Veoautod ja rasketehnika

b-kategooria autoveo haagistreileriga sõit Euroopa

diilimees
12:32 22.04.2014
Alustuseks märgin, et oman BE-kategooria lube ja kõik sõidukid/kärud kuuluvad firmale. Küsimus selles hetkel suht debiilses kaalude tõlgenduses Eestis ja võibolla ka mujal Euroopas. Toon näite - Eestis kasutan N1G maasturit mis võib vedada piduritega haagist kuni 2800kg ja vaidlusi ei teki. Plaanin osta endale haagise sõidukite veoks Eestis, aga tahaks seda kasutada ka sõitudeks Leedus, Poolas, Saksamaal. Väljaspool Eestit vedada sooviks aga pakiautoga(veel ostmata) täismassiga kuni 3500kg, millel passis suurim lubatud p haagise mass suurusjärgus 2000-2500kg. Siit küsimus - kui Euroopa reisil pakiauto(lubatud p haagise mass 2000-2500kg) + haagis reaalse kaaluga(haagis+koorem 2000-2500kg) aga haagise passis haagise täismassiks 2700kg, siis kas tekib probleeme või mitte?
Eestis nii MNT kui Politsei eri seisukohtadel Eesti sisese üle, aga välismaal mõttetu kembelda sõnade üle. Asja absurdsus väljendub ilmekalt ühe Eesi kogemusega. Vedasin maasturiga, millele lubatud sappa panna kuni 2300 kg haagist, haagist reaalse kogukaaluga 1900kg, aga haagise täismass oli 2700kg haagise passis. Sain tugevalt noomida ja anti mõista, et oleks palju parema meelega vaadatud läbi sõrmede olukorrale kus vean täismassiga a la 1600kg haagisega ülekaalu ehk kokku 1900kg.
ahsel
13:54 22.04.2014
Politseil on õigus määrata haagise kaalu ja selle ülekoormust ainult kaalumise teel. Kui kaale ei oleja kohe ka kuskilt ei too siis.....saada kuu peale .
See palju on täismass haagise passis pole määrav , kui autol on 1400 kg lubatud haagist ja käru kalub ise 500 siis panen 900 kg koormat peale ja sõidan.
See muidugi ei kehti Poolas ,seal imetakse trahv ka pastakast välja.
Olen Soomes mentidega vaielnud ,koormas oleva auto kaal vaadati auto dokumentidest ja natuke oli üle lubatud .Ütlesin et kui midagi tahad tõestada siis kaalu ära ,autol ei olnud mootorit peal ja kaalus lubatud kandevõimest isegi vähem.
liiva4
14:32 22.04.2014
peaksid vaatama ka sõiduki passist lubatud autorongi massi et see lõhki ei lähe.
looder23
19:08 22.04.2014
eesti poolelt võid tõesti kuupeale saata, sest sõiduki passi on märgitud lubatud suurim haagise mass, mitte haagise suurim registrimass. välismaal on nii, et kui ment tahab raha kätte saada, siis teda ei huvita sinu tõlgendused ja asjad. saab veel kurjaks, et saa ei saa mendi emakeelest aru ja muus keeles ta sinuga ei suhtle. eriti käib see poolakate ja hispaanlaste kohta. leidub ka viisakaid ning vähemalt mingit levinud rahvusvahelist keelt rääkivat, aga neid on vähe. kui sa autot vead peab olema sul koormadokumendid. seal kaal peal. võid ju kirjutada suva kaalu, et jääb piiresse, aga veetaval autol kipub kapoti all olema plekklätakas kus võib tühi kaal peal olla ja kui see erineb saatelehtedest, siis on kohe põhjust mammonat küsida. ametlikult või mitte, aga küsivad.
professor_sammaljalg
21:57 22.04.2014
kui mul paar aastat tagasi sama probleem ilmnes, siis siinne konsiilium soovitas tungivalt eestist mitte välja minna, kui haagise täismass suurem, kui vedaja passis lunatu, hoolimata reaalsest kaalust.
Ja-jah!
22:36 22.04.2014
Sakslane vaatab ka tegelikku massi aga kipub seda tegama ilma kaalumata.Kui kandevõime näit 1400 ja haagisel passi järgi auto kaaluga 1800 siis väikse trahvi tõenäoliselt saad.
professor_sammaljalg
23:42 22.04.2014
ma küll kardan, et sakslane lihtsalt ei lubagi edasi sõita ilma pädeva vedurita, kuna tegu ju liiklusohtliku olukorraga ning saksa penskarite tapmisega.
ahsel
23:46 22.04.2014
Jutt ei ole haagise kandevõime ületamisest ,vaid vedukauto lubatust suurema registrimassiga haagise kasutamisest väiksema lubatud koormaga .
professor_sammaljalg
23:49 22.04.2014
mhm. teoorias on kõik ju sobiv, eks?
Onu Raul
23:55 22.04.2014
BE-autorongi täismass on lubatud kuni 4250kg
siin on ka norimiseks põhjust rohkem kui küll
............
07:14 23.04.2014
Ehk tegemist on jumala mõttetute lubadega.
stammer
07:25 23.04.2014
Meil võid ju välja keerutada, aga Poola miilits on oi kui maias kui näeb võimalust trahviks. Ja kui on kasvõi üks põhjus seda teha, siis seda ka tehakse. Muidugi ei unustata ka kolleege raadio teel teatamast, et "rahakott" on teel.
...
09:08 23.04.2014
...BE KATEGOORIA-VEDUK TÄISMASSIGA KUNI 3500+HAAGIS PIDURITEGA TÄISMASSIGA KUNI 3500=AUTORONG KUNI 7000 KG.MNT KODULEHEKÜLJEL KONTROLLITAV.POLE ÜHESKI RIIGIS PROBLEEME OLNUD.EI MAKSA JAHUDA KUI POLE ISE SÕITNUD.
diilimees
09:57 23.04.2014
Katsusin küll teema lahti seletada, aga paistab, et enamus panebki julma ilma lubadeta ja ülekaaluga.
Selgitan veelkord küsimust: Vedukauto kuni 3500kg ja tal lubatud p.haagist vedada veduki tehnilise passi järgi näiteks 2100 kg. Veetava haagise kogukaal ongi näiteks 2100 kg, aga haagise passis täismassiks näiteks 2700 kg. Seega ülekaalu pole, autorong lubatud kaaludega, aga ka Eesti Politsei armastab tõlgendada haagise täismassi auto passis nimetatud haagise suurimaks massiks. Küsimus oli selles, et kuidas tõlgendatakse asju Euroopas. Tõlgendusest sõltub see, et kas osta 2 haagist, registreerida haagis väiksema täismassiga(ja seaduse silmis vedada ülekaalu vahel). Ja loomulikult soovitab a la Indrek Sirk anda trahv kohtusse, aga katsu sa Poola Pan-iga vaielda või Saksa Politseile väita et nad on lollid.
v6sa
13:39 23.04.2014
On Raul eksib: 4250 on kood-96 lubade piir. BE on täpselt nii, nagu üks ülalpool karjub, 7000 kilo (3500 veduk+3500 haagis).

Paljudes riikides on seaduses kirjas, et arvesse lähevad paberitel olevad numbrid ja mitte tegelikud kaalud kinnipidamise hetkel. Samas näitab edukate vedajate praktika, et enamasti ei tehta probleemi, kui tegelikud massid kenasti lubatu piiresse jäävad.

Tõlgendamisega pole siin midagi teha, seaduses räägitakse just registrimassidest. Õnneks on politsei siiski enamasti nõus seadust kodaniku kasuks väänama.

Aga võivad ka maksu küsida... Eriti välismaalaselt, kes oma õigust taga ajab.

Väidetavalt ollakse maiad just pakiautode puhul - paljude jaoks ju veoauto...
professor_sammaljalg
19:14 23.04.2014
veel mõtlemisainet lisaks haagisepoleemikale - saksa politsei tahab üle 2.8t täismassiga kaubikutel näha täidetud logiraamatut
Johannes Tuhk
21:43 23.04.2014
Sama jama on Austrias.
Aga...
22:48 23.04.2014
Käinud mitu-mitu korda saksas 3,5t kaubikuga + 2500 treila.Pole(vist õnneks) kordagi logiraamatut küsitud ega teagi mis see on.
Eestis kehtiv(juba mitu aastat) seadus määrab haagise tegeliku massi mitte registrimassi mida pooled politseinikud ei tea.
Aga tutvuge parem rahvusvahelise autoveo eeskirjadega mis tegelikult nõuavad teemaalgatajalt nagunii lisaks litsentsi ,sõidukikaarti jne... .See teema oli kunagi siin foorumis üleval ja sai asi endale selgeks tehtud.Isegi kui lähen isikliku auto+treilaga mille reg mass kokku 3,5 t ja rohkem endale autot tooma siis käib see litsenseeritud tegevuse alla.Samas pole 10 aasta jooksul kordagi sellest probleemi välismaal tehtud.
LISAKS...
22:59 23.04.2014
OMA KULUL KORRALDATAV AUTOVEDU

§ 8. Üldsätted

(1) Käesoleva peatüki sätteid kohaldatakse oma kulul korraldatavale sõitjateveole autoga, milles koos juhikohaga on üle üheksa istekoha, ja oma kulul korraldatavale veoseveole auto või autorongiga, mille registrimass ületab 3500 kilogrammi.

(2) Oma kulul sõitjate- ja veoseveo korraldamiseks peavad olema täidetud järgmised nõuded:
1) autovedu on vedaja kõrvaltegevus;
2) sõitjaid või veost vedav sõiduk on vedaja omandis või vedaja on võtnud selle rendile;
3) veol kasutatava sõiduki juht on vedaja töötaja või vedaja ise;

(3) Oma kulul veoseveo korraldamiseks peavad olema täidetud järgmised lisanõuded:
1) veos on vedaja omandis või vedaja on selle müünud, ostnud, rendile andnud või rendile võtnud, tootnud, töödelnud või parandanud;
2) veost paigutatakse ümber ettevõttes või väljaspool ettevõtet omatarbeks.

§ 9. Oma kulul korraldatava autoveo tegevusluba ja sõidukikaart

(1) Oma kulul korraldatavaks riigisiseseks autoveoks ei pea vedajal olema tegevusluba ega sõidukikaarti.

(2) Oma kulul korraldatavaks rahvusvaheliseks autoveoks peavad vedajal olema tegevusluba ja iga kasutatava mootorsõiduki kohta sõidukikaart.

(3) Oma kulul korraldatava rahvusvahelise autoveo tegevusluba on dokument, mis tõendab tegevusloa omaniku õigust korraldada rahvusvahelist autovedu oma kulul.

(4) Oma kulul korraldatava rahvusvahelise autoveo sõidukikaart on käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud tegevusloa alusel antav dokument, mis tõendab tegevusloa omaniku õigust kasutada sõidukikaardile kantud sõidukit tegevusloaga lubatud autoveol.

(5) Rahvusvahelist autovedu võib oma kulul korraldada ka sõidukiga, mille kasutajale on antud sõidukikaart tasulise rahvusvahelise autoveo tegevusloa alusel.

(6) Oma kulul korraldatava rahvusvahelise autoveo tegevusloaga ei või korraldada tasulist vedu ega vedu, mis ei vasta käesoleva seaduse § 8 lõigetes 2 ja 3 sätestatud nõuetele.

§ 10. Oma kulul korraldatava rahvusvahelise autoveo tegevusloa taotlejale ja selle omanikule esitatavad nõuded

(1) Oma kulul korraldatava rahvusvahelise autoveo tegevusloa taotleja peab taotlemisavalduses kinnitama, et ta korraldab vedu ainult oma kulul, ja nimetama tegevusala, millega veod on seotud.

(2) Tegevusloa taotleja peab tõendama ja selle omanik tagama, et:
1) autovedu moodustab ainult osa ettevõtja äritegevusest, mille tulu ei ületa 50 protsenti kogu tulust, ning et veokulud kaetakse äritegevuse arvel;
2) autovedu ei ole tema kui ettevõtja põhitegevus, vaid üksnes toetab seda.

(3) Tegevusloa andja võib enne selle andmist nõuda tegevusloa taotlejalt nende dokumentide esitamist, mis tõendavad käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud nõuetele vastavust.
diilimees
12:27 24.04.2014
Ja kõik need punktid sobivad mulle ülihästi ja olen sellega ka arvestanud. Samuti pole tegelkult ka probleem tasulise veoteenuse paberite/lõivude kordaajamine.
Ainuke probleem ongi kehtivad seadused Euroopas ja see et Eestis ei oska keegi pädevat vastust anda hetkel.
?
13:29 24.04.2014
Kood 1109. Autorongi lubatud suurim tegelik mass

Nõuded: 1) ühelgi juhul ei ole lubatud ületada veduki valmistaja poolt ette nähtud
autorongi suurimat massi või veduki registrimassi ja haagise registrimassi või
registriteljekoormuste summat;

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte