Veoautod ja rasketehnika

21 tonnise ekskavaatori kütusekulu

Ahjukartul
23:45 27.02.2013
Milline on ühe 6 liitrise mootoriga 21 tonnise ekskavaatori kütusekulu? Komatsu vist on janusem kui teised aga näiteks cumminsi mootor vms? Milline on keskmine kulu umbes? 12 liitrit tunnis?
antzs
08:05 28.02.2013
kütusekulu sõltub mitmest eri asjast, mootori pöörded, töö iseloom, õiged juhtimisvõtted, masina mark, vanus jne... 12 l tunnis ei ole kõige hullem tulemus. uus volvo 14t ekskavaator võtab tühikäigul 1l tunnis näiteks.
kaevaja
09:40 28.02.2013
arvesta 12-18L tunnis.
cummins on pigem janusem.
Siidiuss
10:39 28.02.2013
Kui tühikäigul tööd teha siis sab ehk isegi 2 liitriga tunnis hakkama:)?
.............
12:14 28.02.2013
Kõik sõltub siiski tööst. Kui päevotsa kaevata või kuskil pasaplatsis hunnikuid kantida(pidev tõstmine) võib sul päevas vabalt ka 200liitrit kütust neelata niiet aru ka ei saa. Võid ka 200liitriga 2-3 päeva lahedalt tööd teha.
Neid tegureid on palju, "kopajuhid" keeravad pöörded põhja, et kiiremad liigutused oleks, ise liigutavad kange väga vähe, saab ka poolte pööretega edukalt kiireid liigutusi teha(kange vähe rohkem liigutada) Ühest vastust anda on raske, vanas eas kopajuhiks õppinud mehed ei ole ikkagi päris kopajuhid, nad on aeglased ja töövõtted jätavad teinekord soovida. Noored on tulevik. Välitrasside ehitusel on näha ja võrdlus olemas, oli vanem mees kopajuht kes ameti õppis selgeks 50 aastaselt, no ei läinud mitte. Päevas ei saanud lihtsalt üle 25 meetri kuna kõik võttis aega, tulu uus mees, kes juba noorema õppinud asja selgeks, töö lendas ja ei olnud vaja koguaeg labidaga juures vahtida, tegi kõik tööd ära ilma, et labidamees oleks pidanud aitama.
Infoks
14:45 28.02.2013
Äkki siit leiab - http://www.mascus.ee/specs/ekskavaator-laadurid_971328/komat
su


