Veoautod ja rasketehnika

T25 kõrgsurvepump

Jumz6akl
18:38 04.07.2013
Mis õli käib kõrgsurvepumpa ja kui palju?
samazz
19:21 04.07.2013
sama õli mis mootorisse.heal juhul 100g.
Siidiuss
19:46 04.07.2013
Mootoriõli ja mida kallim seda parem. Poolsünt 10w 40 norm. Täissünt veel parem sis talve ka kergem käivitus. Peaasi et hüdra ega transmissiooni ei pane.
peepmeez
21:31 04.07.2013
Ei mingeid täissünteetilisi mootoriõlisid ei tohi kasutada vanades vene traktorimootorites!!! Täielik surm ,varsti mootor kottis .
Vene vanadele traktoritele sobib mineraalne õli ,näitex "kamaz"

Muudetud 04.07.13 21:34

Jumz6akl
22:26 04.07.2013
niisiis kumb, kas vene diisliõli või mingi kallim mäng?
sitrus*
12:03 05.07.2013
Ikka kallim mäng.Raha peab ringluses pöörlema.
peepmeez
12:56 05.07.2013
Viimasele.
Ära aja oma soga.
Vene vana traktori mootorile tuleb valada vaid mineraalseid õlisid .
juhiabi
14:10 05.07.2013
Ei tahaks peepmeez'e tõekspidamisi küll kuidagi pahupidi keerata, aga minul sõidab bella juba mõnda aastat poolsündiga. Vabandan, et mootor pole veel kokku jooksnud :)
Siidiuss
14:47 05.07.2013
Ei tea ka mis kuulujutud et vene traktorile kamazi õli. Kamazi õli kõikuva kvaliteediga ja kõlbab saeketile. Mitmetel ka mtz ja 25 sees poolsünt hea mitu aastat ja väga hea. Kui traktoris ei ole 10a õli vahetatud võib kamazi õli sama moodi pesta kõntsa mootoris lahti sest kamazi õlil ka pesulisandid sees. Mitte midagi ei juhtu täissündiga se on linnalegend. Kui pesuõli kasutada hooldamata mootoris sis võib kül mõni lahti leotatud sete mõne õlituskanali ummistada. Aga sedagi väga halvasti hooldatud mootoris.
stammer
15:20 05.07.2013
Huvitav, et vene ajal sõitsid need traktorid "odava ja kõikuva kvaliteediga õliga" ja nüüd enam ei saa?
Või on vene traktoritööstuses vahepeal midagi kardinaalset muutunud?

Pane kõige odavam õli ja kärab küll. Sama kui naisterahval on kõverad jalad ja paneb jalga kõige kallimad sukad, kas siis saavad jalad otseks?
v6sa
15:36 05.07.2013
See, et vene traktorimootor talub õli asemel mõningase määrdevõimega vedelikku ei tähenda, et ei tohiks kasutada paremat;)

Aga tuleb arvestada, et tänase päeva nõuetele vastavad õlid on heade kuni väga heade pesemisomadustega ja see omakorda tähendab selget surma süüdimatu omaniku poolt hooldamata jäetud mootorile. Sest õlikanalitesse settinud sodi tõepoolest võib hea õli pesemisomaduste tõttu liikuma hakates ummistada kanali ja selle tõttu liugelaagri purustada.

Ka minul on mitmes aasta kasutusel poolsünteetiline õli (sama, mis pereuniversaali mototoris) ja kumbki traktorimotooritest ei näita kokkujooksmise märke. Veel...
Loomkatse jätkub.

Tõsi, esimesed karteritäied lääne õliga mustusid ikka ülikiiresti. Nüüd on püsib vähe heledam...

Kindla peale minek on "kamsaõli". Sellel on mõningad määrimisomadused ja sadakond tundi peab vastu ka. Kui vahetada tihedasti (alla 100 mototunni või kord aastas) siis loputab vähehaaval suurema sodi välja.
peepmeez
16:50 05.07.2013
Mingist linnalegendist ei räägi ,see on reaalselt " hoolsa" traktoriomanike poolt juba tõestatud .
Siidiuss
17:02 05.07.2013
Vene aeg ei olnud alati isegi vene õli saada, rääkimata parematest lääne õlidest. Vene traktor töötab ka vene õliga ja seda tuleb ka tihedamini vahetada ja mootor kulub ka kiiremini kui mõne parema õliga ehk vähemalt nn poolsündiga võrreldes mis kaitseb mootorit hästi. Aga kui varemalt pole hooldust õieti tehtudki ja tehnika logu ja võtab päevas liitri õli ega siis küll pole vist väga suurt mõtet midagi paremat kui kui kamsa õli kasutada. Vene aeg ja ka praegu kasutavad mõned oma zigulis kamsat või avtoli. Eks mingi aja ikka töötab. Aga ziguli õliga töötaks paremini, ökonoomsemalt ja kauem. Lääne õliga veel paremini ja kauem. Minu arvates õli pealt kokku hoida ei ole mõtet. Aga seda tehakse. Ostetakse odavaimat ja sellega sõimetakse aastaid ja valatakse vaid vajadusel peale. Tagajärjedele mõeldakse siis kui need käes. Siis oeldakse et kehv masin ei pea vastu. Tagajärjed võivad üsna koormavad olla rahakotile. Ilmselt eriti uuema tehnika puhul. Aga ka vanade mootorite remont või vahetus ei0ole väga lihtne ega odav:)
Siidiuss
18:47 05.07.2013
Ju nad siis ikka enda arvates olid hoolsad ja "reaalselt" . Tegelikult töötasid mootorid rasketes oludes ülekoormuse all madala kvaliteedilise õliga. Peale selle õlivahetusvälp lasti vähemalt mitmekordselt üle. Mootorid hakkasid kustuma. Pandi sis lääne õli sisse aga juba oli hilja:) ega parem õli kulunud mootorit uueks tee. Ega endale pole ka eluks suurt vaja säästu makaronidest saab ka kõhu täis ja elu hea:)
sitrus*
10:43 06.07.2013
Oli ette nähtud AVTOTRAKTORNAJA UNIVERSALLNAJA MASLO.GOST 1958.
Selle õliga ei jookse tänapäeva bemm ka kokku,kuigi nimetati algeliseks õliks.
Siidiuss
10:58 06.07.2013
Ega ei jooksegi kokku. Aga tööiga väheneb küll võrreldes kvaliteetsema õliga:)
ehh h
11:11 06.07.2013
See viimane jut on täiesti haige ,Bemmi jõuad osta aga õli mitte . ei noh.
peepmeez
11:22 06.07.2013
Sii veneaegse õli komenteerijail pole mingit aimu mis kvaliteediga õlid vanasti olid?
Kui õli toodi vaatidega näit. autobaasi siis ei hakatud seda kohe kasutama ,vaid lasti sellel settida ja pärast võeti pealt vaadipumbaga ,sest põhja tekkis settides mingi jube kollane ollus !!! Ja ikka sõitsid masinad. Mõtle kui aastaid on vana mootor sõitnud solgiga ja nüüd valada korralik õli sisse ,mis sodi kõik sealt mootorist lahti liguneb ja mida ära ummistab mootoris.
See Kamaz õli mis praegu müüakse on lausa puhas siid võrreldes veneaja õliga.
Siidiuss
11:36 06.07.2013
Kamazi õli puhas siid jah pealtnäha. Mitmed kasutavad seda möginat isegi ziguli mootoris aastaid. Aga ega nad aastas palju ei sõida ka. Ja kui puhas mootor seestpoolt on ei taha teada:) Ja seda sodi mis mootoris on. koguneb ükskord nii palju, et see tuleb suurte tükkidena lahti ilma korraliku õlitagi. Sodi eemaldamiseks mootorist on olemas õlifilter. Sodi peabki lahti olema ja filtrisse kogunema enne kui see ummistab mõne peenema õlituskanali. Selline on põhimõte.
Jumz6akl
15:48 06.07.2013
niiet siis poolsünti võib panna kõrgsurvepumpa , midagi ei juhtu ?
Siidiuss
15:38 07.07.2013
Ei juhtu midagi. Pane sinna ükskõik mis mootoriõli. mineraalist täissündini välja.Tean, et päris paljud t25 ja t16 kõrgsurvepumbad töötavad üldse õlita kuna pole päris korras ja remontida paljud ei taha jne. See osa kus õli peaks olema on hoopis diiselkütet täis. Töötab ka nii sest diiselkütus määrib ka pumpa. Kui pump saab mingil ajal diiselkütust täis näiteks 50 töötunniga siis lastakse üleliigne osa kütet välja ja töö jätkub jälle vana viisi kuni 50 tundi täis või kuni mootor ei tööta enam hästi. Ja kõik algab otsast peale ja sedasi aastaid ja kümmneid.
uio
17:02 07.07.2013
see kui vene traktori mootorisse satub veega segunenud üli ei tee midagi häda. vesi aurab paar tööpäevaga ära ja õli muutub normaalseks mustaks tökatiks.
t-25 pumpa aga võib vaheltõesti õli valada kuid see sealei taha püsida ja asendub diiselküttega . Ja sellest pole ka midagi häda-töötab.
Kogemus olemas.
40
22:27 07.07.2013
vene traktori mootorisse sobib 15w40 õlisurve on tunduvalt suurem kui kamazi õliga sest kamazi õli läheb kuumalt vedelaks ja surve kaob lihtsalt. Meil t-40 mootor olnud viimased 20 aastat lääne õli peal ja ei mingeid probleeme. Kamazi õli kõlbab vene traktorile näiteks hüdraulikasse sest lääne hüdroõli jääb liiga vedelaks aga mootorisse on ta mõtetu kaka. Enne kasutati autotraktori õli aga kuna seda enam pole siis parem lääne oma midagi aga muidugi eeldusel,et mootoris pole sentimeetrist sette kihti sees
Siidiuss
21:33 08.07.2013
Sobib jah 15w 40 ka täitsa hästi. Lääne mineraaõliga tegu. Talvel arvatavasti käivitus raskem kui poolsündiga 10w40. Kui mootor on korras siis 10w40 surve alla 1 ati naljalt ei lange. Kui väga kulunud mootoriga tegu ja raske töö taga siis võib langeda ka alla 1. seda eriti tühikäigupööretel. ja kui siis signaallamp ka põlema läheb siis mootor kulunud ja ilmselt 15w40 sobiks seljuhul kulunud mootorile paremini.
sitrus*
10:56 09.07.2013
Jutt käib kõrgsurvepumbaõlist.Teema on mootoriõliks ümber läinud.Kes seda 25t 25 kraadi külmaga käivitama hakkab,see on teine teema.
Siidiuss
20:27 09.07.2013
T25 läheb -40 kraadiga ka käima kui vaja. Lihtsalt mees peab ikka masinast üle olema:)
2992
20:40 09.07.2013
näe onu homo jälle siin...
Jumz6akl
20:26 24.08.2013
Ah ei tea mis jama 25-ga on , ostsin küll uue etteandepumba paigaldasin ära ja ei hakkand paremini tööle ,nüüd ei lähe üldse käima. Alguses töötas ka aga ei tea. Ma arvan et äkki on kõrgsurvepump läbi?
Mis teised arvavad?
Siidiuss
21:49 24.08.2013
Ei oska niimoodi midagi arvata. Kui oled veendunud, et pump läbi siis asenda see uuega või vii stendi. Mõni pumbamees ütleb kohe ära mis ta sul on. Plunsri vahetamine ei ole väga odav. Kui pump on juba logu siis on tihtipeale mõttekam uus pump peale visata. Oleneb muidugi traktorist ka. Kui traktor ka suht logu siis pead ise otsustama mis sa taga peale hakkad ja kas raatsid uusi tükke külge kruvida.
Jumz6akl
21:32 25.08.2013
Ütleme jah nii et ega see odav lõbu ei ole uut kõrgsurvekat peale panna ,poleks nii palju raha ka . Kodus oleks ta muidu hea , oleks toimetusi küll mida teha.
sitrus*
21:43 25.08.2013
Kas küte tuleb pumpa? Tõmba toru lahti ja ketra kas tuleb.Pane lahtivõetud toru otsa teine pihusti,kui läbi lööb ka töötab.See nii algeline asi,et mingit stendi pole vaja.
kamazi
22:45 25.08.2013
õli on täielik saast, äiapapa sõitis ziguliga selle õliga, 96000 tuhande pealt kolin sees ja kui mootor lahti sai võetud siis inimene kes seda näinud pole ei suuda ette kujutada milline paks kord tagi ja sodi oli sees ploki seintel. Ja õli vahetus toimus iga 7-8 tuhande järel.
Jumz6akl
22:10 26.08.2013
Sitrus*, Ei saa aru mis pihustist saa räägid. Küte peaks ikka ringi käima küll.
Jumz6akl
22:13 26.08.2013
Aaa unustasin öelda et kui hakkan käsipumbaga kütet üles lööma ,jõuan kuigi palju lüüa kuni läheb tohutult raskeks, niiet ei jõua enam käsipumpa kokku suruda ja kinni keerata ?
sitrus*
23:03 26.08.2013
Siis on küte üleval ja valmis käivituma.Kas ka pihustist läbi lööb? Keera kõrgsurvepumba toru lahti ja vaata kas tuleb(pihustitoru) kui tuleb ja ei käivitu,keera teine pihusti toru otsa jja kas läbi lööb,kui nii ok,peab käivituma.Võib olla sa midagi muud seal ära keeranud.
kl
20:34 03.06.2018
Selline mure,et pumba tagasivool on viidud peenfiltrisse ja lööb mõneaja töötamisel sellise surve peenfiltrisse et lööb tihendi paigast ja hakkab välja pritsima,et eelmine aasta sai see olend endale soetatud ja siiamaani polnud mingeid probleeme ,kui nüüd äkki,
stammer
09:38 04.06.2018
kl
11:50 04.06.2018
võtsin ju lahti vahetasin tihendi ära ja filter oli ok pärast 10 mint tööd lõi jälle tihendi ära, et lööb miskipärast surve peenfiltrisse..
tobimas
16:30 04.06.2018
Filtri pealt peaks minema üks toru paaki(tagasivool).võta see lahti filtri pealt ja vaata seda toru kinnitus polti.sellel peab olema küljepeal peenike auk.See auk võib olla umbes
kl
08:31 05.06.2018
.
15:30 11.06.2018
Võta pilt et pihustid ja paak ka peale jääks

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte