Kui kuulata spetsialiste tee peal ja laevas siis tundub, et OUT režiimiga laeva sõit on okei, et saada 24 h paus vahele, juhul kui laev on merel vähem kui 24 h. Nii saaks põhimõtteliselt 45h ka juba vahele, aga reaalselt sõidab siiski laeva juht, mitte ei tee seda sadamatööline. Kaart sadamasse jõudes välja, OUT peale, auto laeva ja kaart sisse uuesti siis kui juba maha hakkad sõitma. Lõppriik enne kaardi väljavõtmist näiteks Saksamaa, algusriik juba Leedu.Kui õige see on? Ootaks adekvaatseid vastuseid.
Täislollus. Selliste "geniaalsuste" koheseks tuvastamiseks kettabussionu oma pulgaga tahhograafi kallale lähebki, kuigi juhi kaardilt saaks ju ka vajamineva kätte.
...ja kellele see kasulik oleks ? Ilmselgelt mitte töölisele vaid ülemustele. Mõelge veel lollusi välja ja ajate selle valdkonna töö päris absurdseks. Pane kohe magnet peale ja sõida surnuks. Tööandja oleks selliste "jaan tatikate" üle väga õnnelikud, senikaua kuni 5000.- eurost trahvi ei kirjuata. Mida rohkem masin sõidab seda rohkem firma teenib...kas ka juht sedavõrra rohkem ?
irwirw, palun harrasta oma huumorit kuskil mujal. Igal autojuhil võib olla sada põhjust seal sadamakail 24 teha, piisab aga ainult ühest : Töö- ja puhkeajaseadusest.
Siit loeb juu välja ,et kui laev sõidab näit 17 h ja kui peale/mahasõit ei ületa kokku 1 h siis kai peal teed veel juurde oma nõutud aja ,et 24 h täis tuleks ja ongi kuldne või on kellelgi seda ümberlükkavat seadusandlust ettenäidata?
Ametikoolitus.ee: Samas on juhil õigus kasutada ööpäevast või iganädalast vahe- või puhkeaga parvlaevas või rongis olles, tingimusel et tal on juurdepääs magamis- või lamamisasemele. See tuleneb artikli 9 lõike 2 sõnastusest, mille kohaselt reisimisele kuluvat aega „ei tohi käsitleda puhkeaja või vaheajana, v.a kui juht on laevas või rongis ning tal on juurdepääs magamis- või lamamisasemele”.
Tööinspektsioon ja Priit Tuuna: Erandina tohib juht, kes saadab parvlaeva või rongiga veetavat sõidukit, katkestada
oma regulaarset ööpäevast puhkeperioodi kõige rohkem kahel korral teiste
tegevustega, mille kogukestus ei või ületada ühte tundi. Nimetatud regulaarse
ööpäevase puhkeperioodi jooksul peab juhil olema juurdepääs magamis- või
lamamisasemele. • Kõnealust erandit ei ole lubatud kasutada iganädalase puhkeaja tarvitamise
korral.
decatylen ning juhiabi, palun lugege viidatud ametikoolitus.ee leht lõpuni läbi, leidmaks lõik: "Artikli 9 lõikes 1 sätestatud erand ei kehti regulaarse ega lühendatud iganädalase puhkeperioodi puhul." juhiabi tsiteeritud lõik on probleemipüstitus, mitte seletus.
Samuti ka viidatud EC561/2006, kus on sama tekst kirjas.
Kuna ametikoolitus paistab paljudel ühest kõrvast sisse ja teisest välja läinud olevat, tuletaksin ka meelde, et katkestada võib ainult regulaarset ööpäevast puhkepausi, elik 11h ning mitte 9h lühendatud pausi.
Ma ise lähtungi sellest, et iganädalast ei või katkestada. Kui ametikoolituse selgitusest puuduks iganädalane, siis oleks asi vast paljudele selgem. Nagu siin eel kommenteerijagi ametikoolituse lehe selgitusele tuginedes viitas, et kõik ok kui laeva tõmme teha iganädalase sisse.
No sellised lambad, et anna olla. Tööajal ja tööpäeval ikka vahet teete? Kurat iga mees loeb seadusi täpselt nii nagu endale kasulik on. Kurat tehke seadused selgeks.
See pole oluline, mis seaduses öeldud, oluline on see mida "spetsialistid" laevas räägivad. See on puhas kuld.
Viimasel ajal on olnud kuradi palju kokkupuuteid mingite ägedate udupeadega. Sai siis sõbrale ka kurdetud, et kust kurat selliseid välja lastakse, siis ta vastas, et viimasel ametikoolituse kursusel oli nii, et ukspaev räägib koolitaja asja ära, näidetega ja puha. Järgmine päev lähevad kaks meest tagapingis nii tülli, et lähevad või käsipidi kokku. Et laevas räägiti nii ja laevas räägiti naa. Kõige kurvem oli veel see, et kummalgi polnud õigus.
Selle ajaga kui auto laevas ja mees ülesse jõuab siis enam põlved ei lukustu, ning jutt on arusaamatu mõmin...võibolla sellest ka arusamatused, kuna "tõlge" on erinev :D
kodanik looder jälle kahepalgeliselt targutamas. kui sina jätkuvalt pajatad oma sõbra -tuttava teadmisi siis see on "puhas kuld" ja kui mõni teine räägib oma sõbra-tuttava teadmistest-kogemustest siis see on laevameeste loll möla.
tegelikult on sinu möla täpselt sama loll kui "laevameeste" oma
nii-nii, punktirida, ja kus täpsemalt ma pajatasin oma sõbra tuttava-teadmisi? kirjeldasin lihtsalt ässade õppimisvõimest, sest koolitaja on lihtsalt mõttetu jobu, kes iniseb klassi ees ainult sellepärast, et päeva lõpus kantseleist papp pihku saada ja siis ruttu-ruttu õllekasse seda sirgestama, sest ainult laevas on teadjad ässad ja sealt tuleb puhast "tõde ja kulda"
anna andeks, aga kui juhtumised, millest kirjeldan, juhtub mu sõpradega, kes teavad töö ja puhkeajaseadustest ja vajadusel konsulteerivad endast pädevamatega (koolitajate numbrid on telefonides olemas) või vaatavad seadusest, siis see ongi puhas kuld, aga kui hakatakse jahuma mingist seosetust mölast, et kuskil pummelungi käigus rääkis mees, kes oli kõige rohkem väge täis ja tema ütles, et asi on nii, siis see ongi loll laevameeste möla. ja kui sul jäi midagi arusaamatuks, siis palun loe antud teema kõige esimest postitust. Mõttega. Juba esimeses lausega on kõik öeldud, et liigitada asi laevameeste möla hulka.
Sest milleks on seadus paberil ja koolitaja koolis, kui on olemas "äss" laevas?
Ma olen isegi selle laevamehe mölaga nõus, kui ta suudab sinna juurde tuua seaduse paragrahvid. Nii lihtne see ongi. Kui seda ei suudeta, siis ei aita siin ei kõva hääl, joodud alkoholi kogus, vastu rinda tagumine ega isegi tiritammed.
OUT režiim on juhtumiteks, kus tahho kasutamine ei ole nõutud. Kui vaadata tavalise veokijuhi argipäeva, siis saab selleks olla vaid remondikohas sõit, või näiteks Idapiiri taga käimine. Remondis olemise tõestuseks peab olema kas väljatrükile võetud allkirjad pitsatid, või paberil tõend. Laeva(st) sõit ei ole seda kindlasti.
Idapiiri taga väidetavalt enam tahhot ei nõuta-kontrollita, kui suudad meie politseile tõestada, et Sina seal ei sõitnud, siis on ok. Samas nõuab meie politsei, et ka Idas peab juht ikkagi järgima töö ja puhkeaja nõudeid, ehk tagantjärele peavad öised ja nädalased pausid paigas olema.