Ise ei viitsinud praegu hakata läbi vaatam, aga vähemal eeldus on, et mingi tootja poolne info olemas.
Samas, nõustun ka teiste vastajatega, et eks see sõltub väga paljudest asjaoludest....
P.
01:22 01.03.2013
Õigus kõigil põhimõtteliselt, kopa vanus nüüd küll ei loe,loeb vastava mootori erikulu teatud pööretel ja rahuldaval töökiirusel. Arusaamatu on taga ajada mingit müstilist kiirust,mida on vaja hakata varakult pidurdama "vastakangiga",mis loomulikult lisab kütusekulu. Hoidke õhufiltrid puhtad ja mõelge enne oma tööprotsess läbi ja tänapäeva diiselmootor võib vahepeal ka vait olla,need ajad on möödas,kus esmaspäeval pandi masin käima ja reedel seisma.
Päris nii öelda,et vanas eas ei kõlba kopajuhiks, päris ei ütleks. Loeb ikka see millega inimene enne on tegelenud, kui on üldpilt selge ja mõistus terane,saab hakkama küll. Kaevetööd,kus sul on mehed augus, ei ole sellised kus peaks tõmblema ja meetreid taga ajama. Lihtsalt ühel hetkel jääb keegi p****'pidi kivi alla kinni ja see ei ole hea.
js2
08:28 01.03.2013
Ja mida uuemad seda hullemad.Kõige ökom aparaat on siiamaani olnud Kobelco,,Mitsubishi mootoriga.Sellejärel lahjemalt forseeritud Isuzu 6Bg-1,pannakse seda Vanemad Jcb,Hitachi,Case,Link-Belt mida meil ei ole.Sumitomo mida ka eriti ei liigu.Neil vanematel on masinatel on üks hea omadus,elektroonikat mis pumpa reguleerib on vähevõitu.Seda natuke kangemaks keerates on võimalik uuematele vabalt kokurentsi pakkuda.Muidugi on palju kinni operaatoris.Ja 2000 aasta alguse masinate raud on parem kui praegu,arvatagu mis tahes.
Aga mis selle kütusekuluga on siis?
...
09:38 01.03.2013
Case ja Link-Belt on ju Sumitomo üks ühele, ainult värvilahendus ja logo on teised. JCB on põhimõteliselt samuti Sumitomo konstruktsiooni edasiareng. Kuna ennem Case'i, Sumitomo oli JCB partneriks (vanad JCBid olid samuti Jaapanis tehtud, nagu Case praegu). Aga põhimõte on õige, reeglina need masinad mis on ehitatud Isuzu mootori ümber, on natuke kõrgemast klassist, eriti Case ja Hitachi.
aaaasdfg
10:50 01.03.2013
Komatsul ongi cumminsi mootor peal .küttekulud ca 8:-20l.tunnis
teema algataja
18:22 01.03.2013
Üritan kalkuleerida tulevaid kulusid. Endal praegu 1,5 t volvo ekskavaator ja plaan soetada vähe suurem.
vähe mõttetegevust
19:47 01.03.2013
Noojahh........ no 21 tonnine ei ole 1,5 tonnisest vähe suurem, umbestäpselt matemaatiliselt 14x sel juhul. Vähe suurem,oleks, ehk 4T ......? 21 tonnise mootor koos pumbaga kaalub näiteks ehk vähe vähem kui 1,5 T.
Kui su 1,5 higistab kuidagi 5 L/h,siis 14x suurem ei kuluta 70L/h, ehk võibolla päevas/vahetuses-millest võib järeldada,et suurem masin on ökonoomsem ja inimlikum majandada.Mis juba tootlikkusse puutub siis need on juba hoopis teised numbrid...
ta2vi
15:28 02.03.2013
masinaks JCB 220, 2000 aasta, tänaseks 12300tt ja viimase aasta kütuse kulu kuus on olnud 6 -8 l/h erinevatel töödel kuna masinaga teen teenust. Pole paha tulemaus vist ;)
jajah
19:20 02.03.2013
Viimane mees teeb vist tööd kiirusega nagu tiine täi märja m...i peal, 6 kuni 8 liitrit tunnis, jutt või asi!
Operaator21
20:28 02.03.2013
Ise töötanud kobelcoga ja hetkel cumminsi mootoriga masina peal,cummins ikka kõvasti jänusem.Cumminsiga pinnast koorides kulub küll 20l/h.Kobelco kõvasti ökonoomsem.
jyrkaa
21:09 02.03.2013
Mul kulub komatsul 200l p2evas ,et naligi pole
koppamees
21:40 02.03.2013
Füüsika? Nii palju kui kaevat t. või m3. kulub kütted. Muutub ainult ajakulu selle
koguse kaevamiseks.(sama kaalu klassi masinad)
;)
22:05 02.03.2013
selliste kulude juures ei oleks võimalik end ära elatada ( 20l/h, 200 L päevas ) - ulme... jah on minulgi 100 L päevas läinud aga seda tõesti terve päev 8-17 puhast savi pildudes ja mootori pööred ~4000 kandis. maksimum pöörded ei anna oluliselt kiiremat ega jõulisemat tulemust tööle samas kütuse kulu võib tõesti siis tulla ulmemeeste jutule sarnane.
Mõistagi on nii mõnigi masin suureme kütte kuluga kui minu oma aga olgem ausad enamus "kopamehi" tõesti ei jäta masinat seisma enna kui kojuminek on olenematta sellest kas teeb tööd või jalutab obiektil ja vahutab kõigile kus ja mida ta kaevanud on ja mida maa-all näinud on. juba olematute tühikäigupöörete pealt annab olulised liitrid kokku hoida. ehk ei ole vaja mingi lihtsama tööd tehes inglipööretel masinal töötada lasta ;) teisel juhul tuleks masinaparki kriitilise pilguga üle vaatama/vahetama - Asi on suhtumises ;)

kokkuvõtteks siis see, et kes siin lahmivad oma meeletute kütuse kuludega (töökiirusega) oleks aeg veidi mõelda kus ja mida teistmoodi teha, et seda kulu vähendada ehk siis oleks omalgi tulud suuremad või teeks ülemus preemiat.

Head tuhnimist kolleegid :D

jajah
22:52 02.03.2013
Ja pöörded on kindlasti 4000..krdi jutupaunikud koos :D
Siidiuss
23:05 02.03.2013
Need mootorid ei võtagi 4000 pööret sisse:) hea kui oma 2000 võtavad.
4000?
23:09 02.03.2013
selliste pööretega ei peaks pumbad vastu. :D
;)
23:24 02.03.2013
Ok ütleme siis nii, et veidi üle poole pööretest, pole tahokat peal ei tea palju selle pöördeid on maksimumis aga jutu iva jääb samaks

on veel midagi nokkida ???
kopp12
23:38 02.03.2013
Ükski mootor ei tee 4000 minutis.Kopp ja diisel sul kauge tulevik.Oled bensukavend.Ennem osta kopp,siis karjäärivõimalus.
Teema algataja
00:06 03.03.2013
Tõesti tundub ulme 20l/h ja 200 l päevas.
Siis tekib küsimus kuidas kopamehed ennast ära elatavad, kui tunnihind on ca 42 euri. 8x42 = 336 ja sellest kütus maha 20*8=160*1,38= 220,8
Teeb jäägiks 116 euri päev?
sahmaki
08:03 03.03.2013
Eks nad sellest elavad ,kui kopp seisab ,aa tund jookseb))
Ehh391j18
09:11 03.03.2013
Tõesti suht ulme, 116€ päevas siis teeb ca 2300€ kuus.
kopp12
09:50 03.03.2013
Teemaalgatajale tundub ulme ja paarile põnnile samuti!!Teil kogemused puuduvad ja tahate ei tea mida.20l/h ja 200l päevas?See oleneb töö iseloomust palju sa pappi mulle pead pritsima.Võin ka 250l päevas läbi pihustite ajada,sellisel juhul sul hoovis suur tiik ja pangalaenu järele lähed.Kas 116 euri päevas teenida on paha?Kopajuht ei osta diislit hinnaga 1,38€ nagu teie põnnid.
teistmoodi mõtleja
10:25 03.03.2013
Teenida 116 euri päevas pole paha?
Kui nüüd veidi asja täpsemalt vaadata, siis selle 116 euro sees peab olema:
-juhi palk (kui ise just sangade taga ei ole)
-liisingu osa
-masina amortisatsioon
-remondifond
-ülemusele kah midagi
-kasum?

Kas sellisel juhul saame rääkida 116 euro teenimisest või hoopis kahjumist?
Isegi kui kütust osta käibeka võrra odavamalt, ei muutu need numbrid ju kuigi palju.

21t masinaga töötamine kuigi kasumlik tegevus vist just ei ole...

js2
11:25 03.03.2013
Tundub et uued tegijad ehk ässad tahavad jälle proovida raha kokku kühveldada.Aga proovige,ostke masin ja andke minna,ainult paluks mitte hindasid solkima hakata.
............
11:46 03.03.2013
Sellepärast üle 20tonnised masinaid väga renditööle ei saaetagi, sest endale ei jää midagi. Kütus on 1/5 kuludest. Enda vanas firmas olid eranditult 13-14 tonnised ekskavaatori(välitrassid) Nendel oli päevakulu kuskil 50-60 liitrit.
Oli ka üks 24t kobelco, mis võis ilma mingisuguste probleemita üle 200liitri kulutada. Enamus ajast tegeles tagasitäitega, kuna oli liialt janune, et pidevalt kaevata. Tagasitäide ja 80-100liitrit päevas, kopamees ütles, et kui tõstis pasaplatsis siis ei saanudki paagitäiega ca.250 l päevotsa hakkama. Aga kui iga autojuhiga juttu ajada ja pool päeva mulli ajada siis on kulu teine kui stabiilselt tõsta.
On ka sellised kokkuleppeid töövõtjatega, et X tunnihinne ja kütus on nende poolt ja seda praktiseeritakse küll.
Kõrvalseisja näeb millegipärast alati "kasumit", et vaata mis tunnihind on ja kui 10h päevas teeb saaks ka varsti X5 ja maja osta. Kütus, kopamehe palk 5-7 euri tunnis, määrded, masti pukside kulumine, roomikud, rullikud, tähikud, hüdrapump, alusvankri hammasöö, neid kuluvadi sõlmi on sellise tehnika juures piisavalt ja kui kopamees on laisk ja tehnikast pohhui ning sügisel ei viitsi alusvankrit puhastada ja rullid 1-2 päevaga kandiliseks laseb on jälle häving.....ja kui arvad, et ostad ühe ekskavaatori lisaks, et kasum on kohe x2 siis ei ole see kunagi nii, kulutused on x2 aga lisa"kasum" jääb marginaalseks.....pluss oht, et 30-60 päeva tööd tehes ei saa töövõtjalt raha(loe: lastakse üle ja jupitatakse 1000-2000 kaupa., ning see on paraku ikka veel igapäevane.
;)
11:58 03.03.2013
kahjuks või õnneks ei ole ma mitte uus tegija selles valdkonnas, elasin enne masu, elasin ka masu üle (üli raskelt) ja loodan, et elan ka edaspidi,

Mis siin ikka vaielda, kes tahab see kõrvetagu või terve aastanorm päevaga läbi ja olgu uhke - müts maha teie teenistuse ees ;) mina avaldasin vaid oma andmed, et ka nii saab.

Lp. Ahjukartul, saite kena vastuse vist, nüüd teil pilt selge kui palju võtab 6 liitrise mootoriga 21 tonnine ekskavaator.

Edu Kõigile !
jajah
13:17 03.03.2013
Nokitsemisega teenib, masslaadimiste ja kaevamistega huiarkliendi juures on suht kulud nulli teema. Kui ennast lahmimisega näitad, oled paipoiss jne. Ühesõnaga, oleneb kelle alla tööd tegema ja mida tegema satud. Loomulikult tuleb pöördeid vastavalt vajadusele sättida, põhjas pole neid koguaeg otstarbekas hoida :D
juhn
14:01 03.03.2013
P. (registreerimata)
Re: 21 tonnise ekskavaatori kütusekulu
Õigus kõigil põhimõtteliselt, kopa vanus nüüd küll ei loe,.....


vanus loeb ikka, tehnika areneb, uued ikka ökomad
kopp12
14:18 03.03.2013
Ka punktireale.
Jah kopp tuleb välja osta ja ise seda tassida.Ei mingeid liisinguid ei ülemusi.Ja saab väga hästi hakkama.Objektidel on 100 ülemust taga,kes tahab saada ja seal suured riigirahad jne taga ja hinnad laes.Objektil võtab iga palgaline kopajuht päevas 50l kütet välja,ülemused terved ja rahul.Vonkab vene aja radades-oli on ja jääb.Ausalt töötades ja makse makstes tuleb pill kotti panna hiljem või varem.Mis oleks lahendus?
samuti
21:30 12.08.2013
töötanud sellisel isendil millel oli Mitsubishi 6-rida 110kw ,keskmine kulu oli 10l/h.
sitrus*
00:01 13.08.2013
Pidevalt tuleb kuskil 15L tunnis.21 tonnisele paned ette ja taha roomikute vahele 4 vundamendi plokki 2+2 ja saab 27 tonni.Ülemise hüdrosilindri paned 2 cm jämedama ja lõikad maad nagu ise tahad.Suure kopaga saad kaugele ka laadida.
21ton
22:49 14.08.2013
21 t kaaluv kopa teenuse tegemisex täiesti mõtetu, saadavad kohe karjääri purustajale ette kühveldama või 1000 poolhaaget laadima, 14-18 t limpsivad teeääri :) aga noh, nod 21 t mehed reeglina muud ei oskagi,kui mägesi robustselt liigutada ja kütust põletada.
Siidiuss
10:16 15.08.2013
Kuulge spetsialistid. Mul selline objekt kus vana kiviaed ja vanad saare ja isegi vmõni kogukam tammekänd sees. Vaja sealt kivid ja kännud välja koukida ja siledaks ajada. Ja üks maakivist lauda vundament ka vaja välja koukida maa seest ja siis siledaks pinnas. Kummaga parem ja otstarbekam kas 21 tonnise kopaga teha või buldooseriga t130? Mõlema tunnihind vist kusagil 30 - 50 euri tunnis.
..........
10:38 15.08.2013
Ekskavaator hakkab kändudele paremini peale ja kiviaed ning vundament annab kiiremini alla kui joss seda teeb, tõsi jossiga saab pärast paremini pinda planeerida, kuid ekskavaator 1,5m plaaneerkopaga teeb sama töö ära.
Jossiga ei võta midagi maaseest välja ja ka maha ei mata.
50 euri tunnis on absulootne lagi, tuleme ikka maapeale. On ka selliseid härrasi, kes ei anna isegi oma 12-13 tonnist alla 45 pluss käive rendile(koos mehega)
oo
22:29 15.08.2013
Jossiga on võetud selliseid asju maa seest välja mida 21 tonnine ainult augus veeretab.
sitrus*
09:39 16.08.2013
Kui sina oma jossiga sohu upud,vaata ilma kopata sa kuidagi sealt välja ei roni.Käpad püsti istud mätta otsas.Nüüd võib minu aeg tulla kui pangakaardid üle vaadata.
looder23
11:40 16.08.2013
to oo, eks kõike saab teha jossiga, aga kas ajakulu, seega ka rahakott, seda kannatab. eks joss ole ikka ainult planeerimiseks tehtud/mõeldud, aga ekskavaatoriga teed vastavate lisaseadmete olemasolul väga palju muid töid ära, k.a. planeerimise. jah, seal augus olevaks asjaks ei peagi väga suur asi olema. piisab kui koppa ei mahu ja jääbki veerema sinna auku. natuke mõtlemist, pusimist ja saad sellegi august välja. aga aeg, seega ka raha.
.................... ..
13:56 16.08.2013
Kas planeer või kihvadega kopp ? ;)
jeees
15:12 16.08.2013
no ikka kihvadega :)
argo...regamata
18:05 22.08.2013
Keegi naljamees kraabib savi poole pööretega ja keegi kurdab et pannakse karjääri... vaadake karjääris on materjal lahtine so. kergem ja on aega lasta ka pöörete automaatikal vahest tühikäigule lasta( jcb js idel on auto mode) ja savi kraapides on vaja jõudu...mida sa poole pööretega ei saa. See kes mu 200m3 mullahunnikut nädala jagu silub saab samaväärselt ka tasustatud :D peotäis päevas. 21t. esku on umbes 100kw ja selle järgi arvuta kütusekulu...ja arvuta kuhjaga...kuu lõpus hea vaadata et näe, jäi üle ka.
objlää
23:50 26.08.2013
Kuskil tonn ja liiter on OK kütusekulu s.t 21 tonnisel ca 20 l/tunnis ja 45 tonnisel olen ka 50 saanud. Vastasel juhul mees magab püstijalu, kangid pihus ja
kõige õigem oleks ta objektilt minema peksta.
Siidiuss
22:33 10.10.2013
Kütusekuu ilmselt sõltub mis pööretel mootor ja kui raskeid kopatäisi tõsta. Jossitööd tehtud. Nüüd vaja mõni tuhat ruutu pinnast koorida koos muruga. Muru on umbroht täis ja mina ei jõua seda peale kündi harida ja nühkida kuni kamar kõduneb. Lihtsam oleks vist pinnas koorida ca 5cm sügavuselt ja hiljem ketaskooreliga pehmeks tõmmata? Siis kevadel kultivaatoriga ja uus muruseeme külvata ja rullida see soorulliga ning väetada ja kasta. Kas suuremad ekskavaatorid on edulised murukamarat koorima ja kalluri kasti tõstma. Mitu ruutu ca tunnis ära kraabib ?
..............
07:19 11.10.2013
Oleneb mehest, tunniga võib ka jalkaväljaku ülesse kraapida, iseasi on töökvaliteet.
Tonnid ja liitrid, et kui 24 masin võtab tunnid 9 liitrit siis on mees mõtetu ja peaks kinga saama, kuna kulu on madal ?? :) Lapsik natukene ?
Kõik oleneb tööst ja mehest kes kange liigutab.
objlää
00:18 17.10.2013
Kütusekulu mõõdetakse pigem sellistes ühikutes nagu grammi kilovati kohta tunnis (g KW/h) vms. ja seda nimetatakse kütuse erikuluks.
Ühik "grammi" oleneb konkreetsest mootorist. Vietnami sõja aegne masin neelab KW võimsuse tekitamiseks kindlasti rohkem kui kaasaegne. Oleneb tööst jah, iga tööga ei kasutata mootori täisvõimsust ja seega muutuja KW kõigub kah suurtes piirides. Eksiteel on see, kes arvab, et poolte pööretega inistades saab väiksema kütusekulu. Tonni materjali meetri kaugusele tõstmine nõuab kindla hulga võimsust ehk kütust. Madalate pööretega kaotatakse lihtsalt aega, kütust läheb ikka sama palju.
Pöördeautomaatika kasutamine säästab 100 KW mootoril max 2 liitrit tunnis ja sedagi tingimusel, et enamuse ajast käib mootor tühikäigul. Igaüks võib oma kone kompuutrist vaadata - tühikäigul mootor ca 2 l /tunnis, mootor täispööretel, aga ühtegi kangi ei puutu - ca 3,5 l/tunnis umbkaudsete suhtarvudena.
Kopp,kopp
18:10 26.12.2020
Tere,
Kuidas on turg korrastunud? Vaadates neid hindu mis olid,peaks nüüdseks olema tõusnud tublisti.Palgatase hakkab jõudma Soome tasemele kui vaadata keskmist riiklikku palkka.

Rahulikku aasta lõppu ja kütust korstnasse!
R.Papp
19:18 27.12.2020
Sa tahtsid ikka öelda "kütust kanistrisse" :D

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte