Veoautod ja rasketehnika

E - d

RoosteUssiSurm
09:10 14.10.2016
Kolhooside, sovhooside lõpukümnendeil enamuse söödavarumistöödest ära teinud DDR-i Fortschritt Landmaschineni liikurniidukid E 301/302 ja silokombainid E 280/281 hakkavad sootuks ära kaduma meie maastikupildilt...

Kellel ühismajanditeaegseid või hilisemaid seiku E-de hingeelust pajatada, võiks seda siin teemas teha - arvan, et huvilisi lugema leidub!

Kui Põhja-Lätis õllereisidel käia, siis ikka näeb neid masinaid veel töös... kas rasketehnika foorumlaste hulgas ka E-de omanikke on?


Tüütsivana
20:50 14.10.2016
Nostalgia sul, mis muud. Olid need masinad omal ajal, mis nad olid, tänapäeval ei kisu ükski vägi sellise vibreeriva akvaariumi sisse kangidega heebeldama. Ringi veel siiski mõned liiguvad, kuid kas neile enam varuosi ka saada on, see juba ka omaette teema. Ühesõnaga suht mõttetu teema...
RoosteUssiSurm
00:05 15.10.2016
Nostalgia nostalgiaks aga mis on tänapäeva alternatiiv E-dele?

Ok, suurfarmerid lasevad liblikate ja kogurkärudega millest 80% plekib PRIA kinni...
teisalt,
hoolde ja euroheina vennad krabavad odavaid purustajaid ja Poola rootoreid (ainuüksi Nordamus on väidetavalt müünud 10.000+ minirootorit!) ning on sellega ülirahul...

Aga mille krdiga alla 100 ha maakasutusega ja reaalselt karja kasvatavad tegelased oma loomasööda Eesti heitlikus kliimas kätte peaksid saama??
Tänapäevase tipptehnika jaoks PRIA toetuse alla nad ei kvalifitseeru ja odavate Poola/Vene mänguasjadega välja ei vea... suht keeruline olukord, kas pole?




v6sa
10:20 15.10.2016
Äkki vaataks natuke ringi enne plähvimist. Investeeringutoetus on ainult noortel ja mikrodel kuni 40%, teisel vähem. <100 ha tootja peaks käibe järgi kenasti mikro alla liigituma, kui just narkokaubandusega ei tegele, eksole.

E peal oma tervist tappa on täiesti võimalik ka täna. Varuosi liigub KB kaudu, keegi teadaolevalt laoseisu neile ei oma. Väidetavalt aitab PMkaubamaja tellida, ei oska kommenteerida. Tasub küsida. Samas on mootoritükid ja rihmandus ju universaalne, sidurite hõõrdkatetega tegeleb Pidurimeister ja ülejäänu ei peaks olema enam kuluosa. Niiduheedri asemel Poola rootoriga saab täitsa niidetud, kui ajudega sohver pulkade taga opereerib. Juhmjuht lõhub ka selle kiiresti osadeks.

Poola tehnikaga peab üldse väga õrna käega ümber käima, siis kestab. Kui pähe andma hakata, läheb ise katki ära.

100 ha pinnaga hobitalule peaks russimõõtu traktori taha ju ometi piisavalt niidukeid turul olema nii odavamas kui kallimas otsas. Nii väikese pinna jaoks eraldi niidumasinat pidada on ikka luksus...
siberia
23:46 15.10.2016
Silokombainidest on suhteliselt sarnane asi Claas Jaguar, mille hinnad on seinast seina. Mõne rondi saab isegi ehk kümneka eest kätte.
http://www.mascus.ee/pollumajandus/kasutatud-iseliikuvad-sil
okombainid/claas

Ei ole uurinud, kas ka E-301/302 analoogi teisel pool Berliini tehakse.

Ma ise niitsin kunagi E-302-ga. Eestis olid nende kõige suuremad vaenlased põllukivid ja igasugused heinamaal olevad rööpad. Mõne tüki peal läks vikateid nagu leiba. Heedri "kõverad võllid" , mis pika võlli pöörlemise vikati edasi-tagasi liikumiseks muutsid olid insenertehniliselt kavalad kuid reaalses elus väga kapriissed. Kui pikk võll juba natuke viskas, oli telgesid suht võimatu paika saada ja laagreid pidi siis ka juba seljakotiga olema. Kõik need võllid sai väga edukalt paigast ära kui korra mõnda tõsisemasse kivisse äsada.

Akvaarium iseenesest oli mugav, igatahes parem kui Belarussiga niita. Kurikuulsad heeblitega sidurid armastasid vibratsiooniga ise sisse lülituda ja sellepärast olid vähemalt meil E-d pea ainukesed masinad, milledele alati akud eraldati. Igasuguse remonditöö hakatuseks tuli mootor kindlasti seisma jätta.
Neid mehi, kes ei kuulanud , töötava mootoriga vikatitera hakkasid vahetama , haspliga otsaette said ja läbi kaksikteo läksid oli küll ja veel. Sidurite iseenesest sisselülitamist soodustasid ka edevad isetehtud pronksist või vasest heeblinupud. Need olid nii rasked, et vedasid kangid iseenesest tööasendisse.

E-280 töötamist vaatasin pealt ja sellelgi oli põhihäda põllukivid või Soome YLO kaarutitelt ära lennanud vedrupiid, mis vaalu sattudes terad järjekordselt korstnasse lasid.

Nende Eestist kadumine ongi minumeelest pigem kohalikust potipõllundusest tingitud. Tootlikkus oli neil nii suur, et 100 h polnud mingi küsimus kui heinamaa laudsile oli. Kuskil stepis või Saksamaa nõmmedel vägagi bro masin.
o_T
09:17 16.10.2016
Praeguselajal viivad kirkiisid siit kõik need Fortschritide masinad minema.
Eriti kuumad on just E-281.
40
10:46 16.10.2016
alati on ju võimalus osta teenus sisse
RoosteUssiSurm
21:39 16.10.2016
Olen ka vaikselt piilunud tänapäevasemaid liikureid - tõsised relvad on...
aga jah, vähemalt 30.000. peab olema välja käia, et mingitki töötavat asja oma heinamaadele saada...

E 301/302 toorikuid seevastu liigub vahel harva 1500 - 2500-ga.
Kui 2 laipa koos heedrite ja vaalutajatega ära tirida, kevadel mõlemad komplektid elementaarsesse töökorda seada, peaks 10.000-ga hakkama saama äkki??
Viimases hädas võib lisaks ühe SaMASZ KDF-i ka mängu võtta.

Kõige suuremat peavalu näikse hetkel valmistavat E-de käigukastid - ühel puudu töökäik, teisel transpordikäik...
Kas käigukast on kõigil mudelitel (301-303) sama? 280/281 hoopis erineva lahendusega?
Kui suur raketiteadus käigukasti uute pulkade leidmine on?

Tänud kõigile, kes viitsivad aidata või niisama heietada!




siberia
22:30 16.10.2016
Kui niimoodi tõsimeeli taastama hakata, peaks pikkadeks talveõhtuteks raamatu hankima. Eestikeelne raamat on olemas, roheliste kaantega ja ise ostsin paar aastat tagasi osta.ee oksjonilt, olles ainuke pakkuja.
Vana korra ajal anti igasuguseid imelikke raamatuid välja - nagu Traktor DT54A, Laevaremondilukksepa õpik või Farmiseadmete tehnohooldus.

E-de kohta käivas raamatus läheb põhirõhk silokombainile (E-280/281) ja niidu-E on oma lihtsuse tõttu seal vaeslapse rollis kuid olulisema info saab kätte.
Raamat ise on kodus ja kodu nii kaugel, et käigukastide hingeelu kohta küll midagi tsiteerida ei oska.
RoosteUssiSurm
12:32 17.10.2016
See hr. A. Alukmetsa raamat jõudis vist enne ilmuda, kui E 302/303 ja E 281/281C tulla siiakanti?
Aga asjalik maakeelne abimees oleks kindlasti! Kui ainult kusagilt leiaks selle...

Asjad mis mul olemas on, on VEB Kombinat Fortschritt Landmaschineni varuosakataloog koos üksipulgi joonistega masinate E 302/E 303/E 303 B/ E 281 kohta saksa/vene/inglise/prantsuse keeles ning kasutusjuhendid ainult saksa keeles.
Tervet kapsast (300 lk.) ei viitsi kopeerida aga kel huvi, siis konkreetsete sõlmede joonised võin küll tekitada.


Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte