Lugu selline et siin enne külmasid sai metsas t 40 küte otsa ja sai toodud tanklast kust enne pole kunagi kütet ostnud(häda olukorras) sinist, sõitsin majani ära ja tulid need paaripäevased külmad, see isend mul enam käima ei lähe soojenda karterit ja sisse laske kollektorit,... ei aita, mida veel, muidu oli hea käima mineja. Oskab keegi nõu anda, nüüd juba mitu päeva pluss kraadid.
Kontrolli ja puhasta filtrid. Kui on kahtlusi kütuse kvaliteedis, siis vaheta kütus. See, et sinist ostsid, ei tähenda midagist, diislikütus nagu ikka, ainult värvitud. Kuna peale tankimast koju ikka said ja peale seismist enam käima ei lähe, siis kahtlustaks, et said vett, mis hiljem torustikus/filtris jäätus või tõmbas paagi põhjast miski molluski torudesse.
Ummistunud filtrid ja kehvale kütusele viitab. Mitteametlikust tanklast ei julgeks ise osta. Lisaks võib ka pump ja pihustid õhtal olla. Need ei maksa palju. Poes riiulilt uued peale visata. 3-4 sota eest ja sõit kestab jälle 35 aastat. Remontida pumpa ja pihusteid ei tasu. Uus on kindla peale minek ja uus on ikka kuus. See par eurot remonti vedamisel ja tagasi toomisel kokkuhoidu ei toida. Muidu suht pommikindel traktor. Mitte nagu mingid lääne kökatsid mis igast otsast lagunevad ja palju maksavad.
Ei, pihusti torud jäta esialgu rahule. Neid ei keerata laht õhu eemaldamiseks. Kui pumbast tuleb küte siis pihustitorudest läheb juba ise õhk välja!
Õhk pumbatakse toitesüsteemist käsi etteandepumbaga ja pumba küljes on kork mis lahti keeratakse kuni filtrist ja süsteemist tuleb puhas küte ehk seesama sinine mögla mida paljud koonrid ka oma sõiduautodes kasutavad.e! Filtri küljes on ka korgid,et filtrist õhk välja saaks ja puhas küte hakkaks tulema. Aga kui pumba ja filtri vahele jääb õhku siis tuleb pikemalt käiata starterit mis pole soovitatav!......... a mis ma räägin, need elementaarasjad...
õhk vahel jh -muud ei midagi. või on etteandepump vigane tirib sealt õhku vahele. etteandepump on see millest kütust ülesse pumpad. pihustid ja pump on praktiliselt igavesed. omal t40 20 aastat kergemaid töid teinud .pole ühtki pihustit ega kõrgsurve pumpa vahetanud.
Anna abi Siidiuss, igaüks kes elementaasest diiselmootorist ja õhu eemaldamisest midagi jagab, keerab pihustitorud lahti, milleks piinata kui saad starteriga käima. Vana Furukawa laadur on selline pill, et lisaks pihustitorudele tuleb kütusepaaki kompressoriga surve sisse ajada, muidu jäädki seisvat masinat imetlema. Osadel saab starteriga käijates õhu välja, teistel on käsipump, kolmandatel on päris per_e majas kui õhu vahele tõmbab.
Nii siis, tundub jah et õhk oli vahel. Võtsin selle filtri-sette paagi lahti seal kütet alla poole, filtrit seal küll pole ainult mingid vask seibid pulga otsa aetud(nagu vana äratuskella sisu). Milleks need seal on? Hakkasin paagist tuleval voolikul klambrit lahti keerama see voolik läks pooleks. Mingi must sodi seal sees oli, puhastasin ära ja panin kokku tagasi. Andis ikka käsitsi pumbata aga asja sai. Käivitus, pikalt starterit sai küll antud. Näis mis homme teeb.
Igatahes tänud kõigile.
Starteriga saadaksegi diiselmootorid käima ja ilma pika käiamiseta ning pihustitorusid selleks lahti keerama ei pea. Kui pump saab kütte kätte siis pihustiteni on ka küte juba eelnevalt sees. Pihustitorud nimelt on kütet täis aga rõhku pole. Õhk on enne pumpa.
Tead, on niipalju erinevaid diiselmootorid ning kõik on erineva iseloomuga. Huvitav on see, et keegi eetrit ei pakkunud, saab käima aga korralik mootori surm !
Et kütust uuesti kergelt peale saada, ongi vaja pihusi toru lati keerata, et surve maha läheks. Pihusti avaneb survele ca. 18kg/cm2 ja kui pump õhku imeb ei suuda sellist rõhku tekitada.
Pihustitorudes ei ole vaja survet maha saada sest seda seal ei olegi kui mootor ei käivitu. Ega ka kütusepaaki survet lasta. Küte peab tulema õhuta etteandepumpa ja kui filtrites ja pumbast ka ning torudest on üleliigne õhk väljas. Siis plunser hakkab kütust pumpama ja teda absoluutselt ei koti kas pihustitorudes on 1 atm või 0 või 5atm. Kui pump hakkab pumpama siis pumpab see mitmesaja atmosfäärise rõhuga ja nii et kütus tuleb pihustitest uduna! Pihustitorudesse jääv kütus peale mootori seiskumist ei puutu pumba töösse ega mõjuta seda.
Kuidas pihustitorudes survet ei ole ?? Surve jääb sisse ikka, kui kuskilt "tagasi ei lase" . Ok, ärme vaidle..paistab, et terve elu on kõik masinamehed käitunud valesti kui on säärane õnnetus juhtunud.. Pihustitorud, õhk, pump ei ole omavahel kuidagi seotud...
Surve jääb pihustitorudesse sisse.Pumba küljest kust toru hakkab on kohe klapp ja sinna käib kohe toru külge.Sõiduautodel samuti.Tegelikult on selle jommi sees 2 klappi.
Kui meie vanemal t40el küte otsa saab ja õhu vahele tõmbab on suht pekkis. Tegemist 78 aasta masinaga ning asi lõppeb alati toru otsade lahti keeramisega ning õhu välja laskmisega (Vaadake seda pilti- need neli toru mis on suhteliselt pildi keskel). Teine t40end mis on 1982 aasta masin niipalju enam tööd ei vaja ja saab hakkama vaid küttesüsteemi küljes oleva käsipumbaga pumpamisega (pildil all veidi paremal-keskel).
Remonditöökodades kasutatakse tihti käivitamiseks ja kütte üles pumpamiseks "kui puudub käsipump" tavalist nn silikoonpesuainet. Olemas müügis nii aerosoolina kui ka kanistris ja pudelis. Kallad aga pulverisaatorisse, pumpad rõhu üles, keerad otsikust parajaks, et pihustaks peene pilve (mitte joana) siis võta õhufilter eest, üks annab starterit ja teine pihustab. Üldiselt käivitub selle seguga kohe. See vend, kes mootori juures toimetab, reguleerib seda etteandmist ise kuni mootor jääb käima. Sobib nii bensukatele, kui ka diislitele. Väga hästi toimib ka kõva külmaga käivitades. Eeliseks on see, et mootorile tervislikum, käivitamine "pehmem" ja ei teki seda eetri tagasilööki. Pole vaja mootorit eetriga tappa!!!
Muidugi tasub olla ettevaatlik, tegemist ikkagi kergest süttiva vedelikuga!
Erinevalt diislikütusest on õhk kokkusurutav. Ning seiskumiseni tühjakstöötatud mootoril on õhku ka pihustitorudes ja pihustis endas. Loomulikult saab selle õhu ka pihustitorusid lahti keeramata välja, kuid protsess on kordades aeglasem mutrite avamisega võrreldes. Ning jaoturpumba korral on võimalik, et enne koolevad kõik läheduses olevad akud ja põleb maha starter, kui mootor elu sisse võtab...
Vana ja teadmata ajalooga masina korral on murevabaks eluks vaja veeta üks suvine päev kütusesüsteemi läbi pestes. Aga enamus venerauaomanikke seda teha ei viitsi, eelistades tekkinud probleeme likvideerida lumehanges;)
Igasugused plahvatavad vedelikud eeldavad üsna tundlikku näppu (ja kõrva). Muidu saab pilpaid.
Kui pump saab kütet korralikult st õhuta kätte siis mootor käivitub 3 sekundiga! mootor käivitub 3 sekundiga ka juhul kui pihustitorudesse on õhku sattunud. Kui just mõni tarkpea neid lahti ei keera ja kütet välja ei lase. Saage aru, et diiselmootori toitesüsteemis on madal ja kõrgsurvetorud need on 2 täiesti eri asja. Aga noh pihustitorude lahti keeramine käib ju kiiremini kui 3 sek? Ei ole vaja end vaevata ja lisatööd teha. Etteandepumbaga eemaldatakse õhk pumbast ja sõit jtkub. Pole vaja pihustitorusid näppida ja kogu mootorit diisliga ära lagastada. Aga kui eesmärk on diisliste kinnaste ja diisli järgi haisva tehnikaga sõita siis keerake aga kõik torud lahti ja läbustage nii et aitab. Ma ei ole mitte ühelgi diislil pihustitorusid näppinud õhu eemaldamiseks. Ja kui õhk on madalsurvetorustikust eemaldatud siis diisel kivitub 3 sekundiga. Pihustitorude lahti keeramine ei aita kaasa õhu eemaldamisel kõrgsurvepumbast kuna on 2 süsteemi ja pumbas on erineva rõhu all avanevad klapid. Kõrgsurve klappe ei ava madalsurve ehk etteandepumbaga. Tao ja peksa palju tahad. Mõistusega tuleb ikka asjale läheneda,..
Ütle palju kokkupuudet sul vene traktoritega on? Ma mõtlen praktilist mitte teoreetilist.
Mina olen käsipumbaga löönud õhu enam-vähem välja siis pihustitorud lahti keerand ja starterit andnud niikaua kui pihustitorudest tulema hakkab. Siiamaani pole üle ~viie sekundi käiama pidanud. Ilma lahti keeramata olekski käiama jäänud kuni kärssamiseni või aku tühjenemiseni (niikaugele asja pole lasknud). Jutt käib traktorist T-25A.
Aga pumpa käsipumbaga õhk välja ja pihustitorud jäta rahule ja pole samuti üle 5 sekundi vaja käiata. Ei ole ju vaja seda kütet mootori peale lödistada. See peab käima pihustitest läbi. Ja ta läheb kui pump lööma hakkab. Seega pihustitorude lahtikeeramine harjumusest on enese petmine. Aga kui igav on siis võite ju lahti keerata ega ma saa keelata seda:)
Nüüd mõtleme rahulikult: iga töötaktiga ( teatud vända pöörete järgi) lööb plunzripaar torudesse etteantud koguse kütet rõhul 160 + atm ja teda ei koti on seal õhk või mitte, keerates toru lahti kaotate võibolla mõned vändapöörded, sest selle asemel et kütus lendaks silindrisse läheb ta maha
kui kellelgi on mõni muu teooria , ootaks põhjendatud vastust
Plunzripaar lööb siis torusse kütet kui tal on midagi lüüa. Kui pumbas on õhk, ei löö ta kuhugi kütet vaid surub sedasama õhku kokku ja laseb jälle vabaks. Kõrgsurvepumbast võib õhu käsipumbaga välja saada, aga see pole sugugi kindel ja eriti kahtlane on see üritus jaoturpumba puhul. Veel huvitavam saab olema kui õhk on lastud ühisanumasse.
Pihustite pealt ei pea torusid maha keerama vaid mutreid tuleb järele lasta. Kui toru otsa juurest niiskeks läheb on sellest liinist õhk väljas ning pole mingit vajadust mootorit diisliga lagastada.
Kui õhk on ainult pihustitorus ei koti loomulikult see kuidagi käivitumist.
Siidiuss - paneme ühisanumaga mootorid joonele. Sina mölla oma mootoril käsipumbaga (kui see üldse olemas on) ja mina krutin enda mootoril pihustitorusid:)
siberia (registreerimata) - kuule kas tõesti oled suuteline käsipumbaga lööma läbi plunzripaari õhu välja??????? Õhk läheb välja pumbast läbi ülesurve klapi, T40 pole kunagi omanud ei rootorpumpa ja veelvähe oskaks ta und näha commonrailist
Millist sedasama õhku ta sul pumbas kokku surub? Pihustitorudes olevat õhku või:)? Saa aru, et pihustitorude vabastamine ei mõjuta pumbas oleva õhu eemaldamist. Kui õhk on pumbast käes siis plunzripaar hakkab lööma ja pihustitorudes kas on kütet või ei ole see pumpa ja plunzripaari ei huvita sest nemad löövad etteantud koguse kütet ja see surutakse pihustitorudesse seni kuni pihustud hakkavad diislit pihustama mille tulemusel diiselmootor käivitub. Lihtne lugu kes ei tea siis tutvuge ja lugege raamatutest diiselmootorite toitesüsteemide kohta mitte ärge leiutage jalgratast:)
Käsipumbaga läbi plunzripaari? - loomulikult mitte:)))
Postitus oli rohkem siiidiussile kes kõiki pihustitorude näppijaid ilmselt idiootideks pidas.
Üleüldiselt, hea on kui käsipumbaga kõrgsurvepumbast õhu välja saab. Ridapumbal, nagu MTZ, TD-d jne täiesti tavapärane. Jaoturpumbal nagu T-40, T-25, T-150 jne juba kahtlasem. Rootorpumbast mina küll rääkinud ei ole:)
Ühisanum oli just käsipumbameestele näitena toodud. Detsembrikuus just käivitasin kuivaks lastud Deutzi mootorit. Umbes 20 minutit. Eelnevalt oli kaks päeva käsipumbaga üritatud õhku välja saada aga erilise eduta. Uued akud ja laadija olid ka juba ära ostetud.
Jah just ülesurveklapi kaudu tuleb pumpamisel kas õhu või kütuse õhusegu kui on õhk juba süsteemis. Pumbatakse seni kuni tuleb ainult kütus. Keeratakse klapp kinni ja 5 sekundi jooksul starterit andes diiselmootor käivitub. Seda eeldusel et mõni tarkpea pole pihustitel torusid lahti keeranud. Veel hullem kui pumba juuret pihustitorud lahti keeratakse sest sis jooksevad pihustitorud kütusest tühjaks ja neid täita saab näiteks starteriga mootorit ja pumpa ringi ajades. Võibolla osad spetsialistid süstlaga ka täidavad, mina ei tea seda:) Osad arvavad, et käsipumbaga ka saama pihustitorudesse kütust pumbata, jõudu selles:) Seda oleks päris huvitav pealt vaadata:)
Siberia- mis asi sel t25 ja t 40 kahtlasem on? Ühisanum neil või? Täpselt samamoodi käib ka neil nagu mtz pumpadel. Hakkad ikka oma t40 pihustitorudesse käsipumbaga suruma? Mitte midagi ei ole kahtlast. Kui kõrgsurve ja käsipump töötab ja filtrid, torud umbes ei ole siis on nalja teha õhu eemaldamine. Ainult, et pihustitorusid ei tohi lahti keerata. Õigemine öeldes, ei ole soovitav sest sellel puudub mõte.
Oh, siiiidiuss, sa ikka viitsid tõestada:) Kas oled lähedalt MTZ pumpa ja T-40 pumpa näinud ja väidad, et nad on sama ehitusega?
Kooliõpikus käib tõesti nii nagu kirjutad, praktikas on jaoturpumbast õhku keerulisem kätte saada kui ridapumbast. Minu praktika näiteks algas 1985 a ja päris kindlasti ei muutu see sellest kui keegi kirjutab, et nii ei tohi teha.
Eesmärk on mootor käima saada, kas keeran pihustitorud lahti või mitte - see sõltub konkreetsest masinast.
Mehed,hädaline on traktori ammu käima saanud teie ikka jahute edasi.Tõsi ta on,et ridapumbal on õhk kergem välja tulema ja pole vaja pihusti torusid kruttida kuid 40,25 ja 16 pöördpumbal sa pumbapeast nii lihtsalt õhku välja ei saa.Ise pole kunagi pihusti toru lahti keeranud seega ei oska vaielda aga pumba taga vastu mootorit on kaks stutsi,kui mälu ei peta siis pidi vist ülemise kergelt lahti tegema ja said õhu pumbapeast välja ja polnud mingit jama.Võib olla on pihusti variant lihtsam... ei tea.Siberia kallis mees,ka sa tahtsid käsipumbaga kõrgsurvet tekitada.Sa ikka CR lati survet tead.......Järgmine kord keera süüde sisse ja lase elektril see töö ära teha.Salatus katte all võin öelda,et cr latil on õhutusnippel,mis su elu lihtsamaks teeb.Aga edu...
Lugesin nüüd oma postitused läbi ja ei leidnud kuskil viidet nagu oleksin tahtnud käsipumbaga kõrgsurvet tekitada.
Käsipumbaga kõrgsurve tekitamisest kirjutas esimesena torunäppija 19.57... ja ilmselt siis minu 19.38 postitusest ajendatuna.
Veel kord, eriti juhmidele:) käsipumbaga saab kõrgsurvepumbast õhku välja ajada, justnimelt neid õhutusnipleid kasutades, aga praktikas on lihtsam pihustitorusid näppida. Mootori lagastamise koha pealt - kas kellegi arvates õhutusnipli lahtikeeramine ei määri mootorit kütusega kokku?
Ühisanuma jutt samamoodi - ettepanek oli siidiussile: las tema paneb kuivale jäänud mootori käima ainult õhutusnipleid kasutades ja käsipumbaga, mina käsipumba, õhutusniplite ja kõrgsurvetorude kruttimisega. Miks sa ...... hakkad jälle midagi omast peast lisama? Teada on ju need niplite asukohad, aga enamasti on veel efektiivsemaid võtteid.
Ja kast õlut sellele, kes leiab mu postitustest väite, et käsipumbaga saab kõrgsurvet tekitada. Ükskõik kuhu.
Elekter ei tekitagi töösurvet,vaid täidab ühisanuma ja töösurve tekib siis kui sa hakkad käivitama ja mootoripump hakkab tööle.Elektriline töötab kõigest 15 või 25 sekundit siis lükkavad andurid ta tagant ära.
Mina ei saa aru kuidas mõnel mehel ikka käed kohe sügelevad ja praktikas lihtsam pihustitorusid näppida? No ei ole ju vaja. Olen näinud mtz , t25, t40 nii rida kui ühe plunzriga pumpa. Sa ju ise ütled, et käsipumbaga saab pumbast õhu kätte. Mis neid kõrgsurve pihustitorusid siis praktikas vaja näppida t40 puhul?
Kui sa siberia hakkad cr käsipumbaga õhutama samal ajal kui sul ükski andur ega klapp ei tööta siis isiklikult arvan,et süüte sisse keeramine ja traktoril see töö ise ära teha on vähe lihtsam,eks sa ise tead,käsi pumbaga lõid sa läbi plunserite,minu viga,kuid see ongi juba praktiliselt kõrgsurve.Praktika kohapealt vaatan et oleme sama staaziga.Pole minu asi kuidas keegi õhutab kuid igapäevase töö juures pole ma veel pihusteid lahti keerand juba sellepärast,et see on vahepeal üsna tülikas.Samas see pöördpumba õhutamine oli kunagi ühe tehnikumi diagnostika eksami küsimus.Aga meeldiv oli härrased ..edu.
............ - sa armastad absoluutseid tõdesid kuulutada. Konkreetsel ühisanumaga mootoril, millest kirjutasid (Deutz) ei olnudki elektrilist pumpa. Ühisanumat täidab rihmaga ringi aetav pump. Käsitsi täitmiseks võetakse tavaliselt rihm maha ja aetakse pumpa trelliga ringi. Ja ikkagi - kus ma kirjutasin, et lõin käsipumbaga läbi plunzerite????? Kas pole emakeel eesti keel või tõesti raskusi kirjutatust aru saamisegas? Deutz mootor üsna kuulus selle poolest, et õhk ei tule ühisanumast välja ja mootorit ei saa käima. Isuzu mootor seevastu läheb üsna lihtsalt ja nii nagu kirjutasid. Süüde sisse ning elektripump hakkab tööle. Mingid andurid seda pumpa välja ei lükka vaid kui surve üleval, läheb üks klapp lahti ning pump võib terve paagitäie tagasivoolu pumbata. Mõnel masinal võivad ka andurid olla.
Kirjutasin ju, et variante on rohkem kui keegi siia kirja panna jõuab.
siiiidiuss - igaüks teeb niimoodi nagu õigemaks peab. Kui sina tahad teha ilma pihustitorusid puutumata, siis OK. Kui keegi teeb pihustitorusid torkides, siis tema asi. Tulemus on sama. Ma jälle ei saa aru, miks peab alguses foorumisse mitu postitust tegema, teatamaks et pihustitorude torkimine on lollus?
No kui ei ole lollus siis keera lahti. Eks igasuguseid asju juhtub. Ühel mehel läks autol kõhu alt kütusevoolik katki ja auto seisi teel. Kutsuti puksiir järgi viidi diislikeskusesse. Otsustati, et pumba viga. Pump maha stendi, korras pump. Hakati siis uurima, et miks kütet pumpa ei tule ja selgus katkine voolik kõhuall. Kes pumba maha võtmise ja tagasi panemise kinni maksis?klient loomulikult. Vandus ja kirus aga kedagi süüdistada ka keeruline. 5000 krooni tuli välja käia selle õppetunni eest. Mind ennast paneb imestama kuidas diislikeskusel kohe näpud pumba maha keeramise järgi sugelevad. Saan aru nende leib. Ise ma oleks esmalt veendunud, et pumbani kütus tuleb probleemideta. Ja alles siis hakanud pumba tööd kahtlustama ja ka siis ei oleks kohe pumpa maha võtma asunud sest on veel elektrilised vead olemas mille kõrvaldamiseks pole vaja pumpa maha keerata.
http://avtohistor.ru/remont-traktora-t-40/podgotovka-traktor
a-k-rabote.html
5.Убедитесь в том, что проходные краны топливных баков открыты.
6.Устраните все неисправности и повреждения, обнаруженные при осмотре и проверке состояния трактора.
Подготовка двигателя к пуску
По окончании проверки готовности трактора к работе приступите к подготовке двигателя к пуску.
Проверьте заполнение топливом всей системы питания путем прокачки топлива подкачивающим насосом (рис. 8), при этом удалите воздух из головки топливного насоса, отвернув передний верхний болт 1. В системе питания двигателя применено автоматическое удаление воздуха, поэтому во всех случаях, когда есть уверенность в герметичности системы, ручная прокачка ее необязательна.