Haagisetootja Schmitz Cargobull on müügile toonud uue SMP (Sliding Micro Post – ’mikroliugpost’) tehnoloogiaga haagisekardina, mis hõlbustab haagise laadimist ja vähendab kütusekulu.
Sellist kardinat on võimalik kiiresti avada, see on vastupidav, vajab vähe hooldust ning vastab DIN EN 12642 XL sertifikaadi nõuetele.
Kardinasüsteem ei vaja mingit erihooldust ega lisamäärimist ning kinnitub vastupidiselt tavapärasele tentkattele ülalt ja alt. See tähendab, et ühelt poolt pole enam vajadust tentkatte kinnituste aeganõudva avamise järele, ning ka seda, et jõud kantakse üleval ja all asuva kinnituse tõttu üle palju sujuvamalt.
Kui ees või taga asuv lukustussüsteem on lahti, saab juht tentkatte taha- või ettepoole lükata. Kogu avaus on 8750 millimeetri laiune ning kardina avamine võtab aega ainult 35 sekundit.
Ekspertide arvutused on näidanud, et see on võrdne umbes 90-protsendilise aja kokkuhoiuga ning, et iga laadimisprotsess on seega hinnanguliselt vähemalt 3.50 eurot odavam.
Schmitz Cargobull kiirkardin ei vaja keskmisi tugiposte, tugilaudu ega tentkatte kinnitusrihmasid. Juhi jaoks tähendab see seda, et ta ei pea tegema tavapäraseid aeganõudvaid toiminguid, näiteks laudade ära ja tagasi paigutamist ning samuti pole vaja ronida laadimispinnale ega otsida kohta, kuhu ta saaks eemaldatud lauad või küljepostid ajutiselt panna. Selle tulemuseks on lihtne ja ohutu haagise külje avamine, mida saab sooritada maapinnalt.
Kiirkardinasse integreeritud mikroliugpostid lisavad jäikust ning kinnituvad kuullaagritel ratastel haagise küljel olevasse pikka renni millel on kaubaaluste liikumist taksitavad kinnitused. Renn on kinnitatud poltidega otse galvaniseeritud välisraami külge.
Tentkattesse integreeritud mikropostid annavad kardinale tugevuse, mis on vajalik kauba kindlustamiseks vastavalt DIN EN 12642 koodile XL rühmapakendis kauba puhul.Täiendavate ohutusmeetmete rakendamine pole vajalik, mis kiirendab laadimist veelgi.
Kui rühmapakendi kasutamine pole võimalik, võib kauba küllaldane kinnitamine toimuda 30 paari sidumisrõngaste ja vertikaalsete lukustuspostide abil. Iga sidumisrõnga purunemistugevus on 2000 daN.
Uue Schmitz Cargobull kiirkardina võib paigaldada haagisele ühele või mõlemale poole.
Lisaks lühematele laadimisaegadele on uuel kardinasüsteemil ka aerodünaamilisi eeliseid. Tendi kinnitusklõpatsite ärajätmine tähendab seda, et kiirkardin on voolujoonelisem kui tavaline kardin. Katsed näitavad, et kiirkardina süsteemi kasutamisel on võimalik ühe- kuni kolmeprotsendiline kütuse kokkuhoid.
KOMMENTAARID