Veoautod ja rasketehnika

Scania R420 vs R440 ?

atzz88
16:25 16.08.2017
Kumba eelistada või mis on nende erinevus?
Kust tuleb see 20 hp vahe?
Räägin 2006-2009 a masinatest. Ls 800-900 000
Koormateks 16-18 tonni.

Tänud
ja-jah
10:09 17.08.2017
Väikestest mootoritest ei tea, kuid suurematel V8 mootoritel on ainult softivahe, raudvara on sama.
professor_sammaljalg
10:25 17.08.2017
Loll jutt suhu tagasi, 560 on turbocompound ja 500 ning 620 tavamootorid. Kahtlen, et 500 pihustid samad on, mis 620.

Mina võtaks euro3 420 pigem.

Muudetud 17.08.17 10:26

atzz88
13:52 17.08.2017
Mõlemad mitte midagi ütlevad kommentaarid.

On kedagi, kes oskab asjast rääkida või kogemust ning konkreetne jutt.

Mämmutage mujal.

Aitäh
Scannivend
10:47 18.08.2017
Kas tegu on aastakäigult võrdsete autodega. R420 oli I seeria R-il peal. 440 tuli II põlvkonna R-iga kaasa. Siin on ka emissiooniklassi vahe, 440 on juba euro 5 ja ilma AdeBlueta. Tal peal mingi kommejant ehk EGR mis ajab suitsu 5 klassi nõuetele vastavaks.
Lisaks siia omalt poolt
10:58 18.08.2017
Olen sõitnud Skannidest R560, R480 JA R420-netega. Võin öelda, et sama aastakäigu ja vähema läbisõiduga R480 oli palju nürim ja kulutas kütust rohkem, kui sama vana ja rohkem sõitnud R420, mis oli superkorras vedur nii oma väljanägemiselt, kui ka hooldatud tehnika osas. Kõik olid muide Opticruise kastiga.
Soovin sellega öelda seda, et iga isend on erinev ja vaidlust 20-ne hobujõu osas pidada on päris mõttetu. Tegelikkus võib numbritest oluliselt erineda.
Z
11:31 18.08.2017
Milline on väände erinevus neil mootoritel? 20hj on lihtsalt number aga autot liigutab ikkagi pöördemoment. Pakun et u.300Nm võib vahe olla.
Lisaks siia omalt poolt
12:04 18.08.2017
300 Nm ei vasta tõele, tegelikult on vahe vaid 150 Nm. Kui mõlemad on Scania EGR. Absoluutselt samad pihustid, töömaht- seega softist kruditud üks 420-ne ja teine 480-ne peale.
See on siis 420-ne ja 480-ne vahe ja seega on 440 ja 420 vahe olematu.
Ma kirjutasin juba, et 420 võib olla tegelikkuses palju paremas korras ja ka võimsam lõppkokkuvõttes, kui seda on äraaetud 480 jne.
Kui võtta 60 hj ekvivalendiks 150 Nm, siis on 20 jõu vahe 50 Nm , ehk hea akutrelli pöördemoment.
atzz88
14:07 18.08.2017
420 olen vaadanyd 2006/2007 a masinat ning 440 mis silma jäi on 2009 a.
K6ik opticruised.

Aga scannivend sinu vastus oli hea.

Aitäh
professor_sammaljalg
13:18 20.08.2017
Riskides suurt transpordimogulit ärritada, siis tasub vältida EGR-mootoreid. Enda ja mitmete tuttavate kogemusest.
selgeltnägija valerka
16:03 20.08.2017
egr ju rahaliselt eemaldatav, sellepärast pole mõtet kiigata kiviaega
professor_sammaljalg
18:27 20.08.2017
"sellepärast pole mõtet kiigata kiviaega"

Seleta nüüd palun maakeeli, mida sellest lausest arvata.

Kui Egr eemaldada, ei vasta heitgaasid enam nõuetele. Juba töötava Egr-iga oli minu poest uuena ostetud Sanja heitgaasidega piiri peal.
selgeltnägija valerka
18:35 20.08.2017
oled roheliseks hakanud? miks egr ja kusehappeid eemaldatakse? ikke kokkuhoiu poolest, ütle mõni tänapäevane mootor mis seda ei oma aga ise soovitasid ju sellist otsida .............
Scannivend
18:35 20.08.2017
Eemaldatud EGR-iga saad ainult Kapa-Kohila karjeeris ehk sõita. Euroopas läheb see pull väga kalliks maksma. Šveitslane näiteks teeb sulle parklas 2 minutiga selgeks kui korras sul emissiooni teema on.
professor_sammaljalg
19:20 20.08.2017
Ainult euro 6 masinat ostes on Egr paratamatus. Ülejäänud saavad ka Scriga hakkama ning kulu kusihappele on marginaalne, eriti kui arvesse võtta scri kütusekulu egriga võrreldes.

Sest nagu öeldud, manipuleeritud heitgaasiklassiga liiklemine toob kaasa sunnirahad, milliste eest saaks adblued osta päris mitu dekaadi ja mitte ainult Shveitsis.
atzz88
23:47 20.08.2017
proffessor_sammaljalg- riskides suurt t.m ärritada? :D

Pigem tulin enamvähem kiiret vastust saama, millist opticruise scaniat osta ning koheselt oleks vaja midagi. Aga esimesed kommentaarid olid 500 + scannidest. mis mul neist? :D

Eestis väga kehv valik niigi.

Aga aitäh!
.
11:42 21.08.2017
Aga sammal ütles ju kohe ''Mina võtaks euro3 420 pigem.''
Ojaaa...
12:51 21.08.2017
Kui juba "sammal" ütles, siis muidugi! Hea, et sõimata ei saanud rohvessuri käest.
atzz88
15:34 21.08.2017
Opticruise, Scania, max 15 000 € +km, kõik värvid v.a punane/oranz jms tuhmuvad.

Sellised on kriteeriumid ning valik ei ole eestis selline, et võtaks selle ja selle :)

Aga foorum on silmaringi laiendanud küll :)

Lisaks siia omalt poolt
19:26 21.08.2017
Miks pead ostma Eestist äraväntsutatud ja roostekärnas masina, kui nt Belgia, Holland jms riikidest saab parema?
Eesti järelturg sinu hinnaklassis on enamuses toodud Skandinaavia talvisest keemialögast.
eelmisele
08:50 23.08.2017
mulle ka ei jõua kohale miks ostetakse eestist läbiaetud autosid. belgiast ja hollandist saad vähesõitnud auto, mille omanik oli kirikuõpetaja jne.
kasva suureks, veok ostetakse töö tegemiseks. 15000 eurise veoki läbisõit on vähemalt 1,5 miljonit km. kõik muu jutt on puhas jama.
eelmisele
11:15 23.08.2017
Ei pruugi olla :)
Lisaks siia omalt poolt
14:24 23.08.2017
See, kes ostab 15 000 eest "vähemalt" 1,5 milli sõitnud veoki, see ei pruugi olla vaimselt eriti terve. Mina arvan nii.
Seega- see, kes jälgib Hollandi, Belgia, Prantsusmaa jms riikide müügikuulutusi on sinu arvates imelik? Kas nii- küsimus on "eelmisele"?
Et on rumal leida nt 19 000 eest (lõpphind peale tingimist) 10 aastat vana veok, mille ajalugu kirjas, sest hooldus on toimunud Scania esinduses ja mis näeb välja kui mõni aasta vana, mille kõik sõlmed toimivad jms.
Tõepoolest!
Tuleks osta ikka BRC platsilt või mujalt miskine rottide pankrotivara, mis on Skandinaavias romuks aetud?
Üleüldse- siinne foorum ON imelik, sest kõige enam kohtab siin aruka jutu halvustamist, küsimustele vastamise asemel võib saada vastuseks: "loll oled vää, ei teagi väää..." ja muud sarnast.
See annab omakorda muidugi paljudele küsimustele vastuse- näiteks sellele, miks osad juhid nii rumalate nägudega on.
eelmisele
22:20 23.08.2017
tegelikult ka on inimesi, kes usuvad, et veok seisis 10 aastat platsil ja ootas sind 19000 euriga?
To eelmisele
09:50 24.08.2017
Õpi palun lugema,kirjutatud on et auto oli 10aastat vana ja scanias hooldatud.Jääb täiesti arusaamatuks millest sa järeldad et auto seisis terve selle aja.
autoärikas kirikust
17:22 24.08.2017
Belgiast või Hollandist saad auto, millel on karvajalad ratsustanud 24/7 ja nii 10 aastat. seal ei tunta sellist luksust, et igal mehel oma auto ja koos lisavarustusega. auto on tootmisvahend ja see peab tööd tegema, et ära tasuks. 2,5-3 aastaga sõidavad korralikus firmas veokid 1 miljoni ette.
looder23
17:55 24.08.2017
Muidugi on firmasid, kus sõidetakse mitme vahetusega 300 tuhat aastas. Aga paraku on elu seal euroopas selline, et väga paljud ettevõtted töötavad 7-15 -ni ning paraku ei ole su mitmest vahetusest seal peal kasu. Pealegi on rampas istutud aeg juhil tööaeg ja saavad selle eest palka. Ei kipu keegi seal uhama. Tööaeg on siiski piiratud ja ei kipu neid km-d seal nii väga tulema.
Lisaks siia omalt poolt
22:15 24.08.2017
Masinat tuleb otsida, mitte umbropsu osta, tihti läheb sobiva leidmiseks kuid. Nt on mõnel müügis oleval masinal firma nimetus ja mitte keegi ei keela saatmast neile meili küsimustega. Kui on olemas VIN kood, saab teha hooldusväljavõtte, eeldusel, et hooldused toimusid esindustes. Firma järgi on võimalik välja selgitada töö iseloom, nt mõni on vedanud päev läbi betoonpaneele, teine kord päevas saepuru ja olnud perefirma käes kogu oma eksistentsi.
Seejärel on võimalik alustada läbirääkimisi hinnaalanduses ja selles, et nad ise toimetavad sõiduki sadamasse, kust see veetakse laeval nt Helsinki, Hanko, Kappelskäri vms sadamasse, kust tulevad laevad Tallinna või Paldiskisse, tuleb selline skeem alati odavam kui ise järele minna.
Siin on mõnel ullikesel muidugi võimalus tarka panna ja väita, et teised on lollid ja turul vaid romud.
Jah, püütakse ka petta, on juhus, kus 600 000 läbi sõitnud masin oli läbinud VOLVO esinduses hoolduse sellise läbisõiduga juba neli aastat tagasi ja siis sai aasta hiljem äkki palju väiksema näidu. Sai siinse ostusoovija õhina maha suruda õigel ajal.
Jne...
R420
19:23 10.09.2017
Mõtle kaugemale ja säästlikumalt. Isiklik kogemus 2012 aasta R420'ga Euro5 AdBlue retarderiga, keskmiselt 9-10t km kuus on kütusekulu jäänud 24 kuni 26 liitrit, koormad on olnud erinevad. Vanema Euro3 autoga oli sama kilometeaaži juures kütusekulu 28 kuni 30 liitrit.
Näiteks, auto hind on küll poole kõrgem sinu pakutud max. summast:
https://m.mobile.de/lkw-inserat/scania-r-420-la4x2-mna-highl
ine-retarder-scheckheft-kehl-neum%C3%BChl-karlsruhe-basel/24
7336086.html?ref=srp
...................
06:37 11.09.2017
Aga kumb on nüüd hullem variant kas : Veok mis on sõitnud mööda teid ja läbisõiduks 1-1.5 milli või veok mis on sõitnud 150 000 kuid terve elu veetnud karjääris ? Ma arvan et viimane variant on hullem. Eriti rasked tingimused, kindlasti mitte õiges kaalus koormad jne.
professor_sammaljalg
22:20 11.09.2017
Ka mina soovitaksin lisatud pildil kujutatud veokitüüpi maanteesõiduks mitte osta, kuna ta on vedanud 50t+ koormaid ja maudiaparaati ka raudpolt pole.
lugeja
23:37 11.09.2017
Mõlemad väga halvad variandid.
Oleks huvitav ja hea teada
12:50 12.09.2017
Kui keegi deklareerib, et mingisugune automark ei kõlba kusagile- siis oleks tervitatav, et väitja oma väidet ka selgitaks.
Ja kas pildil kujutatud kallur on sammaljala töövahend karjäärisisestel vedudel?
kannatanu
21:50 12.09.2017
pildil olevad masinad sõidavad skandinaavia kaevandustes 24/7. üldjuhul võib arvestada kindlasti täieliku veermiku ja sildade remondiga.
professor_sammaljalg
23:13 12.09.2017
Eeokei. Ma tõin selle pildi näituseks punktiirikesele, kes hakkas mingitest karjääriveokitest sonima, kui jutt käis 4x2 sadulatest. Et selline on karjääriveok ja risk Euroopatööle sadulat otsides vastava otsa sattuda on üpriski olematu.

Ka Eestisse kallajatööle sobiks ta sama edukalt, kui €.6/km sinist Kronet Oderi poole vedama, et legaalse paaritonnise kandevõimega või nii.
420nest
18:32 16.09.2017
Tõendamaks, et masin võib olla korras ka pea miljon läbisõitnuna, selline pilt. Viljavedu, nii "kolhoosisisene" kui ka tripid kuni 40 km kaugusele, tagurdamistega ka kuni pea kilomeeter ja seda kordi, tõsted, ukerdamised jms. Ülekaalust igaks juhuks me ju ei räägi- eksjuonju?
Valida tuleb ja korras tuleb hoida.
R420, EGR-iga, 2007.
professor_sammaljalg
20:10 16.09.2017
Scania pardakompuuter hakkas reaalseid numbreid näitama alates Euro 5 mootoritest, kauneid pilte on kõik näinud.
sammal on sul peas
20:24 16.09.2017
Ma väga loen liitreid ja garanteerin selle näidu täpsust, ka kõik andurid on korras, ei ühtegi veateadet ja pigem näitab kompu liitri rohkem.
Tehke oma masinad korda, kui teil mingid teised numbrid on ja sõitke inimese moodi.

Muudetud 18.09.17 08:39

.................... ...
10:03 18.09.2017
Töötasin ka 2007a Scaniaga.
Olid ka pardakompuutril numbrid täitsa olemas ja näitasid täpselt.
Sammal jäi nüüd küll haledalt vahele, et targutab teemade kallal millega endal tegelikult kokkupuudet ei ole olnud.
Vahelepõige
13:32 03.10.2017
AdBluest ja selle kinnipanemisest rääkides- alles said Taanis kaks firmat 35.000DKK/auto trahvi kinnipandud AdBlue eest. Ajakirjandusest pärit info.
staartuuraja
16:49 03.10.2017
Pole mõtet Taaniga võrrelda. Eesti firmale on see trahv pisiasi, sest juhi palkadelt hoiab kordades rohkem kokku.
Kokkuhoiust
17:49 03.10.2017
Te pole arvatavasti kokkuhoiust kuulnudki?
Põleb läbi vasaku esitule lähitules ksenoon, Rootsis.
Juht teatab, et ostab Biltemast uue, kuid see keelatakse kategooriliselt ära! Ta saab korralduse tõsta paremast tulest ksenoon vasakusse- talle saadetakse Eestist uus pirn. Nädala sõidab mees ühesilmsena ja siis saab Värtahamneni sadamas teise tule tarbeks pirni- see on peetud, ilmselt romulast.
Kojamehed nühivad vaid saasta laiali- uusi on keelatud osta, küll on soovitus teha -21 kraadi kannatavast aknapesuvedelikust veega segades 20L ja saast veega maha uhada. Talvel- Skandinaavias.
Akud on lõpnud ja keset Norrat, -26 kraadi juures, kui gero 45 tunnise pausi ajal undab, tuleb neid laadida. Koheselt tuleb Eestist kõne- "Miks mootor töötab, kütus ju kulub?" Ja nii alalõpmata! Selgituste peale teatatakse, et selline raiskamine võetakse palgast maha.
"EI tangi Norras, Arjänges tangid!" Kuna Arjängesse on tubli 300+ km ja paak tolmama hakkamas, pole sellise korralduse järgimine keset talve mõistlik. Lisatud 100L toob suure pahanduse, ikka selle raiskamise pärast. Muidugi koos palgapäeval asja klaarimise lubadusega- ikka mahaarvamise mõttes.
Avastad, et ketid on purud ja neid ei saa enam peale panna, vaja Vikingis korda teha- soovitatakse ikka kuidagi hakkama saada- ega raha pole lennukilt külvata.
Kui palga maksmiseks läheb, algab selline hala, kuis viidaks firma juhatus koos peredega tapale...
Te pole kokkuhoidu näinudki.
eelmisele
18:15 03.10.2017
õige mees leiab ikka lõpuks omale väärilise tööandja.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte