Mootoriõli ja mida kallim seda parem. Poolsünt 10w 40 norm. Täissünt veel parem sis talve ka kergem käivitus. Peaasi et hüdra ega transmissiooni ei pane.
Ei mingeid täissünteetilisi mootoriõlisid ei tohi kasutada vanades vene traktorimootorites!!! Täielik surm ,varsti mootor kottis .
Vene vanadele traktoritele sobib mineraalne õli ,näitex "kamaz"
Ei tahaks peepmeez'e tõekspidamisi küll kuidagi pahupidi keerata, aga minul sõidab bella juba mõnda aastat poolsündiga. Vabandan, et mootor pole veel kokku jooksnud :)
Ei tea ka mis kuulujutud et vene traktorile kamazi õli. Kamazi õli kõikuva kvaliteediga ja kõlbab saeketile. Mitmetel ka mtz ja 25 sees poolsünt hea mitu aastat ja väga hea. Kui traktoris ei ole 10a õli vahetatud võib kamazi õli sama moodi pesta kõntsa mootoris lahti sest kamazi õlil ka pesulisandid sees. Mitte midagi ei juhtu täissündiga se on linnalegend. Kui pesuõli kasutada hooldamata mootoris sis võib kül mõni lahti leotatud sete mõne õlituskanali ummistada. Aga sedagi väga halvasti hooldatud mootoris.
Huvitav, et vene ajal sõitsid need traktorid "odava ja kõikuva kvaliteediga õliga" ja nüüd enam ei saa?
Või on vene traktoritööstuses vahepeal midagi kardinaalset muutunud?
Pane kõige odavam õli ja kärab küll. Sama kui naisterahval on kõverad jalad ja paneb jalga kõige kallimad sukad, kas siis saavad jalad otseks?
See, et vene traktorimootor talub õli asemel mõningase määrdevõimega vedelikku ei tähenda, et ei tohiks kasutada paremat;)
Aga tuleb arvestada, et tänase päeva nõuetele vastavad õlid on heade kuni väga heade pesemisomadustega ja see omakorda tähendab selget surma süüdimatu omaniku poolt hooldamata jäetud mootorile. Sest õlikanalitesse settinud sodi tõepoolest võib hea õli pesemisomaduste tõttu liikuma hakates ummistada kanali ja selle tõttu liugelaagri purustada.
Ka minul on mitmes aasta kasutusel poolsünteetiline õli (sama, mis pereuniversaali mototoris) ja kumbki traktorimotooritest ei näita kokkujooksmise märke. Veel...
Loomkatse jätkub.
Tõsi, esimesed karteritäied lääne õliga mustusid ikka ülikiiresti. Nüüd on püsib vähe heledam...
Kindla peale minek on "kamsaõli". Sellel on mõningad määrimisomadused ja sadakond tundi peab vastu ka. Kui vahetada tihedasti (alla 100 mototunni või kord aastas) siis loputab vähehaaval suurema sodi välja.
Vene aeg ei olnud alati isegi vene õli saada, rääkimata parematest lääne õlidest. Vene traktor töötab ka vene õliga ja seda tuleb ka tihedamini vahetada ja mootor kulub ka kiiremini kui mõne parema õliga ehk vähemalt nn poolsündiga võrreldes mis kaitseb mootorit hästi. Aga kui varemalt pole hooldust õieti tehtudki ja tehnika logu ja võtab päevas liitri õli ega siis küll pole vist väga suurt mõtet midagi paremat kui kui kamsa õli kasutada. Vene aeg ja ka praegu kasutavad mõned oma zigulis kamsat või avtoli. Eks mingi aja ikka töötab. Aga ziguli õliga töötaks paremini, ökonoomsemalt ja kauem. Lääne õliga veel paremini ja kauem. Minu arvates õli pealt kokku hoida ei ole mõtet. Aga seda tehakse. Ostetakse odavaimat ja sellega sõimetakse aastaid ja valatakse vaid vajadusel peale. Tagajärjedele mõeldakse siis kui need käes. Siis oeldakse et kehv masin ei pea vastu. Tagajärjed võivad üsna koormavad olla rahakotile. Ilmselt eriti uuema tehnika puhul. Aga ka vanade mootorite remont või vahetus ei0ole väga lihtne ega odav:)
Ju nad siis ikka enda arvates olid hoolsad ja "reaalselt" . Tegelikult töötasid mootorid rasketes oludes ülekoormuse all madala kvaliteedilise õliga. Peale selle õlivahetusvälp lasti vähemalt mitmekordselt üle. Mootorid hakkasid kustuma. Pandi sis lääne õli sisse aga juba oli hilja:) ega parem õli kulunud mootorit uueks tee. Ega endale pole ka eluks suurt vaja säästu makaronidest saab ka kõhu täis ja elu hea:)
Sii veneaegse õli komenteerijail pole mingit aimu mis kvaliteediga õlid vanasti olid?
Kui õli toodi vaatidega näit. autobaasi siis ei hakatud seda kohe kasutama ,vaid lasti sellel settida ja pärast võeti pealt vaadipumbaga ,sest põhja tekkis settides mingi jube kollane ollus !!! Ja ikka sõitsid masinad. Mõtle kui aastaid on vana mootor sõitnud solgiga ja nüüd valada korralik õli sisse ,mis sodi kõik sealt mootorist lahti liguneb ja mida ära ummistab mootoris.
See Kamaz õli mis praegu müüakse on lausa puhas siid võrreldes veneaja õliga.
Kamazi õli puhas siid jah pealtnäha. Mitmed kasutavad seda möginat isegi ziguli mootoris aastaid. Aga ega nad aastas palju ei sõida ka. Ja kui puhas mootor seestpoolt on ei taha teada:) Ja seda sodi mis mootoris on. koguneb ükskord nii palju, et see tuleb suurte tükkidena lahti ilma korraliku õlitagi. Sodi eemaldamiseks mootorist on olemas õlifilter. Sodi peabki lahti olema ja filtrisse kogunema enne kui see ummistab mõne peenema õlituskanali. Selline on põhimõte.
Ei juhtu midagi. Pane sinna ükskõik mis mootoriõli. mineraalist täissündini välja.Tean, et päris paljud t25 ja t16 kõrgsurvepumbad töötavad üldse õlita kuna pole päris korras ja remontida paljud ei taha jne. See osa kus õli peaks olema on hoopis diiselkütet täis. Töötab ka nii sest diiselkütus määrib ka pumpa. Kui pump saab mingil ajal diiselkütust täis näiteks 50 töötunniga siis lastakse üleliigne osa kütet välja ja töö jätkub jälle vana viisi kuni 50 tundi täis või kuni mootor ei tööta enam hästi. Ja kõik algab otsast peale ja sedasi aastaid ja kümmneid.
see kui vene traktori mootorisse satub veega segunenud üli ei tee midagi häda. vesi aurab paar tööpäevaga ära ja õli muutub normaalseks mustaks tökatiks.
t-25 pumpa aga võib vaheltõesti õli valada kuid see sealei taha püsida ja asendub diiselküttega . Ja sellest pole ka midagi häda-töötab.
Kogemus olemas.
vene traktori mootorisse sobib 15w40 õlisurve on tunduvalt suurem kui kamazi õliga sest kamazi õli läheb kuumalt vedelaks ja surve kaob lihtsalt. Meil t-40 mootor olnud viimased 20 aastat lääne õli peal ja ei mingeid probleeme. Kamazi õli kõlbab vene traktorile näiteks hüdraulikasse sest lääne hüdroõli jääb liiga vedelaks aga mootorisse on ta mõtetu kaka. Enne kasutati autotraktori õli aga kuna seda enam pole siis parem lääne oma midagi aga muidugi eeldusel,et mootoris pole sentimeetrist sette kihti sees
Sobib jah 15w 40 ka täitsa hästi. Lääne mineraaõliga tegu. Talvel arvatavasti käivitus raskem kui poolsündiga 10w40. Kui mootor on korras siis 10w40 surve alla 1 ati naljalt ei lange. Kui väga kulunud mootoriga tegu ja raske töö taga siis võib langeda ka alla 1. seda eriti tühikäigupööretel. ja kui siis signaallamp ka põlema läheb siis mootor kulunud ja ilmselt 15w40 sobiks seljuhul kulunud mootorile paremini.
Ah ei tea mis jama 25-ga on , ostsin küll uue etteandepumba paigaldasin ära ja ei hakkand paremini tööle ,nüüd ei lähe üldse käima. Alguses töötas ka aga ei tea. Ma arvan et äkki on kõrgsurvepump läbi?
Mis teised arvavad?
Ei oska niimoodi midagi arvata. Kui oled veendunud, et pump läbi siis asenda see uuega või vii stendi. Mõni pumbamees ütleb kohe ära mis ta sul on. Plunsri vahetamine ei ole väga odav. Kui pump on juba logu siis on tihtipeale mõttekam uus pump peale visata. Oleneb muidugi traktorist ka. Kui traktor ka suht logu siis pead ise otsustama mis sa taga peale hakkad ja kas raatsid uusi tükke külge kruvida.
Ütleme jah nii et ega see odav lõbu ei ole uut kõrgsurvekat peale panna ,poleks nii palju raha ka . Kodus oleks ta muidu hea , oleks toimetusi küll mida teha.
Kas küte tuleb pumpa? Tõmba toru lahti ja ketra kas tuleb.Pane lahtivõetud toru otsa teine pihusti,kui läbi lööb ka töötab.See nii algeline asi,et mingit stendi pole vaja.
õli on täielik saast, äiapapa sõitis ziguliga selle õliga, 96000 tuhande pealt kolin sees ja kui mootor lahti sai võetud siis inimene kes seda näinud pole ei suuda ette kujutada milline paks kord tagi ja sodi oli sees ploki seintel. Ja õli vahetus toimus iga 7-8 tuhande järel.
Aaa unustasin öelda et kui hakkan käsipumbaga kütet üles lööma ,jõuan kuigi palju lüüa kuni läheb tohutult raskeks, niiet ei jõua enam käsipumpa kokku suruda ja kinni keerata ?
Siis on küte üleval ja valmis käivituma.Kas ka pihustist läbi lööb? Keera kõrgsurvepumba toru lahti ja vaata kas tuleb(pihustitoru) kui tuleb ja ei käivitu,keera teine pihusti toru otsa jja kas läbi lööb,kui nii ok,peab käivituma.Võib olla sa midagi muud seal ära keeranud.
Selline mure,et pumba tagasivool on viidud peenfiltrisse ja lööb mõneaja töötamisel sellise surve peenfiltrisse et lööb tihendi paigast ja hakkab välja pritsima,et eelmine aasta sai see olend endale soetatud ja siiamaani polnud mingeid probleeme ,kui nüüd äkki,
Filtri pealt peaks minema üks toru paaki(tagasivool).võta see lahti filtri pealt ja vaata seda toru kinnitus polti.sellel peab olema küljepeal peenike auk.See auk võib olla umbes