Veoautod ja rasketehnika

Uue Volvo AdBlue süsteem ja turvavöö.

RPP
16:24 20.01.2007
Kas mõnel kodanikul Euro4 pilli ka juba käes on? Murelikuks teeb pisut see AdBlue süsteem Volvol. Ilmne ju on praegu, et seda ollust kuskil Eesti tanklatest saada ei ole ja ainus võimalus esindusest varu soetada. Lisaks tankimisele siis peab seda hakkama kuskil kanistrist sisse lodistama. Enda tulevasel FL sai vaid 30 liitrine AdBlue paak, seega 300 kütusepaagi mahuga tuleb seda ka täita peale iga teist tankimist. Müügimees jäi vastuse võlgu kas viimases hädas ilma AdBlue sõita võiks. On kellegil juba ehk kogemusi?
Kellele asi üllatusena tuleb siis saab pikemalt lugeda Volvo rohelisest üllitisest siit:
http://www.volvo.com/trucks/estonia-market/et-ee/aboutus/Env
ironment/euro4_euro5/


Kõikidel uutel Volvodel hakkab vist lahtise turvavöö korral mingi pinin lõugama kui kiirus üle kolmekümne. Kas selle vastu ka mingit rohtu leitud või aitab vaid turvavöö kinnitamine selja taha. Kui on kraanaga madel, mis suuremat jagu vaid linna sõitu teeb, siis võib see turvavöö näppimine küll tüütuks muutuda. Huvitav kas esinduses kompuutrist ei saaks seda maha võtta?
pinin
16:53 20.01.2007
Kahju kui mõni mees tahab konstrukturitest targem olla.Ega see turvavöö pole naabritele mõeldud see vist ikka juhile.
RPP
17:12 20.01.2007
Sai ju kirjutatud, et tegu on jaotusautoga. Tahaks näha kas Sa ikka sudid seda turvavööd iga kilomeetrise jupi korral peale! Maantee sõit on teine asi "naabrimees".
treilamees
17:16 20.01.2007
endal man ja seda mögina süsteemi pole.see tankimine on ainult pool õnnetust,sest see mögin(AdBlue)ei pidavat külma kannatama.-10ga pidi saama noaga lõigata.
turvavöö koha pealt niipalju,et kui sul on elukindlustus ning juhtub õnnetus ja sul on turvavöö kinnitamata,siis võid hüvitisest suu puhtaks pühkida.
edu
Oskar
17:58 20.01.2007
AdBlue ei külmu kuna adblue paagis on soojendu,ja ilma selle sodita saab kah sõita midagi ei juhtu.Eestis vaevalt keegi kontrollima hakkab kas sul on seda paagis või mitte.Ja eestis müüakse kah seda sodi.
bbb
18:51 20.01.2007
Ostke Scania ja mingit blue-jama pole!!
RPP
19:17 20.01.2007
TO: treilamees.

Turvavöö jutt on üldises plaanis asjalik tähelepanek kuid veoautode juhtide korral lähevad sellised kindlustuslepingud pisut seadusega vastuollu. Mida ütleb Liikluseeskiri:

6. peatükk
JUHI ÜLDKOHUSTUSED
§69. Turvavöö ei pea olema kinnitatud:
1) juhil ja sõitjal jääteel sõites;
2) sõitjal, kes on sellises haigusseisundis, mis turvavöö kinnitamist ei võimalda;
3) juhil või sõitjal, kellel tööülesande täitmine on seotud peatustega, mille vahemaa ei ületa 100 m;
4) asulasõidul taksojuhil ja takso tagaistmel sõitjal ning ka sõiduõpetajal õppesõidu ajal.

Läbi tasub hoolikalt lugeda kolmas punkt.

Kui ei eksi 13. peatükk PEATUMINE JA PARKIMINE nõute vastu siis on 100m muretut turvavööta sõitu. Ma ei taha küll kedagi seaduse rikkumisele mahitada, kuid siin on väike eelis kutselistel juhtidel, sest sisuliselt ei saa keegi tõestada, et masin ei olnud linna möllus ja tööülesande täitmisel enne 100m peatatud.

Muide treilamehe TGA on veel EURO3 ja muret ei ole. Minu praegune TGL tuli enam-vähem samal ajal. Veame isegi sisuliselt sama kaupa vahe vaid selles, et mina sudin väiksemad vidinad peale kraanaga. Uued MAN saavad EURO4 kätte katiga ja mille vahetamine pole mitte odav lõbu.
Ma ei mäleta kas teie firma masinad on vilkudega hooldussõidukid siis saaks seda turvavöö asja enam väänata.

Muudetud 20.01.07 21:45

looder
19:57 20.01.2007
siiski küsimus selle AdBlue kohta. oskab keegi rääkida,kust seda möga üldse osta saab ja kas sellega peab jooksma kanistritega või saab mõnest tanklast tankurist. olen kuulnud,et mingid statoili tanklad müüvad seda, aga mitte kõik, kuid millised? endalgi tulemas uus FH ja seal see vajalik. ehk oskab keegi kommenteerida selle liitri hinda.
treilamees
10:40 21.01.2007
to RPP:rõõm kuulda,et ka konkurentidel läheb hästi ja nad ostavad uut tehnikat juurde.
selle AdBlue ja EURO3;4;5 teemaga panin puusse,toetudes ühele lektorile kelle loengut kuulasin.peab vist kooliraha tagasi küsima.
meil ei ole hooldussõidukid.
edu.
swenska
11:12 22.01.2007
Teema algatajale:1.kas unustasid LE-st lugeda,et turvavöö kinnitamine on kohustuslik.Huvitav,et tsiteerid ainult neid punkte,mis sulle sobivad?
2.kui saad uue auto,siis kaasneb sellega ilmselt tahhograaf.Kas arvad tõesti,et Sinu omal selline,millega ei kannata kontrollijal selgeks teha,kui pika maa oled enne peatamist maha sõitnud???
3.AdBlue kohta küsi ikkagi esindusest täpselt järgi.Kasvõi selle pärast,et hiljem garantiiajal endale sekeldusi ja rahalist põõna mitte külge saada(soovit.paberkandjal ja eestikeelne lugulaul)
Edu uue tehnika omandamisel!
V juht
15:12 22.01.2007
Pinisema ei hakka midagi,punane sümbol põleb vöö puhul.Adblue lõppemist hoiatab pikalt,kui läbi,siis jälle hoiatab,lõpuks pead esindusse veakoodi maha võtma minema.
RPP
22:55 22.01.2007
To:swenska

Ma arvan, et kellegile ei tule üllatuseks turvavöö kinnitamise kohustus, et ma peaks neid punkte üle kirjutama. Tähelepanu sai juhitud punktidele mis vähegi annaks julgust vaielda seadusesilmaga kui ta näiteks juhile 500m lõigu läbimisel (keskmise kiirusega 30km/h) ninna kargab lahtise turvavöö pärast. Sellist asja on ette tulnud. Auto kaks nädalat vana, koorem korralikult rihmade alla, kettad korras. Millegist muust ei olnud kinni hakata kui turvavööst ja seda selle tõttu, et ma julgesin küsida kus nad siis olid kui hetk tagasi rull napilt oleks pensionäri vöötrajal alla ajanud.
Ma arvan, et tahhograafi alla mõtled tööinimeste keeles ikka meerikut.Loomulikult vahet ei ole. Kahtlen kuidas saab meie töö juures meetreid välja lugeda ketta pealt. Märksõnadeks linnasõit, 500m, kiirus 20km/h-40km/h jne. Tänan asjaliku viite eest, kuid piisavalt autojuhi staazi, et sõidumeerik pole üllatuseks. Hätta jääks digitaalsetega, sest viimane masin tuli napilt enne nende kohustust. Kaardi pealt vist annab meetrid ka üle lugeda.
jrgn
11:10 23.01.2007
Selle AdBlue-ga on sedasi, et suuremates Statoili tanklates on teist müügil küll. Ise olen näinud Narvas, Mustvees, Jõhvis, ilmselt ka teistes on olemas. Hinnaks oli, kui õieti mäletan ligi 15 eek/liiter. Oli vist 10 liitristes kanistrites.
See on nüüd selline kuulujutu tasemel asi, aga osavad poola veokijuhid olla kindlaks teinud, et selle kusihappe lahuse asemel võivat südamerahuga paaki vett valada. Auto ei kontrolli, mida ta sinna pihustab, peaasi, et mingi mittepõlev vedelik paagis oleks.... Aga veelkord, tegu on ühes autoajakirjas avaldatud kuulujutuga
swenska
16:20 23.01.2007
Tööinimesed sõimavad riistapuud lihtsalt tahhoks.Sõidumeerikust küll juhtidega juttu pole olnud:see rohkem lipsuga meeste kõnepruuk.Ka nn.keskmisele põlvkonnale,kus paberkettaid kasutatakse,annab esipaneelist kork ära võtta ja läpakas järgi ühendada.Seal pole vaja ketta peal järge ajada.
Neeme
19:32 23.01.2007
Sinna vett kohe kindlasti valada ei tohi,parem sõida ilma ja midagi ei juhtu.Ja inimesed kes te asjast *****gi ei tea palun ärge kirjutage.
treilamees
20:24 23.01.2007
kas Neeme seletab ära ka miks vett panna ei tohi? kui jah,siis seletan mina miks ma seda küsin.
t
20:27 23.01.2007
mõttetult topivad mingeid kuradi AdBluesid sinna.no mis mõttega.olgu lihtsalt Volvo.tekitab veel mõnele "targale" küsimuse...........
R
16:36 09.08.2018
Kas paagikyljes ei ole mitte adblue kvaliteedi andur, seega kui sinna vett valada saab aru et happesisaldus vedelikus ei ole õige ja lõpetab doseerinise seega ei tasu igast poolakate juttu uskuda et vett võib panna... keerate pihusti ja pumba nahka..:)
looder23
19:21 09.08.2018
Eks eluke on edasi veerenud ja süsteemi (teadlikumaks) muutunud. Autod küll kirju ette visanud, et adblue kvaliteet halb. Tean meest, kes valas esimesele euro 5 dafile adblue paaki vett. Sõitis ja mitte midagi ei juhtunud. Üks spetsialist pani adblue paaki ka diislit. Õnneks jääb diisel pinnale hulpima ning pumpa ei jõudnud. Tankimist ava magnetil oleva sõela ummistab/söövitab küll ruttu ära. Aitas paagi läbipesu. Praegu toimib.
to looder23
00:31 13.08.2018
Kui juhile palka ei jõua maksta, siis satub igasugu imemehi tööle.
...............
07:10 13.08.2018
Vett Adblue asemel ? Tase omaette, Adblue on kusihape mida pihustatakse väljalaskesse, et neutraliseerida tahmasisaldust (keskkonnanõuded) Süsteemi rikkel või otsa saamisel kaob 40% auto võimusest ehk läheb avariireziimi. Reaalsus on see, et meie konnatiigis on enamustel blokid vahele visatud(või paagis olevale temp. anduritele takistid vahele(petab aju ära et väljas on -20 ja adblue külmunud, süsteem aga töötab ilma jõu kaota edasi) ja süsteem mängust välja jäetud kuna liiga palju jamasi ja rikkeid on sellega.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte