Üks vähestest reaalsetest ideeautodest IAA näitusesaalides oli MANi ideeauto Concept S, kuid suureks uudiseks juba 2010. aastal debüteerinud sõidukit pidada enam ei saa.
Kuigi jah, seekord oli Concept S varustatud voolujoonelise Krone haagisega, 2010. aasta IAA ajal seda veel polnud.
Visuaalselt väga uhke sõiduk peaks loojate hinnangul oma paranenud aerodünaamika najal hoidma kokku kuni 25 protsenti kütust ja seega paiskama ka atmosfääri vähem CO2.
Väidetavalt on Concept S-i õhutakistustegur cW ainult 0,3 ehk korraliku sõiduauto tasemel.
Parema aerodünaamika huvides on loobutud isegi peeglitest, neid asendavad varte otsas olevad kaamerad. Ka on paagid ja väljalaskesüsteem konstrueeritud nii, et nad ei tekitaks täiendavaid õhukeeriseid.
Kõigi nende imeliste numbrite ja mõtete juures on üks "aga": reaalselt on Concept S lihtsalt üks rauast ja puidust karkass, millele on kinnitatud volüümikad plastpaneelid. Ka puuduvad veokil jõuallikas ja jõuülekanne. Lihtsamalt öeldes: Man Concept S on klassikaline ideeauto.
Siiski võib loota, et mõned ideed võetakse üle uue põlvkonna Man TG poolt, mille arendamisega praegu tegeletakse.
KOMMENTAARID