Täna Hannoveris alanud transpordimessi IAA üks suurimaid väljapanekuid kuulub kodumaisele autotootjale Daimler, kelle peamised uudised on seotud väikekaubikuga Citan ning kaupade laialiveoks mõeldud veokiga Antos.
Neist ehk kõige olulisem uudis on Citan, kuna väikekaubikute sektoris, kus seni valitsesid eelkõige Prantsusmaa autotootjad, pole Mercedesel olnud kuni käesoleva hetkeni midagi asist pakkuda.
Nüüd on aga tühik täidetud ning Renault Kangoo baasil loodud väikekaubik on olemas ka Mercedese mudelivalikus.
Ettevõtte esindajad rõhutavad sellest rääkides eelkõige Citani multifunktsionaalsust, samuti väikest kütusekulu (minimaalselt 4,3 liitrit diislikütust sajale kilomeetrile).
Ka pakuvad erinevad kere ja jõuallika kombinatsioonid võimalust leida sobiv masin igaks situatsiooniks.
Citani on Eestisse põhjust oodata oktoobris.
Mercedes-Benz Antos
Lisaks magistraalveokile Actros, mille esitlus jääb juba aasta taha, tegi Hannoveris oma esmadebüüdi kaupade laialiveoks mõeldud veok Antos.
Sisuliselt on tegu Actrose noorema vennaga, mis nüüd lihtsalt kannab uut nime. Nii on näiteks Antose ja Actrose kabiinid ja väliskuju identsed, erinevus peitub vaid mudelinimes ja pisidetailides.
Varustatakse Antost 2,3 meetrit laiade kabiinidega, samuti on saadaval erinevad teljevahed kuni pikkuseni 6,7 meetrit.
Mootorite võimsus jääb 238-510 hobujõu vahele, jõuallikad on ühendatud robotkäigukastiga PowerShift.
Bharatbenz
Daimleri India tütarfirma Bharatbenz on IAA jaoks kohale toonud terve rea omi veokeid. Mercedese abiga loodud lihtsad sõidukid on suunatud aga vaid kohalikule turule.
Western Star
Läbi ei saa ka USA-s toodetud veokiteta. See hiiglane on tuunitud kõigi USA veokiehituse kaanonite kohaselt, kaasa arvatud hiiglaslik spoiler kabiini katusel.
Elektri- ja hübriidveokid
Käesoleva IAA üheks peamiseks jututeemaks on erinevate hübriidjõuallikatega või suisa elektril töötavad sõidukid. Erandiks ei olnud ka Mercedes, kes näitas Fuso Canteri hübriidversiooni ning kaubikul Sprinter põhinevaid elektriautosid.
Sprinter elektriauto veermik. Akud on kabiini taga raami sees, elektrimootor aga tagasilla osaks.
Daimleri väljapanek ei piirdu siiski vaid uudismudelitega, väljas on kogu ettevõtte tootevalik. Tuletõrjeauto Zetrose baasil? Palun, olemas. Kuigi selle ostmiseks peaks kinni panema veel vähemalt kümme päästeameti depood.
Omaette arengusuund on veokite aerodünaamika parandamine. Siin on kaks näidet sellest, kuidas haagise voolujooneliseks tegemisega saab kokku hoida kuni kümme protsenti mootorikütust.
Unimogi tulevikku on demonstreeritud varemgi. Seeriatootmises on aga ikka klassikaline versioon.
Vaenlane ei maga: Aasiast pärit "ajakirjanik" tutvumas Daimleri bussimootori ehituse saladustega. Tööstusspionaaž on ka veokimaailma lahutamatu osa.
KOMMENTAARID