AUTONDUS

Scania tarnib 15 "sarvedega" hübriidveokit

Scania tarnib 15 "sarvedega" hübriidveokit (1)

Rootsi veoauto- ja bussitootja Scania tarnib Saksamaal läbi viidavate E-Highway testide jaoks 15 pantograafiga veoautot. Esimene selline sõiduk antakse testimiseks üle 2019. aasta mais. Esimeseks kohaks, ...

UUED MUDELID

Volvo toob 2020 USA-s müügile uue elektriveoki

Volvo toob 2020 USA-s müügile uue elektriveoki

Veoautode tootja Volvo Trucks teatas, et toob 2020. aastal Põhja-Ameerikas müügile elektrilise veoauto Volvo VNR Electric. Tegu on otsese konkurendiga Tesla elektriveokile. Volvo esindajad kasutavad auto ...

LIIKLUS

Venemaal tahetakse nutitelefonide omanikud muuta inspektoriteks

Venemaal tahetakse nutitelefonide omanikud muuta inspektoriteks (2)

Järgmisel aastal võib Venemaal tööle hakata süsteem, mis võimaldab mobiiltelefoni lisatud äpi abil edastada politseile infot ja fotomaterjale liikluseeskirjade rikkumiste kohta, kirjutab Autonews.ru. Süsteem ...

Prantsusmaal piiratakse lubatud sõidukiirust maanteedel

Prantsusmaal tehakse autoomanike elu taas keerulisemaks: alates 1. juulist vähendatakse kaherealistel maanteedel, kus sõidusuundi miski ei eralda, autode lubatud maksimaalkiirust 90 km/h kümme kilomeetrit ...

KOMMENTAARID (27)

Eestlane 10. jaanuar 2018  14:07 Ebasobiv kommentaar
Eestis tõuseks vist mäss sellise asja peale.
Siin on paljud autojuhid juba siis närvis, kui neil keegi reaalselt 90 km/h ees sõidab, spidomeetri järgi näiteks 94 km/h.
k... 10. jaanuar 2018  15:23 Ebasobiv kommentaar
ma olen mõelnud kuidas üldse on võimalik vaevalt meetri kaugusel teineteisest mööda sõita kui mõlemal 100 kmh . Tegelt peaks see maailma ime olema.
Eestlane ära seleta 10. jaanuar 2018  16:16 Ebasobiv kommentaar
Esimesele. Muidugi uimad ees, püsikat kasutada ei oska, enne kaameraid pidurid blokki. Miks peaks su uimase taga sõitma kui lubatud 96 gpsi järgi teedel?
rallimees Ruudi 10. jaanuar 2018  20:52 Ebasobiv kommentaar
eesti mees kütusekulu ei arvesta, kuigi kiiruse kasvades suureneb kulu oluliselt. 80 sõites on kulu näiteks 5 l/100 km, siis 100 sõites on kulu 7-8l, aga pohlad, mina olen kunn ja savi, et teised peavad mulle teed andma ja kraavi sõitma kokkupõrke vältimiseks. haiged inimesed siin maal!
jan44 10. jaanuar 2018  22:03 Ebasobiv kommentaar
selle eest et mingi väike osa inimesi kihutab keeratakse kõigile...
Looder23 10. jaanuar 2018  22:41 Ebasobiv kommentaar
Pigem ikka, et sõidukid kiirteedele suunata. Sealt tuleb teemaksude näol usinalt pappi. Huvitav, kuidas nad teavad/tõestavad, et ma mobiili kasutan, kui kasutan hf-d? Näevad, et liigutad suud, järelikult kasutad mobiili.
rallimees Ruudile 11. jaanuar 2018  00:53 Ebasobiv kommentaar
Mul väike turbotatud seljakott, turbo tuleb taha kuskil 1700 p/min juures. Kuuenda käiguga püsika 95 km/h ja tasasel teel on pöörded ~1850...1900 p/min. Kütusekulu näitab ~6 l/100km kohta. Kui kiirus 80 peale lasta, siis tasase tee peal kulgeks küll 1500 p/min aga kuna meie teed on küllaltki ebatasased, siis hakkab mootoril väänet napiks jääma neil pööretel ja kütusekulu kasvab 7 liitri peale. Panen viienda käigu, siis tõusevad pöörded 2000 peale, veab sitkelt aga kütusekulu ikka 7 peal. Põhjanaabrite juures, siledamatel teedel sõites oli 120-ga sõites kütusekulu alla 5 liitri sajale. Meil võiks tegelikult kruusateedel kiiruse maha võtta, eriti kui arvestada, et pideva alarahastamise tulemusel on nad väga kehvas seisus, peenem fraktsioon on lendunud ja augud vaheldumisi kiviklibuga.
soololl 11. jaanuar 2018  06:37 Ebasobiv kommentaar
lubatud 96 km/h teedel? Kas olen ma midagi maha maganud? minu teada on piirkiirus 90km/h! see tähendab et liigelda võib kiirusega vahemikus 0-90 km/h.Kui ületad siis tuleb trahvi maksta,lihtne. Aga mis parata,sileda aju omanikele tundub 90 alas 89 ga sõitmine kuriteona.
to rallimees Ruudile 11. jaanuar 2018  07:28 Ebasobiv kommentaar
see on imemaisin, kus kiiruse kasvades kütusekulu väheneb. kui see on nii, siis oled leiutnud sisuliselt igiliikuri - 250 sõites on kulu ju null! kas vahepeal on füüsikaseadused muutud, kus suurenenud hõõrdumise (õhu- ja veeretakistuse) ületamiseks vajatakse rohkem energiat? mis masin on ja mis mootoriga ja miks keegi teine tootja ei ole sellise masina leiutanud?
karvanejakole 11. jaanuar 2018  08:29 Ebasobiv kommentaar
Rallimees ruudi kulgeb mingi 1,0 vabalthingava mootoriga? Ühelgi teisel autol kiiruse kasvades 80-lt 100-le kütusekulu 50% ei kasva, tavaliselt ikka 10-15%. Ja vabalt võib juhtuda, et NATUKE suuremal kiirusel on kütusekulu väiksem, sest pööretel on optimaalne pöörete vahemik, sealt üles-alla on mootori töörežiim ebaefektiivsem.
... 11. jaanuar 2018  08:33 Ebasobiv kommentaar
Ma pakun, et 96km/h pakutakse siin seetõttu, et politsei föön +- selle kiiruse juures on 6km/h.
prohvus 11. jaanuar 2018  10:18 Ebasobiv kommentaar
Minu meelest on kõige õigem mõte, et ohtlik pole mitte (mõõdukas) kiiruseületamine, vaid agressiivne kihutamine. Vahe on enamiku juhtide jaoks ilmselt arusaadav, aga raskesti defineeritav, seetõttu hoiab ka politsei kramplikult kinni just piirkiiruse olulisuse rõhutamisest, mida on lihtne fikseerida, mitte sisulisest väärkäitumisest (ohtlikud möödasõidud, nõelumised jne). Tegelikult mingit objektiivselt ohutut piirkiirust pole ju olemas. Nt ETV saates "Punane sekund" prooviti "tõestada", et kiiruseületamine on mõttetu, kuna ka 90 kmh vs 80 kmh kulgedes oli ajavõit suhteliselt marginaalne (oli vist 100 km peale kuskil 6 minutit). Samas on see tüüpiline demagoogia, sest sama hästi võiks ju jätkata - miks siis piirduda 80ga, kui 70 kmh on veel väiksema riskiga ning ajakaotus võrreldes +10 kmh-ga sarnaselt pea olematu? Jne.
9.04 le 11. jaanuar 2018  10:28 Ebasobiv kommentaar
Tohib liigelda kuni 90 km/h ,mitte +6 km/h fööni lubatud viga. Sa ei maksa ju poes ka mingit kassaaparaadi lubatud viga... .Ostad auto 40000 € + 5% lubatud viga.lanc
to viimane 11. jaanuar 2018  10:54 Ebasobiv kommentaar
sellised kääbikud on meil ka valitsuses. Suudab ainult ühte numbrit vaadata ja elu nagu sellega piirduks. Kui kõik selliselt siin maailmas mõtleks, siis istuks me siiani ahvidega koos puu otsas ja sööks banaani.

soolollile 11. jaanuar 2018  11:04 Ebasobiv kommentaar
Loe kod. prohvuse tykk teist ja veel parem kolmandat korda ka läbi ja sa ehk saad aru sinu patoloogiline hirm soita yle 90km/t vajaks ravimist. Selline paranoiline poleemika käib asja ymber,et oh sa issand. Kes ei suuda autot ja iseennast kontrollida,ärgu parem yldse katsetagugi maanteel liiklemist.
11.4 le 11. jaanuar 2018  11:31 Ebasobiv kommentaar
Ma väidan vaid ühte-piirkiirus on 90. Mitte mingi + viga juurde. Minu pärast oole vaja muretseda-käin korra aastas autoga lennuväljal ja lasen spidoka põhja! Ja see on suur number.
... 11. jaanuar 2018  12:10 Ebasobiv kommentaar
Raha lugemine on täpne tegevus. Kiiruse mõõtmine ei ole. Kui müüja loeb valesti ja sa tead täpselt, et sina andsid õige summa, siis lased uuesti lugeda. Politseile ei saa öelda, et mõõtke uuesti, kuna ma tean täpselt, et ei ületanud kiirust. Seetõttu on teadusliku mõõtmise tulemusel paika pandud +- vahemik, mille ulatuses mõõdik eksida võib. Politseid võib sulle öelda, et tulid 102km/h tunnis, aga kuna on ka - pool, siis arvestatakse 90km/h (ebaselged või tõendusmaterjalita olukorrad loetakse kostja kasuks). Moraalselt on õige täpselt 90km/h tunnis sõita, aga "seaduseauk" (seda ei saa tegelikult auguks nimetada) annab võimaluse kiiremini sõita. Kui tuleb täpsem viis kiiruse mõõtmiseks, siis +- tsoon väheneb.
Eestlane 11. jaanuar 2018  15:20 Ebasobiv kommentaar
To rallimees ruudile
kuule 120ga sõites pole sul kulu mitte eluski alla 5.
Kuid see on väga rumal jutt, et 80ga sul rohkem võtab, kui 90ga.
80ga võtab ikka vähem kütust, 70ga veel vähem ja 60ga veel vähem, alla selle hakkab juba tekkima küsimus, kas tasub enam kiirust lasta.
Sõltuvalt autost ja ülekandest ning mootorist on see 50-60 viimane piir, kust enam kiirust ökonoomsuse koha pealt alla lasta ei tasu, kuna siis pead käigu ka alla vahetama.
Eriti põnev on veel see rallimes ruudile, et sul on 5nda ja 6nda käigu vahe 500 pööret 1500 ja 2000, mis on juba kahtlane, sest 6-sed käigukastid on üldjuhul ühtlasemad, seega kahtlen sinu jutus väga, kahtlen, et sa tõtt räägid.
Seda enam, et kompuutrit ei tasu uskuda 100%.

Turbo koha pealt võivad teatud huvitavad olukorrad tekkida küll, kuna turbo tõstab mootori kasutegurit.
Samas, väiksem kiirus jälle nõuab vähem energiat.
Kindlasti mingi ülemineku hetk võib kütusekulu vahe olla väike, aga laias laastus see ikkagi kehtib, et näiteks 70ga on sinu autoga ökonoomsem sõita, kui 95-ga.
Tuuletakistus muutub hüppeliselt kiiruse tõustes.

maakas 11. jaanuar 2018  16:19 Ebasobiv kommentaar
Umbes nii see peaks jah olema nagu Eestlane kirjeldas. Mul on ökonoomne 2.0 diisel. Täiesti tuntav vahe on, kui sõidad 80, 90, 100 või 120ga. Kui sõidad maanteel 90ga, siis sa saavutad reaalselt kütusekulunumbrid nagu on ametlikult välja hõigatud. 120ga sõites on kulu juba peaaegu sama, mis linnakulu. 90 ja 100 vahel on peaaegu 1 liiter erinevust 100km kohta. Füüsikareeglite vastu Maal ei saa keegi.
nn 11. jaanuar 2018  18:24 Ebasobiv kommentaar
Ja kui tulevad isesõitvad autod siis tuleb mitte ei tuleks vaid tuleb kaotada kiirusepiirangud. Kõik see jant ei ole mõeldud mitte liikluse ohutumaks tegemist vaid trahvirahade koorimiseks. Sest vaja ju pagulasi nuumata. kui tahetakse liiklust ohutumaks teha siis neid võimalusi on palju teisisigi. Aga kahjuks see pole prioriteet. Sama ka Eestis. Alustada tuleks sellest, et teha ristmikud ja pimedad kurvid nähtavaks. St nähtavust segavad puud tuleb maha võtta.
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Volvo toob 2020 USA-s müügile uue elektriveoki

Volvo toob 2020 USA-s müügile uue elektriveoki

Veoautode tootja Volvo Trucks teatas, et toob 2020. aastal Põhja-Ameerikas müügile elektrilise veoauto Volvo VNR Electric. Tegu on otsese konkurendiga Tesla elektriveokile. Volvo esindajad kasutavad auto ...

Venemaal tahetakse nutitelefonide omanikud muuta inspektoriteks

Venemaal tahetakse nutitelefonide omanikud muuta inspektoriteks (2)

Järgmisel aastal võib Venemaal tööle hakata süsteem, mis võimaldab mobiiltelefoni lisatud äpi abil edastada politseile infot ja fotomaterjale liikluseeskirjade rikkumiste kohta, kirjutab Autonews.ru. Süsteem ...

Scania tarnib 15 "sarvedega" hübriidveokit

Scania tarnib 15 "sarvedega" hübriidveokit (1)

Rootsi veoauto- ja bussitootja Scania tarnib Saksamaal läbi viidavate E-Highway testide jaoks 15 pantograafiga veoautot. Esimene selline sõiduk antakse testimiseks üle 2019. aasta mais. Esimeseks kohaks, ...

VIDEO: 40 tonni terast oli kabiinile liiast

VIDEO: 40 tonni terast oli kabiinile liiast (3)

Hiinas jäi videokaamera vaatevälja õnnetus, kus 40 tonni kaaluv koorem terase rulle pääses veerema ja lömastas seda vedanud veoki kabiini. Kahjuks pole teada, et mis sai veoki juhist, kuid vaid ...

VIDEO: Tõstukijuhi eksam

VIDEO: Tõstukijuhi eksam

Pikki aastaid kindla tehnikaga ametis olnud mehed suudavad vajadusel oma masinatega korda saata imelisi asju. Siin näitab ühe laaduri juht, kuidas oma hiiglasliku masinaga välgumihklit süüdata. Äkki tasuks ...

Volvo kallur õppis sõitma iseseisvalt

Volvo kallur õppis sõitma iseseisvalt

Rootsi autotootja Volvo kallur FH16 õppis ühes Norra karjääris töötamise jaoks ära iseseisvalt sõitmise. Auto töö on karjääris küllaltki rutiinne: karjääri põhjast tuleb vedada maak maapinnale. Avatud ...

Maanteeamet suurendab saabuval talvel kõrgemate hooldetasemetega teede hulka

Maanteeamet suurendab saabuval talvel kõrgemate hooldetasemetega teede hulka (5)

Alates sellest hooajast suureneb nende teede hulk, millele hakkavad kehtima kõrgemad hooldetasemed. „Sel aastal on veelgi rohkem neid teid, millele kehtib senisest kõrgem seisunditase ehk regulaarset ...

 
Berliinis hakkab sõitma 950 Mercedese bussi Citaro

Berliinis hakkab sõitma 950 Mercedese bussi Citaro (1)

Saksamaal Berliinis bussivõrku opereeriv transpordiettevõte BVG (Berliner Verkehrsbetriebe) tellis Daimlerilt 950 uut liinibussi Citaro. Tellimus puudutab nii tava- kui ka liigendbusse. Bussid antakse ...

Esimene e-Citaro alustas reisijate vedu

Esimene e-Citaro alustas reisijate vedu

Esimene septembris tarbesõidukite messil IAA Nutzfahrzeuge esitletud elektriline liinibuss Mercedes-Benz e-Citaro alustas Hamburgis tööd. Uus buss on varustatud kuni 243 kWh mahutavusega akupakiga, mis ...

Navistar hakkab taas tootma raskeid tarbesõidukeid

Navistar hakkab taas tootma raskeid tarbesõidukeid

USA firma Navistar, kes on eelkõige tuntud kui veoautode tootja, teatas, et ettevõtte tootevalikusse lisanduvad rasked tarbesõidukid. Uus mudeliperekond saab nimeks International CV. Neid toodetakse ...

BMW akud ja elektrimootorid lähevad elektribussile

BMW akud ja elektrimootorid lähevad elektribussile

BMW hakkab elektriauto i3 jaoks arendatud elektrimootoreid ja akusid tarnima Türgi bussitootjale Karsan, kes kasutab neid detaile uuel elektrilisel linnaliinide bussil "Jest Electric". BMW elektrimootori ...

Nikola tutvustas vesinikuveokit Tre

Nikola tutvustas vesinikuveokit Tre (1)

Idufirma Nikola, mis tegeleb vesinikku kütusena tarbivate veokite arendamisega, esitles Euroopa jaoks mõeldud keskkonnasäästlikku veokit Tre. Auto nimi tuleb norra keelest ja märgib sõna kolm. See viitab ...

Kenworth esitles üle 57 aasta uut magistraalveokite lipulaeva

Kenworth esitles üle 57 aasta uut magistraalveokite lipulaeva (3)

USA veoautotootja Kenworth sai hakkama tõeliselt radikaalse sammuga: esimest korda 57 aasta järel esitleti uut magistraalveokite valiku lipulaeva. See sõiduk kannab nime W990 ja hakkab Kenworthi ...

VIDEO: Kirovets on edukas ka allveelaevana

VIDEO: Kirovets on edukas ka allveelaevana

Venemaal filmitud video tõestab, et traktor Kirovets K-701 võib teatud tingimustel võtta endale ka allveelaeva rolli. Sügavamate veekogude puhul sellised trikid siiski ei õnnestu, sest torn ehk kabiin peab ...

 
VIDEO: Volvo ekskavaatorite treeneriks sai Dolph Lundgren

VIDEO: Volvo ekskavaatorite treeneriks sai Dolph Lundgren

Ekskavaatoreid ja muud ehitustehnikat tootev firma Volvo Construction Equipment avaldas nutika reklaamklipi, kus ekskavaatoritele teeb trenni ei keegi muu kui Dolph Lundgren. Nii tutvustatakse ühtlasi seda, ...

Saksamaal alustab kaugliinidel tööd esimene elektriline buss

Saksamaal alustab kaugliinidel tööd esimene elektriline buss

Bussifirma Flixbus alustab täna Saksamaal Frankfurti lennujaama ja Mannheimi vahel sõite esimese täiselektrilise kaugliinide bussiga. Bussi tootjaks on Hiina firma BYD. BYD C9 suudab korraga pardale võtta ...

Gaasiveokid pääsevad Saksamaal teemaksust

Gaasiveokid pääsevad Saksamaal teemaksust

Bundestagi otsuse kohaselt pääsevad Saksamaal teedel liikuvad veokid, mille täismass ületab 7,5 tonni ja mis kasutavad kütusena gaasi, alates 2019. aasta algusest teemaksu maksmisest. Sellised veokid ...

Volvo veokite väljalaskegaasid võivad olla lubatust räpasemad

Volvo veokite väljalaskegaasid võivad olla lubatust räpasemad

Rootsi veoauto-, ehitustehnika- ja bussitootja Volvo tunnistas, et nende sõidukite väljalaskegaasid võivad olla lubatust räpasemad. Eelkõige puudutab see lämmastikoksiidi hulka väljalaskegaasides. Ettevõte ...

MAN hakkab elektribusse tootma Poolas

MAN hakkab elektribusse tootma Poolas

Saksa veoauto- ja bussitootja MAN teatas, et ettevõte hakkab elektribusse tootma oma Poolas asuvas tehases. Selleks moderniseeritakse olemasolev bussitehas Starachowices. Elektribusside tootmisesse ...

Tšehhid ehitasid maastikubussi

Tšehhid ehitasid maastikubussi (3)

Ukraina juurtega tšehhi autotootja Pulsar Expo esitles uhiuut maastikubussi Torsus Praetorian, tänaseks on kokku pandud juba esimesed kaheksa eksemplari. Uus buss põhineb MAN-i poolt tarnitud agregaatidel, ...

Renault testiveok säästab 13 protsenti kütust

Renault testiveok säästab 13 protsenti kütust (1)

Renault esitles uut testiveokit Optifuel Lab 3, mis tänu erinevate tehnoloogiate ja lahenduste kasutamisele peaks olema 13 protsenti ökonoomsem kui samaväärne tavaline T-seeria veoauto. Autos on kasutatud ...

 
Hispaania bussitootja loob Toyota abil vesinikubusse

Hispaania bussitootja loob Toyota abil vesinikubusse

Hispaania bussitootja Caetanobus hakkab ehitama vesinikul töötavaid linnaliinibusse, mille jõuallikas, kütuseelemendid ja muu vajalik on tarnitud Toyota poolt. Caetanobuss rüütab need komponendid kohapeal ...

Sandviki laadur läbis iseseisvalt klaasist labürindi

Sandviki laadur läbis iseseisvalt klaasist labürindi (2)

Kaevandustes kasutamiseks mõeldud masinaid tootev firma Sandvik avalikustas video, milles nende poolt toodetud laadur läbib iseseisvalt klaasist labürindi. Tegu pole pisikese sõidukiga: laaduri pikkuseks on ...

Ford ehitas tuleviku veoauto prototüübi

Ford ehitas tuleviku veoauto prototüübi (2)

Fordi Türgi haru Ford Otosan tõi tarbesõidukite messile IAA Nutzfahrzeuge tuleviku veoki prototüübi, eriline sõiduk kannab nime Ford F-Vision Future Truck Concept. Voolujoonelise välimusega veok vihjab, ...

Selgusid aasta parim veoauto, buss ja kaubik

Selgusid aasta parim veoauto, buss ja kaubik

Tarbesõidukite messi IAA Nutzfahrzeuge raames tehti teatavaks tiitlite aasta kaubik, aasta veoauto ja aasta bussi võitjad. Aasta kaubik läks korraga kolmele sõidukile: nendeks on PSA kontserni tarbesõidukid ...

VIDEO: Maailma kõige kiirem kombain

VIDEO: Maailma kõige kiirem kombain

Soomes Seinäjokil korraldatud kiirendusvõistlusel tuli starti kombain, mis suutis veerandmiili läbida 15,9 sekundiga. Kombaini kiirus finišijoonel oli 134,75 km/h. Erilise kiirendussõiduki ...

Hyundai plaanib vesinikul töötavat veokit

Hyundai plaanib vesinikul töötavat veokit

Juba saabuval aastal plaanib Hyundai alustada ettevõtte esimese vesinikul töötavaid kütuseelemente kasutava veoki tootmist. Järgmisel nädalal Hannoveris algaval tarbesõidukite messil IAA Nutzfahrzeuge ...

Brüsselis hakkab sõitma 141 Iveco hübriidbussi

Brüsselis hakkab sõitma 141 Iveco hübriidbussi

Brüsselis ühistranspordi korraldamisega tegelev firma STIB-MIVB ostis Ivecolt 141 hübriidjõuallikaga liigendbussi. Mudeliperekonda Urbanway kuuluvad sõidukid on 18 meetrit pika kerega versioonis. Iga ...

 
Mercedes kuulutab ette moodulautode ajastut

Mercedes kuulutab ette moodulautode ajastut

Saksa autotootja Daimler toob tarbesõidukite messile IAA Nutzfahrzeuge ideeautode perekonna Vision Urbanetic, mis kuulutab ette moodulautode ajastu tulekut. Mis veelgi enam: uued liikurid hägustavad ka ...

Scania näitab biodiislit tarbivat hübriidi

Scania näitab biodiislit tarbivat hübriidi

Rootsi veoauto- ja bussitootja Scania toob tarbesõidukite messile IAA Nutzfahrzeuge uhiuue hübriidveoki, mis tarbib kütusena biodiislit. Tegelikult tuuakse selliseid sõidukeid Hannoveri suisa kaks, need ...

Scania esitleb vedelgaasi tarbivat bussi

Scania esitleb vedelgaasi tarbivat bussi (1)

Rootsi veoauto- ja bussitootja Scania toob tarbesõidukite messile IAA Nutzfahrzeuge esimese vedelgaasi tarbiva linnadevahelise bussi. Uus buss kannab nime Interlink MD LNG. Ühe tankimisega suudab see ...

Solaris vahetas omanikku

Solaris vahetas omanikku

Poola bussitootja Solaris vahetas omanikku: perefirma asemel on ettevõtte uueks omanikuks Hispaanias tegutsev firma CAF. Endisest bussitootja Neoplan tütarettevõttest Poolas on viimase 20 aastaga saanud ...

Mercedes värskendas Actrost

Mercedes värskendas Actrost (2)

Autokontsern Daimler esitles eile Berliinis uuendatud veokit Mercedes-Benz Actros MP4, mille suurimateks uudisteks on kaameratega asendatud küljepeeglid ja senisest rohkem elektroonikat. Oma disainilt on ...

Volvo tulevikuveok jäi ilma kabiinist

Volvo tulevikuveok jäi ilma kabiinist

Rootsi veoautotootja Volvo esitles täna Berliinis uue isesõitva veoki prototüüpi, mis on jäänud ilma ühest veoautode tunnusmärgiks kujunenud detailist - kabiinist. Selline veok annab lisaks keskkonna ...

Tartus hakkas sõitma tasuta elektribuss

Tartus hakkas sõitma tasuta elektribuss

Tänasest hakkab Tartu bussijaama ja raudteejaama vahel sõitma elektribuss, mille sõidugraafik on ajastatud rongide sõiduplaaniga, edastas Tartu linnavalitsus. Bussisõit uuel liinil on tasuta, kuid nõutav on ...

 
Volvo esitles Austraalias uut ökoveokit

Volvo esitles Austraalias uut ökoveokit (2)

Veoautotootja Volvo esitles spetsiaalselt Austraalia veoturu vajadusi arvestades loodud ökoveokit Volvo Fuel Super Truck. Nagu nimestki aru võib saada, on peamine aur läinud veoki ökonoomsuse parandamisele. ...

Daimler on tootnud 50 000 Freightliner New Cascadiat

Daimler on tootnud 50 000 Freightliner New Cascadiat

Saksa autokontsernile Daimler kuuluv USA veoautotootja Freightliner tähistas juubelit: kliendile anti üle 50 000. veoauto Freightliner New Cascadia. Juubeliauto läks transpordifirmale Cargo Transporters. ...

Harry's Garage: Case IH Puma 150

Harry's Garage: Case IH Puma 150

Lisaks kombainile tutvustab Harry Metcalfe meile täna teist põllumajanduslikult olulist liikurit: moodsat traktorit. Tegu on käesoleval aastal toodetud traktoriga Case IH Puma 150.

Harry's Garage: Kombain Case 7088

Harry's Garage: Kombain Case 7088

Kuigi Harry's Garage keskendub tavaliselt auto- ja motomaailma erinevatele esindajatele, siis seekord on eetris erand, sest tutvustamist leiab kombain Case 7088. Tegu on kombainiga, mida Harry Metcalfe ...

Maailma kõige suurem takso töötab Austrias

Maailma kõige suurem takso töötab Austrias (1)

Ühes Austria karjääris töötab maailma kõige suurem takso: selleks on reisijate veoks kohandatud 55-tonnine kallur Haulpak 85. Üks taksoga karjääris tehtud tiir läheb maksma 17 eurot. Auto kasti rajatud ...

Tatra veok püstitas maailmarekordi

Tatra veok püstitas maailmarekordi (4)

Tšehh Libor Vaclavik püstitas uue maailmarekordi: tema roolitud Tatra veoauto suutis ületada 7,3 meetri kõrguse takistuse. Seejuures tuli veokil ületada 55-kraadine tõus. Veokiks, mis selle trikiga hakkama ...

VIDEO: Ühistransport Lähis-Ida moodi

VIDEO: Ühistransport Lähis-Ida moodi

Kui meil reguleerivad ühistransporti kõikvõimalikud seadused ja euronormid, siis Lähis-Idas on olukord hoopis vabam. Nii pole ka üllatuseks, et mõni reisija viibib reisi ajal väljaspool sõidukit.

 
Ekskavaatoriga püstitati uus Guinnessi rekord

Ekskavaatoriga püstitati uus Guinnessi rekord

Hiina televisioonis näidatud saates püstitati ekskavaatoriga uus Guinnessi rekord: nimelt suudeti kopaga 21 sekundiga eemaldada nokamüts kuue modelli peast. Rekordi püstitas hiinlane Zhu Fei. Kuidas rekord ...

Renault ideeveok hoiab kokku 12,8 protsenti kütust

Renault ideeveok hoiab kokku 12,8 protsenti kütust (3)

Renault uus ideeveok Urban Lab 2 suudab võrreldes tavaliste veoautodega tarbida 12,8 protsenti vähem mootorikütust. Keskmiselt tähendab see 3,5 liitri võrra väiksemat kütusekulu ja 9 kilo vähem atmosfääri ...

Toyota kütuseelementidel veok sõidab kuni 482 kilomeetrit

Toyota kütuseelementidel veok sõidab kuni 482 kilomeetrit

Toyota esitles vesinikul töötavaid kütuseelemente kasutava veoki teist mudelipõlvkonda, mis suudab ühe tankimisega läbida kuni 300 miili (482 kilomeetrit). Sama veoki varasem versioon suutis ühe tankimisega ...

Vana veoautod kogunevad nädalavahetusel Valgamaale

Vana veoautod kogunevad nädalavahetusel Valgamaale

Eeloleval nädalavahetusel toimub Valgamaal traditsiooniline vanade veoautode taastajate ja fännide kokkutulek. Seekord liiguvad eakad veomasinad Tõrva ümbruses. Üritus algab 21. juuli keskpäeval Helme ...

T-Log on autonoomne metsaveok

T-Log on autonoomne metsaveok

Rootsi idufirma Einride tõi Goodwoodi kiirusefestvalile autonoomse metsaveoki T-log prototüübi. Tegu on elektri jõul liikuva veokiga, mis ei vaja juhi sekkumist. Klassikalisest veokist erineb T-log kabiini ...

Renault pakub kolme erinevat elektriveokit

Renault pakub kolme erinevat elektriveokit

Renault Trucks hakkab klientidele pakkuma kolme erinevat elektriveokit: nendeks on kaubik Master Z.E., ning veoautod D Z.E. ja D Wide Z.E.. Neist esimesena jõuab ostjateni Master Z.E. ja seda juba ...

52-tonnine eriveoloa kasutusõigus laienes ka teistele veoseliikidele

52-tonnine eriveoloa kasutusõigus laienes ka teistele veoseliikidele (1)

1. juulist 2018 võib eriloa alusel vedada kuni 52-tonnise tegeliku massiga autorongiga lisaks ümarpuidule ka teisi veoseliike. "Kui seni võis teatud tingimustel vedada töötlemata ümarpuitu eriveosena kuni ...

 
Mercedes näitas elektribussi eCitaro

Mercedes näitas elektribussi eCitaro

Mercedes-Benz esitles eile elektrilist linnaliinibussi eCitaro, bussi ametlik debüüt on sügisesel tarbesõidukite messil IAA Nutzfahrzeuge. Esimene elektribuss antakse kliendile üle juba sellel aastal, ...