Veoautod ja rasketehnika

Legaalsus

Marko
00:57 30.11.2016
Siin spetsid koos, ehk saan selgust.
Kas on legaalne, et reisibuss sõidab ühe ööga siit Poola ja järgmise ööga tagasi?
Kaks juhti muidugi.
Algus Tartus ja lõpp Varssavis.
professor_sammaljalg
07:04 30.11.2016
Kahe juhiga meeskonna tööpäeva pikkuseks on 21h, pausideks ei pea seisma, seega ei ole probleemi.
endine bussijuht
09:58 01.12.2016
tihti sai sõidetud seda otsa.üx ots koos kliendi pausidega-lõuna jalasirutus suits jne-13-15h.üx juht 4,5h siis teine 4,5h siis 45 min paus ja edasi.
edwardVIII
19:20 03.12.2016
Ühe juhiga jõuab Tallinnast Poola piirist üle, kui kõik sujub. sealt Warshavasse on juba kukepea. Kahe juhiga jõuab peaaegu Poolast läbi kui kõik laabub. 9h vahele ja sama targalt tagasi.
Olles nii veoka, kui bussiga sõitnud, peab tõdema, et veokiga jõuab pahatihti kaugemale, kui bussiga. Pilpad ja muda ei teata iga poole tunni tagant, et neil sai nüüd piss valmis vms. Pahatihti juhtub, et sõiduaega nagu oleks, aga tööpäev on kuskile tanklasse või supermarketisse maha jäänud.
Hiiumaa Krahv
00:45 05.12.2016
Küsimus siis selline, et kui ma töötan poole kohaga Eesti-sisese rekkajuhina ning teise poole kohaga mitte transpordi alal, kas siis see peab kuidagi ka dokumentidel peegelduma? Ma pean silmas, et kui ma reedel kell 4 lõpetan teise töö ja asun kell 9 õhtul autot juhtima, kas siis peab arvestama et "teine töö" läheb arvesse kui "muud tööd"? Ilmselt mõtlen siin üle, kuid tundub nagu oleks puhkeaeg rikutud. Tänud tähelepanu eest!
looder23
08:25 05.12.2016
Kuidas saab sul puhkeaeg rikutud olla kui sul pole puhkeaeg olnudki? Aga, noh, paber kannatab kõike, kui kontrollimise ajal end ise sisse ei räägi.
ABDK
13:50 05.12.2016
Loeb vaid see, mida teed siis, kui kaart või ketas tahhokas on ja sina seda masinat kasutad sel ajal. See, mida sa muul ajal teed ning kas ja kuidas puhkad, on su enda asi. Inimlikust seisukohast see õige pole, aga ebaseaduslik ka mitte. Kui sa aga veokaga töötamise ajal Eestis 15min lõhki peaks sõitma, oled kohe andestamatu rikkumise toime pannud.
professor_sammaljalg
22:45 05.12.2016
Tegelikkuses peab kutseline veokijuht arvestust pidama ka muu töö üle, mis ei kuulu tahhograafi poolt salvestatava alla, kuid nagu mainitud kontrollida seda on võimatu ning tähelepanu võidakse pöörata alles siis, kui sa üleväsimusest roolis magama jääd ning kabelimatsu korraldad.
Hiiumaa Krahv
22:57 05.12.2016
Tänud asjakohaste vastuste eest!
edwardVIII
10:49 06.12.2016
Aegadel, mil digitahhost veel undki ei nähtud, aga seaduse täitmist juba rangelt kontrolliti (alates ´97), oli mitmeid firmasid, kes jagasid meelsasti autojuhte omavahel.
Hommikupoole töötas Juht firmas X, täitis rõõmsalt ketast ja sõitis oma tunnid täis. Lõunasöök lipsu taga, võttis rivi pealt firma Y auto, mille juht äsja oli asunud tööle firmasse X ja paugutas sellega, muidugi puhta kettaga, poole ööni.
Asjatu oleks vist mainida, et X ja Y firma jagasid sõbralikult kontorit ja ka veokorraldajat.