Veoautod ja rasketehnika

Naisterahvas C-kat autojuhiks?

saaBBB
16:01 03.11.2019
Olen naisterahvas 30-ndates eluaastates ja oleks huvi minna kõigepealt C-kategooria load ära teha ning siis hiljem ilmselt ka CE juurde. Samuti ka läbida autojuhi ametikoolitus. B-kat load ja sõidukogemus juba 13 aastat olemas.
Aga mõtlen, et ei tea, kas sellel alal täiesti 0 kogemusega ja eriti veel naisterahvast sellisele ametikohale tööle ka võetaks?
Enamus töökuulutustes on kirjas, et vajalik eelnev töökogemus.
selgeltnägija valerka
16:21 03.11.2019
pole siiani kohanud kedagi kes sündinud kogemustega, niiet kui teised tööle saanud, siis miks ei peaks sina saama
td
18:11 03.11.2019
Kui huvi ja tahtmist endal jagub ja pealehakkamist,sel juhul pole probleeme. Näen tööalaselt nais-veokijuht järjest rohkem,ka Eestis.
R.K.
18:41 03.11.2019
Nii ja naa. On neid, kes kogemust nõuavad, on ka neid, kellel suht poogen, auto on seal ja anna minna.
looder23
18:46 03.11.2019
Vaevalt, et suht poogen, aga saavad aru, et keegi pole sündinud rool peos ja me kõik oleme õppinud seda tööd ja saanud kogemusi.
Skandinaavia olud
20:02 03.11.2019
Tavalise poolhaakega, st 17-18m pikkuse kooslusega sõidavad väga armsad väikesed tüdrukud, olen näinud ka seda, et laps on turvatoolis kõrvalistmel.
Täishaakega ja kuni 25m pikkuse rongiga nii armsad naised enam ei sõida. Need on sellised nahkpükstes ja näod needitatud tegelased tihti, no sellised, kellede eest peaksid küllap emad poegi hoiatama.
Rootsis kohtusin kena ukrainlannaga, kes soomlaste veduri ja sabaga sõitis.
Kusjuures uhas Rootsi ja Norra vahet talvel probleemideta.
Naised võivad sõita vabalt väga pikkade masinatega, ma kinnitan, et mina ei oskaks täishaakega selliseid trikke teha, nagu ma suurtes terminaalides tüdrukuid tegemas nägin. Tõeliselt ilus oli vaadata.
looder23
20:58 03.11.2019
Skandinaavia olud, kui sa sõidaksid päevast päeva täishaakega, teeksid ka selliseid trikke, et oh-oh-hoo. Minu viimane, täishaake kogemus jäi aastasse 2002, vist. Kui nüüd antakse täishaage kätte, siis tagurdamisega näeks ma alguses kurja vaeva ja vast julgeks vast aasta pärast lubada, et nüüd ma oskan. Muidugi sõltub olukorrast. Kui päevas tagurdas rohkem kilomeetreid kui edasi sõidad, siis saab kiiremini.

Jutuajamine kolleegiga, kes läks poolhaagiselt täishaakele tööle. Auto parkimine tagurdades täisnurgaga maja kõrvale. Esimene õhtu, aeg 45 minutit. Naine käis 2x küsimas, et kas tuppa ka tuled täna? Järgmisel õhtul oli osavam ning sai 20 minutiga hakkama ning nii järjest kiiremini. Sa pead kõik ümber õppima, sest täishaakega ja poolhaakega tagurdamisel autorongi suuna muutmiseks vaja teha tooliga vastupidiseid liigutusi.

Muudetud 04.11.19 08:55

1234asdfghji
22:05 03.11.2019
Ei kujuta ette kuidas naisterahval pudelisse pissimisega lood on.Meestel pole enda sellise teguviisi kohta muud öelda kui et ega selle väikse asja pärast hakka seisma jääma.Varem nägi kusepudeleid rohkem euroopas aga nüüd meilgi teeääred neid täis.
v6sa
22:01 04.11.2019
Mitte ühelgi veoautol pole veel olnud näha tilliga lülitatavat heeblit ega munadega käivitatavat vidinat. Füüsilist jõudu vajavaid asju on väga vähe ja neidki saab kavalusega kergemaks teha.

Seega ei muud, kui ametit õppima. Paljud naisjuhid on kohusetundlikumad ja ettevaatlikumad meesjuhtidest ning nii mõnelgi on suuremad ja karvasemad munad, kui enamusel meestest. Virtuaalsed siis...

Küll peab naisjuht end alguses oluliselt rohkem tõestama, kuna endiselt levib teadmine, et "naine roolis, auto kraavis".
AR.
08:52 07.11.2019
Ma ei näe selles mitte mingit probleemi, et naisterahvas veokaga sõidab, Rootsi kasvõi oli juba mõned aastat tagasi ametlike andmete järgi 4000-5000 naisjuhti ning arvan, et see number on praeguseks kasvanud, samuti arvan, et seal sõidavad poolhaakega vaid vähesed, enamus ikka pikaga- kes metsakaga, kes veab haket, kes "klappidega" terminalide vahet.
Eks sealne suhtumine autojuhi üldse soosib ka seda rohkem kui siin, kuid siiski ei näe ma probleemi, eriti kui C-katist algul rääkida. Turg on ju ka selline, et autojuhtidest tekib üha suurem puudus.
Minu soovitus on selline, et tuleb lihtsalt valida omale sobivate kriteeriumite järgi firmad välja ja helistada, julge hundi rind on ju rasvane.
Sobivatest kriteeriumitest rääkides on vähemalt minu arvamus selline, et kindlasti ei puutu mu sõrm telefoni selliste tööpakkumiste puhul, kus palga kirjeldamiseks kasutatakse sõna "konkurentsivõimeline".
Veel enam- helistamist väärt firmad võiks hoopis oma mõtteis, rääkides oma tuttavatega jne välja valida ning lihtsalt lampi ühendust võtta, sest paljud firmad nö avalikus ruumis tööd ei pakugi ning kes pakuvad, nende kuulutused ajavad üsna tihti öökima.
PS, töökuulutusi vaatan vaid meelelahutuseks, viimasest cv keskuse kaudu leitud töökohast on möödas 12 aastat, kusjuures oli tegu hästi tasustatud tööga, küll Eestist väljaspool.
Praegune töökoht on samuti hea palga ja graafikuga kodu lähedal, kuid mitte kuulutuse peale saadud.
Igatahes teema algatajale ütlen veel kord, et karta pole midagi ja kui mõni ülemus arvab, et näiteks tema firma on naisterahvale liiga hea või et naisterahvas ei saa hakkama, siis sellistele tuleb kohe head aega öelda. Tean, et üks tüdruk töötab näiteks metsas väljaveotraktoril ja saab väga hästi hakkama ning see töö nõuab ju veel rohkem kaasamõtlemist, improviseerimist jne.
mz
12:26 14.11.2019
ise mees CE juht,
sõitnud ka 25,25m autorongiga.

Sõitmine kui mõned tuhanded ja hiljem mõnedkümnedtuhanded km juba seljataga ei ole selle tööpuhul mingi probleem.
CE autorongiga on ausaltöeldes parem ja mugavam sõita kui B kat sõiduautoga.


CE tööd on muidugi niivõrd erinevad, on töökohti kus rasked laadimised , kus pead ise ratast vahetama või õhuvoolikut pimedaks tegema.
on ka selliseid kus ainult sõidad, ei laadimist, rehvipurunemise puhul kutsud maanteeabi jne.

rootsis nägin päris palju naisjuhte ja kusjuures kõik olid pigem nooremad (30+- või nii).
Eestis pole vist veel ühtegi naist veokiroolis näinud.


kui oled CE load kätte saanud ja tööle kandideerid siis arvesta et firmad jagunevad üldislet kaheks. ühed ei taha väga algajat ja teised võtavad suht meelsasti tööle ja õpetavad välja.

hoidu kahtlaste (väike)firmade eest, rahadega "h*iatakse" selles valdkonnas kõvasti.


Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte