Veoautod ja rasketehnika

Rekkamootori rike Hispaanias

kerttusif
10:29 17.02.2018
Tere!
Mure on järgmine - 2006 aasta Scania'ga kaugsõidus olles tekkis autol mootoririke ja väntvõll läks ära Hispaanias Bilbao kandis.
Kas kellelgi on midagi sarnast juhtunud ja oskab soovitada, kuidas vana mootor ruttu korda saada, et saaks koorma maha panna ja koduteele asuda?
Sealne Scania esindus ei ole nõus vana mootorit parandama ja pakub lahendust, et paigaldavad 30 000 euro eest uue, mis on täielik jama.
professor_sammaljalg
10:42 17.02.2018
Müü kohapealsele lammutajale maha ja saada uus nina (soovitavalt töökindlam/uuem) haake järele.

Muu stsenaarium on lihtsalt mõttetu lisakahjum.
selgeltnägija valerka
10:45 17.02.2018
väntvõll läks ära - tüüpiline rätsepa või koka jutt kes teemat ei jaga, ei meie tea mis see ära läinud vänt seal toimetas, seega kas on remont mõtekas või ei pole võimalik adekvaatselt hinta, aga kohvipaksu pealt ennustades teine kasutatud mootor peale ja tuld
tiit_
11:05 17.02.2018
Kui Scania esindus ei ole nõus siis pöördu järgmise raskeveokeid remontiva töökoja poole. Aga kiire lahenduse mõttes oleks mõistlikum tõesti sinna uus nina leida.
professor_sammaljalg
11:21 17.02.2018
Häda selles, et kõik ei ole hispaania keeles niivõrd kodus, kui postitaja tiit_, seega töökodadega raske kaubale saada. Isegi esinduses peab inglise keele oskajat tikutulega taga otsima.

Ebareaalselt lihtsalt kaubale saades toimub töö ainult ettemaksu printsiibil. Nad võivad ju paari tuhandega mingi mootori leida, mis kümme aastat mööda baskimaa künkaid kerget elu näinud, kuid juhul, kui töö käigus tekib mingi lisaraha nõudev takistus, tuleb mingi neljakohaline summa juurde maksta.

Kuna tegemist on Hispaaniaga, siis see takistus raudpolt "leitakse". Oma kahe-kolme nädala jooksul, mis kohaliku töökultuuri juures pole üldse halb.

Ja kogu seda tsirkust läbi teha sadula puhul, mille turuväärtus alla kümne tuhande? Pole mõtet isegi jumbokäruga ära tuua.

Muudetud 17.02.18 11:22

............
12:22 17.02.2018
Väntvõll ei lähe niisama ära, ju oli saalekolks ammu sees. 2006 aasta masin on juba teisel või komandal ringil, iseasi mitu korda mootorit tehtud on. Euroopas ei teata remondist ega milegi aretamisest midagi ega tahetagi teada.Positiivne on see, et sa ei ole kuskil põhjas vaid soojas kliimas. Seal ei tee seda keegi korda, kindlasti on oskused ja juppid olemas(ära looda et saa ainult väntvõlliga pääsed)
Kas raamsaaled on võlli ära peksnud või on seda teinud kepsusaaled)
Las ülemused jooksevad ja sebivad, kui oled ise ülemus, on kõige lihtsam ja odavam uus sadul vaadata.
Ei tahaks küll halvasti öelda
12:51 17.02.2018
Kuid see lause, et "saaks kiiresti korda, koorma maha ja koduteele asuda" kõlab veidi naiivselt. See kõlab umbes samamoodi nagu oleks tegu lõhkenud rehviga. Tegelt ma ei saa aru, miks üldse siukeste vanade saanidega nii kaugel käiakse. Ja tõesti, sellise auto hind vs mootori remont/vahetus on väga küsitava väärtusega. Ning soodsat JA kiiret lahendust ma küll ei näe, seega suht raske on üldse midagi soovitada.
Mis esindusse puutub, siis LOOMULIKULT pakuvad nad mootori vahetust, sest esindused ei remondi enam ammu midagi, nemad vaid vahetavad.
Zlang
13:01 17.02.2018
Hispaanlased ei pruugi head remondimehed olla. Jõuad heal juhul Prantsusmaale.
autoyuht a
13:19 17.02.2018
Mõned aastad tagasi Kernu bensukas oli Poolaka rekka mootor laiali .
Järgmine päev oli töömees Poolast kohal ja võeti kohapeal mootor maha .(laenasid korraks vaid tõstukit kõrval haagisekeskusest)
Loetud päevade pärast oldi tagasi korras mootoriga ja pandi kohapeal jälle mootor tagasi...
Aga üle 10 aasta vana veokiga kuskile kaugele ronida .... noo on ikka firmad.
selgeltnägija valerka
13:32 17.02.2018
mis see vanus siia puutub, ka tutikas võib laiali lennata, mugavaks on kõik muutunud vaadake mida venelased usa s teevad, mõnele võib tunduda idiootsusena aga .............. https://www.youtube.com/watch?v=wO67v9LfJeQ
ja sealt edasi kuidas asi areneb
Soe_soovitus1
13:32 17.02.2018
Alustuseks soovitaks nädalavahetusel juba nt. TimoCom lahti võtta, lähima piirkonna transpordifirmad (saab filtreerida piirkonniti) välja otsida ning kas kohe e-maili teel või esmaspäeva hommikul telefonitsi pommitama hakata. Eesmärgiga siis leida keegi, kes oleks nõus koormaga haagise maha laadima ning haagise samasse kohta tagastama (hinnakirves lüüakse selga nii või naa, keegi heategevust tegema ei hakka). Siis kaob vähemalt ekspordikliendi poolt ajaline surve ära ning saad rahulikumalt võimalikult soodsa lahendi otsida. Kui just Hispaania juhuvedaja või päris roheline ei ole, siis peaks olema ka aja jooksul tekkinud partnereid / ekspediitoreid, kes võiksid ehk vedaja leidmisel abiks olla.
professor_sammaljalg
15:01 17.02.2018
http://www.rasketehnika.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a
=107&aj=&j=17&f1=2006&f2=2006&bi=EUR&
;v=1&ae=2&af=50&otsi=otsi


Tee pakkumine ja näe ise, paljud neist seitsme kilo eest koju tulevad. Sama raha eest saad B-NL platsidelt veelgi enam, kui kõvasti kaubelda saad transpordi Eestisse kauba peale.

Iseenesest sibulakanal on põnev, õige Nõukogude inimene teeb loomulikult kõike ise ja lähenemine transpordile on ka õige - nishitöö, mitte orjus suure vedaja all.

Aga ma võin garanteerida, et härra Tsat teab aja hinda ning mida remontida ning mida mitte on ikkagi kalkuleeritud otsus. Eelmisel aastakümnel Hispaania vahet sõitnud vast teavad ühte Tartu lähistel pesitsenud härrat, kes tehnorikke korral oma riidest sisuga Q7 tööriistu täis viskas ja Lääne-Euroopa parkimisplatsidele taset näitama kimas. Ei lõppenud see äri just kõikse paremini..
looder23
15:16 17.02.2018
Kõige lihtsam oleks otsida vast mõni Eesti firma, kel auto seal, saab äkki nipitada ning su koorma ära viia. Enda auto müü romulasse ning vaata sealt siis uus. Või müü kogu komplekt maha, tuled lennukiga 2 kätt taskus koju.
911123
21:12 17.02.2018
Vii uus nina Hispaaniasse. Koorem maha. Lase kraanaga katkine auto haagisesse tõsta. Võta katuse spoiler maha, lase rehvid tühjaks,jäta haagise katus lahti ja sõida koju. Nii on ennegi tehtud.
Kaarel56789
21:13 17.02.2018
Youtube lahti ja vene tähtedega Bilbao toksi sisse. Üldiselt on kogu Atlandi ookeani rannikul vene keelt mõistvat seltskonda väga palju. Ja aktiivsed ja youtubes videotega ja ka FB nt. https://www.facebook.com/vitaliy.bilamigobao Sealt saad ka otse teate saata. Vast natuke kergem suhelda ja aitavad leida mõne töökoja. Lätlaste Kreiss on mingi kiirabi meeskond Sprinteriga kes mööda Euroopat ringi kimab ja lapib masinaid. Alles oli video kuidas Prantsusmaal mingit laksuga rekkat päästsid. Lappisd ära ja tulid masinaga tagasi. http://www.youtube.com/watch?v=D11Ws4KR0p4
professor_sammaljalg
21:58 17.02.2018
Juhul, kui tegu pole jumbohaagisega, on soovitus kummid tühjaks lasta ja koju vedada selline õela huumori valdkonda kuuluv. Topline spoila eemaldamine annab äkki 20cm?

Ma tean ka ühte Scaniat, mis käru peal ära toodud. Polnud teine kolme aastatki vana ja haakeks Interexpressi jumbo. Tegu oli ka Highlinega.

Mis oleks muidu nina tagasitoomise alternatiivkuluks? Täiskoorem Hispaaniast Eestisse maksab kui palju?

Kreissi vennad on muidugi osavad, aga mitte nii osavad, et teepeal plokki vahetama hakata. Või pigem ei näeks sellise auto juures mõtet.
............
10:57 18.02.2018
2006 aasta masin mis sõidab EU-s on selleks tööks juba muldvana. Tutikas võib ka jah mingil põhjusel kustuda kuid siis on esinduse number igas riigis ja ning jooksevad teised mehed. Selliste vanuritega võib kodumaal pinnast või haket vedada aga ka juba siin võetakse uusi asju (remont jääb ära, masin on iga hetk stardivalmis, kütusekulu on euro6 vs. üle 10ne aasta vanusel juba tuntava vahega.
stammer
11:15 18.02.2018
enne ikka alustaks sellest, et kuidas koormast võimalikult kiiresti lahti saada ja edasi saab juba tehnikaga tegeleda. Olen sarnase situatsiooni läbi elanud (küll mitte Hispaanias) ja tegemist jätkus terveks päevaks.
professor_sammaljalg
12:49 18.02.2018
Tagasiside puudumisest võib oletada, et ju kasulike nõuannete puuduses otsitakse kuskilt mujalt infot, kuidas kiiresti ja odavalt väntvõlli tööle tagasi sundida :D
Marko
14:10 18.02.2018
Oli aeg kui traktorist võttis vahetuse üle ja esimese asjana kontrollis kepsude lõtku :D
Vajadusel lasi alumised pakud lahti ja võttis peiliplekke vähemaks, et tööle hakata. Kus need mehed nüüd on? Ehk need kaubikumehed pakuvad välioludes ühe - kahe saale vahetust, et omal jalal koju longata?
PS ma ei tea, kas sel mootoril saab põhja kätte ja kas saale vahetus on võimalik. Mõnedel autodel on.
.
14:59 18.02.2018
No kuule, see oli MTJ aegu, need mehed ammu mulla all juba.
stammer
15:06 18.02.2018
1 on veel elus...
..............
15:20 18.02.2018
See et väntvõll "ära läheks" peavad kas kepsu või raamsaaled (madal õlisurve) juba väga õhtal olema, usun et see viga oli juba ammu ja ei ole ka ime kui saalekolks oli juba ammu sees, lihtsalt sellele ei reageeritud. Ega uutest saaledest enam tolku pole kui väntvõlli on ära peksnud. Kamza meestel oli ikka pikematel sõitudel väntvõll ja saalede komplekt kaasas. (tol ajal oli viga õlis, mis oli alla igasugust arvestust)
looder23
17:48 18.02.2018
praegu õlis viga ei ole, sest õlimüüja ütles, et 100000 sõidad ilma, et peaks varrastki välja võtma, aga ega õlimüüja ju ei valeta.
Õlist ja vardast
01:57 19.02.2018
Mul oli "tööandja", kes tõsimeeli väitis, et alles siis tuleb õli juurde valada kui õlituli vilkuma hakkab- muidu olevat firma rahade raiskamine.
Ma ei tee nalja- nii see oli.
Mees tutvustas end kui vana, ise aastaid Norras mägedes uhanud roolihundina, kuid tema tehnikale lähenemine oli nii perversne, et mind hakkas huvitama, kaua ta siis ise seda tööd teinud on.
Selgus, et meid 2014 aastal sõitma ja tehnikat tundma õpetav 33 aastane mees oli ise saanud C-kati aastal 2013.
Kui selliste selga satud, siis need võivad mistahes leiutiste peale tulla, nt juht peab ise masina korda tegema või lausa kinni maksma, kuna see ju juhtus juhi "hooletuse" tõttu.
Kui seis on selline, siis teata kohe oma tööandjale kirjalikult, et kuna nad ei suuda tagada töövahendit, hakkad koju minema. Kui tööleping koosneb põhiliselt "leppetrahvidest", siis ära tee neist välja- need on põlve otsas nikerdatud ja ebaseaduslikud nõudmised.
Kui enda vedur, siis on asi mkuidugi nutusem.
Samas küsiks ka seda, et ega sa seal Hispaanias pole sarjast "koolist rooli", nagu paljudel saastvedajatel nüüd kombeks on? Vanad teavad ja tööle ei lähe selliste juurde ja siis leitakse naiivsed maapoisid, kes kohe hakkavad välismaal hullu pappi teenima, sõidukid muidugi on "vanad, aga hästi hooldatud" jne. Kõige parem, kui sõidaks veel kahe kaardiga! Pole nali- 2016 sõitis üks selline kaks kuud kahe kaardiga ja palka ei saanudki.
-----------------
06:29 19.02.2018
Inimesi on seinast seina. Meil ka tööjuures üks masinamees kes olnud isegi paberitega lukksepp, kuid parim asi mida asjade parandamiseks kasutatakse (kui üldse pannakse käsi külge) on alumiinuim traat ja isoleer. Ära sõidetud porilauad pandi tagasi traadiga, kabariittuled on katki kuna traadi ja isoleeriga parandada pole võimalik, küll pandi aga üks klaas teibiga tagasi..mis töllendas teibi küljes mõne päeva ennem kui puruks kukkus, sest liimid ja silikoonid on juba kõrgem pilotaaz. Auto puhutusest ja korashoiust pole mõtet üldse rääkida, armatuuril on viimase 5 aasta tolm ja kõnts. Inimesi meie ümber on nii seinast seina, mis ühe jaoks täielik rumalus on teise arvates parim variant kõigest. Sellised inimesed tuleks tegelikult tehnikast hästi kaugel hoida ja parimad pärlid lipsavad ka aeg-ajalt üle huulte. "Kuradi sitt tehnika, kõik laguneb ja miks uut autot ei osteta, ma ei saa vist kunagi ühtegi uut asja ! " :D
aytojyht
10:45 19.02.2018
See teepeal saalede vahetus ei pruugi õnnestuda kui vänt tuksis.
Näiteks mersu mootor sõitis lühikese otsa isegi siis lõpuni kui väntvõll oli pooleks!!! Mootor tegi koledat häält ja rappus ,aga garaazi vedas end ise kohale.
Lahtivõttes oligi vaid vänt pooleks ja ei ühtegi muud riket mootoris.
Tegelt on nii
19:11 20.02.2018
Et olles nüüd mõned päevad üle aastate Eestis sõitnud, on Eesti veokapargi üsna trööstitu. Liikuvaid prügimägesid on endiselt krdi palju.
juhiabi
19:58 20.02.2018
Tõmba siis minema siit uuesti siva.
Mis sellest abi on...
22:05 20.02.2018
Ega sellest tänavapilt paremaks muutu ju, see ongi selliste "traadi-teibi-nipuka"-firmadest põhjustatud.
pikaotsa mees
11:34 21.02.2018
Mulle tundub, et see on liba teema.
Kuna mees kes on hädas kirjaldaks põhjalikumalt mis mootor on, kas rida või V.
Euro 3 või 4 ( auto mis 2005 tellitud aga 2006a alguses arvele võetud võibolla euro kolm)
Jätaks kontakti.. jne jne
Tundub väga kummaline sellises olukorras foorumist abi leida.
Ja kui tõesti oled kettamees (või autoomanik) siis peaks ikka varastaud töötundide näol olema piisavalt vabu vahendeid kogutud, et auto korda teha või uus osta.
EDU
noorpeer
16:24 24.02.2018
Sellise aastakäiguga masinat Hispaaniasse saata on juba omaette meistriklass. Mina enda sama aastakäiguga vedurit Poolast kaugemale ei lase - kuigi kõik taolist tagajärge tekitavad detailid on üle käidud ja ära vahetatud, aga risk on ikkagi suur, et midagi võib ära minna. Seega, kui selline auto saadeti Hispaaniasse, siis võiks ju olla ka mingi tagavara plaan juba eos, et juhul kui miski peaks pekki minema, siis oleks kohe mõistliku hinnaga lahendus olemas. Praegusel juhul oleks mõistlik oma autopargist mõni nina treilahaagisega sinna saata, võibolla õnnestub kasvõi mõni kaubajupp ka peale saada, et kulusid alla tuua (kasvõi poole tee peale). Haagise tühjaks laadimiseks kasuta kohalikku vedajat.
professor_sammaljalg
17:26 24.02.2018
Seleta nüüd lollile, austet noorpeer, mis ajast mõistlik ja majanduslikult kasulik omavahel võrdusmärki ei oma? Sest sinu pakutu ei ole lagunenu turuväärtust arvesse võttes kuidagi majanduslikult kasulik.

Aga põnev oleks teada küll, kas ja mismoodi saaga lõppes.
noorpeer
17:42 24.02.2018
Austet sammaljalg. Teoorias oleks muidugi tore ja MAJANDUSLIKULT KASULIK see peldik sinna jätta ja kohalikele maha müüa kommiraha eest. Aga reaalsus on see, et esiteks leia inimene kes sellega viitsib tegeleda, et kohalikele see maha juutida. Teiseks, võibolla on probleem hoopis selline, et on kodupargi garaažis võimalik mõistlike rahaliste vahenditega ära parandada. Aga konkreetselt praeguse juhtumi puhul oleks ennekõike tarvilik teada, mis on päriselt viga. See ''väntvõll läks ära'' on väga suhteline.
professor_sammaljalg
17:56 24.02.2018
Ma usun, et ma teeksin google translatei abiga selgeks küll, et näe võta nüüd see saan ja vastutasuks pead ainult haake tühjaks tegema, peale laadima ja Bilbao sadamast Göteborgi poole saatma.

Seda eeldusel, et haagis midagi väärt on. Kui pole, siis võtku mõlemad endale.

Kui selle Scania uuesti rajale saatmine koduvabariigis ka ainult tuhat eurot maksma läheks, oleks igasuguste päästeoperatsioonide mõttekus ikkagi kahtlane. Suure n-i tulemusel ja peale hulka aega on sul turuhinnaga pmst utiil, aga sõitev utiil eksole.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte