Tere!
Mis marsruuti D kati eksamil Tartus sõitma olete pidanud ning mis põhjustel läbi kukutakse? Sel nädalal kuulsin, et üks neiu oli sellepärast läbi kukkunud linnasõidus, et ei vaadanud peeglitesse.
Ise ta küll väitis, et jälgib peegleid silmadega.
Ma proovisin järgi, et tegelikult isegi sõiduauto peeglite jälgimiseks peab ka pead keerama. Seega, kui pea ei liigu, siis ilmselgelt eksamineeritav tegelikult ei vaata peegleid.
Marsruudi kohta nii palju, et vahepeal üks eksam toimus supilinnas. Sõideti linnaliin nr. 13 marsruut Kreutzwaldi-Tuglase ristist kuni Emajõe-Kroonuaia ristini. Enne seda siis veel linna servas ringteed ja Tallinna maantee ning pärast Vabaduse-Riia-Võru.
Saaks veel aru kui B-kat,i eksamiks selliseid küsimusi tekib, aga D saamisel peaks ju olema kogenud autojuht. Kui enesekindlust vajaka, võiks mõne muu ameti peale mõelda, sest ega see bussijuhi amet siinmail mingi meelakkumine ole. Närune töö näruse raha eest ja ebaprpoprtsionaalselt suure vastutusega.
Käisin täna Tartus D-katti tegemas Vasara autokooli Bova bussiga. Eksamineerijaks oli Kuulo Kade. Enne platsieksamit ta tutvustas üksikasjalikult eksami korda ning juhtis tähelepanu mõnedele ohtudele: näiteks, et bussi tagaülendiga koonuseid maha ei sõidaks jne. Linnasõidus ühtegi märkust ei teinud ning eksami lõpus ütles ka, et eksamiraportisse ühtegi märkust kirja ei ole panna. Marsruut on postituses pildina kaasas ning bussipeatuse harjutuse tegime Laululava peatuses.
D kategooria jaoks pidi staaž olema nõuka ajal. Praegu saab nullist juhiloa ka koduperenaine - kahjuks.
Bussijuhi töö on nn. missioon :), mitte pika rubla taga ajamine.
Enamus meist töötab veel vanast inertsist. Ootan ise penssi, need viimsed kuud tunduvad aastatepikkused.