist 800km. päevas.Miili eest saad alguses 35usa senti see teeb 3.50kronu ja km hinnaks siis mingi 1,75-2 äkki väga jämedalt arvestult. Päevas teenid seega mingi üle 1200.- kronu. Seega kuus saad teenida max 25-30k. Kui minu arvestued on õiged muidugi. Sellest tulevad muidugi vist maksud maha. Kui oled olnud autojuht juba 15 aastat USAs siis saad 44 usa senti miili kohta.
Muidugi elamiseks mõeldud kuudid on suuremad kui Eestis mõned korterid ja ka mugavamad.

Kogu usas võetakse tööle -treenitakse juhte välja 9 kohas.
Treeningust järgev tekst.



Orientation class is 3 full days.
Orientation pay is $47/day (total of $141). This is only paid upon being hired. The first $50 of Orientation pay is advanced on your fuel card once you are hired.
There is a drug test, physical and road test that are required.
Must quit most recent employer before attending orientation.

Things to Bring and Remember:

Class A CDL
Original Social Security card issued by the government – No metal cards, no copies, and they cannot be laminated.
Your name on your social security card must read the same as your driver’s license. If it differs it has to be corrected before orientation.
Certified or original birth certificate
If you have had surgery or been under a doctor’s care for anything in the last 5 years, you will need a medical release.
If you have any type of self-employment, unemployment, or jobs that are out of business, you need to fax all of those documents to your recruiter before orientation. Bring the originals to orientation with you. These type of documents would be DD214, tax returns, business license, drug consortium, ICC number, W-2s, pay stubs, safety letters, etc. *Ask your recruiter for further explanation.
1-2 weeks of clothing, bedding, personal hygiene items, and bath towels
Cash for breakfast and dinner for the 3 days of orientation and extra in case of an emergency.
*Note: If you are disqualified for any reason from the employment process, you are responsible for your transportation back home.
Voided check for direct deposit
Name, social, and birth date of anyone you need on your health insurance
*Note: Any dependent on insurance that has a different last name from you will require a Xerox copy of the birth certificate or marriage certificate for proof that you must cover them. Also note that if you have a child who is 19 or over you have to have “proof of student status” to put them on your insurance.
You must be in the hotel lobby at 6:30 a.m. the day of class, so they can take you
to class. Class begins promptly at 7:00 a.m.
We have 7 different service centers you can attend. Please see below for your location.
****Hotel rooms are double occupancy. You will be rooming with another driver.****
Service Center
Hotel address and phone
Transportation from bus station to hotel or bunkhouse

Ok peab ka minema raha teenima, eks õhtal uurin veel ja panen üles mida leian. Kui vaja võin ka midagi lisaks tõlkida
tahaks ka
09:51 15.04.2009
aga minu arusaam on ameerika tööst selline,et peaks olema eelnevalt roheline kaart ,mis annab töö -ja elamisloa.Pole päris nii ,et tahan ,olen ja lähen.Ja järgmine probleem on see ,et rohelist kaarti on igavene jama saada. Või keegi räägib midagi muud ja targemat? Aga oleks ise ka asjast kangesti huvitatid !
hundipoeg
22:02 15.04.2009
aga ehk sootuks Austraaliasse, seal veel vingemad need rekkarongid?
professor sammaljalg
10:27 16.04.2009
täpselt hundipoeg, mine aga, aga kuhu sa oma väljamõeldud veoauto siis paned?

tahaks ka-l on täiesti õigus, green card vajalik, social security number ka loomulikult, aga ega need siinsed saepuru-sassid kuhugile minemas pole, hea laeva peal lahjat laket libistades teiste omasugustega seda iba ajada
hundipoeg
11:13 16.04.2009
Tere Sm. sammaljalg!
Nagu näha minu kartused varasest lahkumisest siinsest keskkonnast on alusetud! See on igati rõõmustav! Keegi peale sinu ei suuda kirjutada nii sisukaid ja asjalike postitusi.
Pean sind küll veidi kurvastama, et vähemalt hetkel ei ole minust isiklikult miniat ei Ameerikasse ega Austraaliasse. Loodan, et see sind väga ei kurvasta.
Saan aru, et sina professor ju ometi nii madalale ei lange, et laevapeal sõidad ja seal pakutavat sööki suusisse võtad. Pigem piirdud ikka koduste tõhusate võileibadega. Head isu sulle siis. Minu isiklik arvamus laeva toidust on see et pole see lake midagi, aga mõnel nõrgemal võib muidugi põhja alt võtta. Ma saan sinu õpetatud inimese kirjutisest nii aru, et ega ei sünnigi teiste ametivendadega kohtudes suhelda. Parem ikka oma ette kuudis redutada. Mul sust kohe päris kahju.
Aga soovin sulle südamest jätku ja visadust oma joone hoidmisel ja teiste tuju tõstmisel!
professor sammaljalg
11:29 16.04.2009
ega ei kurvasta ega ei pane ka imestama, et suurtest jutumeestest tegijaid pole.

ega laevatoidu mittesöömist tuleb teinekord ikka ette, pole nii vaene, et tahtmise korral mitte suvalises baaris-pubis-restoranis kõht täis süüa, kui laeva peal söögiks jagatav vastu hakkab. lahjaks lakkeks nimetaksin kesvamärjukest, mille toel ülemuse ees sitsivast sülekoerast möirgav karu saab, seda mägede liigutamist ei viitsi kohe kuidagi ära kuulata, kõrvad hakkavad ennem ****vett jooksma ja tõesti, ennem hoian omaette, kui normaalseid sõpru-tuttavaid laevas pole, madal arengutase ei pidavat nakkav olema aga parem karta, kui kahetseda
hundipoeg
11:44 16.04.2009
Sm. professor sammaljalg!
Tunnistan on au asi sinu postitusi lugeda. Ja tõden päris sageli, et me ei olegi sageli eriarvamustel. Iganes tore vähemalt minu poolt vaadatuna. Kuidas sinu poolt seda mina ei tea. Selle sinu viimase postitusega olen kohe päris nõus. Eks minagi ole näinud neid jutumehi ja ka neid mehi, kes jutumeheks saavad peale jutuõli manustamist. Eks see kesvamärjukese manustamine laevas on ikka tõsine küll. Pole nüüd aastaid pidevalt mööda maad lõunapoole sõitnud, seega ei oska kosta kas ka maal parklates sarnane, et muidu ei tule uni, kui liiter pole vähemalt sisse valatud. Laevas seal juures kurb ka see, et enamus laevafirmasid panevad paraku mitmekesi kajutisse. Kunagi ei tea kui tore kamraad satub kaaslaseks ja kas temaga kaasneb ka seltskond või saad rahus välja puhata järgmiseks päevaks. Mis teha laevad ju väikesed ja ruumi vähe ja eks see oleks ju ka praalimine, kui igale juhile eraldi kajut anda. Tegelikult on päris kahju, et inimesed on valinud omale ameti, mis neid nii rusub, et on vaja närve sellisel viisil lõdvestad. Tööst tuleks ikka rõõmu tunda. Aga noh eks igaüks teab mida oma eluga peale hakkab.
Ka seda eelneva kirjutaja arvamust jagan, et kui ikka olla pidev laevaga sõitja, siis soov tõesti aegajalt menüüsse vaheldust saada. Olen isegi oma sõitmiste aegadel käinud enne laeva just sel põhjusel maal kuskil söömas.
speedf...
19:35 16.04.2009
Nojah kui teema algas meerika maale minekuga siis tundub, et hetkel oodatakse ikka seda valget laeva Tallinn -> Rostock suunal :) kus keegi miskit head paremat manustada saaks, sambla VS. hundipoja dialoog on kohati üpris asjalik.

Muudetud 24.04.09 18:42

Kõikse-mees , usasse.
15:54 07.07.2011
Pange juba selle teemaga edasi , siis lihtsam asja arutada . Oleks endalgi huvi asja vastu . EDU ALGATAJATELE .
tahaks kah soita
18:44 19.01.2013
kas on keegi tegelikult ka siis nyyd läinud voi lähiajal minemas?ma motlesin ,et kui ,siis sinna tahaks kyll minna kasvoi lyhiajaliselt
noh,et proovin ära ja saan siis ju targemaks
uugauudu
19:42 19.02.2013
kas veokajuhitööga kanadas ei ole keegi kursis, vaatasin et cv.ee-s oli kunagi midagi pakkuda.

usasse vast raskem saada kui kanadasse
kanadausarekkamees
06:41 22.02.2013
Tere mehed. Töötan siin juba üle aasta rekka peal. Kodubaas on Winnipegis, Manitoba provintsis Kanadas, töö käib mõlemal pool piiri. Kanada 13 tundi sõitu ja 1 tund muid töid, tööaken 16 tundi. USA sõitu 11 tundi, 2 tundi muid töid, tööaken 14 tundi. Kanadas 70 tundi 7 päevaga, USAs 70 tundi 8 päevaga tsükkel. Ise olen Kanada Alaline Elanik (Permanent Resident), abielus Kanada põliselanikuga. Ja tõesti lubade tegemine oli paras kepp, Euroopa load kehtivad kuni sõiduautoni, klass 5. Et teha klass 1 load arvesta minimaalselt 4000 CAD kuluga, olgugi et Euroopa rekka kogemus selja taga. Elu teel on karm, kuid muidugi tasuvam kui Euroopas. Rekkad on tihti sünkroniseerimata käigukastidega (Freightliner, Peterbilt, Kenworth ja Western Star) ja kasutusel on veel toredada trummelpidurid. Peetakse logiraamatut või siis moodsamaid e-logisid, puuduvad kettad ja kiibid. Rekkades on Satelliitarvutid, kust saab siis oma laadungi info, ei pea mobla kasutama ja nii edasi. Kui on küsimusi, siis lahkelt palun küsida, kui leian aega, siis vastan meeleldi. Hetkel olen Indiana osariigis, pausitan ja siis juba edasi Ohiosse Kanada paberirullidega. Vahemaad on meeletud, kuid USA kiirteede võrk on väga hea nagu Saksa Autobahn, nimi siin vaid INTERSTATE. Töötan sellises firmas nagu BISON TRANSPORT, Kanada hiid, alustuseks okei, hiljem plaanin ülisuurte vedude peale minna. Praeguseks sõidetud 27 osariiki USAs ja 9 provintsi Kanadas (üldse 10), NewFoundlandi pole veel sattunud.

USAsse käimisel pean iga kolme kuu tagant maksma piiril 6 USD, kuna olen Euroopa Liidu kodanik. Kui sul on aga Kanada Alaline Elamisluba, siis selle 6 USA dollari eest pannakse Euroopa Passi dokument I-94, mis annab mulle USAs piiratud töö-õigused, kuna tehniliselt ma ju töötan seal (ainult oma rekkaga seotud tööülesandeid täites). Lisaks olen ma taodelnud ja saanud FAST kaardi (Free And Secure Trade), mis lihtsustab selle omanikke piiriületust oluliselt. Viimane väljastatakse FBI taustauuringu põhjal, peab olema "puhas poiss" ja see on juba USA dokument.

Suur erinevus on veel siinsete kaalujaamade olemasolus ja faktis, et haagise telgi (enamasti 2, ) annab ja peab nihutama ette-taha kaalujaotuse pärast. Haagised on 53 jalga pikad, pannakse ka topelthaagistega 2X53 jalga (turnpike). Kanada täismass max 87000 naela, USA max 80000 naela. Sadulad ka enamsti nihutatavad ja kabiinide sisud nagu ballisaalid. Siin pole COE (Cab Over Engine) tüüpi rekkad populaarseteks osutunud, ikka kõik "ninadega". Parim on see, et siin ei ole neid lollakaid 45 minuti pause, tee pause millal tahad ja kui pikalt tahad, see-eest hommikune PRE-TRIP kontroll tuleb registreerida min. 15 minutit. jne jne jne blaa-blaa-blaa, Mario

Muudetud 22.02.13 07:56

Tüütsivana
11:38 22.02.2013
Kanadakalt väga hea lühiülevaade teisel pool Atlandit toimuvast. Viibisin ise ka aasta tagasi märtsikuus Chicagos ja selle ümbruses (Illinois, Ohio, Indiana). Just imestasime, miks USA-s veokid meie mõistes "pooltühjalt" ringi sõidavad. Kui selgus, et max kogukaal ca 36 t. siis rohkem mitte. Samas - sealsetel haagistel pole osadel korralikku raamigi all, seetõttu tühimassid ka ilmselt väiksemad. Ja diislikütuse hind on ka pehmelt õeldes oluliselt odavam kui euros: märtsis 2012 maksis tanklates ca 3,97 usd/gallon. Kohalikud veel kurtsid, et peale valitsuse maksukergitust on küte jube kalliks läinud :):)

Sealse tuuri bussijuhi sõnutsi arvestavad juhid töö-puhkeaega ise, spets vihikusse jooni vedades, sarnaselt meie analoogmeeriku ketta tagaküljega. Küll aga möönis mees, et uued masinad on juba elektrooniliste salvestus-seadmetega varustatud. Aga trassidel näikse liikuvat peamiselt 20+ aastased (veokid).
Üks illustreeriv videolõik ka masinatest: http://www.youtube.com/watch?v=_aLmLmPXEMw
Ristmikud on pea eranditult täisnurga all, ühtegi ringristmikku ei juhtunud nägema. Ja sillad - viaduktid: tõeline rägastik, eriti suurlinnade ümbruses.
mel...
16:49 22.02.2013
Tere! Mis see hommikune Pre-trip on?
Tüütsivana
18:08 22.02.2013
Parandan oma eelmist posti: mitte Ohio, vaid Iowa state.

to mel...: kirjas on PRE-TRIP kontroll, ehk sõidueelne kontroll, nagu aru saan. Mis protseduurid täpsemalt, võib vaid aimata.
looder23
18:11 22.02.2013
pre-trip kontroll on tõlkes enne reisi kontroll. see sisaldab auto visuaalset ülevaatust. kastuled põlevad, rehvid täis, ei ole miskit küljest ära kukkumas, ei logise, kuskil ei kohta mingeid lekkeid k.a. õhulekked, lõtke jne. tavaline kontroll, nagu peaks eestiski ja euroopas tegema. muidugi, ega keegi ei pontrolli kas ja kuidas sa seda teostasid, aga paberile tuleb märkida, et teostatud.
atähh
18:21 22.02.2013
aa nagu meil siin euros on soovitav hommikul peale ärgatust haamreid natuke näidata. mingi maa vanakuri kunagi küsis minu käest et kus see on... küsisin mis asi? siis seletas et ärkad tuled välja jne.... mina selgitasin kätega et voodist otse rooli jne.. muigas ja lasi ikka tulema
looder23
18:54 22.02.2013
aga eks seal ole asi karmim. kui miskit juhtub, hakatakse uurima, et kas ja kuidas, siis võib kõrvalõikamiseks küll minna. netis on lausa vieosid, kuidas seda reisi eelset kontrolli tehakse. juht käib eebliga ümber auto, kangutab siit ja kangutab sealt.
...........
19:49 22.02.2013
Arvestades mis muuseumi/kiviaja tehnikaga tööd tehakse siis küll. Euroopa masinatega ei anna neid siiski võrrelda? Õkonoomsusest ja keskkonnanõuetest ei teata seal vast midagi nagu eelnevalt lugesin? Juhi "elamine" on küll vast mõnus arvestades kuudi suurust, ei olegi väga putkasse näinud. Osadel kõvematel pillidel pidavat isegi pesemisvõimalused olema ?
Kuidas juhil sellist elukat juhtida on ? Tundub nagu oleksid "meie" sadulad juhile mõnusamad sõitmiseks. ..võin muidugi ka väga mööda panna.
............
22:37 22.02.2013
Njaa,võrreldes eurooplase toaga on jänkide kabiin tõesti nagu pisike tuba... Ikkagi inimesed ;)
mel...
15:25 23.02.2013
kas seal need pausid ka ikka peab tegema või mitte? jäi natuke arusaamatuks et tee millal tahad ja kaua tahad??
kanadausarekkamees
04:20 24.02.2013
Põhimõtteliselt pidi mõni aeg tagasi iga 3 tunni tagant teostama VEHICLE CHECK, piisas küll kahest minutist ja padavai edasi. lihtsalt käid ümber masina vaatad, et tuled töötavad jne. Uuemal aal tee neid 2 minuti kontrolle millal tahad, peaasi, et oleks mõni tehtud lol, puudub regulatsioon. Kanada talves, mis on paras p.r.o, on soovitav stopptuledelt aeg ajalt lumi maha lükata, uued led tuled ei soojene ja lõpuks on täielik lumepimedus.

Mina kasutan muidu e-logi, kõik peab "kirjatsura" üles tähendama, tankimised, laadimised, piiriületused, minimaalselt 15 minutit PRE-Trip (iga uue haagisega) ja paariminutiline POST-TRIP, SEDA SIIS PIDULIKU LÕPETAMISE PUHUL.

Mis puudutab kiviaega, siis jah pidurisüsteemid, käigukastid (eriti esimese ja teise põlvkonna Eaton Fulleri automaadid) on nagu teisest maailmasõjast! Aga sõidumugavus, haakesüsteemid, mootorid ja kered on minu isikliku arvamise kohaselt Euroopast ees. Ei ole nii et kohe istme taga on kravatt! Turnpike versiooniga (kaks 53 jalast) on täismass 100000 naela.

Mis puudutab keskkonnanõudeid, siis sõltub osariigist, kõige karmim on KALIFORNIA, mille rahvaarv 30 miljonit, on võrdne kogu Kanada rahvaarvuga. Seal on nii, et mis täna on lubatud, see võib homme juba keelatud olla, seal saavad Kanada poisid enim trahve, lol. Mootorid ja väljalaskesüsteemid on tegelikult päris tasemel. Siin kasutatakse ka DEF (Diesel Exhaust Fluid), sama mis Euroopa ADDBlue. Lisaks on Föderatiivsed kütusemaksud ette nähtud firmadele. Aga no mis mina ka tean, nagu Nõuka ajal öeldi, rumal nagu veoauto juht.

Juhtida on minu arvates päris ok, kui ära harjub, mulle isiklikult meeldib see, et haagiste sadulapolt asub hoopis eespool, võrreldes Euroopa treiladega. Haagise esiots ei ulatu nii palju "üleaia". Siin on ju ka Volvod (VNL 670) kasutusel, millest Kanadalased on ahvivaimustuses. Pöörderaadiuse, kaalu ja oma "ennekuulmatu" i-shiftiga on toda ju nagu nalja juhtida. Mulle isiklikult meeldivad ikka "Ameerika" rekkad, nagu näiteks pika ninaga Peterbilt 379, aga ilmselt lihtsalt seetõttu, et tulen teiselt poolt vett.

Ringteid tõesti raske leida, suurim rägastik, mida minu ihusilmad on tunnistanud on Texase osariigis, Dallase linnas, vot seal oli kaheteistkorruseline ristmik!!!

Eks mõlemal pool ole omad head ja vead, ilmselt maitse küsimus. Rikkaks palgatööga nagunii ei saa, saaks see Kanada talv ometi läbi, must jää, lumetuisk ja sada muud häda. Nii palju pean küll ütlema, et eriti USAs aga ka Kanadas on lumekoristus tõesti tasemel, mitte nii, et oota Kevadet.
kanadausarekkamees
04:52 24.02.2013
Seletuseks veel 70 tunni süsteemist, 7 päevaga Kanadas või 8 päevaga USAs. See tähendab, et viimase eelneva 7 päeva tunnid ei tohi ületada 70 ehk Kanadas 8 päeval, USAs 9 päeval langeb esimene tööpäev ära ja sa saad esimese päeva tunnid tagasi. Nii võib nagu segane edasi panna, aga mitte korraga vist oli üle 14 päeva, siis tuleb igal juhul RESET teha. Ja taas erinevus, USAs 34 tundi, Kanadas 36 tundi katkematut pausi.

Tulin täna üle Ambassadori silla, Detroidist Michiganis (US), Windsorisse Ontarios (CAN), sealt edasi Torontosse ja nüüd mööda "Kuninganna" 17 teed kodu poole Winnipegi. Miks ma seda igavat vanamehe juttu seletan, sest konkreetselt see 17 tee on alati "seiklusterohke" Eriti Sault Sainte Mariest kuni Thunder Baysse, ümber selle suure järve Lake Superior, kus ilm võib olla alustades ilus päikesepaisteline ja ausõna 5 minutit hiljem ei näe enam kuraditki, lund tuiskab näkku ja makku. Enamuses kaherealine, see on osa Trans-Kanada kiirteest, mida jõukas Ontario provints pole suutnud siiamani 4 rajaliseks teha, erinevalt vaesemast Manitobast või teistest. Siin sõites mõtled nagu talvises Leedus, et tea kas ikka jõuab kohale terve nahaga. Maastik on küll imeilus, meenutab natuke Norrat oma graniitpaljanditega, aga tee on jah üles alla ja lisaks absoluutselt enne igat tõusu ja laskumist ootab sind järsk kurv ning peatumiskohad on väga harvad. On see meie töö ikka üks kirumistväärt asi, aga noh ajame iga hommik (või õhtu või öö, kuidas siis satub) oma kerekastile kargud alla, teenime sandikopikaid ja kiidame järele oma kartmatutele liidritele.

mel...
07:05 24.02.2013
tänud asjaliku ülevaate eest! edu ja õnne ning ka vabariigi aastapäeva!
kuttOntariost
12:38 24.02.2013
kanadausarekkamees oled sa kindel, et midagi oma jutus segi ei ajanud?
professor_sammaljalg
13:58 24.02.2013
kuna ise kümme aastat tagasi kolm kuud port huronis elasin ja sealkandis kõvasti ringi reisisin, tundub ka detroit - toronto - winnipeg marsruut natuke käänuline, aga ma arvan, et ikka vahepeal mõningad laadimised ka on :D
kanadausarekkamees
03:29 26.02.2013
Ma pean siinkohal vabandama, kuttOntariost ees, oma eelneva segase postituse eest. Üle lugedes vaatasin jah, et pärast 14 tunnist päeva Sudburyssse jõudes (Ontarios) või pigem neid öövahetusi tehes, läheb jutt natuke pehmeks kätte küll. Tundub jah, et vaikimine on kuld. Tänud siin kohal Jumalale, sest ilm oli lihtsalt fantastiline ja tuul ei ajanudki Superiori järve vihaseks ega pritsinud külma vett tee peale, jälle õnnelikud 1300 miili Missisaugast teht.

Mis puudutab seda, et "las kirjutavad need kes Ameerikas töötavad", siis ausalt öelda on mul täiesti ükskõik, mis inimesed mõtlevad. Sattusin siia lehele puhtjuhuslikult ning kuna pole eesti keeles ning eestlastega ammu suhelnud, siis viisaka inimesena mõtlesin vastata. Info mis ma edastasin on minu parimate teadmiste ning reaalse kogemuse tulemus. 2009 aasta olin ma siin (Winnipegis) tõesti turist ning kohtasin too aeg Indiaaniverd (Ojibway) tüdrukut ja noh me armusime. Pidin aga koju tagasi pöörduma (2010), sest mul sai "staatuseta" aeg täis. Ta järgnes mulle neli kuud hiljem Tallinna, kus me abiellusime (see oli 6 parimat nädalat minu elus, mida üks inimene võiks küsida). Sealt algas meie immigratsiooni protsess ja 2012 jaanuar oli positiivne vastus küpse. See oli siis FAMILY CLASS immigration, tagasi saabudes olin ma juba Permanent Resident ehk uksed tööks, õpinguteks ja uueks eluks olid valla. Ma ei sunni kedagi uskuma lugu, mis paljudele inimestele võib tunduda tõesti kätte saamatuna, egas ma paha pärast. Ei maksa siis kohe nina lõhki lüüa.

Tänud sulle Mister Sammaljalg ja vastuseks nii palju, et vahelaadimisi polnud. Missisaugast (Toronto külje all) otse külmutushaagis taha ja Maple Leafi sealihaga Winnipegi poole ajama. Ja nagu ikka need vanad Ocean treilad pidi töökojast läbi sõitma, sest pidurid (slack adjuster rods) olid täiesti seadistusest väljas.

Ma luban, et nüüdsest ei tülita ma enam auväärt tusatujulisi ning endiselt kui on küsimusi, ma vastan meeledi, seda muidugi juhul, kui interneti levi on, sest seekord oli üsna haruldane leida wifit nii mitmes parklas. Kõike kõige paremat soovides, 30 aastane Eesti kodanik, Kanada alaline elanik alates maabumis kuupäevast Calgarys, Albertas, 14. veebruar 2012, Bison Transpordi kaugsõidu juht Kanada/USA 10. Aprillist 2012, abielumees ning varsti ka isa, loodetavasti siis tuleb ikka poeg. Ei tea mis sellest segust küll välja tuleb - Ida-Euroopa ja Indiaani laps, aga noh eks elus hullematki juhtunud.

Ja nüüd mind sõimama, lol (laugh out loud).

ken vort
06:57 26.02.2013
aga eks see kes usas 1 kord hotdogi söönud teab ikka asjadest rohkem .. nägin ka loomaaias kängurut seega tean pea kõike austraalia rekkaasjandusest...usarekkamehel tänud asjaliku ülevaate eest!
to:kanadausarekkamee s
09:35 26.02.2013
Respect. Sinul on süda õige koha peal.
Tüütsivana
11:52 27.02.2013
Viripillidest ei maksa lihtsalt välja teha. Ilmselgelt pole nad ka ka kuulnud reisikirjadest. Õnneks moded teevad oma tööd ja saast aeg-ajalt eemaldatakse.

Aga mõni küsimus on küll väliseestlasele.
1. Ehk oskad kommenteerida, mis sagedusi sealmaal raadiosaatjatel kasutatakse, et need suht kauge maa taha kostavad (või siis kasutatakse võimendeid, tugijaamu vms)?
2. Kas on teel olles tulnud patrulliga ka kokku puutuda? Kuidas neil veokimeestesse suhtumine on, millele enam tähelepanu pööratakse?
3. Kuidas kummaski riigis veokitel kiiruspiirangutega lood on (tava- ja kiirteedel)?
4. Puht uudishimust: mis masinaga hetkel ringi liigud?
Esialgu kõik aga neid oleks veel...

Jõudu ja vastupidavust pikkade vahemaade läbimisel!
kanadausarekkamees
08:52 04.03.2013
26-30 Mhz. Mõned väidavad et nende CB raadio (citizen band) võtab 20 miili taha, see on aga tõsi vaid künka otsast alla tasandikele suheldes. Muidu ega need raadiod palju rohkem võta, metsa vahel vahel vaid paar miili. Mingisuguseid vahejaamu või sellist küll pole. sõltub sellest mis üksus sul masinas on, kas näiteks Bearcat 800 (180 USD) või Cobra Ultra 19 (30 USD). Ehk kui palju sinu saatja võimsust välja pigistab. Lisaseadmeid paigaldades on võimalik seada endale kasvõi 20000 watti võimendusega raadioid-antenne (vabamüügis).

Kui ma olin töötanud siinpool umbes poolteist kuud, siis pidas mind jah üks osariigi patrull kinni, Minnesotas teel US 53. Põhjus oli minu kolmekordses möödasõidu manöövris 2 rajalisel teel. Lubatud kiirus oli 60 m/t ehk siis ca 100 km/t. Minu ees liikusid mingid paadivedajad 90 km tunnis. Tee oli parajalt käänuline ja täis pimekurve, kuid nagu ikka harjumuse küüsis, otsustasin kiirustada. Ilmsesti ehmatasin ma oma "ohvrid" ära ja umbes 20 minutit hiljem nägin peeglites sini-punast virrvarri. Härra ohvitser väitis mulle, et talle olla kodanikud helistanud ja kaevanud, et "purjus" Kanada juht "kihutanud" neist ohtlikult mööda. Ma siis naeratasin ja väitsin, et pole ma purjus ega kedagist. Ta mõistis mind ning hoiatas vaid suuliselt ning manitses ettevaatusele. Ma ütlesin talle, et tulevikus ei sõida enam kellestki mööda, olgu või 30 km tunnis.

Muidu ega väga ei tülitata, kui just nähtavaid vigu pole, enamasti teostatakse kontrolle ikkagi kaalujaamades. Kui sõites üle kaalu süttivad tuled taoliste ridade taga nagu, "PARK THE TRUCK, BRING IN THE DOCUMENTS", vot siis oled pigis. Kõige karmimalt suhtutakse vigadesse, mis on seotud pidurite või tuledega ja väga põhjalikult kontrollitakse ka logisid. Kiirteel sõites tuleb arvestada, et enamus paikades, kui patrull on pargitud otse teeõla peal, siis liigu kõrvalrajale või aeglusta 60 km tunnikiiruseni, muidu saab ka "preemiat". Suurlinnades kui peaksid ära eksima, siis aga viimane kelle käest suunda küsida on samas küll politsei, seal oled sa nende jaoks nuhtlus, eriti veel kui tuled Kanadast.

Piirikutega on jah huvitav kugu. Kanadas, kui tsiviliseeritumas kahest, et Inglise Kuninganna on ikkagi riigiboss või nii, siis jah on kohustuslik kasutada kiiruspiirajaid. Meil Bison kasutab 62 miili tunnis piirajaid (100 km tunnis). Siin riigis on piirkiirus enamasti 100, mõnes kohas 110 km/t. Erandiks jälle see iseteadlik Ontario provints, kus on nagu Euroopas 90 km/t. Sõidetakse ikka sajaga ja ega RCMP (Royal Canadian Mounted Police) kinni pea, muidu peaks päev läbi trahve välja kirjutama. Pea asi et külades sõidad lubatud 60 - 70ga. Nüüd enamuses 48 USA osariigis ameeriklased kiiruspiirajaid kasutama ei pea! Ja kui parematel Interstate lõigutel on 75 miili tunnis (120 km/t) siis nii ka tulistavad! Päris jube tegelikult, kui mõni kauboi oma ülemõõtmelise laadungiga kõigist mööda pressib. Tavakiirteedel tähisega US, mis Eesti mõistes on korralik kummaski suunas kaherajaline kiirtee, kuid siis samatasandiliste ristmikega, on piirkiirus enamasti 60 miili tunnis (100 km/t). Tavateedel sõltuvalt osariigist 60 või 55 miili tunnis (90). Chicago ümber, et linn või nii on 55 miili/t, meie Kanadakad panema 60-65 miili/t ja ometi oleme aeglaseimad sõidukid teel, aga kui kuskil on patrull väljas siis süttib punaste tulede meri. Suurlinnad on üldse kuidagi maru närvilised. Hiidvanglast nimega "New York", võiksin ma üldse eraldi "imeloo" kirjutada he-he.

Ringi liigun hetkel KENWORTH T700-ga, PACCAR diisel ja "laisamehe" Eaton-Fulleri Ultrashift Plus automaatpill. Esimene aasta Bisonis on kõik "Slip-Seat" juhid, mis tähendab, et sõidad üks nädal Volvo VNL 670-ga, siis jälle Freightliner Cascadiaga või kui õnne on siis minu lemmiku, Kenworth T700-ga. Pärast 10. Aprilli (aasta täis) võin taodelda "assigned unit" ehk siis püsiva pilli, kuid nõustudes jääma "slip-seat" juhiks on taks pisut kõrgem. Nii, et jah lihtjuhtidel on valida kolme vahel, aga muidugi omanik-operaatorid sõidavad igasuguste "laevukestega" ringi.

Huvitav jah, et näiteks juuksurid ja kokad on siin oskustöölised (skilled workers), aga veokijuhid ei ole (semi-skilled workers). Praegu Alberta provints võitleb selle eest, et juhid saaks kah "oskuslikeks" ja no kui see läbi läheb, siis peavad ju kõik järgi tegema. Muidu Calgary vend on oskustööline, Winnipegi juht aga täielik tohman. Kui see päev koidab, siis saame vist isegi mingi papre, mille võib siis seinale riputada ja kogu külarahva ees kiidelda, elame näeme.
kuulanmaad
14:27 06.03.2013
hästi kirjutad.
küsiks ka mõned küsimused.
kas seal mandril on haagise ja kogu autorongi pikkus, kõrgus ja laius ka mingi mõõduga piiratud? kui jah, siis mis on max autorongi pikkus, laius ja kõrgus?mis pikkusega need ameerika ninad? näiteks see millega ise liigud ja see mida kanadalased pidid himustama see volvo?
kui sul väheke enam aega ja viitsid, siis ehk kirjutad ka sellest mis tuleb selleks teha et need sealse mandri load saada ja mis oli saamisel sinu jaoks kõige keerulisem.
su kirjatükkides jäi silma, et kasutusel veel trummel pidurid. kas ketaspidur seal maal veokate puhul tundmatu?
pilte sealsetest veokitest ja haagistest vaadates tunduvad sealsed vedukid siinsete kõrval inimlikumad ja lausa unelmate luks, aga haaked kuidagi imelikud. nimelt et see sadulapolt nii ees ja sillad taga otsa all. kas selline haage hullusti ei lõika? kuidas läbipaindega? kas enam kui kahe sillaga haakeid ka liigub või need vaid eriveoste treilerid?
kas see jutt on õige et sealsetel veokitel seisuahjusid peal ei ole? kuidas siis autos ööbimisel viluma ilmaga tuba soojaks saab?
kanadausarekkamees
10:30 12.03.2013
1991. aastast on Kongressi otsusega, Põhja-Ameerikas, maksimaalsed (ilma erilubadeta) maantetranspordi masinapargi mõõdud paika pandud taolises kõrgeaulises määrustikus nagu ISTEA (Intermodal Surface Transportation Efficiency Act). Lühidalt öeldes kasutatakse siis üht peamist ning 3 erinevat enamlevinud LCV (Longer Combination Vehicle) valemit.

1. Standardvalem on sadulveduk ja poolhaagis, kusjuures poolhaagise pikkus varieerub 45' kuni 53' jalga ehk Kanadas kuni 16.2 meetrit. Kõrgus kuni 13' jalga) 6"(tolli) ehk Kanadas 4.15 meetrit. Laius aga 102.36" tolli ehk 2.6 meetrit

LCV-d (laiused/kõrgused samad, mis standardi puhul):
1. "Rocky Mountain Double" on sadulveduk + poolhaagis 45' kuni 48' + lühem täis- või poolhaage (Pup) 26' kuni 29'. Legaalne 20 osariigis ja Lääne-Kanadas

2. "Triples" on sadulveduk + 3 järjestikust "PUP" 26' kuni 29' täis- või (enamasti) poolhaagist. Legaalne 17 osariigis, "Kodumaal" pole näinud. Tihti UPS'i omi võib teel trehvata.

3. "Turnpike Double" on sadulveduk + kaks 45' kuni 48' poolhaagist. Legaalne 18 osariigis. Kanada paneb siin aga pika puuga USAle ära. Siinpool tähendab Turnpike kaht 53' jalast poolhaagist. Alberta ja Saskatchewani provintsis on käsil pilootprojekt kolme 53'se haagisega. kui ma ei eksi siis taoline firma nagu "Co-Op" põrutab Trans-Kanada peal kolme haagisega, seda küll hea ilma puhul. See on preeria-alade peal, kus tee on lame ning kulgeb väga sirgelt otse.

Kanada puhul täpsustuseks niipalju, et 1. standarvalemi lubatud üldpikkus (koos ninaga) on 23 meetrit ehk 75.5 imperiaaljalga. "Rocky Mountain Double" ehk rohkem kasutatakse siin nime "Tractor and B-Train Double" puhul aga üldpikkus 25 meetrit ehk 82 imperiaaljalga. Viimati nimetatud on enamasti kahest lüheldamast haagisest ja veokist koosnevad viljaveo või tsisternveo rongid, mida siinses Kesk- ja Lääne-Kanadas väga laialdaselt näeb.

Pikimate "rongide" ehk "Turnpike"ide puhul on asi täiesti segane. USAs pea iga osariik on kehtestanud erineva üldpikkuse määra ning taoliste pikkade masinatega võib sõita vaid kindlaksmääratud Interstate lõikudel ning vaid "hea ilmaga". Näiteks Colorado on määranud autorongi maksimaalseks pikkuseks 115.5', kuid Põhja-Dakota vaid 103'. Ja veel, kui mujal on poolhaagise lubatud max. pikkus 53' jalga, siis erandina näiteks Wyoming, Oklahoma ja Louisiana lubavad oma territooriumil isegi 60' jala pikkuseid poolhaakeid. Ning kuna Kanada lubab preeriaprovintsides kaht 53' jalast haagist korraga vedada (nagu ka meie Bison teeb), siis on siinsete "Turnpike"ide üldpikkus ümaralt 135' ehk 41 meetrit.

Kui ma dispetserineiu juurde viimati veebruari lõpus tõttasin oma hetkeseisu kohta pärima, siis juhtusin pealt kuulma midagi päris huvitavat. Nimelt üks meie planeerimisosakonna bossidest, Michael Wrightson, arutas õhtutarkadega mingit "muinasjuttu" sellest, kuidas Bison kavatseb pilootprojektina koostöös Manitoba Provintsivalitsusega tellida "Svenssonite" käest 5 Volvo FH uusimat Euroopa mudelit, et neid siis siin kolmekordsete "Turnpike"ide peal aasta aega järele proovida! Tundub, et Vana-Maailm kavatseb Uues-Maailmas revolutsiooniga tegelema hakata ja meie praegusi ca 26' jala pikkuseid (ca 8 m) pille oluliselt lühendama hakata.

Et siis "Põhjas" või "Lõunas" mingeid natukenegi asisemaid lube saada, on vaja minimaalselt tööluba ehk Work Permit'it. Ma kujutan ette, et USAs ("Lõunas") on nõuded veel karmimad jah. Üksteise lube siin aksepteeritakse, kuid kolmandate riikide omi mitte. Kõik need aabitsatähed alates A-ga ja lõpetades E-ga ning ametikoolitused on siin nullilähedase väärtusega. Ainuke mis kirja läheb on aastaarv, alates millest sa üldse oma load oled saanud ehk staaz. Kuna puuduvad varasemad kas USA või Kanada load, siis alustad kõike nullist. Kõmbid siis sisse, Manitoba puhul, asutisse nimega Manitoba Public Insurance ja alustad otsast peale. Klass 5 teooria ja sõidueksam (sõiduauto). Sooritada võib ka oma naise vana Hyundai Accendiga, auto igal juhul omalt poolt varustada! Edasi autokool ning enamus on valmis sulle pakkuma vaid täiskursust, hinnaks ca 8500 CAD, mis annab sulle "vajaliku" 160 tundi + 60 klassiruumi tundi. Mina leidsin lõpuks sellise kooli, mis pakub varasema kogemusega kabajantsikutele ka lühikursust, 46 tundi vist oli (3600 CAD). Kooli juht ja üldse kogu personal olid hindud ning turbanivennad, lõbus seltskond igal juhul (GT Class 1 Training). Teooriaeksam koosneb kahest osast, Klass 1 (meie CE) ning Õhkpidurid (Airbrake endorsement), kumbki 20 küsimust, võib teha sama päev. Sõidueksami puhul, siis kool annab oma veoki/haagise ning 7 parimat soovi sinuga kaasa ja esimene katse on hinna sees.

Sõidueksam koosneb neljast osast. Esimene on 30 minutiline Pre-Trip, kus tuleb mitte ainult teha, vaid katsuda ja seletada mis, miks ja milleks. Teine osa on õhkpidurite kontroll ja demonstratsioon, ajalimiit oli vist 25 minutit. Kõik komponendid seletad "onklile" lahti, miks ta seal on, kas on korras ja mis funktsiooni täidab. Kindlas järjekorras testid kogu masina süsteemi üle. Nüüd kus higi juba leemendab ja kõhus kerkib torm tuleb kolmas osa, kui esimesed 2 muidugi õnnestusid! See on lihtsaim, tagurdamine koonuste vahele. Tõmbad ennast parallelselt koonusereaga sirgeks ja viuhti boksi, lihtsam veel kui Eestis, kus peab 90-se nurga all tulema. Ja siis finaal, 4. osa, kus minnakse linna peale "rämmama". Eksam tuleb sooritada manuaalkastiga (see mõnus sünkroniseerimata 13 või 18 käiguline). Mina kukkusin esimesel katsel läbi ja just 4. osas. Nimelt siinpool on liiklus mõneti agressiivsem ja teadmatusest jäin rohelise tule taga seisma, kuna kõrvalolev roheline vasak nooltuli oli just kustunud. Nooltuli on siin mõeldud vaid aitamaks esimesi pöörajaid, selle kustudes sõidad nahaalselt ristmiku keskele ja ootad, kuni vastutulijad otsa saavad ja/või süttib kollane tuli ning siis pressid hambaid kiristades läbi. Ma ütlesin eksaminaatorile, et meil Euroopas nooltule kustumise puhul peab peatuma, mille peale mulle "onukene" röögatas, et me ei ole Euroopas ja unustagu ma üldse ära minevik! Teine kord sain ilusti läbi (ainult 3 osa, õhkpidureid ei pea esmakordse õnnestumise korral kordama), aga olin ekstra 200 CAD-i võrra jälle vaesem. 50 CAD korduseksam ja 150 CAD masina taaskasutamisrent!

Tööloa puhul näiteks vist FAST kaarti ei saa (FAST antakse 5 aastaks ja siis uuendad). Tööluba antakse ainult 1 aastaks, mida võib siis veel 1 aastaks pikendada, pärast mida on vsjoo ja koju. FAST kaardiga aga võib HazMat'i (Hazardous Materials -Ohtlikud Ained) Lõunast Põhja või vastupidi vedada, ilma kaardita vaid Kanada siseselt. Samas näiteks Bison pakub sellist asja nagu PROVINCIAL NOMINEE PROGRAM, mis just mõeldud Euroopa kaugsõidu juhtidele. Et siis firma aitab sul ise load ära teha ja toob su üle. Kohtade arv on iga-aastaselt piiratud ja kui nõustud programmis osalema, siis oled firmaga seotud 2 aastat. Samas vist pärast 6 kuud töötamist võib alalist elamisluba taotlema hakata. Mul on siin päris palju Inglise ja Saksa ja muid kolleege, kes on niimodi isegi peredega üle tulnud ja jäänud. Ma kõiki detaile ei tea, sest mina saabusin Kanadasse juba alalise elamisloaga ja astusin Bisoni perekonda omal käel ehk pole seotud 2 aastaga. USAs pakub sarnast vist jah, siin keegi mainis firmat ENGLAND. Juhte on tegelikult alati vaja ning kui on tõsist huvi, siis ma võin mainida meie koolitusjuhile, Todd Stucky, et ka mõni eestlane tahab õnne katsuda. Ma kordan, kui on tõsist huvi!! Vaevalt küll minusugusel väiksel rattal süsteemis mingit erilist mõjujõudu on, kuid ega küsija hambaid välja lööda.

Piduritest, et jah niipalju kui ma olen küsinud siis , katsetati siin aastaid tagasi ka ketaspidurit, aga tookord varajases staadiumis väideti, et need ei ole eriti töökindlad ja kuluvad ebaühtlaselt jne. No mitte ei võeta Euroopast õppust, sindrinahad usuvad, et see mis töötas 30 aastat tagasi töötab ka täna. Tegelikult on see kõik ilmselt suurte korporatsioonide mugavuses ehk milleks muuta midagi, mis tähendaks algselt suuri investeeringuid ja muudatusi, kui saab ka vanaviisi. Mine tea, väidavad, et nii 10 aasta jooksul minnakse ikke üle ketaste peale.

Liigub ikka ka kolme sillaga haakeid, aga mõlemi puhul on enamasti kasutusel kummalgi pool kaks ratast ehk "Dualies" süsteem. Tasapisi võtab maad kummalgi pool ühe ratta ehk "Super-Singles" süsteem, kus tegemist on siis ühe, päris laia rehviga. Üks tore prantsusekeelne provints Kanadas - Quebec - on kehtestanud ülejäänud provintsidele (mitte-Quebec'i lubadega juhid) piirangu, kuni 5 sillaga võib sõita eriloata. Et kui mul on kolme sillaga haagis, vedukid on siin niikuinii 3 sillaga, siis Ontariost Atlandi äärde Nova Scotiasse sõida läbi USA või anna haagis üle "prantslasele".
Mis puudutab "lõikamist", njah nurki tuleb päris laialt võtta, aga kui tegemist pole just Long Islandiga New Yorgi keskuses, siis on teed piisavalt laiad, et mitte viriseda. Pealegi sõltub haagise telgede asukohast. Nagu ma eespool mainisin, neid peab vastavalt kaalujaotusele päris suures ulatuses nihutama, jäädes vastavas provintsis või osariigis legaalsetesse piiridesse. Liigutada saab neid ("sliding bogies" või "sliding tandems") sadulapoldist 41 jalga tagumise telje rattarehvi tagumise ääreni või siis teise äärmusesse - teljed päris tahaotsa. Seda viimast nõutakse enamasti maha/peale laadimiste puhul, et haagis ei vajuks nii palju tõstuki toimetamisel. Näiteks Iowa osariik nõuab just, et haagise teljed oleks maksimaalselt ette nihutatud ehk sadulapoldi ja haagise tagumise telje tsentri vahe ei oleks enam kui 40 jalga, pidades siis silmas, et üld- ja ühegi sillakaal ei oleks lõhki. Rool 12000 naela, veoki kaks telge 34000 naela ja haagise 2 telge 34000 naela, summa 80000.
Uuemate WIZARD haagiste kaal on jah nii kergeks tehtud (alumiinium), et kipuvad keskelt läbi painduma, seda just Kanadas, kus lubatud koormakaalud on suuremad, kuid muude haagiste puhul on neil kõhu all I-teras latid lisatugevduseks ja pole küll täheldanud taolisi probleeme.

On küll seisuahjud ja mitte ainult, suvel töötab see kliimaseadmena. See on siin kahes variandis, kas APU (Auxiliary Power Unit), mis töötab eraldi väikse jõujaamana või näiteks Freightliner Cascadiate puhul, on neil eraldi kas oli 6 või 8 iseseisvat akut (ei mäleta enam kõike) mis mootori töötamise ajal end pidevalt laevad. Seisu ajal käiavad siis seadmeid, mis siis juhile suvel külma või talvises Winnipegis -35 C pakasega sooja puhuvad.

Lõpetuseks veel midagi erakordselt tähtsat. Täna taas 17. peal (tee kõrval) nägin isapõtra. Noh mis seal siis nii erilist, siin Ontarios, nagu neid kutsutakse, "Swamp Donkey", (soo eeslik), tavaline vaatepilt. Aga nimelt, minu Briti kolleeg, Nigel oli ikka öelnud, et ma mitte mingil juhul oma õhupasunat ei kasutaks, kui mõnda isast näha. Nimelt pidid nad seda kuuldes arvama, et teine isane nende territooriumil emaseid jahib. Ma pean silmas õhusignaali, seda suurt basstooni, mitte "Cityhorn", seda väikest elektrilist hoiatuspiipu. Ma proovisin järgi ja kuramuse rõibe hakkaski tee kõrval järgi jooksma!!! Õnneks raputasin teise õige ruttu maha, nüüd tuleb vist Nigelile pint õlut välja teha.
v123
14:38 12.03.2013
to kanadausarekkamees

Väga hästi kirjutad ja kõike head sulle sealpool lompi!
to:kanadausarekkamee s
07:58 13.03.2013
Kule Vana.
Sa vist teed rehepappi meile väites , et oled eestlane.
Eestlane "paneb" küsijale ära mitte ei seleta lahkelt lahti.
Ära rohkem nii tee.
mäger 007
08:40 13.03.2013
Kuda see logistika seal sujub? Aetakse ka piitsaga taga nagu meil? Kas 6 meetrile vabale ruumile peab vahel ka 8 meetri jagu kaupa mahtuma? Mingid korjekoormad ka on või teevad käpikud selle töö ära? Mingi kütusekulu ka ette on nähtud... ja kas mingeid sõidukeeldusid ka kuskil osariigis esineb?
hlm
08:47 13.03.2013
Isapõder:) Lahe asendus põrdapullile, mõnus lugemine!
G.
14:30 26.03.2013
Huvitav on vahelduseks Eesti keeles ja eestlaselt seda lugeda mida viimased 3 aastat olen inglise keeles uurinud ja lugenud. Brittide, Ameeriklaste ja Vahtralehtede poolt.

Sealseid foorumitegelasi võrdlekski pigem Sinu kirjutatuga, kus sisu ka ikka tekstis on. Siin Eestis on kahjuks see ametiau kuidagi väga lahjaks läinud.

Plaani on siin ikka ka pikalt peetud, et ükskord see Big-Move perega ära teha. Paari ettevõttega isegi räägitud. Minu huvi on ainult inter-Kanada ehk siis seda USA porri ma eriti ei taha ette võtta.

Kuidas sellised slip-seat autod hoitud on ? Kannatab neis magada ka ? Sokiautodega tegemist vist ei ole (eriti kuna jalavarje P-Am autodel õue jätta ei saa ? Ma ise ikka valge soki pedant, liikuvate lautade vastu on mul tõsine allergia.

Vahetame äkki meiliaadresse, saaks vähe privaatsemalt kogemusi jagada. Saada huvi/viitsimise korral mulle väike märge: [email protected] (suunab mu õigele meilile edasi, ei taha siin avalikult õiget aadressi välja reklaamida)
kumm134
00:36 31.03.2013
Tere. Väga huvitav lugeda ja samas tekkis ka mõni küsimus. Puht tehnika huvilisena tekkis soove teada saada erinevustest eri veoki markide omaduste koha pealt, ehk eelnevalt mainitud Volvo VNL 670, Freightliner Cascadiaga ja Sinu lemmiku Kenworth T700 võrdluse momentidest. Miks sulle just Kenworth kõige rohkem meeldib ja mille poolest ta teistest erineb. Ja mainisid, et owner operatorid kasutavad erinevadi "laevu" ehk mis need laevad on (kas eeskujulikumad kui suurettevõtete autopark või vastupidi).
Ette tänades
kanadausarekkamees
23:42 05.04.2013
"Tule kui leebe tuul, tule minuga mu Kevad suur", meenuvad millegi pärast Laksu Henri sõnad ja seda just aprillikuist loodust vaadates.

Olen jah kõige pesuehtsam eestlane. Sündinud ja elanud seal seitsme maa ja mere taga, muinasjutulises vabariigis, mille metsades elavad ilvesed, põldude kohal lendavad suitsupääsukesed. Maal, mille väikestel puumajadel lehvivad sini-must-valged lipud, kus kõneldakse meloodilist eesti keelt. See on tegelikult ju vabaduse kants, mis algab Sõrve Säärest, kulgeb üle kauni Matsalu ja Rakvere kuni Narva piirikindluseni. Ta algab Võrumaa järvedest, voolab läbi Taru Emajõe, piki sõbralike Peipsi kaldaid, kuni rahutute Läänemere laineteni Revaalias. Riik mida meie esivanemad armastasid nii palavalt, et selle vabaduse eest loovutati talud, inimväärikus ning kui vaja siis ka elu. Ma arvan, et sellel polnud partriotismiga palju pistmist, see oli üksnes meeletu armastus oma maalapi vastu, et seal kasvatada rukkist, mis päikese käes siis kuldpruuniks värvub. Et seal armastada ja luua, et seal lihtsalt inimene olla. See on paraku skisofreeniline tunne, tahad ära kuhugi kaugele ja siis jõuab see kohale, et tegelikult on Eesti sulle kuhugi hinge pugenud, kuhugi nii sügavale, et teinekord hakkab lausa valus.

Nii nagu Makaronikolhoosnikel (Itaalia), Alpikannikestel (Austria) või Svizra kellaseppadel (Šveitsi) jne, taolisi sõidukeelde küll pole. Samas kristlike pühade ajal muutub elu väga vaikseks küll. Eks jõulud olegi parim aega oma naisega mööda tema sõbrannasid kolistada, kus siis mehikestele pannakse pudipõllekesed ette, ja saab kahe silmnäeopoolega aga ahjukalkunit mööda hammaslatti sisse traageldada. Mis puudutab koormaid, siis esineb nii korje- kui täiskoormaid. Tähtis on meeles pidada, et samas meie (Kanadakad) ei tohi küll näiteks võtta punktis A USAs midagi peale ja siis punktis B uuesti USAs kaupa maha anda. Sama kehtib ameeriklaste kohta Kanadas. Kui kaup Lõunas on peale võetud, siis ei tohi see enne haagisest väljuda, kui killavoor tagasi Põhja jõuab. Vastava korra eiramine oleks kaheriigilise vabakaubanduslepingu räige rikkumine, ehk nõnda võtaksime me Jänkudelt töö ära. Keegi ei keela aga üht haagist mitmest kohast laadida või siis ühelt haagiselt mitmes kohas maha anda. Nii näituseks vedasingi ma mingeid Winnipegis valmistatud meditsiini pakendeid nelja erinevasse sihtkohta. Esimesed õnnelikud 23 alust toimetasin Denverisse, mägises Colorado osariigis ning edasi juba kulges sõit üle tuulise Wyomingu, Salt Lake City-sse ja selle ümbruskondadesse hingematvalt ilusasse Utahi osariiki.

Seal kaugel sadu ja tuhandeid miile eemal tee peal saab aga see imelik tunne sind mõni õhtu kätte. On aega järele mõelda, mõelda nii sügavalt, et hirm tuleb peale. Hiilib ligi üksildus ja melanhoolia, sest Ameerika on kontrastide maa. Võib näha vaesuse jõuetut lõusta kui sõita läbi jubedate Bronxi linnajagude New Yorgis, kus vanainimene otsib süüa prügikastidest. Kus inimesed elavad isegi kuuendal korrusel trellitatud akende taga, otsekui vabatahtlikud vangid. Linn, kus öist sõitu halvemates agulites tuleks vältida, et kui on absoluutselt vältimatu, peab aga rakendama meetmed haagise kaaperdamise vastu. Haagise pidurid tuleb lahti keerata ja taolises asendis lukustada, et kui mingi mustanahaliste gäng otsustab õhuvoolikud läbi lõigata, siis ei pea saa seisma jääma ja oma surmaga silmitsi seisma. Öötundidel ei tohiks seal isegi punase tulega seisma jääda, vaid püsida pidevas liikumises, sest liikuv sihtmärk on ikkagi vähem haavatav kui seisev. Silmad kõrvad tuleb muidugi lahti hoida. Kui mõni alagaja eestlasest autojuht aga otsustab punase fooritule taga peatuda, kihutab lähedal asuv NYPD (New York Police Department) Ford Crown Victoria sinu juurde ja ärritunud politsei lausa käseb edasi sõita!!! Võib olla tunnistajaks aga üleküllavale jõukusele, kusagil Kentucky väikelinnas, osariik, kus tammesaludes villitakse viskisid, nagu Crown Royal. Kus õhtustes restoranides kogunevad suurilma daamid kõige uhkemates õhtukleitides, et siis oma maksad ja neerud turule viia, juues toredaid Tšiili veine ja kugistades Mehhiko Margariita kokteile ning tänavatelt kostub elusmuusika, kaunid tromboonide helid. Ja miks ka mitte, kui nende "Sinistes Maikades" abikaasad rabavad tööd teha, et sellist luksuslikku elustiili ülal pidada, küll "hea, küll kurjaga". Ja siis saab päevast öö ja ööst saab suvi, vahetub ajatsoon ja vahetub osariik ning korraga hakkad sa nägema kõiki huvitavaid detaile selles igavas filmis nimega Teekond. Jah ma näen inimesi saatmas lapsi kooli, töömeest parandamas aeda, ma näen noori armumas ja sõpru üksteist tervitamas. Ning kõik kiirustavad nii meeletult kuhugi, sest suurlinnad on täis inimesi, ent neis puudub hing. Ja aeg on tegelikult ju suurim varas, julmem kui kõik maailma poliitikud, advokaadid, sõjardid ja teised seltsimehed kokku. Ehk teisiti, pole mingit tähendust millises gloobuse otsas me elutseme, me kõik oleme alati kuhugi teel, otsimas seda kauget ja kättesaamatut õnne, tunnet mis on vaid ajutine ning hülgab meid hetkedel, mil me seda kõige vähem ootame.

Tagasiteel korjasin kauba peale Boise linnast Idaho osariigist, mingi põllumajandusväetis oli vist. Seal läänerannikul on elutempo aeglasem, loodus kordi ilusam, kuid just siis mõtlesin ma eelnevale. Sest üksildus on vaid rahvast täis terminal, kui helisevad telefonid ja tormavad tõstukid ning sa ei kuulu sinna, mõtetes on vaid kodu. Edasi läbi Oregoni ja Washingtoni Kanadasse, kõige jõukamasse provintsi, BC (British Columbia), mida inglased nimetavad Bring the Cash (too aga krõbisevat). Noh eks elu seal näiteks võrreldes minu armsa Maitobaga ka 5 korda kallim. Kõik need kohad, Surrey (Vancouveri lähistel), Hope, Kamloops, Fraser Valley või Golden, kuhu ka pea ei pöördu, täitsa nagu postkaart kohe. Kui ma siin mõne vanema kolleegiga vestlesin BC ajaloost, siis mainiti mulle, et vaid paarkümmend aastat tagasi kulges siin metsade-mägede vahel vaid kaherajaline tee ja loomadel oli nii vaba ligipääs liiklusele, et tuli naljatades sõita slaalomit karude, põtrade, pesukarude ja muude tegelaste vahel! Otsekui sõit üles Ararati mäele, Noa laeva peale, kuid nüüdseks on Provints ehitanud loomade tarvis üle- ja alakulglad ja kõik teeäärne on tarastatud. Edasi juba sõit läbi Banffi Rahvuspargi minu lemmiklinna Kanadas, CALGARY. See on ülevalt Fort McMurrayst saadud naftaliivade tulust rikastunud, moodne, puhas ja heade teedega linn otse mägede ääres, mis peamine, seal sõidab tramm, natuke maitset Eestistki.

Logistikaga mul halbu kogemusi pole, Bison üldiselt ei tekita suuri ooteaegu ja siin on juhil ka teatav sõnaõigus. Üldiselt tekitad oma vabad päevad ise, peaasi, et kuus ikka mingi 11 - 12 tuhat miili ära tuleks, ehk keskmiselt 24 päeva kuus oled teel. Alates selle aasta juulikuust, teeb USA pool väikesi muudatusi oma töö-ja puhkeaja seadusesse ka. Nimelt peale 8 tundi tööd (kombineeritult sõit ja vasarad) tuleb igal juhul 30 minutiline paus teha, et ei oleks nii, nagu mõni vend kütab järjest 11 tundi. Ja teine asi oli RESET, mis muidu on 34 tundi katkematut pausi, siis saab olema 36 tundi nagu Kanadas ja lisaks peab selle 36 sees esinema vähemalt 2 kella ühte hommikul ja 2 kella 5 hommikul. Ehk, kui alustad kell 3 hommikul, siis tuleb ära oodata vastavad kellaajad?

Mis puudutab kütusekulu, siis peaks vähemalt 6.5 miili galloniga hakkama saama. Ja jällegi, Eurooplased, elunäinud geroid, siin paremate tulemustega säravad. Meie eeskujulik sõitja, Hamburgi sakslane Martin Kaiser, kes armastab hirmsasti sealiha New Yorki vedada, sõidab teinekord suvel 9 miili per gallon. Slip-seat juhte on raskem märgata, kui on juba oma masin, siis hakkab kütuseosakond teinekord ruigama, eriti kui seal mõni vana "kala" sõidab 4.5 - 5 m/gallon. Minul pole küll probleeme esinenud, aga samas alles ju veel nõnna noor ja slip-seat juht ka!
Sokiautosid on tõesti vähem. Rusikareegel on, et Eurooplased hoiavad oma masinad puhtamad, kui näed põlis-kanadakat masinast välja ronimas, siis lendab saabaste alt enamasti muda, konisid jne. On väga puhtaid masinaid ja selliseid, kus kõik, mis ninast, silmadest, suust ja miks ka mitte rõõsklondist tuleb, sinna ka jääb. Samas on võimalik oma saapad jätta vasakule poole istme kõrvale, alusele ja elada nagu valge inimene, mida inglased-sakslased-hollandlased, vot pagan teist eestlast ei ole trehvanud, ka teevad. Masinasse ronimine on samas lihtsam, nagu piki kaheastmelist taevatreppi ja istumine suts madalam kui Euro V sadula peal.

Mis puudutab kütusekulu, siis peaks üldiselt 6.5 miili galloniga hakkama saama. Ja jällegi näitavad Euroopa seltsimehed siin paremaid tulemusi. Meie suur eeskuju ja pullivend, Hamburgi sakslane, Martin Kaiser, sõidab suvel teinekord 9 miili per gallon. Minul pole selles osas küll probleeme esinenud, kuid eks slip-seat juhte ole ka raskem jälgida. Kui juba oma masin tagumenti paitab, siis pidi kütuse osakond vahepeal ruigama, eriti "vanade kalade" peale, kes siin harjumusest 4.5-5 miili per gallon tulemusi näitavad.

Noh Owner Operatorid ehk firma lepingulised juhid omaenda ninadega valivad ikka ise oma margi. Siin Bison pakub ka Liisingprogrammi, kuid ainult Volvo või Freightlineri peale. Lihtjuhid sõidavad beezide ja omanikud valgete pillidega, aga kui finantseerida oma Peterbilt näiteks otse poest, siis olgu või merekarva, he he. Üldjuhul on need ikke uhkemad masinad, suured ego kergitajad ju. Kõiksugu tuled ja sildid ning muud vidinad külge pandud. Küll on siin Internationale ja Sterlinguid ja Western Stare. Üks tore vana Thunder Bayst laseb ringi sellise mõnusa suure Freightliner Classicuga, et suu hakkab vett jooksma, sees on uhkem elamine kui mõne immigrandi korter. Kui teha ainult linna või regionaaltööd, siis kärab Volvo küll, sest selle manööverdusvõime ja lollikindel i-shift on ületamatu. Aga kui sõidad 4000 miili mööda teid ja radu, siis tahaks ikka nagu inimene elada. Ja siin tõttab appi suur, raske ja mugav Kenworth. Noh ja poiste asi, rohkem kange-nuppe, näidikud on kroomääristega, istmed igatpidi reguleeritavad, kapid suuremad, laed kõrged, voodis saab ikke magada laiutades jne. Alguses oli tunne nagu istuks küll kiivris, sest T700 esiklaas on maru väike, kuid ära harjudes muud ei tahagi, see pakub ideaalset päikese kaitset ja talvel ei jäätu ära. Samas on Kenworth ja Peterbilt (viimased on ainult Calgary linnatööl kasutusel, katsetatkse LNG - Liquid Natural Gas mudeleid, vist oli 16 tükki) vedukite niiöelda Cadillacid. Võivad olla elektriliste probleemidega kapriissed ja pärinevad samast perekonnast, PACCARi tehasest. Freightliner on midagi vahepealset. Vanast ajast on sel reputatsioon kui "Freightshaker" ehk "kaubaväristaja". Need vanad Century mudelid, mis siin veel 6 kuud tagasi kasutusel olid, rappusid ja vibreerisid küll päris korralikult. Kui need alguses olid tehasest välja tulnud, siis olevat ikka Intersate peal nähtud vendi jooksmas, kes otsisid oma peegli plastkorpuseid mööda teed taga! No aga uute Cascadiate kohta ei taha midagi kobiseda, vaiksed, küllaltki mugavad ja mõistlikud.

Saigi pisike jutt jälle kokku. Olen siin viimastel nädalatel töö kõrvalt maksuametiga tegelenud. Ega see pole nagu Eesti e-Vabariik, kus on nii et klõps ja valmis. Siin on kasulik minna spetsialisti juurde, kes võtab sinu aasta logid (mida peab üldse 6 aastat säilitama) kõik tsekid tee pealt, mobiili arved ja muud dokumendid kokku ja hakkab asja ajama. Abielus olles peab ka mustasõstrete silmadega, pikkade mustade juustega, saledate jalakestega healõhnaline, sooja südamega pisike "punanahkne metslane" ka ühes olema, sest see on ju perekonnale orienteeritud riik. Näis siis kas CRA (Canada Revenue Agency) siinne maksuamet hanede Mehhikost ja Floridast tagasilendamise ajaks ka miskit kerjusdollarit annab või siis hoopis võtab.

Tuli praegu mõte pähe hakata mingit puhkpilli õppima, mulle on alati sümpatiseerinud TUBA, see vist eesti keeli metsasarv ja noh et pole suitsumees, siis kops ka terve. Njah Yamaha pood oli kusagil siin Portage Avenue pääl, lähen käin õige läbi, vaatan kas on mingit koolitust pakkuda, sest need instrumendid va paganama kallid, alates 5 ja lõpetades 20 tuhat taala. Osta küll ei jõua ja kui rentida ei saa, siis tuleb Kanada hanedele edasi parmupilli (Harmonica) puhuda. Kõike kõige paremat teile sõbrad, eks asun jälle teele homme, kuhu, seda teab vaid Kõigevõimsam, igal juhul klappide-võllide sümfoonia saatel.
Viis pluss
10:07 06.04.2013
Braavo! 5+ kirjutis, jääme ootama uusi muljetamisi lombi tagant :)
Caamel_
15:17 06.04.2013
Tõesti mõnus lugeda. Kui saaks veel mõned fotod juurde nendest kenadest kohtadest siis rohkemat ei oskakski tahta : )
Kule vend
16:30 06.04.2013
Ole hea mees ja kirjuta.Ainest ja sulge on küllaga
Sõps 1
10:19 07.04.2013
Väga hea blogi siia tekkinud!
Väike parandus ka et puhkpillidest tuuba ikka tuuba ja metsasarv ikka metsasarv...ärge siis pahandage ja edu edaspidiseks!
v6sa
14:46 08.04.2013
Suurepärane lugemine!

Ootan järge...

Väike esiklaas on rohkem kitsaste tänavate peavalu. Nagu ka pikk nina, mille mootorikatte taha ju ei näe...

Suurel maal Interstate peal pole nina all avaja vahtida, peab pigem kaugemat tulevikku silmama.
qp
18:48 09.04.2013
Ma vist ei saa aru, mis Volvodest vahepeal jutt oli. Volvo ostis üles White koos naha ja karvadega ning teeb vaiti edasi, kuid juba Volvo nimega. See näeb samasugune välja nagu need peterbilt ja international. Kuidas ta siis paremini manööverdab? Või on siiski tegu Euroopa mudeliga?
TERE!!!!!!!
14:04 26.05.2013
http://v8power.ee/foorum/index.php
Tule kirjuta siia foorumisse ka mingisugust blogi. Selles foorumis nagu rohkem Kutselisi autojuhte
eelmisele
15:25 26.05.2013
v8power on koolilaste isade tööautode rate mitte kutseliste autojuhtide foorum.
15;25-le
17:52 26.05.2013
Miks siis, sellepärast, et seal ei saa sellist paska suust välja ajada mis mõttesse tuleb?
professor_sammaljalg
20:22 26.05.2013
pigem seal mudilased just mulli üksteisele puhuvadki. ja kui keegi natuke maa peale tahab tuua, näidatakse ust :o

ja siis on ka karmid mehed skandinaaviatöölt, kes küll palka väga ei saa ja keelt väga ei räägi, aga madalapalgalisi ning umbkeelseid muude rahvuste esindajaid ka üldse ei salli. go figure :D
urmaspiiskoppel
23:07 11.06.2013
Tere!
Olen väga huvitatud rekkajuhi tööst Ameerikas. Aga ei oska kuskilt alustada. Kui sa oskad mulle nõu anda millest alustada, siis oleks ma väga tänulik.


Ette tänades,Urmas.
 

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte