Tere! Olen värske rekkajuht aga tekkinud küsimus.
Oletame, et tööpäev on kestnud 4 tundi ja teen vaheaja umbes tund. Kas siis, kui mul 6tundi tööaega on täis saanud tuleb uuesti vaheaeg teha või võin peale 4 tundi tehtud pausi, 6tundi edasi tegutseda?
lubatud SÕIDUAEG on 4,5h;45min. pausi ja veel 4,5h
ära aja segamini TÖÖAEGA ja SÕIDUAEGA
tööaega võib olla nii palju,et puhkeaeg 11h+45 min. tuleb täis.kuid selle tööaja sees ei tohi sa sõita üle 9h
töö ja puhkeaja seaduses pole sõnagi sõiduajast kirjas on kas töö aeg või puhke aeg. tööaeg on aeg mille jooksul täidad tööandja ülesandeid ehk teenid raha. kas sõidad, laadid või vahetad rehvi see on tööeg. sama ka kui oled laevas ja sõidad üle lahe siis see on tööaeg, aga mitte puhke aeg. lugege seadus korralikult läbi ja kui aru ei saa siis lugege veel kord.
Iga 6 tunni tööaja kohta peab olema vähemalt 30 min pausi. Seega peale pausi võid jälle töötada järjest max 6 tundi. Vähem muidugi võib alati, rohkem ei tohi. Edu.
Nii rumalat juttu pole küll ammu lugenud. Töö ja puhkeaja seaduses on väga palju kirjutatud sõiduajast, tööajast, pausist, puhkeajast jne. Kui sõidad laevaga üle lahe ja sul on laevas kajut magamisasemega, siis saad seda kohe kindlasti puhkepausina näidata. Muidugi võid ju 24/7 ka tööaega näidata, kui tööandja selle kinni maksab. Trahvid tulevad muidugi hiljem mõlemale.
* sõiduaeg on aeg,mida sõidumeerik registreerib sõiduna kas automaatselt või poolautomaatselt digitaalse või analoogse süsteemi abil.
*päevane sõiduaeg on ükskõik millise päevase puhkeaja või päevase puhkeaja ja iganädalase puhkeaja vahele jäävate sõiduaegade summa.
*päevane sõiduaeg ei tohi ületada 9 tundi.sõiduaega võib kaks korda nädalas pikendada 10 tunnini.JNE
nii loen mina brozüürist Sõidu-ja puhkeaja juhised.1.väljaanne,mai 2007.
International Transport Danmark (ITD)
to kasbek:kui dokumendid on soetatud lammaste eest,hoia suu söömiseks.
Ja et asi huvitavam oleks on autojuhi p - s kaks kruvi - 1.Politsei kes kontrollib SÕIDU ja puhkeaega ning 2. Tööinspektsioon kes kontrollib TÖÖ ja puhkeaega
teema algatajale hoopis küsimus et kui sa värske rekkajuht oled siis kuidas sa küll vastavad load ja töendid said kui mitte muhvigi töö- ja puhkeaja seadusest ei tea?????????????
ja kui ei tea siis hakka sõitma ja küll elu kiirelt õpetab trahvide näol :))
Kui näiteks päev algab 8:00 olen sõitnud mingi 2 tundi umbes ja tuleb töö tõttu paus 45 minti või tund aega kas see läheb arvesse 45 minuti pausina ja peale seda võin ilma puhkamatta 17:00ni sõita??
Asi väga lihtne tegelikult. Nagu me k6ik teame, v6ib jutti s6ita 4.5h, kuid selle aja kohta peab olema vähemalt 45min pausi. Kui paus on vähemalt 3h, läheb ka ööpäevane 9h paus kirja 11-tunnisena. Kuid üks konks on veel- oletame, et tegu on jaotusvedudega, kus s6idud on lühikesed jupid ja laadimised käivad a la 10-min juppidena- sel juhul v6id tööd teha max 6h ja seejärel tuleb teha 45 min paus, ei ole päris nii, et kui päeva jooksul 4.5h s6iduaega täis ei tule, töötad 13 v 15h jutti.
juhil tuleb iga 6 tunnise tööaja tagant pidada 30-minutiline vaheaeg ja iga 9 tunni järel 45 minutiline vaheaeg,kui vaheaegade kasutamise kohustus ei tulenenud sõiduaja kasutamisest.
no ma tean ka seda,et 4,5 tunni tagant tuleb teha 45minti ja siis võib sõita jälle 4,5 tundi ja võib jagada ka kaheks,et esimese 4,5 tunni jooksul võib teha 15 minti ja siis kui 4,5 täis saab 30 minti aga kas vastupidi et enne 30 ja pärast 15 seda ma ei tea kas tohib!Mul on ainult see jama,et teen umbkaudu 2 tundi sõitu ja siis tuleb tunnine paus ja peale seda on kuni 17:00ni ehk siis 9 tunnine tööpäev!küsimus ongi ainult selles,et mis pausi alla kirja läheb see tundaega mis ma seisan peale 2 tunnist sõitu ja kas pean lisaks veel mingi pausi tegema kusagil??
Siit tulenevalt TULEB oma töö sättida nii, et SÕIDUAEG oleks järjest 4.5 tundi ja siis teed pausi, aga mitte ei tiksuta 2 tunni kaupa sõita ja siis pausitada.
Kui töö tellijale see ei meeldi, siis saadad ta pikalt ja leiad uue tellija, kellele sobivad seadusega ettenähtud töötingimused. Kõik. Nii lihtne see ongi.
Puust ja punaselt: üle 4,5 järjest sõita ei tohi. Seega peale sinu tunnist pausi võid sõita max 4,5 H. Peale mida tuleb teha uus paus 45 min ning siis võid veel sõita kas siis 2,5 või 3,5 tundi (ehk siis kogu päev rooli taga kokku 9 või 10 tundi).
Kui veel targutada, siis kui sa oma esimese tunnise pausi ajal tegelikult tööga tegeled (näiteks laadid) peaksid sa ikkagi näitama tööaega ja seega saad sõita veel ainult 2,5 tundi ja siis tegema pausi 45min. Paljud seda tegelikult teevad on muidugi hoopis teine asi.... :D
kui sul jääb selle viimase 6h sisse 4,5h sõiduaega ja muu on nn. laadimised siis sa saad ära sõita, vastasel juhul tuleb paus vahele teha. samas ise olen teinud nii, et esimese 6h sisse jäävad mitu 15 ja 30 minutist pausi, siis teen hiljem 30 minti pausi ja kõik vinks vonks.
nt. 8.00 alustan tööajaga paar minti, siis sõidan laadimiskohta ca 10 minutit. olen laadimisel ca 15-30 minutit. oleneb kuidas laetakse. ise ei lae. siis käin üle kaalu, sõidan platsilt välja. seal kontrollin-sätin koorma ja toon paberid. tavaliselt on nii laadimise ajal kui ka kontrollimise-paberi toomisel puhkeaja peal. tavaliselt kipub see teine aeg ka pikem olema kui 30 minutit. siis sõidan 2h 45 minti kuni 3 h mahalaadimisele, ka see võtab aega 10 kuni 60 minutit. koorem maha ja hakkan tagasi veerema. hiljemalt 6 tunni möödudes tööpäeva algusest (kui 4,5h sõiduaega saab varem täis siis teen varem pausi) teen 30 min pausi ja veeren koju ära. pole probleemi olnud. kontrollitud/tembeldatud ketas politsei poolt. seega kui sul on see esimene tund pausi (selle arvestad alla 45 mindiseks pausiks), siis teed hiljem veel ühe 30 minutise pausi ja kõik korras.
Ja tegelikult kui siin, internetis foorumis, arutate töö asju siis peaks tahhograaf olema ümbrikul. seega teil puhkeaeg rikutud.
Kurat, kahju et Mati pensil. Rääriks teile ka neti kasutamisest.
Mis matisse puutub, siis jah, pensil on ta küll, kuid pidavat ametikoolitust tegema ning telefoni teel jooksvalt "kutsikatele" nõu ja abi andma.
Ise küll oma ihusilmaga seda näinud pole, kuid ausalt öeldes ei kahtle ka.
et, hundikutsikas, pidas silmas siin minu postituse aega. aga on nii jah et kodumail ja libistasime kollegidega õlut ning mingi hetk lõbustasime end sellelt lehelt.
aga postitasin oma nime alt mitte anonüümselt nagu kutsikas
Tervist olen algaja ja küsimus selline kuidas lõpetada päev?
Kuidas selle riigi lõpetamisega käib või milleks seda kasutatakse?
Olen alles load saanud ja sooviks hakkata veoautojuhina tööle.
jagad ka äkki, kus niivõrd kasutut ametikoolitust pakutakse?
lõppriigi sisestamine on erinevatel tahhograafidel erinev, praegusel kolm nädalat vanal scanial menüü-kohad-algus/lõppkoht. hommikul tööpäeva alustades sisestad riigi kus alustad ja õhtul tööpäeva lõpetades riigi, kus lõpetad. võib olla ka sama riik. tähelepanu peab pöörama rahvusvahelisel praamisõidul, kui kasutad puhkeaja katkestamist laevasõiduga. sel juhul lõpetad tööpäeva sadamasse platsile jõudes, sõidad laeva ja laevast maha nng alustad tööpäeva alles siis, kui kokku 11h täis ning uuesti parklast liikuma hakkad.