ilma ametikoolituseta pole ju õigust autot juhtida. ilma digikaardita ei saa uuemaid autosid juhtida. kui tahad seda tööd teha, siis peaks need ikka endal olemas olema. alati võid tööandjaga kokkuleppe teha.
Tere, ikka ettevõtja. Kui ma ei eksi, siis töölt lahkudes peab töövõtja kinni maksma viimase poole aasta koolitused ja kaardid ning eriti väiklased tööandjad seda võimalust ka kasutavad.
Pole minule 3 korra ametikoolituse eest keegi midagi maksnud, ikka oma taskust. Küsisin siis korra et kas seda ka tagasi saab, kus hakkas hädaldamine et raha pole ja blää- blää. Hui s nimi! Ei sure ma selle 130 euri pärast. Nagunii 4 aasta pärast pensile ja sõitku oma risudega ise edasi. Digikaart samuti oma raha eest. Ainus asi mis tagasi maksti oli töötervishoiu arsti tõend, oli vist 27 euri. Seda kah pea pool aastat hiljem
Atkost käib jutt. Kummaline ainult et on meil ka tegelasi kellele valikuliselt isegi makstakse koolituse raha tagasi.
Õigemast õigematele!
Et tööandja peaks töövõtjale kinni maksma töövõtjale töö tegemiseks vajalikud vahendid :D, kena suhtumine ikka. Võiks siis ju alustada juba kategooria tegemise kulude välja nõudmisest tööandjalt.
Noo see sõltub ikka firmast .
Mina olen kõik sanud tööandja poolt.
Isegi pesupulbri tööriiete pesemiseks ostan tsekiga firma nimega ja pärast saan raha tagasi .Firma hea maine sõltubki autojuhist ja puhtad riided on esime hea mulje alus.
Nii kuidas sina teed tööd ,nii ka sinust hoolitakse.
Kunagi varem nooremana otsisin tööd,siis sai käidud igasuguste tööpakujate juures. Mõnefirma autol polnud ülevaatustki ja taheti saata linna kaupa laiali vedama...... Auto oli selline ,et ausal teel ei oleks ülevaatust iial saanud.Arva ära kas läksin sinna tööle?
Selles suhtes, et kui sul ei ole konkreetse asjaga midagi muud peale hakata väljaspool oma ametit, on see ikkagi tööandja maksta. Digikaardiga sa riigipiire ei ületa.
Üle-eelmine aasta ADRi tehes maksis tööandja kinni täiendkoolituse ja omast taskust tegin juurde püti ja lõhkeained, kuna neid mul kardinat vedades kindlasti vaja ei lähe.
Kassaaparaat on rohkem nagu tööandja inventar, mida ma töölt lahkudes kaasa ei saa, aga ametikoolitus ja digikaart siiski isikupõhine dokument. Samas on meeldiv kuulda, et tööandjad siiski koolitavad omale töölisi ja loodetavasti siis on juhid ka pikemalt paigas, mitte ei lähe peale koolitust rohelisemat heinamaad otsima :). Kütuse ja kinnaste ostmist omast taskust panna digikaardi riigilõivu maksmisega ühte patta on siiski natuke nokkimine või kuidas. :D
kui sa oled selle ameti valinud, siis ikkagi autojuht muretseb endale ametikoolituse ja digikaardi.
kui juht tuleb minu juurde tööle, siis ma eeldan ja soovin, et juht omab kõiki vajalikke pabereid, dokumente, v.a ADR. et ma ei pea teda koolitama hakkama. kui juht töötab juba minu juures ja tal need dokumendid aeguvad, siis on siililegi selga, et mina, kui tööandja, maksan nende koolituste eest kuid siis tekib juhil ka kohustus minu juures töötada 2 aastat. kui soovib varem ära minna, siis pean koolituse raha kinni summas, mis jäi 2 aastast puudu. s.t. koolituse + dokumendi lõiv jagada 24 - ga. saadud summa korrutada varem lahkutud kuudega. mingi vastutus peab jääma ka juhile, mitte pärast koolituse läbimist ja dokumendi taotluse sisse andmist toob juht lahkumisavalduse ja järgmisel päeval jääb äkki "haigeks".
Üks "edukas firma" laskis väiksemates autokoolides teha koolitusi nii C->CE-ks ja kutsetunnistuste uuendamisi, no juhtidele ja "firma kulul".
Andis garantiikirjad ja puha, et maksavad peale koolitusi.
Autokoolid said tünga ja ega juhidki palka saanud.
Selline ärimudel on nüüd ka olemas.
Ei ole küll autojuht aga kuna tööalaselt pean andma aktidele päris palju digiallkirju siis nõudisin ID kaardi raha ka tööandjalt välja kuna 99,99% ajast kasutan seda tema huvides ja kaart kulub ka ennem ära kui lõpeb selle kehtivus :)
Aga miks ainult kaks aastat looder? Koolitused ja kaardid kehtivad ju kauem! Ei ole vaja raha niisama laiali jagada ma arvan.
Oht on tõesti suur, et juht paneb lahkumisavalduse lauale, kuna sai täiesti võõra rahakoti peal €40 digikaardi. Saab ju sohver selle eelisega teise ettevõttesse tööle minnes näiteks palka juurde küsida, et näe, eelmine ülemus, va loll, omast taskust plekkis kinni ja mul mitmeks setmeks aastaks muretu..
Oman neid kaarte, ka ADR-i, aga soovin kirjutada ka teiste ametite teemal.
Kas teate, et avalikus teenistuses saab endale mida iganes "tööandja rahaga"? Alates pliiatsist ja paberist kuni äriklassi läpparini, selle jaoks tarvilike aksessuaaride, kõikvõimalike vidinate, ametiauto, navide ja prillideni välja. Viimased pole saviraamidega vaid ikka edevad, progresseeruvate klaasidega.
Lisaks tasuta kohv, tee töökohal, ergonoomilised toolid- lauad, valgustid jms, sest tööinspektsioon käib lausa kontrollimas, kas kõik on olemas ;). Kohvitoas stereod, seinasuurune telekas, nahkdiivanid. Suvepäevi enam nagu olla ei tohi, aga seda kahepäevast läbu nimetatakse lihtsalt koolituseks + aastas mitmed "kogemuste vahetamine" sildi all kolamised teabkuhu riiki.
Pmt raha külvatakse kui lennukilt.
Meie issikeste ja emmekeste iidol USA on seisus, kus neil on 50% töötavast elanikkonnast ametnikud, Eesti pole veel selleni jõudnud, aga püüab.
Võin öelda, et pooled meie ametnikest imiteerivad töö tegemist ja tegelikult segavad neid, kes tegelikult ka tööd teevad.
Mingid kaardikesed ja odavad koolitused autojuhtidele on niivõrd marginaalsed summad võrreldes nende koolitustega, mida mina olen läbinud, mõni maksis ikka tuhandeid.
Ma väga valisin, ei lasknud end mingitele "kõhurääkimise kursused" vms koolitustele saata, kuid oli tegelasi, kes ainult mööda koolitusi kolasid ja nende aastane koolitamine maksis rohkem, kui siin mõni aastas teenib- kusjuures tööl ta ju ei olnud, muudkui koolitas end, koolituse vaheaegadel jõi kohvi ja näksis kooki, mis on muide nende koolituste loomulik osa ja hinna sees. Ja palk jooksis ka solinal taskusse.
Olles selliseid hüvesid üle 10 aasta ise nautinud ja näinud, kinnitan, et ka mujal ametites on samad lood.
Vot nii mehed- ja siin nutetakse miskite tillukeste summade pärast ;)
Kas kettaga masinale ostad ise kettaid? Mille poolest digikaart erineb kettast? -
tööandja maksab kinni digikaardi , lahkud ettevõttest jääb digikaart ettevõtte omandisse, nii oleks tõesti hästi
Küsimus selline digikaardi kohta,et kui olen selle ära kaotand ja taotlen uue,kas siis vana ja uus on omavahel seotud või algab kõik nullist? Juhul kui keegi kusagil peaks minu vana kaardi leidma ja kasutab seda pahathtlikult,kas siis see kajastub ka uuel?
Kes teab,see vastab. Huupi pole vaja pakkuda!
algab nullist. õigemini esimesest sisestamise päevast -28 päeva tagasi.
Küsimus? mille kaudu on kaks kaarti omavahel ühenduses kui sa kahtled, et leitud kaardi väärkasutamise korral kajastub info sinu olemasolevale kaardile?
Ega ei teagi.samas siis juba vast uue saamisel ehk vana juba automaatselt läheb lukku? Tegelt vana üldsegi soomest ja uus siis eestist ehk neef vast nagunii seotud olla ei saaks??
Kui "kadumise" eesmärk on kasutada mitut endanimelist kaarti korraga, siis eriti ei tasu. Kõik väljastatud kaardid on korrakaitsjatel paari hiirekliki kaugusel näha ning repressioonid vastavalt riigi seadusandlusele.
Seda siis ühes autos kahe endanimelise kaardi kasutamise puhul, või situatsioonis, kus üks kontroll näeb kõiki autosid, kus ühe isiku erinevad kaardid kasutusel olnud. Lukku ei lähe midagi.
Noh jah,mis siin keerutada.nii ta on jah,aga sellisel juhul kaardid ikkagi omavahel seotud,olgugi et on erinevast riigist saadud. Ja eesmäek oli lihtsalt vahepeal nv lisatööd teha,mittte tuimalt 24/7 roolis istuda.
Ehk paneksid ka oma nime, kui nii julmalt valetad. Digikaart ei ole koolitus vaid riigilõiv. Riigilõivud juhilubade ja muu dokumentide hankimiseks vajalike toimingute eest tuleb makstagi nende omanikul. Koolituskulud täiendkoolituse eest on nimetatud ettevõte töötaja eest alati tasunud sh arvestatakse koolitusel viibimise aeg tööaja hulka. Ei maksa alusetuid süüdistusi rahvale näitamiseks loopida.