Veoautod ja rasketehnika

Ponsse hs10

Mart7n
22:06 22.08.2018
Tere!
Tegemist vanurist Ponsse harvesteriga aastast 1993.
Mootoriks on tal perkins 4 sil. mootor ja lõikeorganiks tuntud h60.
Sooviks lisainfot ja materjali selle masina kohta.
Probleem on selles, et lõigates puid lihtsalt mootor sureb välja nagu kõrgesurvepumbal regulaatorit polekski.
Mootoril tehtub kapitaal remont , ning kõrgesurvepump käis stendis ja pihusti otsad vahetatud , surve aste 25 ning läheb käima poolest pöördest ja ilusti pöördesse.
Andmete poolest sobib lõikeorganiks h60 ideaalselt, ning seegi on remonditud.
Lisaks ei jõua eriti sõita ei aeglaselt ega kiiresti.
Lõigates pöörded kuskil 2,5 aga pöördeid loeb kenekalt, seega ei pruugi päris õige olla. aga sinna kanti nad jäävad


Poblemaatiline on veel lõikusprogramm mis jookseb doss programmil, sooviks windows programmi kuna arvuti iidne ning ei ühildu ühegi uuema asjaga.
Soovin masinale panna läpakat, hoiab ruumi kokku ja lihtsam käsitleda.
Kas kellegil on näiteks windows 95 või 98 programmi lõikuseks.
Kas keegi on sellist masinat kunagi omanud , töötanud või teab selle masina kohta midagi öelda, mõni kirjandus või midagi igasugune abi oodatud.
Ette tänades Martin



pwa
20:00 23.08.2018
alusta filtritest,tasub proovimist
Mart7n
21:27 23.08.2018
Täna sai esimese tööpumba pumba survefilter lahti võetud ja olukord oli hea ning filter nagu uus ning õli ilus ja puhas aga kindlasti vaatan üle ka kõik teised filtrid ja vahetan välja .
Tänan soovituse eest.
Ma
20:03 24.08.2018
Kõrgsurve pumbal on väike kahe poldiga kaan mille all kummist membraan ja see võib katki olla.
pwa
20:50 24.08.2018
vaata ikka kütte filtrid üle,õigemini pane uus,kui kinni poob kas viskab musta? kui ei siis just nagu jääx küttenälga, kõige targem panna pumbast otse vollu kankusse on juhuseid kui volludes samblamoodi olus,õhuga kätte ei saa . ja kui must väljas ,siis seki turpsi lõdvikud .
kuidas jamps masinale külge hakkas,üle öö?
Mart7n
21:37 24.08.2018
Jaa seal on üks kaaneke küll kahe poldiga kinni, vaatan üle.
Tänud
Mart7n
22:07 24.08.2018
Kütte filtrid on vahetatud ning paak sai ka puhtaks pestud mitu korda.
See ei andnud erilist tulemust.
Turbo on uus ning lõdvikud vahetatud.
Apsoluutselt ei suitse , õrna sinakat lööb kui pöördeid anda aga muidu paistab kenasti läbi pigem nähtamatu co2.
Pump käis remondis, reguleeringul ning olla liiga palju peale saanud, keerati vähemaks ja asi läks paremaks sai vahetatud ka pihusti otsad ning pihustid reguleeritud , enne seda oli veel hullem, keerasin mitu saeplaati kõveraks kuna suri välja langetamise hetkel kui mõne kiirema liigutuse tegin.
Tal algusest peale anomaalia juures kui masin soetatud sai.
Pole siiani sotti saanud millest tal väheks jääb , kahtlustasin etteande pumpa aga see ka lööb kenasti kütet üles.
Mingi Kotermann tal on sees
Tänan nõuannete eest ja otsin viga edasi , kuidagi peab masina õigesti liikuma saama.

siberia
00:56 25.08.2018
Kui kütusepuudusest rääkida, siis imemispoolelt võib kuskilt õhku sisse tulla. Vanal masinal võib mõni toru olla ära ussitanud või tihend läbi lasta ja rohkem pole vajagi. Tõttöelda siis enamsti poolest pöördest käima ei lähe ja äramädanend koht on hommikuks niiske (kui on nii puhas masin, et näeb)
Kõige lihtsam , pane kanister kütusega katusele või kapoti peale ja las tuleb isevooluga etteandepumpa. Seda teha pole ei keeruline ega kallis ja näeb kohe, kas imemispool on OK.

Teise teooria panen täiesti lambist, sest pole niisugust masinat varem näinud. Vaatasin netist mõnda pilti ja ega keegi pole ju õiget kohta pildistanud:)
Kui mootori otsas on hüdraulika jaoks servojuhtimisega kolbpump, siis a) pump ise võib lasta õli kõrgsurvepoolelt servo poolele. b) mõni jagaja siiber on nii kulunud, et olenemata kangide liigutamisest tekib servosüsteemis surve ja see liigutab hüdropumba taldrikut.
Mõlemil juhul töötavad pump (ja mootor) pidevalt täiskoormusega ja igasugune lisarapsimine kangidega võib mootori välja suretada. Ühel ekskavaatoril on parasjagu selline probleem ja polegi veel õiget lekkekohta üles leidnud. Muidugi pole eriti innukalt otsinud ka:) Mootor läheb samamoodi poolest pöördest käima ja ei suitse suurt midagi (korras mootor ei suitsegi ka täiskoormusel)
Sel juhul läheb hüdroõli suht kiiresti kuumaks ja kõrvaga kuulates saab aru kas täispööretel, ilma kange liigutamata, on mootoril koormus või mitte. Tavaliselt käivad ka kangid raskemalt kui nad võiksid käia.


pwa
08:44 25.08.2018
jaa,,, siis äkki tõesti hüdros probleem,surved ära mõõta,servo,jagaja,pumbas ja ka otstest.see muidugi eeldab inimest kes teab täpselt mis kuskil olema peab ja kust mida regullida annab. eskud hakkavad samuti käituma kui pumba regulaatorid ära, eskude puhul annab sellist viga leevenda peasurveklapi mahakeeramisega.
lisaõhku saab kontrollida lihtsalt,pane enne pumpa läbipaistev vollu, kui mingi 20 min peale käivitust jookseb õhumulli siis saab lisaõhku .

!
08:47 25.08.2018
Pump tapab mootori ära ,kogu lugu ,millegipärast seda ei juhita nii nagu vaja,uuri miks ei.Arvutiks soovitan enam mitte tootmises olevat EPEC 4w50 neid veel liigub ,saab ka uusi mooduleid.ja raha läheb selleks orienteeruvalt 3000 tuhat€ Hetkel tootmises olev järgmine varjant on Herman,hind kusagil 5500€ siis tulevad igasugu Motomitid,need uuest pärast juba10000 ja peale.Epec ajab asja väga hästi ära,on juba puma proportsiooni juhtimise võimalused ja puha,Saad arvutist pumba parajaks timmida et masinat ei tapaks.
!
08:52 25.08.2018
Mis peasurveklappi sa seal keerad?Seda võis vene koppadel teha kui tahtmist oli.Nüüdsetel tuleb regulaatoreid nõrgemaks keerata ,või pump remontida.Kui on muidugi mehaanilise juhtimisega regulaaorid,osad uuemad on juba arvuti juhitavad regulaatorid,seal pole eriti midagi teha.
........
11:19 25.08.2018
ei ole minu asi väga targutada aga pakun, et mingi debiilne elektri viga. täispauk antakse söödule ja saemootorile. juhtmed on lihtsalt kuskil lühises, ühenda pea lahti ,mis saab. ma jätaks mehhaanika esialgu rahule.
*sai neid kunagi 10 aasta jooksul pusitud ja töötasid küll.
Mart7n
12:03 25.08.2018
Masin üsna puhas ning mootor samamoodi puhas, ei pea kuskilt mülkast otsima hakkama , kus on mis.
Mootor on perkins 1004 4t ja kõrgesurve pumbaks lucasse kolb pump.
Selline mootori mark on kasutusel veel timber 810b varjandil , too on veduk ning veel 1010 b timber mis samamoodi veduk aga veel on selline isend kasutusel vanemal logset/ norcaril 500 h too aparaat on kirves , selle kange isegi liigutanud ning töötas küll.
Jah sai seda õhu teemat ka vaadatud kõrgesurve pumbal, kõik torud sai üle vaadatud ning samamoodi pihustitorud, ka pihusti pesad sai ülekäidud.
Etteande pump sai ka mängust välja jäetud ja proovitud ei muutunud eriti midagi ainult kütet läks rohkem kui etteande pumpa vahel ei olnud.
Niiskeks ja märjaks ei lähe kuskilt.
Selles õigus , neid masinaid suht vähe ja mul on kui numbrit uskuda siis tootmisliinilt tulnud 32. masin.
Selline asi on mõeldav küll, tal 3 õlipumpa järjestiku.
Esimene pump on sõidupump mis pumpab õli sõidumootorisse, siis alles hüdraulika pump mis liigutab tõstukit ja ülejäänud asju ning siis selle otas veelüks mis aitab kompenseerida esimest kui sel väheks jääb.
Servo juhtimisega on nad kindlasti ning lisaks proportsionaal juhtimine.
Õnneks on pumpadel mõõdedavad adapterid küljes ning lisaks veel õli paagi peal peale surve filtreid.
Jagajalt leidsin ka ühe see ka õnneks surve poolel olemas.
Osasid sai mõõdetud ka ning jäid ette nähtud vahemiku ning ei hakanud neid torkima.
Kui mõelda pumbale ja servo juhtimisele siis töö pump, pumbad lülituvad alles siis sisse kui lülitan arvuti järgi ning vajutan pea avamise nuppu.
Siis kukuvad masinal pöörde alla poole küll ja käib natuke raskelt kui pumbad järel on, seda arusaada tühi pööretel , tööpööretel ei saa aru midagi.
Tõsi, ei suitse ei üht ega teist moodi mootor.
No täispööretel kella järgi 2,5 tuhhi siis liigutab tõstuki osa enamvähem normilt aga saagimine ja laasimine siis tõmbab hinge kinni ja kui veel teed lisa liigutusi siis kohe surnud kah.
Hüdroõli läheb oma 45 kraadi ikka ära töötades ja jääbki sinna kanti.
Masinat kunagi ringi ehitatud ning tal seal neegripeade asemel pulgad nagu uuemal juba olid aga tõstuk toimetab läbi ipsi kasti ning sõitmine ja keeramine samamoodi.
Tüütu on , sest parem poolne pulk sõidu ajal ainult täidab sõidufunktsiooni muud asjad mis parema pulga all sellel ajal ei tööta.






Mart7n
12:16 25.08.2018
Suveid oleks jah hea mõõta selleks vaja masina raamatut mida mul pole aga mingi konspekti ma sain Peetri käest ning need surved mis kirjas olid need said ka mõõdetud ja olid korras.
Õhu värk on praegu välistatud , sest kõik sai üle käidud ja vaadatud.


Mart7n
12:39 25.08.2018
Seal 3 pumpa üks teise otsas ning esimene tööpump üsna märg ilmselt hakkab mõni tihend otsa saama.
Võtan pumbad maha ja vahetan kõigepealt tihendi ära
Selleks, et esimest tööpumpa kätte saada mis märg on tuleb ta kahe vahelt kuidagi kätte saada.
Ehk saan aimu kui piiluda pumba sisse ning näha kui suurel määral kulunud on.
Arvutiks isegi mõelnud epec arvuti isegi kasutanud ning üsna lihtne ja lollikindel aparatuur.
Aga ei taha suuri muudatusi teha lihtsalt värskendada operatsiooni süsteemi.
Oleks vaja programmi ennast sest tean, et ühel olevat cd peal ja toimib kenasti aga minu masina arvuti kasutab operatsiooni süsteemi ponsse 1000 ja kuidagi ei saaseda doss värki tõsta muule arvutile , juba proovisin, lihtsalt ei hakka tööle.
Seega windowsi põhine selle saan tõsta mujale arvutisse.
Arvutit sai torgitud ja muutus kiiremaks ja puha aga pole ju portegi kus saaks uuemat kraami külge panna ning kuvar hakkab vanuse tõttu otsi andma


Mart7n
12:44 25.08.2018
Peasurve klapp on tal olemas küll ja mehaaniline veel aga see on reguleeritud paika ja seda ma enam ei käpi.
Uuematel jah arvuti juhitavad ja neid läbi arvuti saab toksida küll.
mati1222
12:49 25.08.2018
mõõda igaks juhuks kütuse etteande rõhk ära. see et käsitsi lööb pole veel piisab töötamiseks ja kõrgsurve võib nälga jääda
Mart7n
12:51 25.08.2018
Selles õigus küll , antakse täiega saemootorile survet , et ikka lõikaks ja rullidele ka , et laasiks.
Pea sai siin ühekorra jah vooliku purunemise tõttu korralikult õliga puhtaks.

Lõike pea pistiku otsad on läbi helistatud ja kaabel vahetatud nii, et need peaks olema oma kohal.
Muidugi välistada ei saa , vaatan sellegi võimaliku vea üle .
Tänan
........
22:15 25.08.2018
v6ta peast solenoidi sabasid lahti, kuigi see eriti ei tohiks m6juda, aga mine tea. Välistaks selle,et m6ni mähis on lühises,sinna ei ole eriti palju vaja.Et saeandur kindlasti saaks signa,et leht kodus on. Teinekord on lihtsalt puujupp vahele jäänud. Mul on m6ned korrad olnud,et saag ei lähe tagasi kui on ära libisemud.
Kui sul see lucase pump on, kas etteandepump on membraaniga? See kulub seest natukene ära ja siis on küll nii,et k6ik nagu korras aga täit voimsust ei ole.
!
09:36 26.08.2018
No vot ,laasimisel ja lõikamisel ilmselt siiski arvuti propo pumba lülitab töösse,see siis tapab mootorit.Seda pead saama natuke maha keerata,kas arvutiga või regulaatorist kruviga.Pane sinna EPECi arvuti saad asja lihtsamini tööle,jääb ainult nelja soonega mastikaabel pole seda pusa seal peal.
Mart7n
11:30 26.08.2018
Pea on masinal tegelikult kuulunud Ponsse hs16 külge algselt.
Kuna too masin läks lammutamisele raami purunemise tõttu sain pea endale.
H60-l oli seal ennmgi mingeid teemasid olnud , sai vaadatud ja mõõdetud , töötab enamvähem korralikult ning surved said ka mõõdetud ja veidi mängitud nendega
Saega on jah see teema, et keti pingutus on poolkuuga siis kipub kett lõdvaks minema kuna pole automaat ketipingutust.
Saag peab olema jah alati kodus , oksi ja asju jääb aegajalt ikka vahele ning on lundki täis läinud ja andur ei saa enam aru kas saag on kodus ja saepuruga sama teema.
See Lucase pump jah üks äge leiutis , tal omakorda sees veel madalsurve etteandepump , mõtlesin, et see jamab aga ei kõik käib nagu vaja.
Etteandepump vana hea membraan loomulikult , sai ta lahti võetud ja vaadatud , mõõdetud ei saanud aru küll , et midagi väga kulunud oleks.



........
11:30 26.08.2018
unustage see kdi propo! see on esimene asi mida esinduse omad hakkavad seletama nii,et kõrv märjaks läheb.võimalik, et on kuskil veel jagaja sisene leke mis survestab ls liini.see oleks nagu loogiline ehk. aga loogiline ei ole ,et sõidupoolt segab.
Mart7n
11:40 26.08.2018
Eks pumbad muidugi tapavad mootorit see on kindel.
Kõrgesurva pumba regulaatorit maha keerata ?
Seda ei saa tea siis kohe surnud.
Pumbad koguaeg töös aga tootlikus tuleb järgi kui lülitadakse pea järgi ning tal seal klapi süsteem mida solenoidiga juhitakse ning see jagab kas on üks või mõlemad pumbad järgi ja tõstab ning langetab tootlikust.
Epek tore asi küll aga siis peab panema sinna üpris ürgse süsteemi , samasuguse nagu praegu tal on .


........
12:06 26.08.2018
ee... 1004 see on mingi ...äkki 75kw? 1006 on peast miskine 120+kw .Kas see on selle peaga üldse enne tööd teinud? Kuigi,tühjalt käib enivei iga asi ringi.
Pumbad on lihtsad hammakastüüpi kahtlustan ja kui hingest kinni lööb on need korras vähemalt.
Kui see programm sul töötab ja hangumisi ei esine ,las töötab.Masin sellega käima saada esialgu.
siberia
12:56 26.08.2018
eeee... kas niisugustel masinatel ikka on piirdutud hammasrataspumpadega? Kolbpumbad olid suuremate survega seadmetel juba Breznevi ajal ehk varem kui selline Ponsse üldse tehtud.

Kas kütust ei jätku või hüdraulikas ülekoormus saab kütusekulu järgi vaadata. keskmine kütusekulu ei tohiks kellelgi eriline firmasaladus olla. Kui masin töötada ei jaksa ja kütus suurt ei kulu, siis ei saa kütust kätte. Kui ei jõua teha kuid kütust läheb mehemoodi, siis hüdraulika p..sses . Kui lihtsustatult läheneda.
Ja kui tarka arvutit kütusekulu näitamas pole, siis saabki seda eraldi kanistriga mõõta.
Muidu võiks lasta paluda kellelgi etteandepumbaga raskema töö ajal käsitsi kütust juurde lüüa kuid minumeelest käib sellise Perkinsi pumba käsihoob tühjalt kui mootor töötab. Päris kindel muidugi pole. Mõnel saab ka töö ajal käsitsi pumbata.
Üldiselt on see mootor suht levinud - neid on ka traktoritel, kombainidel, tõstukitel jms Kui pilt õigesti silma ees, on selline etteandepump isegi Tööriistamarketis letikaup alla sajaeurose hinnaga. Eks neid ikka kulub. Mõnikord on lihtsam profülaktika mõttes minema visata ja uus panna - oleneb aja ja raharessursist.
Pumpa liigutab nukkvõlli sarnane aretis mootori sees ja kui nukk madalaks kulub (ebatõenäoline iseenesest) jääb mootori töötades käik lühikeseks ja tootlikkus väikeseks. Kui pump üldse ära võtta , siis paremaks asi kindlasti ei lähe . Pigem hullemaks, sest muuhulgas peab ta kütust läbi filtri suruma.

Hüdraulikaosas tundub mullegi ebaloogiline, et sõidu jaoks on eraldi pump ning muu hüdraulika jaoks eraldi ja mõlemad süsteemid on tuksis - ei jaksa ei sõita ega tööd teha nagu lugesin. Kolmas pump mis mõlemile on ette nähtud võib asja segasemaks ajada ja võib-olla oleks mõttekas see testimiseks lahti ühendada. Ära siis sõida ja laasi samal ajal:)
Ja kuskohal see pump on , mis servo jaoks mõeldud? Lihtsalt märkuseks - kunagi oli hulk Linde hüdropumpasid kus servo pump oli otsakaane sees ja kui seal tihendid läbi andsid, siis tuli servosse ülesurve, mis kohe hüdropuba reguleeringut muutis nii, et see täiskoormusel tööle hakkas ja mootor tahtis välja surra. Seda ei saagi kuskilt eriti mõõta ja kogu konstruktsioon oli nii pask, et tehas vahetas kõigil otsakaaned välja kes vaid küsisid.
selgeltnägija valerka
14:44 26.08.2018
siberia (registreerimata) - Kui ei jõua teha kuid kütust läheb mehemoodi - peaks seda olema silmaga juba kaugelt näha, egas õiget lahendust ennem ei saa, kui tuleb pädev inimene massina kõrvale
........
16:03 26.08.2018
siberia, t6esti ei tea mis pumbad on aga natuke vanematel,lokol ja mingil valmetil ilmselt hammakad, korpus oli sirge ja paar voolikut külge läks.võin ka eksida, torkida pole vaja olnud.
servod peaks töötama ikka samal p6himõttel,et siibri tagant lastakse vurtsu välja, norm.surve siis ca 50 ringis ,igasugune suurem peaks siis jaoturis tekitama ebanormaalset sisinat...?
etteandepumbast, kui see on see membraan mida ma mõtlen siis sellel kulub membraani varda auk ära. täpp peale lasta siis on hoopis teine asi.
ei pääse andmetele ligi hetkel ja väga guugeldada ei jõua, muudki väga teha.
Mart7n
17:13 26.08.2018
Masin üsna vana ja uut süsteemi sinna aretada mõtetu kuna igapäev masin töös ei ole.
Lihtsalt sooviks uuemat programmi mida kasutab ponsse cobra.
Jagajat ei ole otseselt mõõtnud kuna jagaja toimetab nagu kenasti muidugi võib selline viga tal olla küll mingi klapp vahel undab jah.

Diiselmootor-sõidupump-esimene pump-teine pump.
/ /
Läheb sõidumootorisse Tööpumbad on tõstuki ja pea jaoks

Ühesõnaga üks pikk joru.
Jah ei jõua sõita ja keerata kah eriti, pumbal endal propotsionaal juhtimine peal.
Juhitakse siis seda kabiinist, seisu pidur maha , siis parempoolset käsikut liigutades ette siis liigub edasi, taha siis liigub tagasi ja vastavalt paremale ning vasakule.
Laasides ja järgates ei saa sõita sest parem käsik lülitadakse sõidu peale ringi.
Vana süsteem on millegi pärast ringi ehitatud , muidu peaks käima läbi avh kasti.
laasimisel ja saagimisel kõige rohkem hingest kinni.



Mart7n
17:24 26.08.2018
1004 4t mootor on kuskil 82 kw või nii ja ennem oli masinal küljes h60 e pea.
Praegu tavaline h60 nelja väikse rulliga .
Tühjalt loomulikult käib aga juba siis vaja talle pöördeid anda.
Pumbad ei ole hammasratastüüpi , kõik pumbad on kolb pumbad masinal.
Vahel esineb hangumisi küll ,masin suhtleb peaga läbi arvuti mis oma korda suhtleb musta kastiga kajaani tuhat ning läbi selle töötabki seal 2 rida leede mis toimetavad ja kui kinni jookseb siis mustas kastis vaikus ning üks leedike hakkab vilkuma ja kõik. teed kastile restardi siis käib jälle edasi.


Mart7n
18:05 26.08.2018
Sellel masinal ponsse hs10 on kõik pumbad kolbpumbad.
Pumbad on hüdrocontroli toodetud ning surved on mehised 220 ja ülespoole.
No kütuse kulu kuskil 10l tunnis 2500 pöörde järgi kui tahhokat uskuda.
Arvuti mul kütuse kulu ei arvuta ,kanister arvutus suurepärane ja toimib tänaseni.
Kahtlustan ise ka hüdraulikat aga lihtsalt ei tea milline viga külges on.
Käisin üht samasugust masinat vaatamas ja proovimas see käis ja töötas ning jõudis teha kõike anna ainult käsklus.
Töö ajal tal käsitsi etteandepumbaga mängida ei saa , lööb mootori nukilt ette kõrgesurve pumbale.
Olen mõelnud ka sellele, et etteandepump nöögib kiskusin ta maha ja ei näinud midagi mis viitaks , et raip on kulunud , ju siis kunagi on teda vahetatud.
Nii on , et sõidab sõidupumbaga, mis läheb hüdromootorisse ning see omakorda liigutab käimakasti mis kogu masint liigutab.
Ülejäänud kaks on tööpumbad.
Tööpumbad liigutavad tõstukit ja pead.
Pea hüdrdaulika läheb järgi kui antakse arvutist talle käsklus ning tõstetakse pumpade tootlikust, siis lähebki asi jamaks , masina pöörded langevad. Eriti on seda arusaada tühipööretel.
Täna sai pumbad üksteise küljest lahti võetud kuna esimene töö pump hakkas tilkuma isegi seistes juba loik all.
Ja mis välja tuli, esiteks pumbad on läbivate võllidega ning tööpumpade vahel muhv mis ühendab need omavahel samamoodi ka sõidupump ühendub esimese tööpumba külge nuut võlliga .
Teiseks sõidubumpal seal tihend mis hoiab lekke ära oli katki.
Kolmandaks tööpumbad ja sõidupump on omavahel ühenduses ja kõigist jookseb üleliigne tagasivool läbi.
Uskudes joonist mille leidsin netist siis tundus asi olema hullem aga reaalselt seal suured rõngas tihendid mis otsakaane ja vaheflantsisees ja sk tihendid võlli otstes ning siis juba laagrid ja muud asjad rohkem polegi tihendeid pumpadel.
Kõik pumbad on järjestiku ning ühtegi ei saa mängust välja jätta , sest läbiv õli tagasi vool neil.
Laasida ja sõita pole lihtsalt võimalik samal ajal , kuna sõitmine ringi ehitatud ja sõitmiseks parempoole käsik siis see sõidu ajal täielikult sõidu jaoks.
Pupasid regulerib solenoididega suur klapp mis annab peale ja vähendab õli hulka ning lülitab pumpasid nagu vaja.
Õnneks sellist jama tal ei ole.





Mart7n
21:16 04.09.2018
Nagu eelnevalt öeldud siis esimese tööpumba tihend lekkis ning ka seistes oli märg.
Sai uus tihend mida otsisin tublisti taga aga sain lõpuks.
Masin uuesti koos ja pumbale ka kell peale pandud ning surveid mõõdetud.
Pumbad vabakäigul 30 bar aga kui arvuti taha lülitada läbi musta kasti siis juba surve 160 bar ja mõlemad pumbad järel ning masinal võhm väljas.
Sai selgeks, et must kast lülitab mõlemad pumbad järgi ning surve 160 aga kui ühtegi liigutust ei tee siis peaks olema surve 30 bar.
Sai pead vaadatud, et äkki seal probleem kuid ei pea töötab ilusti.
Sai jagajal mis lülitab pumpasid solenoidilt juhe maha võetud ning pump lõlitus välja ning funktsioonid jäid alles ning surve kadus ja pea jõudis masina tühikäigul ilusti end liigutada ning ei surnud välja .
Pööretega liigutas ka end aga rullid jäid aeglaseks ning pea avamine ka aeglane , see mõistetav kuna töötas ühe pumba pealt.
Nagu juhtme panin nii teine pump taga ja masin hingest kinni kui midagi liigutasid.
Seda siis tühipööretel aga kui paaru andsid siis liigutas aga tekitas hüdrolööke, näiteks kui andsid kiiresti rulle.
Sai mustalt kastilt juhe maha võetud ja juhtmed läbi aetud ning nii juhtmed kui dioodid terved.
Viga ilmselt mustas kastis kui arvuti tööle lased ja pea järgi lülitad siis osa dioode läheb kastil põlema ja näitab teist pumpa , kuigi mõlemad peaksid tühijooksul olema ning ei tohiks dioodid midagi näidata kui liigutust ei tee aga teine pump täis survel 160 bar töös .
Ma arvan, et ei tohiks olla koguaeg pump töös.
Ennem oli masinal Giljotiin otsas aga see ei tohiks ju lugeda.
Mustaks kastiks nimetadakse( kajaani 1024 kasti) mis juhib läbi arvuti pead.


Mart7n
17:43 11.09.2018
Kuna mootoril jõudu vähevõitu sai aretatud väike kolmik turbo rõhu mõõtmiseks.
Korralikul turbol peaks näitama rõhku kusagil 0,9- 1 bar.
Kell peale ja mõõtma , aga kell näidand eriti midagi kusagil 0.1 bar ainult.
Sai siis kõik kaadervärk ülevaadatud ja mõnd lõdvikut pingutatud, läks ainult 0.1 bar paremaks ja rohkem ei tõusnud ega langenud seda ka tööpööretel.
Sumbutaja maas sai asja uuritud, et mis ta teeb kas liigub või laba katki.
Ei näinud midagi ebahariliku ega muud jahmatavat.
Proovisime siis ilma sumbutajata ka , et kas käib ringi ja puha , toimis ilusti.
Otsustasin selle turbo siis maha kiskuda ja vaadata mis tal viga on , et rõhku ei ole.
Turbo maas ja sai siis veel seda ka lammutatud, kõik paistis nagu terve olema.
Õline ta ei olnud ja ilus puhas turbo , ning õlitus ka toimis , muidu oleks ammu juba kuulda olnud ja näha.
Aga võll kuidagi lokusub kui otsast sikutada ühele ja teisele poole.
Tean, et on olemas ise sentreerivad puksid ning turbo ajab ise end õigeks ning tööab ilusti.
Turbo on tal täiseti tavaline Garett TA 31.
Ei saa aru mis tal viga on kuna turbo üsna uus .
Arvan, et see turbo viga ongi , miks masinal jõudu eriti ei ole aga kes teab mis seal veel olla võib .
........
00:15 16.09.2018
No tere-tere, hakkaski huvitama mis tast sai :) Ei saa sel turbokal midagi olla kui enam-vähem kuiv,ja labad küljes ja kanalid puhtad. Järgmine etapp-pihustid ja eelandenurk. Miski peab seda turbokat pööritama aga vist jääb põlemissaadust väheseks. Vale nurgaga ja täitsa sodide pihustitega lähevad nad pöördesse küll ja käivitus on enam-vähem pöördest aga jõudu ikkagi ei ole. Aga kuna nad sul remonditud siis peaks olemas ok, aga- mingid näitajad võiksid olla mida ja kuipalju ning mis väärtuseni reguleeritud. Igasuguseid spetsialiste on. Kunagi väideti,et pump on küpse kindlasti ja pakuti igasuguseid huvitavaid rahast vabanemise lahendusi... kuna ma jäin kindlaks,et boschi ridapump ja veel mehhaaniline jne... et ei ole võimalik, ei olnudki.
Hüdropumba löögid on sarnased ühe masinaga kus pumba otsas oli regulaatori vedru katki.
Veel see,et kui masin on enne ikka olnud lolli mehe käes siis tundub, et need hädad ei lõpegi. kõik võimalikud ja võimatud asjad on lihtsalt p**** keeratud ja absoluutselt kõik tuleb järjest läbi käia.
siberia
10:12 16.09.2018
Kõigepealt tasub mõtiskleda, et kas see mõõteriist, mis 0,1 baari näitas on taadeldud või mitte. Nendele turbo rõhu mõõtjatele, mida 15 euro eest autopoodides müüakse ma muud funktsiooni ei leiaks kui koera visata. Turbo rõhk ongi nii 0,1 baari tühikäigul ja minumeelest ei lähe see oluliselt suuremaks ka ilma koormuseta pöördeid tõstes. Alles täiskoormusel on baar ja sinnapoole, ehk niisama gaasitades õiget tulemust ei näe.

No mul keris ühel masinal kunagi ja millegipärast end see mutter lahti, mis sisseimeva poole turbiini koonusel kinni hoiab. Pealt vaadetes ja näpu vahel keerutades oli suht normaalne turbo, aga kui heitgaasipoolseid labasid näpuga kinni hoida ja teist poolt pöörata, siis käis teine pool võlli peal ringi. See oli siis IHI turbo.

Eniveis, kui turbo on tuksis, siis suitseb igas asendis ja kuna eespool on kirjutatud, et ei suitse, siis õigem on ilmselt sama moodi tagasi panna.
Mart7n
10:44 16.09.2018
Tere ka teile , saatsin turbo diagnosti, sest lubati tasuta üle vaadata.
Võll kahtlaselt palju loksub sees , sest käega oli võimalik imemise poole osa vastu seina lükata.
Näpuvahel veeretades tundus ok olema aga mine tea.
Uurides turbode hinge elu siis ta ei tohiks üldsegi loksuda , 003 mm ainult no aga mul loksub pea 3 milli ja rohkemgi.
Käib diagnostis ära siis on teada, et vähemalt töötab normaalselt.
oi pihustitega on palju vaeva nähtud, pihusti pesad puha üle puuritud kuna põhjas olid ülelöögi jäljed sees.
Pihusti otsad uued ning need samuti regullitud.
Süütenurka sai ka vaadatud ning see oli nagu ok ning klappe sai ka regullitud kuna mootor lonkas esmalt veidi.
Peale regulli kadus lonkamine ära.
Väärtusi ei oska praegu sulle täpselt anda aga mootori tehniliste väärtuste järgi peaks olema regullitud kõik asjad.
Jah seda peab küll tõdema , et need mehaanikud , kes seda masinat remontisid või töötasid tollega pole olnud piisavalt teadmisi.


Mart7n
11:09 16.09.2018
Jah kell taadeldud ja pole mingi autopoe nips asjakeste letilt, sest neid odavaid vidinaid ma samamoodi ei usalda , made in ... teine planeet.
Tühipööretel ei näidanud midagi veidi liikus seier paigast muud midagi.
Koormusel koos peaga oli 0,2 bar.
Sellepärast saigi turbo maha võetud ja vaatama hakatud kas turbol ikka kõik asjad ikka küljes on.
Järgmine nädal peaks turbo kätte saama ja siis saan juba rohkem öelda . läks diagnosti, sest diagnost tasuta ning kaotada pole nagunii midagi.
Siis kindel , et töötab või ei tööta.
Niipalju võin öelda, et pealtnäha tundus korras aga võll oli kahtlane sellepärast diagnosti läkski.
Täiesti nõus, kui pekkis siis suitseb , aga kui labad käivad ringi siis ei suitse eriliselt midagi.
Turbo ei saavuta täit pöördemomenti minu meelst , sest peale mootori seiskamist jäi ise ka kohe seisma , kuigi peaks veel inertsist pöörlema natuke aega.

HS 15
10:43 29.09.2018
Tere!
Läpaka poole pealt saan sulle infot jagada. [email protected]
Mart7n
20:26 29.09.2018
Tere, sooviks talle jah läpakat panna , saaks natuke ruumi juurde ja andmed laadida mujale ümber ja vajadusel väla printida.
Vanal arvuti süsteemil sai juba asju vähemaks roogitud, nimelt pole printerit ning kluppi ka ei ole , seega said need juhtmed välja visatud.

Mart7n
21:03 29.09.2018
Tere taas , sain turbo tagasi ja masinale külge .
Turbol oli õli leke ja kergelt tasakaalust väljas miski pärast.
Lasin täis remondi teha.
Masinal oli elektrisüsteemi rike ja ei saanud pead tööle kohe, et turbot proovida.
Sai seda viga otsitud ja pool masina juhtmestiku läbi aetud ning helistatud.
Helistamise käigus selgus, et avh ei saa voolu peale ja ei tööta , sai see siis seinalt lahti võetud ja vaadatud mis jama on.
jama oli peidus avh voolu juhtmes kus üks emane ja isane ots olid lahti tulnud.
Teip oli järele andnud ja ei seisnud enam koos .
Sai otsi pingutatud ja ilusti kinni tagasi pandud ja hakkas kenasti tööle.
Juhtmed ilusti kinni sai siis lõpuks turbo rõhk ära mõõdetud koormuse all ja tulems oli korralik jäi ühe kanti.
Sai proovitud lõigata ka ja toimetab kenasti , viskab musta ja alla ei vannu nagu varem , et suri välja kui mõni raskem liigutus oli vaja teha .



Hs 15
12:46 30.09.2018
Proovimiseks on mul selline läpakas olemas, kui oled huvitatud siis saad proovida!
Mart7n
17:39 30.09.2018
Tere, läpakat soovin proovida küll.
Kuidas ja mis moodi oleks võimalik seda teha ?
Hs 15
17:48 30.09.2018
Annad ehk oma kontakti?
Mart7n
20:58 30.09.2018
Minu kontakt: [email protected]
Räägib seal pikemalt ja lähemalt kui sobib.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte