Veoautod ja rasketehnika

Eestis müüdava diiselkütte kvaliteedist

muhkel00
16:24 05.05.2009
Tervist,

kuidas olete rahul Eesti tanklais müüdava diiselkütuse kvaliteediga ? Küsima ajendas hiljutine halb kogemus...

Parimate soovidega.
professor sammaljalg
18:04 05.05.2009
rahul ei ole ja tänu sellele eestis ei tangi ka
ukuleele
18:49 05.05.2009
viimastel aastatel ei ühtki paha sõna-ei külmu ei riku.diisleid pidanud viimased 12 aastat. ühe korra on õnnestunud pumpa vahetada-see asi jäi küll aastasse 1998.
.................... ....
18:55 05.05.2009
järelikult oled eesti solgiga harjunud....eesti kütus on jama,nii diisel kui ka bensiin...kes põhjamaades käinud ja tankinud,saavad vahest aru.
käkipress
07:52 06.05.2009
Erimärgistatud diisli sinine värvaine on väga kasulik kütusesüsteemide remontijatele, too marker nimelt põleb - sisuliselt ei põlegi - madalama temperatuuriga, kui kütus ja sadeneb ilusti tööpindadele ning pigitab pihustid kinni. Vanemad mootorid ei nurise, ka uuemad janusemad poisid (cummins näiteks) pole kuigi tundlikud, aga ökonoomsemad ühisanumpritsega diislite pihustid lõpetavad ca 3000tt koostöö ja viivad omaniku-valdaja taskust 12000 - 20000 eeku pihusti kohta.
Ilmselt selle värvainega teevad koostööd veel liigne väävel kütuses ja ka mõned vaikained. Kindlasti lisandub siia ka veel tankijate ilmne lohakus, sest miks muidu leidub kütuses mulda, turvast, saepuru, liiva....
Siis veel lahkete ja abivalmis konkurentide üllatused, mis päädivad nailonjopede ja kaltsude näol kütusepaakides.

Teema-algatajale vastan, et olen väga rahul eestis müüdava diisli kvaliteediga - tööd ja leiba jagub. Mida rohkem keegi ökonoomitab ja mingit jama paaki kallab, seda kasulikum mulle on.
ukuaru72
22:11 06.05.2009
Käkipressile. Kui sinine nii kehv on,kuidas siis kaasaegsed uued traktorid sõita saavad?
To;saavad aru rekkamehed
01:37 07.05.2009
Tutvustaks natuke Eestis müüdavat auto kütet - Neste kui terminaal mis asub Muuga sadamas väljastab kütet (dk.euro;98.euro;95.euro;dk.sin;-eri otstarbeline-DK kütted on vastavalt aasta ajale nii suvine kui talvine.Neid müüvad -Neste; Alexela;Fawora;Lukoil;ja paljud ülejäänud tanklad. VÄIDE et Statoil toob oma kütet ainult Rootsist on küsitav ? Nendel on oma terminal... kuid see ei tõesta midagi.Palju sõltub tankla mahutite seisukorrast-mitte kütte vedajatest.
ukuleele
06:16 07.05.2009
paljud kes väidavad et mujal on parem küte ja kulub vähem-sõidavad seal mujal lihtsalt korrektselt ja ei tõmble----siis loomulikult kulub kütet vähem.---eriti suur kokkuhoid on veel kui aasta ringi põristad mööda linna-ja oh sina ime-seal"mujal" maanteel sõites on ju sääst suisa ulmeline. ise kahjux seal"mujal " sõites pole imelist kokkuhoidu täheldanud.
käkipress
06:58 07.05.2009
ukuaru72-le
ega ei saagi, tegelikult käib see solkkütuse teema kuidagi lainetena - piirkondade kaupa.
Solgist tingitud kahjustused on tegelikult sellised, mis löövad välja mitu aega hiljem, mitte kohe pärast tankimist.
veidi leevendavad olukorda mõned profi sarjade küttelisandid, aga kui juba kahjustused on tekkinud, siis ainult remont aitab.
Igasugu althõlma ja juhuslike tarnijate käest kütuse ostjad mängivad oma masinatega "vene ruletti", teevad ise oma trakale vea külge ja siis süüdistatakse masinat, tema tootjat, müüjat ja järelhooldust.
professor sammaljalg
10:39 07.05.2009
ma siin tooksin ukuleelele konkreetse näite - panin sauel paagi täis ja sõitsin laeva. rootsist võtsin suuna iruni peale ja irunis panin jälle paagi täis, sinnani siis eesti kütusega. irunist võtsin suuna pamplona peale ning peale pamplonat oli keskmine kütusekulu juba langenud, kes teab, mis mägi tuleb A15 pidi minnes pamplona poole, see saab aru, millest ma räägin. rohkem eestist ei tangi.
GHG
11:32 07.05.2009
Tangin pidevalt nii eestist kui soomest ja minu meelest on asi nii ja naa. Kord on nii ,et kui eestis saab paak tühjaks ja tangin siis tundub, et auto haakab kohe nagu lõbusamalt minema.Vahel jälle on vastupidi,et soomest tankides on nagu parem.
Nii et mina oma kogemuse põhjal väidan ,et on samasugune kvaliteet nii siin kui sealpool lahte.

Muudetud 15.05.09 20:56

volvofriik
11:28 08.06.2009
Igatahe praegu on jälle suuremat sorti solkimislaine lahti läinud.Küttesüsteemidest leiab hoolduse ja remondi käigus igasuguseid "konni".
jonn1
14:15 15.06.2009
Nestegi müüb Leedu tehase diislit, helistasin sinna hulgimüüki ja nii mulle öeldi.

volvomehike
22:46 02.09.2020
Lihtsalt infoks, et sai vārskelt remonditud pihustitega soita paar päeva nagu uue autoga kuid siis Tallinn Vóru ots 20 liitri olerexi diisliga ning seegi sai pea otsa. Vórust Tallinna tagasitulles sai tangitud Vóru Circle K s taas 20 liitrit pea tühja paki ning jārgmine päev Tallinnas ca 30 km ringiga sõit lõppes. Mehhaanik küsis kohe, mida paaki valain kuid seal oli vaid Circkle K jāāk. Pihustid olid stendi pannes nii kinni paakunud, et nõela ei saanud enam kätte :( ja asi läheb jälle väga kulukaks. Kütusemüüjad vôiks vastutuse vôtta ja taolised juhtumid kasvôi ise lahendada, mitte anda inimestel end taga kiruda jne... seega selge kütuse probleem.
wigry
23:42 02.09.2020
No niimoodi juhtub kui tühja paagiga sõita. Ise olen ühe kütusepumba sedasi õhku lasknud kui sõitsin korra paagi liiga tühjaks.
volvomehikesele
00:09 03.09.2020
Natuke kahtlane on see jutt. Nii Olerexis kui Circle-K's tangib iga päev tuhandeid inimesi. Kuidas nii, et kõigil teistel autod sõidavad, aga just ainult sinul on asi nii hull, et nõela ei saagi enam kätte (midaiganes see tähendama peaks)? Oled ikka kindel, et asi kehvas kütuses? Mis kütusel täpsemalt viga - kas mingeid aineid liiga palju või puudu? Äkki hoopis värkse pihustiremont ei olnud pädev või jäi kütusesüsteemi mingit saastet või hoopis mingi muu probleem?


P.S. kes tangib 20l kaupa eriti läbi Eesti otsi tehes? Kas tõesti elatakse nii peost suhu, et jõua paagi kaupa kütet osta? Lihtsalt sportlik huvi.
looder23
10:19 03.09.2020
No sõidan kevadest saadik Eestist ostetud diisliga. Täispaagist kuni põhimõtteliselt paagi tolmamiseni. Pole veel ükski pihusti kinni jäänud. Tõsi, pole viimasel ajal cirkuse küttega sõitnud, Olerex ja Jetoil. Veokad ja sõidukad. Probleem puudub. Pole täheldanud ka kütusekulu suurenemist võrreldes varasema leedu küttega sõitmisega.

Ja õigustatud küsimus, miks tilgutada, eriti kui on pikem sõit ees?
to volvomehike
10:56 03.09.2020
Su paagis on ilmselt mingi sodi. Aitab kütusesüsteemi täielik puhastamine.
ellekas5
11:48 03.09.2020
Aga millest tuleb,et Olerexi diisliga ei pääse paljud autod tahmatestist ülevaatusel läbi.Tangivad Cirklest ja korras.Ja ei ole tegu mingite vanade autodega.
selgetnägija valerka
12:29 03.09.2020
ellekas5 - ära levita lolle kuuldusi, iga kuu olerexist vähemalt 8t diislit ja ei ühtegi probleemi ja nii viimased 15 aastat
ellekas5
14:06 03.09.2020
Veokatega pole probleemi,aga tegu just söiduautodega.Ja pole kuulujutt,kuna ise tegev selles vallas.
maaks
14:52 03.09.2020
IRW, ma olen kah "selles vallas tegev" ja tean (näen) et Olerexi ja CircleK kütus tuleb Põhja-Eestis Olerexi terminalist :-)
selgetnägija valerka
14:58 03.09.2020
ellekas5 kuulan huviga tänapäevase veoauto küttesüsteemi erinevustest sõiduautost mis tee nad paremaks väikestest autodest, tulista expert

tiit_
15:14 03.09.2020
Uuematel autodel on tahmafiltrid seega loll jutt tõesti, et tahmatestist ei pääse läbi.
karvanejakole
11:42 04.09.2020
No ärge norige:) inimene on kuskilt kuulnud A, mujalt B ja veel kuskilt C, liitnud kokku, ja arvab et tähestik ongi selge. Kui mõnesaja kilomeetriga oleks kütusest põhjustatud kaos nii suur, seisaks Circli tanklate ümbruses massiliselt pekkis autosid.

Muudetud 04.09.20 11:44

Mis viga oli
13:20 04.09.2020
Mind nt huvitab, et mis sõidukiga see " sai vārskelt remonditud pihustitega soita paar päeva" tegelane siis ka sõitis?
Nimelt- osad pihustid ei allu remondile, kuigi mõned kõhurääkijad väidavad, et nad remondivad neid pihusteid. Kaks päeva peale nendesuguste tehtud "remonti" sõita- no see on igati OK.
Küsimus kaks- no mis neil pihustitel siis viga oli? Et vahetuseks läks ja kes ja millega diagnoos pandi?
Mõni aeg tagasi vahetasid tarkpead nässus tagasivooluklapi tõttu nii pihustid kui pumba ühes esinduses, 12 EUR maksis klapp ja diagnoosi ütles koheselt kodugaraažis toimetav mees, kes selle mootori seda tüüpviga teadis. Telefoni teel ütles, plaksust kui sai teada, mis mootoriga on tegu.
Ja nii oligi.
Esinduse katse/eksitus arvutimehed korraldasid ilusa arve, mitte 12 EUR enne seda.
to maaks irw
21:17 05.09.2020
lihtsalt teadmiseks et olerexi ja cirkli kütused tulevad eri terminalidest.
Palun selgita
21:52 05.09.2020
Põhista oma väidet "eri terminalide" osas, kas need on erilised või erinevad ja kui on erinevad, siis täpsusta.
.
23:07 05.09.2020
10a sõitnud nii uute sõidu kui veo masinatega Olerexi küttega 0 probleem.alati paagid täis hoidnud.
to palun selgita
12:17 06.09.2020
olerexi kütus on endise pak terminali mahutites,cirklil on omad mahutid ja nende kahe vahele jääb neste terminal.küll aga võib kütus tulla kõigile sama tankeriga soomest.
Palun selgita
18:17 06.09.2020
Soomest tuuaksegi kohe meile? Ahsoo, et tankerga ja puha?
Luba su totra jutu üle naerda.
Kõik kütus tuleb Venemaalt! Täiesti korralik kütus viiakse kõigepealt Leetu, sealt raudteedpidi siia ja nüüd valavad kõik nö "ühest tünnist" oma tünnid täis ja kukuvad seda kõikvõimalike ollustega solkima.
Ka Soome sõidab Venemaa kütusega.
Aga kes sulle sellist soga ajas? Vanaema rääkis?
P9xxxxxx
18:58 06.09.2020
Viimane info, mis ka muutunud võib olla, oli selline:

Orlenile kuulub Leedus asuv Mažeikiai rafineerimistehas, kust kütus Eestisse transporditakse. Mažeikiais rafineeritakse pea sajaprotsendiliselt Venemaa naftat. Ülejäänud osa ehk ca 30% Eestisse toodavast kütusest ostetakse Neste tehastest Porvoos või Naantalis.
Palun selgita
19:22 06.09.2020
Porvoost Venemaale on 133 km, Mažeikiaist 360 km.
Tehke ka sellest järeldused.
P9xxxxxx
20:14 06.09.2020
Porvoo tehas toodab aastas 13,5 miljonit tonni kütust REB (Russian Export Blend) ja põhjamere nafta baasil. Vedu toimub põhiliselt tankeritega ja venemaalt ka rauteega 2 miljonit tonni.
tiit_
22:16 06.09.2020
https://arileht.delfi.ee/news/uudised/kust-ostavad-eesti-tan
klad-oma-kutuse?id=71452959


Üldjoontes tuleb Eestis kasutatav bensiin ja diisel Venemaalt. Norrast ja Kanadast ei vea keegi seda tankeriga Eestisse.
Kahtlev
07:43 07.09.2020
see artikkel on vast vana (12.05.2015, 18:30)
maaks
09:56 07.09.2020
Pakterminal (vana nimi, kehtiv on Liwathon E.O.S.) ei ole juba >3a Olerexi kütust hoiustanud ja autodele laadinud. Eelmine aasta (vist) ostis Olerex ära Oiltanking Tallinna terminali kellel oli CircleK-ga kehtiv houstamise leping ja mis läks koos terminali ostuga üle Olerexile. CircleK jäi edasi nende kliendiks.
@misiganesnimealtpostitatud loll jutt suhu tagasi!
PS Suurem osa kütusest tuleb neile tõesti tankeritega. Ei mäleta millal nende estakaadil vaguneid viimati nägin.

Muudetud 07.09.20 10:21

to palun selgita
20:49 10.09.2020
kahjuks ei ole sulle selgitamisest kõige vähematki kasu,ikka ajad oma pähe kinnistunud udu...võib olla väidad veel et lätis müüdav neste 98 on parem kui eesti oma.
Ällstyyyf
21:02 29.01.2021
Enam cirlkis ei tangi. Lasin poolele paagile kütte peale. Sain 30 km sõita ja järgmisel päeval enam käima ei läinud. 2011 octavia 2.0 disla. Käivitus ja kohe suri välja ja nii 10x
Treila peal remonti.
Mehaanikud lasid kütte välja ja panid aleksela kütte sisse. Matsu pill töötas.
selle solgi eest aga suurfirma vastutust ei võta. 150 eur enda kanda.

siberia
21:51 29.01.2021
No kuule, 90-ndad on ammu läbi. Sörkiv Gei on tänapäeval burksiputka (ametliku terminiga "lähikauplus") mis ostab kütuse sealt kus odavam. Kütuse müümine on üldse väga kahjumlik tegevus. Suurim kasumimarginaal on kohvil:
tiit_
22:59 29.01.2021
Hulgihindu vaadates ei ütleks küll, et kütuse müümine oleks kahjumlik. Aga selge see, et 3-4 eurost topsikohvi müües on kasum veelgi suurem.
looder23
23:24 29.01.2021
Tiit, aga sa räägid täpsemalt sellest hüpersupermegagiga kasumist kütusemüügil.
Ise tangin ka diislit
09:13 30.01.2021
Skoda tüübil pidi midagi veel tema octavias olema. Ei saa olla, et 100% kütte viga. Päevas käivad sajad autod tankimas samat kütust, siis oleks kõigil ju probleem? See oleks juba välja tulnud kui pärast tankimist kõik 100 autot ei käivitu. Ju siis kokkusattumus ja sul auto küttesüsteemis mingi praht sees
tiit_
14:17 30.01.2021
Hetkel uuemat artiklit ei leidnud kui 2018. ja oma aega aruannete läbituhnimiseks ma ka ei raiska.
https://majandus24.postimees.ee/6417590/kutusemuujad-said-il
usaid-kasumeid


Nelja suurema kütuste jaemüüja (Olerex, Circle K Eesti, Neste Eesti ja Alexela Oil) kasumid kasvasid kokku 60 protsenti 19,7 miljoni euroni. Nii suur pole nelja suurima (enne 2015. aastat, mil siinsel turul tegutses ka Lukoil, viie suurima) kogukasum nii kopsakas olnud.
maaks
08:42 01.02.2021
Arvestades, et äriühingu esmane eesmärk ongi kasumi teenimine, siis ei ole sellises uudises mitte midagi halba. Heategevusega (päriselt, mitte näiliselt) tegeleb Eestis https://www.sotsiaalkindlustusamet.ee
PS Vaata kus "kohvi müümisega" kannatab makse maksta :-)
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/10180925-Circle-K-Eest
i-Aktsiaselts

https://www.teatmik.ee/et/personlegal/10136870-aktsiaselts-O
lerex

Muudetud 01.02.21 12:29

puls
17:12 01.02.2021
Tänasel päeval Eestis katki tankida on kunst tanklas. Taandub ikkagi autoomaniku rumalusele. Harvade sõiduvajadustega lastakese ringi tilgakesega paagis ja siis ei tapa kütusesüsteemi mitte kütus, vaid paaki tekkinud kondensaat ja korrosiooni osakesed. Aga see pole kütus! Ja ei armasta seda "kütust" ei tänane bensiini-, ega diiselmootor. Veokitega aurudel eriti ei sõideta, aga väikeautoga võiks paar korda aastas head kütusesüsteemi puhastajat läbi lasta ntx. Bardahl. Kui eriti vähe sõite, hoidke paak täis. Paremal ajal rahaliselt panegi paak täis ja tilguta siis kasvõi viie liitri kaupa peale, mitte vastupidi. :)
looder23
17:28 01.02.2021
Kui nüüd tiit viitsiks oma lingis toodud artikli läbi lugeda ning pisut matemaatikat teha, siis küsimus ikkagi õhus, et see umbe kasumlikus kütusemüügil? Olerex 332 milj. käibe juures 2,3 miljonit kasumit. See on alla 1%. Sul on võimalus arvutada, kui see kasum jagada kõigi töötajate vahel, siis kui palju see palgatõusu teeks? Lihtsalt puusalt tulistades, mõnikümmend euri kuus ja siis terendaks kahjum.

Ma ei mäleta, kas kunagi sai (aasta jagu tagasi) sai arvutatud Statoili kasumi ja töötajate bassil ( kasum oli samas suurusjärgus, võimalik, et ka sama artikli baasil), et kui kõigile Statoili töötajatele teha palgatõusu 100 eurot, jäi sellest mõneteistkümnest miljonist kasumist järgi miinus märgiga näit.

Kui sa ei viitsi aruandeid lapata, siis pole ju mõtet soiguda megakasumlikusest.
jee.kim
18:11 01.02.2021
Mingi aa Statoil kuulutas, et ainult 30% käibest on kütus, nüüd on kütuse osakaal kindlasti veelgi vähenenud, vaadates, mis söögikohtades toimub...
Koma3
20:04 01.02.2021
Kütusekvaliteedil pole meil häda midagi. Pakun, et enamus juhtudel on süüdi praeguse omaniku või eelmiste omanike koonerdamine hoolduste ja materjalide arvelt.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte