Veoautod ja rasketehnika

teemaksu kehtestamise plaan Eestis

looder
11:27 19.03.2013
otsingutes leidsin ainult vastavate riikide kohta teemaksu teemasid ja mõtlesin, et paneks siis siia foorumisse teema üles, mis delfis kuumaks kätte kippus minema.

teemaksustamine EESTIS

see on küll mõningate poliitikute üles visatud mõttevälgatusena kuid parts ajab juba eos sõrgu vastu, laskumata diskussiooni. mina olen mõelnud, et tuleks ära kaotada raskeveokimaks kui omandimaks ja kehtestada teekasutusmaks ehk lühidalt teemaks. transpordi ettevõttele ei lähe kulud eriti kallimaks kui kaotatakse ära raskeveokimaks sest praegu maksab transpordi firma ja eraisik poolhaagisega veoki puhul keskmiselt 600 euri aastas. praegu maksavad seda kõik alates 12001kg täismassiga veoki omanikud. sõidad sa eestis või ainult välismaal, sõidad sa iga päev või ainult vaja kord paar kuus. ikka maksad. teemaksu summa võiks olla selline sümboolne 8 euri päev, nagu rootsi, hoolland, belgia. maksad nädala korraga saad päevatasu suts odavama, maksad kuu tuleks veel odavam ja aasta tuleks kuskile sinna kanti kui praegune raskeveokimaksu aastane maks.

milliseid teid siis maksustada? mina arvan, et sellised teed kus käib suurem transiitliiklus. ise tooks välja järgnevad:
tallinn - narva
tallinn - tartu - luhamaa
tallinn - pärnu - ikla
uulu - valga
jõhvi - tartu - valga
paldiski - tallinna ringtee, kuni peterburi mnt-ni.
pärnu - paide - rakvere
kilingi-nõmme - viljandi - tartu

need tunduvad mulle sellised kõige rohkem kasutatavad. kui keegi oskab täpsustada, siis oleks mõtted teretulnud. Lihtsamalt oleks vaja maksustada lõigud, et välismaine auto, mis tuleb üle piiri, et tal oleks vaja sõita mööda maksustatavat teed, et kuhugi jõuda. kontroll peab saama käia elektrooniliselt, et arvutis näha, kas teemaks makstud või mitte.
ma ei tea kui tõene see MKM välja toodud arv on, et statistiliselt piiri ületavad 75% eesti veokeid ja 25% välismaiseid veokeid. sõites ise palju(kui mitte öelda, et väga palju) pärnu – riia – pärnu suunal, siis mulle tundub, et vastutulevatest veokitest on 45% poolakaid ja ülejäänud 55% jaguneb muude rahvuste vahel ära, millest suht võrdselt tundub olevat eestlaseid, lätlaseid ja leedukaid. muid on juba käputäis.
kui nüüd keegi arvab, et meil pole ju kiirteid, siis ega ainult kiirteid välismaal maksustata. leedus on maksustatud teed A1 – A12. palju neist kiirteid ja palju neist 2+2 rajalisi. sama poolas. enamus 1+1 rajalised teed. kiirteed eraldi taksiga ja oma maksukoplitega. samas ei ütleks, et need saksa kiirteed ka nüüd mingi über head oleks. A1 hamburgi kandis on nagu endine maardu lõik (oli vähemalt 2009 aastal). paned lõka-lõka mööda betoonplaate. jah sutsu siledam. on ka seal kiirteid mis loobivad ja 2009 aastal kohtasin isegi rööpas lõike. kui poolas ja leedus teemaksud kehtestati olid sealsed teed pehmelt öeldes jubedad. pärast teemaksu kehtestamisi on toimunud suured teeremondid ja asi on tunduvalt paranenud. need minu välja toodud teed ei ole ju eriti halvas seisukorras. on üksikuid lõike, aga siiski enamus täitsa talutavalt sõidetavad.
meil ikka vaja kirves nüridamaks ja oma inimeselt see riigi tulu välja peksta, kui muud riigid vaatavad, et saaks selle raha välismaalastelt sisse kasseerida meil see mõtlemine kuidagi teistpidi, et maksma peavad omad ja jumala eest, et väliskapitali sisse ei voolaks. ikka välja peab see raha minema.

ja veel, kütuseaktsiis. ma ise arvan, et seda peaks langetama, et tekiks transiidil huvi, tankida eestis. nii sõites soome-rootsi kui vastupidi. praegu sõidavad laevad stocki lähedalt ventspilsi, aga peaks tekkima vajadus tulla üle eesti, et siit paak täis tankida. jah, mingi osa käibemaksu taotlevad välisfirmad tagasi, aga aktsiis jääb ju eestisse. madalam kütusehind tõmbab ka oma rahva liikvele.

see on minu arvamus, mida arvate teie?

p.s. delfi andmetel plaanib ka läti teemaksu kehtestamisele üle minna alates 2014a.

Muudetud 19.03.13 15:10

Antskuslapuu
12:14 19.03.2013
Esiteks see on hädavajalik, et ühtlustada Euroopa Liitu. Teiseks on oluline, et saaks rohkem raha riigiisade tasku ning kolmandaks et saaks anda ka paar miljonit eurot välismaale puudust kannatavatele lastele ja nende peredele. Eestis on tulemas automaks, teemaks, kütusemaks, küsimus on ainult millal, räägitakse et 1 jaanuar 2014 hakkab Eestis nimetatud kolm maksu kehtima, sest Brüsselis on see juba arutusel.
???
12:34 19.03.2013
Üldine teede maks? Eestlane on hoopis nii loll ja rumal et maksustab omi veokeid. Samas kui suvaline venelane veab juba aastaid läbi riigi tasuta autosid kärude kaupa. Hakake esmalt transiiti maksustama, mitte ärge kottige omasid. Aga eks eestlane peabki esmalt oma viimase püksinööbi ära andma, et märgata naabri nööpe täis kuube.
Tigu2
12:52 19.03.2013
Sellega saab meil olema nagu kõige muuga. Kui mujal maksustatakse kiirteed siis meil tõenäoliselt kõik teed mis kunagi asfaltkatte on saanud.
Sedamoodi toimiti näiteks põllumajanduses omakasvatatud seemne kasutamisega: kui mujal euroopas maksustati alates 100..150 ha viljapinna korral, siis meil alates 10 ha.
Meil ei ole selliseid teid, mida maksustada kannaks.
Mis aga veokite teekasutuse maksustamist puudutab, siis nagu öeldud, meil maksustatakse omad ja läbisõitjad saavad dumpingut teha.
Suunaku esmalt kütuseaktsiis teede ehituseks/remondiks/hoolduseks, lisagu sinna see Euroabi raha ja riigi poolne osalus, siis peaks raha nagu muda olema. Maksu pealesurumisel kuuleme pidevat itku teemal, kui möödapääsmatu see on, hiljem tuleb mõnel mokaotsast väike vabandus selle kohta, miks see raha ikka vajalikku kohta ei jõua.
vanamehenäss
12:54 19.03.2013
Põhimõtteliselt ei ole maksustamise vastu, aga siis olgu ka teenus, s.t. teed olgu tasemel. Et panen aga Tallinnast oma veokale kruiisi peale ning Luhamaal võtan vajadusel maha. Sellisel juhul on ka kütusekulu väiksem ning ajavõit suurem, ei peaks nii palju möödasõite ja pidurdusi tegema, kasvaks ohutus jne, seega olen nõus säästetud raha maksuks maksma. Hetkel plaanitakse asja aga nii, et teed on nii nagu nad on aga raha tahetakse mitte teede vaid eelarveaukude lappimiseks, reaalselt ei muutu aga midagi ja kui muutub siis ainult hullemaks.

