keegi seletaks konkreetselt ära, kuidas see viatolli süsteem töötab? Kust mida soetada, kuidas maksmine käib, kuidas boxi tagastamine käib jne? Ei ole elukutseline autojuht ja süsteemi on vaja ühekordselt. Eesmärk on sõita berliinist läbi poola leetu.
Ostad piiripunktis majast (müügiputkast)selle seadme ja lased seal samas sellele raha laadida .pistad karbi auto aknale ja sõidad . Teede peal kus liigud on andurid ja kui karp jõuab selle mõjupiirkonda käib piiks ja raha jälle vähem.
Seade on konkreetselt vastavale autole.
Tagastamisega pole kahjuks tegelenud.
Seade on siis kohustuslik üle 3500kg kaaluvatele masinatele.
Poola kiirteel Varssavi- A2 -Frankf.Oder võimaldab seade ka maksta tasulises maksupunktis ,nimelt pead sõitma vastavasse väravasse kus Via toll kiri.
Millise masinaga kavatsed tulla ?? kui on veok ja suure kütusekuluga , on alternatiiv tulla üldse laevaga Saksast -Lätti . Jääb ära see Via toll- loll jamps. Paljud raskeveokid kasutavad laevaliiklust . Jääb ära Poolas teeääres magamine ja kohaliku mentide ajunuss ja raha pommimine. Poolas kontrollitakse aktiivselt ka sõidumeerikuid. Leedus tuleb ka maksta teemaksu ,kuid see pole suur summa 7 eur saab hakkama.
Laevaliiklusest http://www.scandlines-freight.com/de/frachttarife/tarife-und
-fahrplane/travemunde-ventspils
laevaga ei saa ajalistel põhjustel tulla. Auto on suur sadulveok, aga ilma haagiseta. Ehk siis ainult see esimene osa.
Mind just huvitab see seadme tagastamise küsimus. Kas käibki niisama lihtsalt, et enne leedut viimases punktis annan seadme ära ja saan oma tagatise tagasi? Kuidas ma üldse tean, palju raha peale laadida? kas tagantjärele ei saa maksta seadme poolt fikseeritud lõikude põhjal?
Just ajalisel põhjusel tasubki laevaga tulla,kuna mööda maad sõites saab ketas täis ja jokk.Laevaga liigud aga koguaeg ja Lätis hüppad maha laevast tühja kettaga jälle ja saad uhada edasi. Saksast kojutulek Eesti on veokile 3 tööpäeva sõidumeerikut jälgides ,laev tuleb 26 tundi,ehk 1 ööpäev peaaegu.
Kui on sadulauto nina vaid,siis on piletid ka soodsad kuna makstakse pikkuse meetrite pealt .
Mööda maad sõites kulub 400 l(ilma käruta) kütust ehk 600 eur ,Haagisega veoki laevapilet on ca 800 eur ,ainult sadulauto on 3 korda lühem ja 3 korda odavam järelikult.
Seda via toll tuleb ikka ennem ette laadida,pärast saad ainult travikviitungeid koguda.
Ei ole mõistlikum, sest sama päeva laevale ma nii või naa ei jõuaks ehk siis tuleks veeta kusagil öö+päev. Lisaks on sõit algpunktist travemündesse kõigest 100km lühem, kui bialystokki, mis on sisuliselt pool kogudistantsist.
Ja vähe sellest ,Kõik navi d mida näinud olen juhatavad Berliinist -Eestisse läbi Kaliningradi (Venemaa) kus sul ei õnnestu tõenäoliselt läbida.
Navi järgi sõites Poolas lendad tõenäoliselt orki ka kohtades kus veoki sõidukeelud (eeldan et kui pole igapäev veokimees pole ka rekka kaardiga navi)
Noo ei saa aru ,kus alustad sõitu et Travenmünde sama kaugel kui Bialystok??
Mis sinna Berliini üldse siis ronid?
Olen nühkinud piisavalt neid radasid ,aga mõistatus missugune.
Ma eeldasin, et asjatundmatul on kõige kiirem ja valutum sõita ~400km berliini ja sealt hakata A2 uhama, selle asemel, et altpoolt väiksemaid teid kolistada, et siis lõpuks A2 peale välja jõuda. Samas võibolla ei olegi need teed eriti väiksed. Peab marsruudi läbi töötama...
Kaliningrad on tuttav ja suurema masinaga olen 5x tulnud saksast. Väiksematega 7-8x. Lihtsalt siiamaani on selle viatolliga trehvanud, aga kamraad sai selle eest laksu kätte ja nüüd lõi endalgi seest hõredaks. Veokisõidukeeldude kohta niipalju, et üksvahe suunas vahetult enne varssavit uue lõigu pealt maha, aga ~kuu tagasi ei olnud enam mingit märki ja kõik uhasid julgelt varssavit mööda uuel trassil. Ja ma ei olnud seal ainuke suur auto... Muude keeldude kohta ei ole nagu midagi suurt kuulnud.
Viatoll box maksab 120zl -peale lae ca +120zl
tagastada saad PL-LT kl.8-20 (aga pühap.suletud)
A2 maksad veel lisaks 103zl + 63zl+63zl (täispoolhaagis)
avatud on kiirtee täispikkuses:
Franf.Oder-Warssaw ca 465km,
Warssaw-LT piir 300km.
sõidad läbi Lomza (suletud öösel kl.24-05 üle10t)
(Lodz-Warssaw vahel on A2 ehitusjärgus ja maksma ei pea)
Härrased! Kas on keegi nõus andma mõne vihje kuidas saab Saksast leetu kõige valutumalt veoautoga. Pole suurega poolas sõitnud juba 10 aastat ja see maa tundub hetkel olevat mulle nagu kosmos.
Kas A-2 on suurele täies ulatuses vaba kuni Varssavini?
Kust Frangi piiris Via Tolli boxi osta saab ja kus Kalvarijas teda tagastada saab?
nüüd on läbimine lihtsam jah,Frangi piir,kuni Wiskowini on kiirtee(sealhulgas Varssav) ja siis üle Bialistoki(sealkant ka kiirteena) ja saadki Poola läbitud 10.30 ajaga
Aga see kiirtee, kas sedamööda võib Varssavist läbi põrutada. Kunagi olla mingi piirang olnud.
Siin laial kodumaal, (uuel), liigub nii palju vastuolulist infot , loodan siit spetsialistide käest midagi välja pinnida.
Edu!