Rootsi paberites on laius kirjas, mis rõhutab ametnikku eriti hoolikalt üle mõõtma kui paberites on üle 2,55. Lisaks sellele igasugustele poritiibade, allasõidu tõkete kauguste/kõrguste, rehvide, tulede jm...mõõtudele ark-s täna ajavad ka 1mm pooleks.
Mul on otsene kogemus sellega. Probleemiks oli, et peale uue autokasti ehitamist olid allakäivate külgede hinged lubatud 2,55m-st väljaspool, laiuseks oli vist ka 2,6m. Kuna auto mõõdud ja kaal muutusid oluliselt, oli vaja ARKis uuesti registreerida. Sellise laiusega teda arvele ei võetud. Kuid see 2,55 m ei ole tegelikult viimane absoluutne piir. On lubatud väike mõõtemääramatus ehk kõrvalekalle nagu tavaliselt ikka erinevate mõõtmiste puhul. Antud juhul oli lubatud kõrvalekalle vist 0,08%, mis võimaldab lisada 2cm laiust, ehk siis 2,57m. Sain oma hinged niipalju ümber ehitada, et nad mahtusidki 2,57m sisse ja ARK võttis auto arvele. Lisaks tuli vastavusse viia ka allasõidutõkete ja tulede asendid, mõõtmed jne. Kõike mõõdetakse väga täpselt. 2,6 m laiust on lubatud ainult isotermilistele furgoonidele.
Mine autoregistrisse kus on üks teenindaja.
Seal palub ta hoida mõõdulindi teist otsa sul.
Paned 5 cm valeks ja asi korras.....
Tehtud trikk ja imekombel sai registeisse. Aastad tagasi.
Aga reaalselt ei lasta 2.6 läbi.Täiesti lootusetu.
Külmikul on lubatud vaid 2,60.
Väike täpsustus, lubatud mõõtmetest kõrvalekalde õige protsent on 0,8. Seal minu eelmises kommentaaaris oli üks null juures.
Aga huvitav, kuidas toimitakse multilift masina puhul, kus võib olla erinevaid eri laiusega pealisehitisi. Ega neid kõiki pea ometi mõõtmisele tooma, kui näiteks autoga mingi vastav protsess käigus:)
Multilift on vahetuskere ja kast on tema koorem. Koorem võib olla laiem, kitsam, pikem, lühem jne. Seda autot võid minna registreerima ka ilma kastita.