Tere kõigile!
Oleks vaja nõu küsida laiemalt auditooriumilt. Scanial tuli 2010a ka adblue mootorid välja. Siiamaani veeti egr mootoritega euro-5 normid täis. Olen kuulnud suht pädevate isikute käest, et adbluest ei saa üle ega ümber ei nüüd ega tulevikus.
Jutt viib selleni, et oleks vaja soetada auto, kuid kuna mõlemad mootorid on saadaval, siis kas valida egr või adblue? Paljuks ka kasvõi lühikest põhjendust, et miks midagi valida. Teine küsimus oleks, et kas 440 või 480hj mootor..
Mina valiks ADBLUE variandi.
Mul 2011aasta EGR variant ja 2012a ADBLUE variant. EGR variandil küttekulu - oleneb koormast 32-34 sajale, ADBLUE oma keskelt-läbi 30, vahel kerge tagasikoormaga ka 28!! :)
Mootoriks 440 heppa mõlemil juhul
v6sa juttu pole vaja tõsiselt võtta, ilmselt mingi aksli õpipoiss..
600tkm sai '08 EGR-mootoriga R480 omatud, enda ja teiste õnnetute (euro 4,5) läbielatu põhjal võin väita, et kui osta scania, siis raudpolt adbluega. need kopikad, mis läheb adblue alla, on köömes võrreldes 4-6l suurema kütusekuluga. ja mingit teemat emulaatori seaduslikkuse üle ei teki, ei ole vaja fantaseerida.
ja see kestvuse jutt... no ilmselgelt ei ole SCR-heitgaasisüsteem midagi, mille tööprintsiibist midagi jagataks.
võibolla "eelmisele pässile" seletab siis ära sammaljala totaalse metamorfoosi autojuhina, kui istudes egr R480 euro4 4x2 scania pealt 6x2 FH440 peale kukkus sama töö ning sama raskete koormatega kütusekulu üleöö 34 pealt 28 peale?
kütusekulu sõltumist juhist võib vaadelda samasuguse auto ja eri juhtide puhul, suht eluvõõras arvamus peab kõiki veokaid kütusekulupotentsiaalilt samaks.
Ning AdBlue lõppedes või süsteemi rikkega on kuskil mägedes vägev kõõluda 40% jõust kadunud ? Enda Euro 5 on süsteem ära petetud, oli rohkem probleeme kui asjast reaalselt käekakatsutavat abi on. Autosi on erinevaid, tööd/koormad/töö iseloom on erineva ja sellega seoses on arvamused ja kogemused kõikidel erinevad. Igaüks peab lähtuma oma seisukohast.
tõesti, kui juht on loll ja laseb ad-bluel otsa saada, on asi kehva. Tromsø ja Cadizi vahele jääval territooriumil ei ole aastate jooksul veel õnnestunud nii loll olla.
ja EGR on veavaba süsteem või? :))))) euro neljal vead tulid ja läksid, kui tuli oli juba 50h põlenud, siis tõmbas jõu samamoodi maha. neljal kadusid üldiselt ise ära, euro viiel on iga kord servisesse sõit (scania enda jutu järgi).
kui sitasti on ära petetud, siis loomulikult on jama, ei ole kõikse targem tegu odavaima pakkuja oskuste peale lootma jääda. ise sõidan suurema osa ajast FH540, millel adblue tarve elimineeritud ning võimsus keeratud 620 peale. ja täiesti muretu on ta vähemasti minu käes olnud.
EGRi ainuke eesmärk ongi meelitada ligi naiivseid omanikke, kes usuvad, et silindrisse hapniku asemel tahma pumpamine on täiega kasulik, kuna adblue peale jubedaid suuri ulmesummasid ei lähe. tasuta lõuna ju.
Sina sammal oled muidugi baltimaade kõige kõvem kaugsõidu autojuht (naer saalist) Autojuht teeb tööd, mitte ei istu kuskil foorumis ja ei targuta.
Kas Adblue on ainult kaugsõiduautodel, mis sõidavad mööda asfaldi ja päevas kuni 900km ? On erinevaid masinaid. Mina sõidan teinekord päevas 300-400km. sellistes kohtades kuhu sina ei satu oma elu jooksul kordagi.. seda iga ilmaga, igal aastaajal. Rekord on 5km läbimiseks kulutatud aeg 3h ning 40l kütust.. küll vintsides, ekskavaatoriga sikutades niiet lumehang ukseni ja telgedeni mudas. Kanistrid kaasa vedada ? Tead ju väga hästi, et tankimine peab toimuma piinlikult puhtas tingimustes, kui EI...siis kõik probleemid sealt algavadki.
eks ta ole, kui midagi ütelda ei oska, siis läheme isiklikuks :)))
ole rahulik, tööd saab tehtud kõvasti, aga 90h saab täis ja paduvihmaga pole palju muud teha, kui netis istuda.
tegelikult on adblue kasutuses ka paljudel sõiduautodel, aga ma ei näe kuskil seost sõiduautode, sinu eluloo ja egri eelistel scri ees - paagitäie adbluega saab läbi ajada päevi ja kui õigel ajal tankida ei oska, on täiesti isiklik tragöödia. olen kuulnud, et ka kütust tankimata veok ei liigu.
aga sellega olen nõus, et kui oled laisk ja hajameelne, tasub eelistada tahmapumpa. kui eesmärk on veoauto ülalpidamiskulude minimiseerimine, on valik kindlasti scr.
tankimine peab toimuma piinlikult puhastes tingimustes...naer saalis.olen korduvalt riskinud tankida adblued ilma marlimaskita ja midagi pole veel juhtunud...
Siinkohal tuleb professori härraga igati nõus olla. Egr laseb ju osa heitgaasidest uuesti silindrisse. Põlemine on efektiivsem, kui sissetulev õhk on võimalikult hapnikurikas. Lihtne füüsika! Lisaks reostavad heitgaasid silindrisse sattudes ka õli. Lisaks egr ei ole töökindel nagu elu on näidanud. Asi on igati ebaefektiivne ja oodatud puhtamat keskonda sellega ei saavuta. Arvutage juurde tihedam õlivahetus, tihedam egr remont jne. Juba üksi egr komponentide tootmine ellimineerib loodussäästlikuse.