Samas teede maksustamine on alles üks aspekt. Ootan huviga, millal meil ka need Euro 4, Euro 5 jne maksustamismäärad ja keelutsoonid tulevad. Sellega oleksin ma küll päri, et linnadesse ei tohiks asja olla igasugu vanadel saradel, mis on liiklusohtlikud ja saastavad rohkem.
inimvaenulikus pesas.
14:24 19.03.2013
Ei noh kui elavjõudu on ikka veel üle, siis kõik võttet selle hävitamiseks on teretulnud isegi jargraja maksu võiks kasutada.
AR.
15:32 19.03.2013
Kõige nõmedam ongi just see, et juttude järgi on kõik ilus-kena, kuid kui see maks ükskord tulema peakski, siis olen kindel, et ettenähtud ja planeeritud kohta see küll ei jõua, vähemalt kogu summa. Raudselt on see samamoodi nagu kõikide maksudega, et eelkõige saavad sellest kasu "pumba juures" olijad. Teemaalgatajaga olen aga samuti nõus, eriti selles punktis, et sellisel juhul peaks ära kaduma raskeveokimaks kui selline, kuna olen täiesti kindel, et suuremat maksukoormust on transpordifirmadel juba raske taluda, vähemalt seaduslikult tegutsedes, kuna lisaks raskeveokimaksule tõusevad kütusehinnad- selle leevendamiseks peaks riik aga aktsiisi langetama-, veohinnad aga kõigele sellele järgi ei tule.
punakuub
08:58 20.03.2013
vedajatel ju hea maksu võtta. mille pärast aga maksame seda kütuseaksiisi? riigikogu palkadeks või eelarve aukude täitmiseks. tõsta on hea aga kas sellest midagi paremaks ka läheb? iga aastaga lähevad teed ainult hullemaks, remonditakse ja paari asta pärast on hullem kui enne. tehaks mingeid ringteid ja muud jama. ja lõpuks selliste teede kasutamine tuleb üldse juhtidele peale maksta et nad on nõus oma elu ja tervisega riskima. aeg olks hakata raha kulutama sinna kuhu see määratud on aga mitte hoida üleval mingit maanteeametit ja nende kulusid. juba täna on liikvel läti ja leedu kaubavedajad kes vaikselt söövad turgu sisse on hindadega. selliste hindadega võib ainult kütust osta ja tasuta tööd teha. nüüd veel maksustame omi vedajaid ka et nad lõpetaks tegevuse ja suurendaks töötute armeed.
looder23
09:20 20.03.2013
punakuub, kas sa ikka teema alguse läbi lugesid? nagu mõni teinegi siin. ainus plähmimine on, et raha läheb kuhug-kellegi-millegi taskusse. nagu ma teemaalgatuses mainisin, siis praegu meie vedajad maksavadki surnult. kas ta sõidab eestis või mitte, keskmine 600 euri aastas on ikka kohustus maksta. raskeveokimaksu näol. käid autoga korra aastas eestis, et ülevaatus teha ja lähed kohe tagasi välja. rohkem eestimaa pinda ei talla ega õhku ei saasta. aga ikkagi maksad. sellepärast ma arvangi, et tuleb see omandimaks kaotada. ja aastane teemaksu kulu jätta kuskile samasse kanti, ainult et, see kes siit läbi sõidab eestist maksab 8 euri päevas. päeva tasuna. sest praegu ei ole ühelgi välismaalasel mingit kohustust siin. venelane tuleb oma 1500 liitriste paakidega eestisse, ärib selle maha, aurude peal läheb tagasi. meile jääb ainult õli ja tahma rida ning väljaimemiskohas diisli loik. kui palju on praegu poolakaid liikvel, leedukaid. meie seal maksame, olenemata tee seisukorrast. aga nemad sõidavad eestist tasuta läbi. tuleb hakata teehoolduse, remondi ja ehituse raha küsima välismaalastelt, sest nemad ju meie käest küsivad. tuleb hakata kapitali väljastpoolt küsima, mitte kõike oma inimestelt ja vedajatelt välja imema. praeguse meetodiga peame maksame meie kinni eurooplase heaolu ise midagi tagasi saamata.
+++
11:02 20.03.2013
ma seda asja palju kordi mõelnud, arvan, et mõistlikum oleks kehtestada nendele venelastele, poolakatele ja muudele naljameestele kohustus Eestis tankida. Oleks palju kasulikum, kui mingi 8 euri küsida neilt, sest raha hulk, mis jääks Eesti majandusse on suurem, samas väheneb piraatkütuse probleem, samuti vene või kes teab mis päritolu küttega tehtava dumpingu probleem. Kuidas seda värki mõistlikult teostada on omaette küsimus, mõtlen kontrollimist, tõestamist, et tankind oled jne, aga teemaksu sisseseadmine ei ole vähem tülikas samas. Võõra numbriga sõidukatele võiks ka panna mingi tankimiskohustuse, vähemalt 10 l. Rekkad, bussid näiteks 200 liitrit peaks tankima. Eestisse jääks aktsiis ja tanklad saaksid tööd.
...
11:46 20.03.2013
Nad võivad teemaksu hakata võtma aga see ei tähenda veel seda et teed korras oleksid.Lihtsalt inimesed jäävad vaesemaks.
looder23
15:35 20.03.2013
sellist kohustust sa panna ei saa, minu teada. poolakas ja sealtkandi karvajalg on eu liidus ja neid ei luba brüssel peedistada. samas kolmandast riigist sisse tulekule oleks õigus mingi piirang peale panna, nt. 200 liitrit võib paagis olla, aga eesti on nii väike et sellega teeb tiiru peale ära. see ei avita eriti. muidugi välja imemist paagist jääks vähemaks, seega tõuseks kütuse ostmine tanklatest oma rahva poolt, aga see on jälle oma inimese kurnamine. ise siiski näen teemaks ja aktsiisi langetamine.
samas käib leedus ja poolas kütuse ostmine kuidagi läbi talunike, kes saavad mingi osa aktsiisi tagasi või kohe odavamalt. leedus küll, seda rääkisid leedu piimapüti autojuhid. see küll keelatud, aga kuidagi susserdavad. sealt ka need ulme madalad hinnad. aastaid tagasi toimis asi lätis täpselt samuti. autod talunike arvel ja vedu käis. seal vist lõpetati asi ära.
Maksud
17:30 20.03.2013
tulevad, selles pole vaja kahelda. Suure tõenäosusega peale valimisi, sest siis lubatakse roosamannat, tasuta asju, maksuvabasid nädalapäevi jne. Enne valimisi jälle maksu kehtestada ei saa, sest siis ei valita pumba juurde.

Nutune on selle asja juures seik, et ega me teemaksu eest teid ei saa. Kas me kütuse aktsiisi eest saame? Kaheks, äärmisel juhul kolmeks aastaks tehakse lõik, siis on auk-augu kõrval nagu Merkuuri kraatrid.

Ühesõnaga, maksud tulevad. Teede, sõidukite, rehvide (keskkonnale kahjulik saaste), tõusevad aktsiisid (vaja investeerida, taristu kehv-lugege pühjendusi, miks võrgutasud on laes, aga selgitusi, mida EE eelmistel kümnenditel tegi, ei ole), lisatakse maksud veokitele jne.

Kahjuks saame selle eest hämaraid ja udusevõitu asju: partokraatia ülalpidamise, nõunike rohkuse (kas keegi teab või on kuulnud, et keegi oleks hääd nõu andnud?), segased fondid demokraatia arenguks, priske palgaga õhuvedajate pääliku, hulga leppetrahve, erakondade rahastamise, r-kogulaste kuluhüvitisega priiskamise jne.

Lisaks suletakse kiirabi - ja konstaablipunktid, postkontorid mõned koolid ja lasteaiad.

ILM-SELGE
18:52 21.03.2013
Ammu peaks teemaksud olemas olemas,eestis . Aga jah mitte MINISTRITE taskute täitmiteks .....vaid teede lappimiseks -
vabadus?
19:25 21.03.2013
O=n olemas kütuseaktsiisi nimeline maks, mis meil (kui ma nüüd õieti mäletan) üks kõrgemaid EU-s.
Sellest pidi seaduse järgi suurem osa minema teede korrashoiule ja uute ehitamiseks ja muud taolist.
Aga võta näpust, sellest aktsiisit jõuab sinna kuhu ta peaks minema ainult väike osa, mitte suurem osa.
Lapitakse KÕIKE MUUD peale teede/tänavate.
Nüüd siis leiti, et selleks, et teed korras ja toredad, selleks teeme uue maksu...

Kurat, kõigepealt kasutage seda kütuseaktsiisi sihtotstarbeliselt ja siis hakak muid makse välja mõtlema.
Kui riiklikud organisatsioonid nii ebaefektiivsed, et ei suuda/ei taha asju ajada nii nagu neid peaks, siis ehk alustaks organisatsioonide juhtkondade revideerimisega, kui juhtida/majandada ei suuda, aga mitte ei roni JÄLLE maksumaksja taskusse uut pappi välja imema.
Pekki see siis nüüd on. Nagu neid maksusid vähe oleks...
Millal miinimum palka normaalsele tasemele tõstate, et igatsugu makse suudaks maksta siin Eesti Vabariigis?
paha tööandja
22:16 21.03.2013
ma ei saa aru, mida te kirute eesti elu kui kõik nii targad olete. pole veel kohanud rekkameest kes ei teaks kõige paremini kuidas riiki ja firmat juhtida, autosid remontida, logistikat organiseerida jne. aga kui on vaja autol pirni vahetada või õigeks ajaks laadima jõuda, siis on tegemist võimatu olukorraga.

mis puutub teemaksu, siis autojuhi jaoks pole mingit vahet, sest tema seda nagunii kinni ei maksa.
kaugsoidu autojuht
00:58 22.03.2013
paha tööandja (registreerimata) ongi paha tööandja. Kui pole suutnud oma firmat sellise tasemeni viia et autojuht tunneks huvi teemaksu maksmise vastu. Mina sellest kopikatki ei saa aga valin ikka võimalikult odavama marsruudi. ja kõige lühem tee ei pruugi olla odavaim ja kiireim.
looder23
09:41 22.03.2013
inimesed, miks te ei saa aru teemaalgatuse pointist? kas te ei oska lugeda või ei oska loetust aru saada? praegu pole teema, kas kütuse aktsiisi täies mahus õigesse kohta mittelaekumine ega kelle kaukasse laekumine vaid raskeveokimaksu kaotamine ja asendamine teemaksuga, kusjuures maksavad ka välismaised veokid. ei pea õigeks teemaksu kehtestamist sõiduautodele vaid raskeveokitele. sealt ka sel juhul välismaalastelt raha laekumine tee kasutamise eest. eesti on nii väike, et ei 90% ei ole vajadust eestis tankida ja ta sõidab siit tasuta läbi. meie välisriikides peame teemaksu maksma, ostame sealt kütust või mitte.
aga kui nüüd teemasse kaasa mõelda, kas need teemapostituses antud marsruudid oleks reaalsed, mida maksustada? midagi lisada, midagi ära jätta?
paha tööandja
09:52 22.03.2013
autojuht ei vali marsruuti ega maksa teemaksu, vaid seda teeb tööandja. kui seda teeb autojuht, siis on asjad juba käest lastud.
autojuhid, ärge kujutage omale asju ette. irw

loodrile: eesti on nii väike, et siin ei ole administratiivselt mõtekas maksustada eraldi marsruute, vaid kehtestada üleriigiline vinjett. mõtekas oleks minna sama teed beneluxi ja rootsiga ja liituda sama süsteemiga.
mis puutub sõiduautode maksustamisse, siis see on tulevik. 10 aasta pärast maksavad sõiduautode juhid igal pool euroopas teemaksu.
unistada ju võib, et raskeveokimaks asendatakse teemaksuga, aga reaalsus on ikkagi, et teemaksu puhul tuleb juurde lisamaks. samamoodi on ka mujal riikides, osades on raskeveokimaks, teistes jällegi automaks ehk pole mõtet halada, et eesti valitsus on nii paha, et maksustab raskeveokeid ja teeb vedajate elu raskeks. eestis on ettevõtluskeskkond vedaja jaoks palju parem kui enamus teistes euroopa riikides.
looder23
10:36 22.03.2013
ise arvan ka, et see vinjeti süsteem oleks norm, aga leedus maksad ka päevast maksu, aga maksustatud on teed A1-A12. ja kas rootsis pole ka nii, et kõrval teed on maksuvabad? maksad ainult kiirteedel sõidu eest. seega kui sa pead sõitma tasustatud teel mingigi lõigu, siis tuleb maksta. nende marsruutidega ma mõtlesin seda, et nt, kohalik tegija või põllumees, kes ei pea tasustatud teed sõitma pole ka vaja maksta.
njah..
12:03 22.03.2013
See mõttetu värk. Paremaks ei muutu midagi. Võite kindlad olla! Küll see raha hakkab siis samamoodi nagu siiani ka kaduma sujuvalt kellegi taskute täitmiseks ja samuti nagu siiani loe: meist "vaesemate" riikide abistamiseks. Teed jäävad ikka selliseks nagu need siiani. Loe: iga päevaga aina kehvemaks..
..
15:54 22.03.2013
Aga kes üldse ütles, et raskeveokimaks kaob. Hakkate mõlemaid maksma ja nii, et vähe pole aga paremaks ikkagi ei muutu midagi Ja kui rahanälg riigil kasvab siis leiutavad kasvõi kraavimaksu ka veel juurde.
ain6123
01:26 26.10.2013
Jutud käivad, et Läti kehtestab järgmisest aastat teemaksu. Kas keegi teab, kas see ka paika peab?
eelmisele
20:11 26.10.2013
ajast maha oled jäänud. jurmalas juba kehtib aastaid.
olgem realistlikud
20:42 26.10.2013
kuhu sa need putkad üles paneks? tallinn tartu maanteele, kosele? siis tekiks suur ummik sinna kohta. lisaks on eesti inimene leidlik ja leiab õmbersõidu koha hõlpsasti, varsti sõidavad ka mingid vene nr märkidega rekkad kuskil kõrvalisel kõlavahelise teel kellegi hoovist läbi. sry siin see ei toimi
looder23
23:25 26.10.2013
ega teemaks ei ole ainult putka teepeal kuhu raha poetada. rootsi, taani, belgia, holland, lux, leedu päevaste vinjettide peal. elektrooniline andmebaas ja kogu polka. mendid nagu nii toksivad autonumbreid sisse, siis oleks näha ka, kas teemaks makstud või mitte.

muidugi on olnud kuuldusi, et holland tahab liituda saksamaa süsteemiga ning belgia prantsusmaa süsteemiga. kordan, et need on olnud kuuldused ja ei pretendeeri tõele.
kasbek
18:32 27.10.2013
mis tee maks? kütuseaksiis ongi mõeldud teede remondiks ja ehitamiseks. see et riik selle oma taskusse kühveldab ja lisatasudeks ja kuludeks arvestab ei tähenda veel et mingit uut maksu juurde on vaja. lõpetage ära raha raiskamine ja ärge üritage kasvavadi kulusid maksumaksja kraesse riputada.
to kasbek
19:43 27.10.2013
mis sa ikka virised. sa ju nagunii makse ei maksa ja lased selle koha pealt riiki üle.
to kasbek
19:45 27.10.2013
millal nägid eestis viimati tankivat poolakat,leedukat ja pean silmas tanklat mitte pimedat parklat.neid sõidab päris rohkelt ja ei maksa pennigi.
kasbekile
11:10 28.10.2013
Ega sa om sõidukaga ei peakski maksma.Küsimus on Veokitele mõeldud.Praeguse raskeveoki maksu asemel võiks olla teemaks (nt praeguse raskeveoki aastamaks = aastane teemaks) Siis maksaksid ka poolakad ja leedukad,kes siin praegu tasuta vuravad,kuigi meie omad seal sõites maksavad.Kes hädaldavad meie teede olukorra üle siis küsik,et kus need paremad teed on?! Ok,kiirteed(kuigi ka neid on viletsas olukorras).Leedus on samuti mittekiirtee maksuline.
Ja praegu on ka selliseid veokeid,kes maksavad reskeveoki maksu,kuigi Eestis neid ei näe(sisetööl euroopas) ja maksavad ka sealriigis teemakse
kasbek
20:02 28.10.2013
miks keegi arvab et see poolakas või leedukas hakkab makse maksma? tõmbavad otse venemaale ja eestit läbib tunduvalt vähem autosid. smas soome sõidavad juba enamus poolakaid laevaga. igasugune maksu tõstmine ja tegemine vähendab lõpuks laekumisi. miks peaks leedukas või poolaksa eestist kütust või süüa ostma? veokitel paagid enamasti 1000 ja enam liitrit. ja lõpuks mis on eesti? 250-350 km asfalti ja suva mis teemaks või mida iganes. iseasi kui kaalud? kohalikele kaalud selga ja trahvid üles. sama ka igasuguste läbirändajatega trahvid üles ja siis loe raha. kardan et teede maksuga läheb asi aia taha ja kui sama süsteemi ei kasuta kui saksamaa siis on selle juurutamine kallim kui kasu.
juhiabi
21:05 28.10.2013
Kasbek, ka meie sõidame Soome laevaga :D. Sa ise muidu tihti viibid sadama cargo parklas? Ja nahhui on vaja poolakal siia tulla, et venemaale minna,,,,,, aaa,,,,,,,,, ta tõi siia ju koorma ja võtab siit koorma edasi. Ah, aga tõesti, suva neist, milleks neid maksustada, me oleme nagunii mõttetu väikeriik ja nad sõidavad nagunii siit läbi, maksame parem ise selle mõne oma kohaliku maksuga kinni, kas sedasi umbes peaks su mõte kõlama Kasbek?
rahva tahe
22:10 28.10.2013
Teemaks tuleb nagunii, selliselt nagu see mäng praegu autode käibemaksuga. Reform on nii rahahädas, et maksustab isegi oma toetajaid - ettevõtjaid ja automüüjaid. Küigi maksude tõsu põhjuseks on tühi riigikassa ja EV majanduslik kriis, mis süveneb. Mõne aasta pärast kaovad eurotoetused ja ühtlasi riigieelarvest iga viies kroon, ka on EV euroliidus võtnud endale rahalisi kohustusi. Olukord on halb ja EV majanduslikult jätkusuutmatu, kuid sellest keegi veel ei räägi.
to kasbek
10:41 30.10.2013
sellist jama mis sa ajad on raske kommenteerida,puhka pead ja kogu mõtteid.avaldan sulle ühe saladuse,nimelt kõik eesti vedajad oleks õnnest uimased kui poolakad enam eestisse ei sõidaks teemaksu tõttu.
Tüütsivana
15:12 20.02.2016
Viimasel ajal jälle teema päevakorral. Olemasoleva info alusel plaanitakse ikkagi lausmaksustamist (kohalikele nn aastamaks, transiidile päevatasu). Mis teie arvamus on? Järjekordne eelarve lappimine? Iseenesest idee on ju üllas, kuid välja kukub nagu ikka?! Huvitav, mis AEL ja ERAA seisukoht selles osas on ka?
reaalne vedaja
15:24 20.02.2016
kui uuringute järgi on raskeveokite liikluses 30% välisriikide autode transiit ja 70% kohalike autode sõit, siis tubli samm valitsuse poolt kohaliku ettevõtluse arendamisse. samas pole transpordiettevõtjal vahet, mõne kuulise viivitusega liigub see maks veohinda ja sealt edasi tarbijale kinni maksmiseks. kohe näha, et riik hoolib valijatest.
arvestades selle maksu järsku ja kiiret kehtestamist, siis sihtotstarve pole kindlasti teede ehitus ja remont, vaid muude aukude lappimine ja peagi saabuva majandustsükli põhja toetamine väikese rahavooga.
mõne kuu pärast peaks kohale jõudma palju kütuseaktsiisi tõstmise tõttu raha kaotatakse kui rahvusvaheline transport, mis liigub lõuna suunas hakkab lõunanaabrite juures tankima. siis mõeldakse veel mõni maks välja, et kõrgema kütusehinna tõttu kaotatud aktsiisraha tagasi saada.
kui peale maksu kehtestamist toimuks teede ehituses sama stsenaarium mis Lätis Via Baltical, siis võiks isegi toetada. aga suure tõenäosusega on see ainult märg unenägu.
tiit_
16:23 20.02.2016
Omalajal räägiti kütuseaktsiisi kohta täpselt sama juttu mis nüüd teekasutusmaksu kohta ehk see raha läheb tee-ehitusse. Teede ehituse raha võeti mõni aasta tagasi Reformierakonna soovil võeti ja jagatakse nüüd niisama populistlike lubaduste täiteks laiali. Pakuks, et peale järgmisi valimisi tehakse kohe esimesel aastal "teede paremaks ehitamiseks ja hoolduseks" ka üldine automaks ära.
Samas ega see ka õige ei ole, et vene veokid lõhuvad Eesti teid, makse ei maksa ning kütuse ostavad Narva ja Koidula tagant Venemaa tanklast ja seda poole odavamalt kui Eesti veofirma.
professor_sammaljalg
17:08 20.02.2016
jah, tõeline eestlane on nõus s-asuppi helpima, peaasi, et keegi teine ka seda tegema peab.
Onuvaldek
20:42 15.10.2023
Tuleval nädalal hakkab Riigikogu arutama liiklusseaduse ja autoveoseaduse muutmise seadust. näiteks päevatasu vanadel Euro 0 - Euro II veokitel tõuseb üle kolme korra, ehk seniselt 12 eurolt 40 eurole.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte