milles seisneb TOM-i olek algajana ja millest sa järeldad, et ta pole navi veel kasutanud? anna siis oma kuldaväärt soovitused, millist navi peaks inimene kasutama. niisama plärtsumisest on nagu vähe abi. kui inimene kasutab tomtom ja on rahul sellega, kas ta siis on nagu teisejärguline? mida siis eliit kasutab? ise kasutan samuti tomtom go730. ei ütle, et on ideaalne, saab hakkama. olen ka mina ühte koma teist navi näppinud, aga kasutus lihtsus on lihtsalt tunduvalt mugavam. see oli küll aastaid tagasi. uuemaid pole näppinud ja pole nagu praegu vajadust ka, sest toimetab oma asjad ilusti ära. kui sõidad, siis tuleb ka oma peaga mõelda, mitte täita pimesi navi juhiseid. kui ütleb, et nüüd keera, siis sa ka pimesi keerad. saksas sõites tuli jah teemaksu ostes navi ja teemaksupileti aparaat oma vahel klappima panna.
P.S. tomtom on samuti navi(gaator) ja mul jumala pohh mida sina arvad sellest ja tomtom-i kasutajatest.
niipalju kui on inimesi on ka erinevaid arvamusi.
keegi on kole targaks läinud. navi peab olema odav ja lihtne. ükski aparaat pole eksimatu ja igasuguse stahvi eest raha maksta kah ei raatsi. nagunii ei kasuta kõiki võimalusi. kui töötab siis pole vahet mis asi su metsa viib või linnas ära eksitab. reeglina on kõigil navidel mingi aasta või veel vanem info ja neid nii kiiresti ei uuendata kah. nii et pole nagu midagi eriti soovitada, mine poodi vali ja uuri kohapeal ja võrdle erinevaid. siis leiad selle õige. ainult sinist värvi ja heledaid toone ei soovita.
soovitan garminit. Ei pea olema see hüperkirves veokavariant vaid tavalisest täiesti piisab, antenni võiks vaid lisaks võtta. Kaarte saab uuendada ka mujal, kui esinduses ning täiesti mõistliku hinnaga.
Kategooriliselt laidan maha tomtomi, graafika, kasutusmugavus, täpsus jm on imo ürgaegne, raha sellise asja eest välja käia oleks kahetsusväärne. Kiljuvatele anonüümikutest "tamtammi" fännidele ütleks, et kõigega harjub, aga kas peab? Endal kolm aastat vana garmin, iga aasta uuendan kaarte ja olen väga rahul. Teinekord sõidan ka uue tomiga varustatud veokiga ning hea meelega kasutan siis parem läpparit pluss autoroute
see selline teema et,
kellele meeldib ema, kellele tütar. Kellele mõlemad.
Tom-i eeliseks tasuta uuendus ja neti sms-d, kui täiega võimalusi firmas kasutada. see peaks siis olema ka firma aparaat.
Carmini eeliseks kindlasti menüü kasutamis lihtsus. carminit ei tohi osta eestist, ostes saksast saab tarkvara CD , ja muud träni(nt FM antenni) komplektis kaasa, ning ongi uuendamine netist tasuta.
Aga muidugi kõigepealt pead endale selgeks tegema milleks ja kuhu Sul teda vaja. Navit muidugi.
Ise kasutan carminit, ja muidugi rahul.
Nokia telefoni variant pole paha kui pidevalt navi vaja pole. GPS signaal tasuta, riigi kaart netist alla laadida punkt paika ja veab päris tore päris toredalt.olen eestis oma C-5 proovinud.
et soovisid suurt ekraani, mind isiklikult segab see.
enne sõitma hakkamist tuleks ikka endale selgeks teha kuhu ja kuidas sõita.
Aga eks vaadatakse ju ka filme läpakast, seda siis mitte sõidu ajal vaid sõitmise asemel.
Reinosson on piiratud maailmavaatega.
Garminiga saab suhelda SMS-dega samamoodi nagu TomTomiga. ainuke erinevus on, et Garminit saab ühildada erinevate süsteemidega, aga TomTom töötab ainult omas süsteemis ja seal ka mitte kõige paremini.
tasuta uuendusi pole olemas. kõik on kinnimakstud. ainult Garmin selles osas 2-3 korda odavamad võrreldes TomTomi samaväärse mudeliga.
Meil on praegu kasutusel mingid Shuttle nimelised navid, esimene partii oli olnud vigane ja neid nädalas paar tk ära kooles. Nüüdseks need asendatud uue partii vastu ja pole enam otsi andnud. Enne neid olid mingid Mio digiwalkerid, need olid mu meelest päris head. Samuti olen sõitnud beckeri ja garminiga. Garmin tundus olema ka üks hea jupstükk, kuid ei tea, mis mudeliga täpsemalt tegu oli ja mis erilisi funktsioone sisaldas, sest neid polnud mul vaja.. Becker eriti ei meeldinud, sest mu pea ei suutnud välja raalida, kuidas sinna neid koordinaate niimoodi sisestada, et see sinna ka juhataks.
Eraldi ühtegi välja tuua ei tahaks, sest kõigi abil sai sõidetud. A mulle need shuttled meeldivad, lihtne kasutada. Kuid võpsikusse veavad need kõik, hoolimata sellest, kas nn veoautonavi või mitte. Olen endale ikka enne selgeks teinud, kuhu kanti tee viib, seda nii kaarti, kui ka navi kasutades. Siiani pole veel kuhugi hullult kinni sõitnud.
Nii et ühele üks, teisele teine.
Olen Euroopa sisetööl aastaid.Kasutan nii arvutit-milles 5 erinevat map-i.Sõidan microsoft map-poindiga ja TomTom-ga.Viimast saad netis uuendada igapäev,kui soovi.Veokaga sõites Euroopas läpakas asisem,
mis sellest igapäevasest uuendusest kasu, kui kaarditootja, kes Garminile ja TomTomile kaarte toodab, teeb suuremaid muudatusi paari aastase intervalli tagant. irw
"uuendusi" müüakse Garmini ja TomTomi poolt loomulikult tihemini, sest milleks lasta rahal maas vedeleda.
sellepärast otsinvõimalikult suure ekraaniga, neid 4.3" ja 5" ekranid on suht ebamugavad ja väikesed.Leidisin kuskilt mingi navi millel oli 7" aga see näis olevat mingi hiina jama. Olemas mul praegu mingi garmini veoka versioon aga otsiks just sellist, millel oleks suurem ekraan aga päris läpakat ka ei viitsi ees lahti hoida koguaeg
7" navist on piisav. mida suurem seda segasem. kui navi valida siis peaks teadama mille jaoks. kas ainult teekonna või tahetakse ka midagi muud juurde. üldiselt on autojuhile 6-7 tollisest ekraanist piisav. ei häiri ja kõik vajaliku saab kätte. üle 7 tolli jääb suureks ja hakkab segama. eriti siis kui on palju lisa stahvi peal. navi peaks olema võimalikult lihtne, ja mugav käsitseda. mõni on väga hea kuid kasutamine on peavalu. liigseid vidinaid ja lisa liigutusi nõudvad aga ei sobi. mida keerulisem seda rohkem tuksi läheb.
need hiina navid on päris head mediatek....olen kasutanud nüüd mõned kuud...7'ekraan.igo primo...juhib hästi ja täpselt...väga sõbralik kasutusviis...saab valida auto pikkuse ,laiuse,kõrguse,isegi koorma tüübi...
mina soovitaks seda...
Garmin ja TomTom kasutavad sama tootja kaarte. kui sulle tundub, et ühel on kaardid viletsamad, siis on viga kasutajas. irw. kui tõsiselt saab sellise mehe soovitusi võtta, kes ei oska navi kasutada?
Meil klubis kõigil tavalised 7 tollised tahvelarvutid. iGO Truck on peal ja toimib väga hästi. Graafika on väga ilus ja mõtleb palju kiiremini, kui tavalised navid
Ise garminit kasutanud, 5a vana kärakas aga pole veel kordagi valesti juhatanud või kuhugi võssi saatnud, soome,läti,leedu,pool,saksa kus käinud sellega olen on edukalt ära juhatanud
Navid on nõrkadele!
Vana hea kaart aitab alati, iga ilmaga ja igas kohas. Kaasajal on inimesed väga mugavaks läinud, ka puudub asjas igasugune Tõelise Sohvri olemus nende digividinatega.
Meenub, kuidas kord Poolas oli olnud nii tihe udu, et me ei teadnud, kus me oleme, kui päike välja tuli. Peale 45-t siis ja jama oli suur.
Guits võttis siis hellalt välja Võrtsjärve röövpüüdjatelt ära võetud messingist sekstandi, Rootsi armee välikompassi ja määras mängeldes meie asukoha ära.
Nalja sai ka, sest Guits jäi vuntsipidi sekstandi vahele.
Ega enamus tea, kuidas asjad tegelikult käivad.
Mina määran asukohta tavaliselt nöörloodi abil. Väga hästi töötab, vaistu peab olema. Tõsi, eeldab tuulevaikust. Üks vend meil 98-ndal aastal oli aga veendunud pendlimees. Pani sõrmuse nööri otsas kaardi kohale ja pendeldas. Aga trambi jalgu või karju appi, ei toiminud:)
kjhg on jalgrattamatkaja, aga mäpsiga sõidetakse ikka nii, et võetakse CMR-ilt esimene ettejuhtuv aadress ja sõidetakse sinna mäpsi järgi kuni rõdud hakkavad majaseinte küljest lahti tulema.
Kauba ümberlaadimise, veduri ja saba kraanaga kõrvaltänavasse tõstmise maksab ju peremees kinni.
Kunagi, kui esimesi nädalaid Google Mapsi järgi sõitsin, oli küll harjumatu, võtsin kontorinurgas vedelenud navigaatoreid täis kastist ikka Garmini kampa. Edaspidi ei näinud enam mõtet.
Ainult loll sõidab ka veokanavi järgi pimesi sinna, kuhu nool näitab ja nt streetviewga on märksa kergem ette ära vaadata, milline tee on.
Ise olen ka harjunud Google mapsi kasutama, aga saksas enamus teid salastatud streetview näol. Nende netis levi on ka selline, et ennem jõuad kahes kohas kauba maha laadida, kui sellel pilt järgi liigub.
On hea teada, et professor on endiselt sõiduvees ja vaid tema pole see loll, kes navi järgi kulgeb.
Ka on hea teada, et on firmasid, kus navisid kastide kaupa kontorinurgas vedelemas.
Seoses viimasega tuli meelde lugu Karlssonist, kel olla katusel 100 aurumasinat ja maale murdu. Väikevennaga vaatama minnes olid kõik aurumasinad "just eile lõhkenud" ja pilte oli üks- seegi nirult kritseldatud kukega pilt.
Mina nimetaks olukorda karlssoni sündroomiks, seda diagnoosi kontekstis.
Miks need navigaatorid kastiga kontorinurgas vedelesid? Sellepärast, et need olid KATKI!! Selge see et katkisi Garmineid edaspidi kampa võtta mõtet ei ole. Isegi loll saab sellest aru, professor_sammaljalast rääkimata.
Ärge vist igapäevatööd igaks juhuks millegi mõtlemisvõimet nõudva vastu vahetama hakake..
Navid vedelesid kastis peale poolesaja auto üleminekut iPad + Google Maps navigeerimisele. Kes tahtis, võttis sealt kaasa, aga isegi algselt suht bugine beetaversioon oli mugavam ja selgem, kui Garmin. Pluss reaalajas uuendused, mis tihti uutele tänavatele ja ehitusplatsidele kaupa viies natuke asjalikum, kui korra aastas naviaparaadil.
Professor, oskad ehk nõu anda, kas Google Mapsis oleks ka võimalik miskit personaliseeritud varianti a'la salvestan endale meeldivad asukohad, et pärast hõlpsasti leida?
Navi järgi tulebki sõita. paned aadressi sisse ja sõidad. Kui juhatab valesti, siis on navi ja ülemus süüdi. Ega juht ei tea, et navi viib vanalinna või mägedesse või metsa kust pole võimalik ise välja sõita.
Navi on keeruline instrument ja selle kasutamiseks peavad olema siiski mingid algteadmised, analüüsivõime jms.
Kahju, kui mõnel need puuduvad ja nad meie seas liiklevad ja segadust külvavad.
Kas juhataks keegi, kustkohast IGO truck versiooni saab. Või IGO Primo truck. Androidi tahvlisse oleks vaja. Proovisin tasuta nädala IGO Navigatorit, sellel saab küll veoka režiimi panna, aga täpset kõrgust- pikkust- kaalu ei saa. Teisi variante Google Stores ei leia.
Headest versioonidest, mida mulle üks tuttav paneb, ei tohi kõva häälega rääkida... Ta on selle mitmest eri versioonist kokku pannud, et ilusam ja kasutajasõbralikum oleks ;)
Kas seal pole, et pead põhipaketi ostma ja paigaldama, peale seda saad juurdepääsu Shop ile. Ja seal laadid laiendused mis sind huvitavad. Truck and Caravan jne.