tekkis mõte soetada laadur-ekskavaator, kuna tundub et nõudlus teenuse järgi on suur. Kuid ise ei ole täpsemalt uurima läinud poodidesse. Huvitaks enne mõned küsimused: 1. Kuna on plaan osta liisinguga kasutatud masin, siis tekkis küsimus et kui suur on kaskokindlustus mõni aasta vanale masinale umbkaudu? 2. Minu teada on vajalik töötamiseks C-kategooria, võib piisab ka B-kategooria lubadest? 3. Mida arvata sellise firma masinatest nagu Terex? Olen kuulnud, et on suhteliselt jõuetud. Kuid hind on teistest kõvasti parem. Oskab keegi välja tuua selle masina plusse ja miinuseid ning ka alternatiive. Masina hinnaklassiks jääks kuni 400 000+km. 4. Kui palju maksavad lisakopad ning lumesahk masinale umbkaudu? Tänud ette ära juba, neile kes vastata viitsivad.
Polnud see mida ma küsisin, kuid aitähh arvamust avaldamast. Ju sa arvestasid Tallinna turuga, kuid me tegutseme Lääne-Virumaal ning arvame et turul on ruumi ka meile.
1.Aasta kasko on umbes 4000 eeki kandis kui masina väärtus on 400000.-
Arvestan seda umbes nii,et minu masin mis maksab 840000 on kasko nats üle 8000.-
2. http://www.baltiteh.ee/index.php?content=398&lang=est
Selline masin kannab ka nime terex,kui mõtled seda siis see täissaast,rentisime sellist masinat endale hooajaks kui ei jõudnud enda omadega tööd ära teha,teist korda sellist viga ei teeks enam,et seda ekskavaatorit võtaks.Uuemate terexite kohta olen kuulnud rohkem positiivseid arvamusi.Ütleme et selles hinnaklassis vaata ikka väga palju ringi enne kui ostad,kui vähegi võimalik sihi ikka uut aparaati,pidev remondirõõm jääb siis ära.
Kas traktori juhtimiseks ei pea eraldi luba olema, miski T kategooria? Isegi vist mingi neli kategooriat oli: ratasraktor, roomik, kombain ja teehöövel. Mul igatahes vedelevad sahtlis ratas- ja roomitraktori load, mingi 10 aastat tagasi tehtud.
Mul ka sama küsimus, et mis kategooria peab olema, et laadur-ekskavaatoriga sõita. Olen kuulnud, et Hidromeki peale töölist on raske saada, sest ta ei ole vist eriti mugav. Kindlasti ei ole mõttekas osta hüdrohaamriga töötanud masinat, sest too pidi masina ära väga lõhkuma. Öeldakse, et JCB on parim. Ise ma ei oska eriti soovitada, sest ma ka algaja selles valdkonnas.
juhtimiseks peab olema T kat. no ja kui tahad osta siis vaata jah kas volvot või jcb-d. teistest ei arva ma isiklikult suurt midagi. kui osta siis esindusest tagasi ostetud masinate hulgast, sest seal on nad ikkagi juba üle käidud ja suuremosa asju ära parandatud. mis puutub hüdrovasarasse, siis ütlen ma niipalju et kui masin on määritud ja ja poldid kinni siis ei juhtu selle masinaga suurt midagi(ise peab HOOLSAM olema).
Hidromeki kohta ütlen,et probleeme juhi saamisega küll sinna pole ,endal ongi 3 hidromeki ,ostetud kõik uuena,on kestnud küll normaalselt,jupid on tal jcb omad(sillad jne).Jcb-d pannakse kokku Inglismaal,Hidromeki Türgis.Ainuke mille kohta saaks vinguda on teenindus varuosade ja hoolduse pealt ,vahepeal on tunne et jõudu võiks ka rohkem olla.
Volvo kohta võin öelda,et uurides ramirendi ühe töötaja käest kes selle peal töötab siis volvot ei soovitaks ,äkki siis oleks soovitus jcb või komatsu vahel valida.
Esiteks pead endale selgeks tegema, mis tööd sa hakkad tegema. Kui abitööd teeehitusel siis vajad sa väikeserattalist masinat aga kui tuled rohkem tööd mullas ja mudas siis kindlasti suurerattalist. Vahe on töötegemise mugavuses ja masina võimetes.
Teiseks, kas kasutad masinat ainult suurobjektidel või pakud teenust eraklientidele ja masin peab läbima palju kilomeetrid. Osadel masinamarkidel on suurem vastupidavus läbisõidule.
Masinad
CNHi masinad - Case, New Holland, Fiat Hitachi - kõik peaaegu samad masinad, korraliku hoolduse ja juhi korral parim masin, nõrgaks kohaks on läbisõit, ei talu seda hästi, tagasilla laagrid kuluvad sõites hirmkiiresti
JCB - samuti töökindel masin aga mootor lahjavõitu, kannatab läbisõitu hästi ja erilisi vigasi välja ei oskaks tuuagi (siiski mainiks kapriiset käigukasti)
Komatsu - kui vanem masin võtta siis täiesti korralik, uute kohta veel erilisi kogemusi pole
Terex, Fermec - vot need masinad mulle kohe kuidagi ei istu, edasi parem ei kommenteeri neid
Hydromek - risu (odav JCB koopia)
Kui osta siis kindlasti levinud masinamark, remondikogemused on olemas ja ka varuosadega elu lihtsam. Masina korrasolek sõltub peamiselt operaatorist (nii 75%), korralikust hooldusest ja remondist (20%) ja õnnest, oleneb kui tihti traktorijumalale õllesid altarile viia :D
Eelnev on puhtalt minu arvamus, ärge seda nüüd puhta kullana küll võtke
Kui ma õigesti aru sain, siis võin B-kategooria juhilubadega igal pool laadur-ekskavaatoriga sõita. Kaevamiseks on vaja T-kategooriat. Ma vaatasin ARKi kodulehelt, et C ja ka C1-kategooriad annavad ka õiguse T-kategooriat juhtida.
Püüaks nüüd siis selle segapudru lõpuks kuidagi loogiliselt üles märkida.
Kõge alumisele pulgale paneks Hydromeki. Toodetakse Türgis. Ainuke mis on SARNANE Inglise masinaga JCB on Hydromeki sillad ja käigukast. Aga kahjuks on need eelmise põlvkonna JCB komponendid, ning nende tootmisliin asub tänapäeval Indias. Kõik teised komponendid pärinevad mujalt. Selle masina hind uuena ostes on odav aga ka jääkväärtus praktiliselt puudub. Ühesõnaga ei soovita kellelgi.
Terex (Fermec) on Inglise masin. Lihtsate lahendustega ehitatud masin. Puuduseks on hüdraulika kesine jõudlus ja omalaadne ühe silindriga esikopa liigutamine. Jube müra masinas.
Järgmine tase on Itaalia toodang. Need on Komatsu, NewHolland, Case, Fiat. Kõik masinav tulevad samast tehasest, välja arvatud Komatsu.
Uue põlvkonna Komatsu kohta on infi suht vähe, kuna eriti palju neid ei müüda. Kõikidel Case, NH ja Fiati masinatel on pidev jama sildadega (simmerid, laagrid, reduktor), lisaks on igapäevased hüdrovoolikute purunemised. Kõik "Itaallased" tahavad ca 6000 töötunni järgi esi,- ja tagakopa pukside ja sõrmede remonti. Maksumus originaalosadega 40-60 tuhat krooni. Ka on neile masinatele iseloomulik (v.a. Komatsu) 20% suurem kütusekulu. Komatsul on kõige kallim hooldus ja remont.
Volvo. Kas teate, et toodetakse Poolas:-) Olemas ainult väikese esirattaga masin. Volvo teeb sellist masinat alles 2-3 aastat ja seega on osad lahendused (kardaaniga hüdraulikapump, kõver poom) väga vanad ning teised tootjad ei kasuta selliseid lahendusi enam aastaid. Muidu pole väga nurinat kuulda olnud.
Cat - Hiljuti lisandus valikusse ka 4 suure rattaga masin. Suht töökindel ja hea masin. Hoiab hästi jääkväärtust. Hind uuena arusaamatult kõrge.
JCB - Enim müüdud laadur-ekskavaator maailmas. Toodetakse Inglismaal .Töökindel ja ökonoomne traktor. Kui ka Eestis ringi vaadata, näeb seda marki masinaid kõige rohkem. Suudab kuni 12000 töötundi ilma suurema remondita vastu pidada. Puuduseks võib pidada varaste lemmikuks olemist.
Kõige võimsamad. universaalsemad ja kahjuks ka kallimad laadur-ekskavaatorid on Hydrema (Taani) ja Huddig.
Mul on endal praegu eelmiseseerja Komatsu wb97s2 ja hakkab 3000 tundi täis saama, miskit erilist pole õnneks veel juhtunud, aga mõningad lekked ja nipetnäpet ikka remonti on tahtnud. Ostsin uuena ja kasko on 12000.- aastas. Sillad on neil casel, hollandil, fiatil ja komatsul kõik carrero omad. Koostekvaliteedilt tundub ja on komatsu neist itaalastest kõige etem.
Komatsumees kas Sa tead, mis lubadega võib laadur-ekskavaatoriga sõita? Kas kaevamiseks on vaja mingit luba ka? Kui on, kust oleks seda võimalik saada?
Minul endal on B,C ja E, ning siiamaani pole ükski ment kobisenud mitte sõnakestki ,kes on pabereid vahtinud. Tean paari-kolme tuttavat, kes töötavad firmades ja ainult B katid on neil, ning pole töölevõtmisel keegi neid mõtetuid T ja L kate tahtnud. Pole kuulnud, et ükski kopamees oleks kaevamise käigus kinni võetud ja B katist ringiuhamiseks täiesti piisab :)
Komatsul uuel rohkelt vigasid kaeveseadmega ja masin paistab silma peaasjalikult ainult lagunemisega. Vähemalt tänu sellele masinale leiaksid palju uusi sõpru mehhaanikute seast :) Jcb ei lähe külmaga käima – mingi mootori eripära, legendi kohaselt ei pidanud lagunema mis aga ei vasta tõele – kui ikka neegrid kokku panevad siis pole vahet kas masin on pärit Inglismaalt või Aafrikast. Peale selle Jcb on parim valik kui oled 60+ ehk siis uimasemat masinat annab otsida. Case tagasilla jamadest on räägitud samas aga laadimiseks ja lumelükkamiseks parim masin – jõudu ja erksust palju. Volvo valesti projekteeritud. Esiosa ülikerge, laaduri osaga pea võimatu mingit suuremat tööd teha. Samuti tagumine mast ainult laiali ongi, ei oskakski sealt Poolast ju midagi paremat oodata. Muude masinate kohta kogemusi vähem.
To reaalsed faktid, et üsna levinud on veel Eestis Venieri samuti ulmemasinatest Lännen. Komatsusid on tänavapildis ikka väga palju ja kütusekulu juttu on sulle rääkinud vist Käo Jaan :)
Reaalsed faktid ju kirjutaski, et Komatsul on erinevalt teistest itaalastest normaalne kütusekulu. Katsu põhjalikumalt teiste postitusi lugeda.
Sinu jutust tuleb välja, et ükski masin ei kõlba töötamiseks. Meenutab kangesti venelaste parima töömasina selgitamise testi. Ja võitjaks osutub muidugi Tuula samovar ;-)
Kui vaadat seda vestluste rada siis jääb ikka kõikuma jcb kohta tulevat ja pean ise ka parimat ütlema sest suksu on 3 CX manuaal käimakastiga el. väga väe ja 13000 tundi teind ja eestimaa sai koduks 2002 aastal masin ise 1997 ja pärit Prantsusmaalt. Ütlen veel et 1997- 2001 on korralikukt rauda täis ja Perkinsi mootor ka toimib - 27 C ,õli ei võta ja kütte kulu normaalne . Jupid on ka hinnaklassis odavamad võrreldes konkurentidga ja saadaval paari päevaga ja veel et masinate ajalugu saad ka esindusest küsida . endal veel olemas Case 2006 aasta ja Hitachi . Pole midagi võrrelda. Case oli 650 tunniga sillareduktoriga valmis lugu venis gar. pikale. Kulmaga ei käivitu. Hitachi liiga aeglane ja küttekulu ka suur nagu Casel Lubade kohta ütlen C-kat-iga olen hakkama saand.
Mingiaeg ju oli neil NH, Casel ja FH (hiljem FK) kõigil Iveco mootrid peal ja küttekulu peaks kõigil sama olema. Nüüd uuemal seerjal Komatsul kah vist sama Iveco mootor peal. Kogemustest mäletades olid uuena päris jõulised mootorid ja suuri vigu ei mäleta eriti aga ei sõit ka ühegagi üle 5000 tunni.
Jcb perkinsi kohta ei ole samuti halba kogemust, nüüd uutel vist mingi jcb oma toodang? Enda eelmise seeria Komatsul miskine 16v Yanmar peal ja jõudu justkui jätkub aga tundub kõige näljasem olema, eriti sõites - aga võibolla tundub kuna küte järjest kallimaks läinud :)
Ja käisin uut Komatsut uurimas, ausaltöeldes tundus olema märksa viletsam kui eelmine seerja, hea et ostsin vahetult enne mudeli vahetust eelmise seerja kartes uuel lastehaigusi - aga see on juba hoopis hull plastmassikärakas (isegi hüdropaak plastist !) , tagasild jällegi vaid kummagilt poolt 2 poldiga all, nagu CNH-idel (pasasees metsas katki läheb siis hästi tore vahetada) eelmisel oli ikka vähemalt kummagiltpoolt 4 polti.
Ja nende komatsude jätkuv viga, et sillad ei seisa sõites paigal, tagasild läheb pidevalt andurist välja ja siis kukub raibe kirema ega lase enne 4 käiku sisse panna kui seisma jääd ja silla paika keerad.
Aga väike ülevaade Komatsu WB97s2 ostetud 04.2006.
Hetkel ca. 3100tt.
Tehtud kõik koralised hooldused.
garantii ajal 1500tt. ei juhtunud suurt midagi, vaid üks metallist torujupp hakkas klambri alt lekkima ja turbo ümbert lendas kuumatõkke plekk minema mis siis asendati aga ei püsinud kuigi kaua.
Peale garantiiaega mootori õlileke klapikambri vahelt.
Hiljuti esisilla külgülekande veovõll ja puks *****sja ja mansett kukkus õli läbi laskma - läks kupatus vahetusse.
Nüüd 3000 hooldusel avastati mootrist tosooli leke ja väideti ,et tagarataste laagrid vajavad vahetust. Öeldi ,et see kui tagarataste laagrid on juba 3000 tundi vastupidanud on kõva sõna - vahetatakse juba 1500-2000 pealt. Ja uhanud on kopp meeletult.
Kadrinast Pomemet - sealt enamuste masinate kulbid-sahad jne. Kvaliteet hea ja hind norm + neil kõigi masinate jaoks joonised olemas, pole vaja miskit leiutada.
NB! Kas siin seltskonnas mõnd vaba laadur-ekskavaatori juhti pole, või mõnd asjalikku noormeest, kel vähemalt B-C käes ja oleks huvitatud kopameheks hakkama. see eeldab siiski tehnilist taipu ja tõsist huvi asja vastu. Oleks kohe normaalne kopp pakkuda ja üle keskmine palk. Tallinnas.
JCB käivituvusest
Perkins RG ja RE mootorid käivituvad jah kehvasti, seepärast nüüd juba 5 aastat kasutataksegi omaloomingut.
Viga annab parandada, kui paigaldada lisa massjuhe raami ja starteri vahele.
Aga sama viga vaevab kõiki teisi masinaid, mis kasutavad sama tüüpi mootoreid.
Masina valikul pea silmas palju temaga kavatsed tööd teha. Kui 1500-2000 tt aastas, siis osta parem uus. kui kuni 500 tt aastas, siis selle valu peab iga traktor vastu.
Tegelikult teema algatusest juba päris mitu aega otsas - äkki on juba midagi äragi ostetud - pole nagu midagi kuulda või on turu langus pankroti teinud?
Kütusekulu poolest julgen soovitada Venieri laadur-ekskavaatorit, millel on hüdrostaatiline transmissioon, mõlema silla iseblokeeruvad diferentsiaalilukud ja Z-kinemaatika. Kuna see masin on tegelikult laadur, siis esikühvli töövõime, läbivus ja stabiilsus on paremad kui tavalisel kühvli ja kopaga traktoril. Infot reaalse töövõime kohta võib küsida näiteks masinate rendiga tegelevast Multivara OÜ-st, kes vanu masinaid on järjest Venieri vastu välja vahetanud.
Minu teada võib traktoriga sõita C katekoorja lubadega, kui aga läheb töö tegemiseks st. oled töölepinguliselt ekskavaatorijuht siis peaks olema T katekoorja load.
B-kat., esisilla juhtimise traktorid ja liikurmasinad,
C-kat., keskliigendi-, tagasilla-, ja roomik juhtimisega traktorid
mõlemad kategooriad lubavad isiklikke sõite teha, kui aga on vaja kellegile ametlikult tööd teha siis läheb vaja R ja T kat.(vastavalt masinale)
Räägi parem Temporega. Sinu palju kiidetud hüdrostaatiline transmissioon pikka sõitu ei kannata, kaeveseadmel jõudu pole, laguneb rohkem kui remontida jõuad.
Seaduses on kirjas, et B-kat. lubadega saab juhtida esisilla juhtimisega traktoreid ja liikurmasinaid; C-kat. lubadega saab juhtida keskliigendi-, tagasilla- ja roomik juhtimisega traktoreid. Ma ei saa sellest hästi aru. Mis load peavad mul olema, et laadur-ekskavaator (Case 695 sr) juhtida (kas B või ikkagi C)? Oleksin väga tänulik, kes mind aitaks.
Tere!
On soov osta laadur-ekskavaator ning leidisin ühe sobiva isendi väga hea hinnaga- lausa liiga hea hinnaga. Müüja asub Inglismaal ja kodulehekülg on http://www.gbimporters.co.uk/. Küsin kas keegi teab müüjast miskit kasulikku- kas on usaldatav või ei. Ootan tagasisidet.
Aitäh!
Mõtle nüüd veidi oma peaga kah. Kui miski asi on liiga hea, et tõsi olla, siis on tegu 99,9% pettusega. See 0,1% jääb näpu- ja trükiveaks siis. Üks hiidlane mõned aastad tagasi saatis sinna suurema saare peale isegi raha ära miski kopp-laaduri eest aga isegi värvilist pilti masinast ei saadetud. Politsei nentis, et püüa tuult väljal.
isiklikult arvan, et tegu on täiesti ausa üritusega - hinnad on madalad, sest seal töötavad väga tegusad ja mitmekülgsed inimesed, kes oskavad profiiti lõigata mitmel rindel. general manager terry näiteks tegutseb lancashireis rasketehnika müügi kõrvalt ka teisel pool atlandi ookeani kinnisvaramaaklerina, nimeks on tal siis andy. müüginaine angela, samamoodi ontarios kinnisvarahai nancy.
Kindlasti ei ole need reaalsed hinnad. Oleks hind kuni 25% turuhinnast odavam, siis võiks isegi uurida. Need hinnad aga turuhinnast vähemalt 10 korda ehk 1000% odavamad. Ebareaalne. Ei ole olemas selliseid imesid, lihtsalt ilusalt kujundatud koduleht, kus lollidelt ja kergeusklikelt raha julmalt ära võetakse. Internetis on kõik lihtne.
kindlasti tõsi. esmalt müüvad masinaid kõvasti alla omahinna ning siis saad veel free delivery eestisse kah...
ja mõistagi teevad veel masinale täishoolduse ning ka rehvid panevad uued, ning teise ringi annavad suisa tasuta kaasa.
üks variant on muidugi veel. Mujal on üsna levinud, et suurte maksudega riigis müüakse masin sulli eest avariilisena maha ning lüpstakse riiki, jättes sealsed maksud maksmata. siiski on sellisel juhul masinad odavamad "ainult" ca 30%. Ja kauba peale saad selle, et iga kell võib ka Eesti politsei sul masinat arestima tulla, kuna asukohariik on asja uurima hakanud. isegi kui kogu asjast puhtalt pääsed, pead masinat tihti ka üle aasta politsei parklas hoidma ning saamata jäänud töötasu ning juristitasu ei korva sulle keegi. Endal see juba läbi elatud...
mängige aga loteriid jah...mine tea, äkki seekord võidabki :D
vaatasin veelkord huvi pärast üle. Lihtlabane pettus ja ei mingit keemiat. Müügimasinate pildid on kokku korjatud erinevate diilerite juurest üle maailma.
siin nad müüvad ühte Iseki traktorit 2600.- euroga, sama asi on müügil aga hoopis Saksamaal 17 000.- euroga+ maksud (küsisin ise järgi). Uustavuse huvides on isegi töötunde ülesse vähe keeratud.
britid pakuvad veel lisaks odavale hinnale ka tasuta transporti, 6 kuud garantiid ning täishoolet.
Praegune näide on sellepärast hea, et hinnad on nii alla lastud, et ainult puruloll peab seda õigeks. oluliselt hullem oleks siis kui hinnad oleks enam- vähem turuhinnaga samas suurusjärgus või ca 20-30% turuhinnast odavamad. siis võib ka tavakodanik diilerit usaldada ning mingi broneerimistasu neile ette ära maksta, millest hiljem ilma mõistagi jääb.
Eks see vastupidavus on enamusel kukkunud. Tänu eelkõige uutele euro-nõuetele, mille tõttu igasugu elektroonikat ja andureid masinatele ohtralt paigaldatud. Ja eks kõik tootjad on hakanud ka ökonoomitama, müük ja tootmine on kukkunud, kriis on kogu Euroopas. Tänu sellele kasutatakse odavaimad all-hankijaid, kes toodavad odavat rämpsu. Paljud jupid ostetakse Hiinast või teab kust, seepärast on ka üldine kvaliteet kukkunud. Ja polegi kasulik toota enam masinat, mis kestab terve eluaeg.
Kuuldavasti turuliidri JCB kvaliteet pidi olema kõvasti kukkunud, neil väga palju erinevaid probleeme. Tean firmat, kus kolm JCB laadur-eskut. Need viimase kahe aasta jooksul igaüks käinud kümneid kordi remondis. Igasugu erinevate probleemidega. Käigukastid, sillad, elektroonika jne.
Tere!Töötan jcb4cx peal.Kas originaal akut võib sama mahutavuse akuga asendada või jääb neil käivitus moment lahjaks?Käijad,veab ühtlaselt,ajab valget välja,käima ei lähe,ajad sõiduauto kärvale paned käivitus juhtmed peale,keerad võtit ja käib.Kopp-laadur 2001.a. väljalase.Talvel ploki soojendus järel,masin muidugi seisab väljas.sai starter ka vahetatud,ikka sama
JCB kirjadega aku on ka kuskil akutehases valmis tehtud, ega JCB neid ise tee. Kui näitajad samad, siis mis vahet?
Mahutavuse kõrval peaks külmkäivitusvoolu ka vaatama, see antakse mitme standardiga, DIN on kõige karmim. Ära lase end mingitest EN numbritest ära petta.
Kuidas sa need sõiduauto juhtmed paned, kas aku külge või otse? Kui otse pannes kohe käima läheb, siis võib-olla mõni kontakt või massilülitus ära oksüdeerunud ja ei lase voolu läbi.