Veoautod ja rasketehnika

Metsaveokoormate kaal

Apolloon
10:16 27.02.2015
Tere

Sooviksin teada, et mis umbkaudses vahemikus kaalub selline keskmises lastis haagisega metsaveorekka? Kui palju tonne saab sellele peale ajada? Kui palju kaalub väljavedaja traktor?

Mind huvitab kuna minu vallas kehtestati 8 tonnine massipiirang valla avalikele teedele ning tahaks teada, et millised sõidukid ja kui paljuga seda piirangut rikuksid.
Juhin tähelepanu
16:12 27.02.2015
Kõigepealt teeme selgeks, mida tähendab see 8T.
Arvatavasti on see sillakoormus? Küllap nii on.
Võtame nüüd abisillaga masina koos kolmesillalise käruga, saame kokku 6 x 8 tonni, mis teatavasti on endiselt 48 tonni.
Kui kogu vallas oleks kehtestatud kaalupiitrang 8 tonni, siis liiguksid seal ainult kaubikud, väikeveokid ja sõiduautod, isegi suured bussid jääksid valla piiri taha?
Lisaks on selline lugu, et kohalik omavalitsus kehtestab piirangud, kuid neil on samasugune õigus anda välja lube nende piirangute ületamiseks- raha eest kusjuures.
Rahapuudusel otse loomulikult neid lube väljastatakse ja kuidas veel.
Mine ja vaata nüüd neid märke ja näed all silti "Va vallavalitsuse loal" ;)
Kui on tegemist erateega- siis kehtestab tingimused tee omanik.
Lisaks puudub end Apollooniks nimetaval kindlasti pädevus liikluskorralduse jms kontrollimiseks.
Vaielda pole mõtet- ma asjaga ikka väga kursis.
................
17:34 27.02.2015
8t. ei ole teljekoormus, vaid auto hetke(tegelik) kaal. Sadulauto registrimass( kaal täislastis koos poolhaake vms.) on näiteks 36 tonni, siis sadulaga võid sa 8T. märgialt sisse sõita ja tegutseda/ Soolo kallur vms., mis kaalub tühjalt näiteks 7.9t ja registrimass on 15 tonni võib märgi alt sisse sõita, kui aga kodus viskad juba 200kg. puid peale oled juba rikkuja.
Metsaveo auto tühjalt ilma haaketa on üle 8t. kindlasti ja neil sinna asja ei ole. Mingi pisike veoauto või sadul üksinda võib sealt sisse sõita.

Mina olen vähemalt niimoodi aru saanud, parandage mind kui ma eksisin !
looder23
21:45 27.02.2015
punktireal on õigus ainult sellisel juhul, kui tee ees on märk, eluskaalu 8t. s.t., et valgel taustal number 8 ja t (tonni) taga. valgel taustal punane ring ümber. enamus kohtades on siiski keelumärk, millel veoauto kujutis ja veoautol kaalu piirang. see märk piirab liikluse c ja ce katekooia sõidukitel, mille registri mass(id) ületavad 8 tonni. sinna ei tohi sa oma tühja sadulautoga minna, kuid buss võib sealt sisse sõita, sest buss on d kategooria sõiduk. samuti võivad traktorid rallida. kui on eluskaalu märk siis oleneata sõiduki kategooriast, et tohi raskem kui 8 tonni kaaluv sõiduk sealt märgi alt sisse sõita. teljekoormuse märgid on hoopis teistsugused.

Muudetud 27.02.15 21:46

professor_sammaljalg
02:51 28.02.2015
sadulauto registrimass ei saa kuidagi olla 36t, eestis lbatud maksimum on nelja sillaga 32t, kolme sillaga 26t
Siiiidiuss
08:52 28.02.2015
Vaatan siin eelkõnelejad ei jaga seda teemat. Enamus metsaveotraktoreid on ka üle 8 tonni! Esiteks sadulauto registrimass võib vabalt olla 32 tonni ja mingit elus ega surnud kaalu massi ei ole olemas. Mingeid teljekoormuspiirangutega märke teedelagunemisajal reeglina ei paigaldata. Paigaldatakse kuni 8 t registrimassiga et üle 8 tonnise massiga sõidukitel sinna teele asja ei ole va ühistransport. Metsaveoautod rikuvad raudselt seadust kui selle märgi alt läbi sõidavad sest need kaaluvad ilma koorma ja haaketa üle 8 tonni! koorma ja haagisega jääb kaal sinna 30-65 tonni vahele! on ka raskemate koormatega Eesti teedel liigeldud.
fh
09:20 28.02.2015
Tõstukiga metsaveoauto tühikaal ca 15t, täishaagise tühikaal 4-6t
.........
12:51 28.02.2015
Pidasingi silmas märki lihtsat 8T.

3 teljelise sadulautol, pluss 3 teljelisel haagisel võib olla tegelik mass kuni 44 t. Auto pluss haagis täis koormaga siis.
professor_sammaljalg
15:11 28.02.2015
punktiir, kui sa pole kunagi ühegi sadulauto passi näinud, siis on seal eraldi lahtrites täismass (kolmesillalisel tavaliselt 27t), siis registrimass (tava 26t, kui pole vähendatud) ning eraldi birka peal kabiini küljes lubatud autorongi mass, mis on siis 40t--66t (koos haagis(t)ega ikka!)
...........
15:50 28.02.2015
Ütlen ausalt ? Tead, ei ole jah. Ei tee sadulaga tööd, autoks on kesktelik(eurovasikas?) haagisega kallur.
professor_sammaljalg
17:23 28.02.2015
ja passis on lahtrid täpselt samamoodi
..............
19:39 28.02.2015
Olgu, minu viga !


Lugupidamisega.
Siiiidiuss
20:37 28.02.2015
Oleneb passist. Uues ja vanas passis lahtrid erinevad!
to proffessor mis iganes
15:57 30.03.2015
politsei lähtub registrisse kantud sõiduki täismassist ja igasugused kleepsud birkad või muud tehase poolt kinnitatud andmed neid ei koti.eestis praktiseeritakse registrimassi ja täismassi võrdsustamist ehk siis samas tehnilises passis ei tohiks olla täismassi ja registrimassi numbrid erinevad
professor_sammaljalg
16:18 30.03.2015
https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukDetailvaadeAvalik.jsf

227mhz lõin mina sinna sisse, täismass 27, reg mass 26. praktiseerida võid kodus teki all :))
to sammaljalg või mis iganes
22:07 05.04.2015
vaatan praegu oma sõiduki passi-reg mass 18600,täismass 18600....
professor_sammaljalg
12:32 06.04.2015
eks klaviatuur kannatab kõike, teatavasti on kahesillalise veoki lubatud mass ew-s 18t.

vaadates enda kunagise 092mlk andmeid mnt-st:

Täismass 19000 kg
Registrimass 18000 kg

Muudetud 06.04.15 14:01

Siiiidiuss
14:19 06.04.2015
Täismass ja registrimass peaks üks ja sama olema. Ütleks nii, et registrimass on see mis paberil ja täis mass on tegelik mass. Tegelikult siis täismass on tegelikult see mis ta parasjagu kaalub. Näiteks 22 tonni võib ka täis mass olla.
juhiabi
16:38 06.04.2015
Siidiuss loll kuule, mul on täismass ka paberil(20500kg) ja registrimass 18000kg. Eesti politsei lähtub registrimassist kaalumisel.
Tüütsivana
23:49 06.04.2015
Ah, mis te vaidlete!? Täismass on väärtus, mida lubab valmistajatehas. Registrimass on, nagu nimi ise ütleb, väärtus, mida lubavad riigi seadused. Ja tavaliselt on see täismassist väiksem. Eriti kolme- ja enamateljelistel. Seda siis riigikassa täitmise eesmärgil (märksõna on siin ''ülekaal'').
............
06:48 07.04.2015
Tiba naljakas jah, et veoskeemiga 6x2/4 ja 8x4vms. võib vedada praktiliselt samasugust kogust, ometigi ju telgede arv erinev. Meie seadused, mis teha..
Siiiidiuss
08:50 07.04.2015
See sama teema nagu kerghaagistega mil pole pidureid. Kõigi kerghaagiste registrimass 750 ja punkt. Mida raskem tühikaaluga 2 teljeline seda vähem võib tegelt koormat panna. 6 kotti kartulit ja kõik. 1 teljelisele võib agw panna 9 kotti kartulit sest haagis ise kergem tühjalt. Tegelik elu on muidugi teine. Sama ka veoautodega. Juhid lähtuvad kainest mõistsest. Kui kannatab siis pannakse nii palju kui vaja mitte mingi jabura registrimassi järgi! Metsaveoautod enamus 60 tonnise tegeliku massiga. Keegi ei hakka kase ega haavapakku poole koormaga vedama.
juhiabi
12:13 07.04.2015
Jahh, sina tead :)
v6sa
13:16 08.04.2015
See jabur registrimass on suuresti meie teid päästnud. Kaine mõistus seda ju ei tee, kuna "pannakse nii palju, kui vaja".

Jah, ma tean hästi, et veetakse ülekoormaid. Paraku tean ka seda, kuidas normaalpinge tee muldkehas levib... Ning peaks olema pime, et mitte näha koonerdamisest põhjustet koormatalumatust tee muldkehades. Kui asfaldi korral leevendab mõju kate, siis kruusateed vajuvad ikka mehiselt. Harva on aga vedajal mune, et oma tehtud sigadus heastada. Ning omanikujärelvalve pole alati mitte tasemel. Iga keha on aga nii laisk, kui ülemus sel olla laseb.

Kui meie teed oleks kaljudel, poleks muret. Aga enamus neist on soos...

Kerghaagisejutt on muidugi jälle huumor. Rataste arv ei aita kuidagi vähendada haagise mõju autorongi stabiilsusele või pidurdusteekonnale. Ning just nendest lähtuvalt on see 750 kilo valitud. Naljanumber muidugi selles alamfoorumis...
Siiiidiuss
14:06 08.04.2015
Ah need seadused on puha jaburad. Veetakse ikka enamasti kaine mõistuse järgi. 2 teljeline ei aita küll pidurdusteekonta vähendada. Aga kui rehv puruneb siis erinevalt 1 teljeliselt on lootust teele jääda. 750 kg on üks suur jama. Nimelt autod on erinevad, nende seisukord. juhtide kogemused. Kui üks saab ka ilma piduriteta turvaliselt sõidetud siis teine ei saa auto ega haagise piduritega ka hakkama või kui neist pooled või rohkem nagunii ei tööta.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte