Rootsi autotootja Volvo esitles Kentuckys peetava veoautonäituse Mid-America Trucking Show (MATS) raames uut raskete vedude jaoks mõeldud veokit Volvo VNX.
Tegu on vaid Põhja-Ameerika turule mõeldud vedukiga, mille südameks on 16-liitrine diiselmootor. Mootori võimsuseks on 600 hobujõudu ja pöördemoment 2800 njuutonmeetrit. Jõuallikas on paaris Volvo I-Shift käigukastiga.
Volvo VNX on ette nähtud raskete vedude (masinad, puit jne) jaoks, ta on võimeline vedama kuni 102-tonnist koormat.
USA-s jõuab Volvo VNX müügile 2013. aasta sügisel.
Samaaegselt VNX-i debüüdiga tutvustab Volvo ka oma 13-liitrise diiselmootori versiooni, mis tarbib kütusena vedelgaasi.
Gaasi süütamiseks pritsitakse koos gaasiga silindrisse ka väike kogus diislikütust, mis ise süttides süütab ka gaasi.
Mudelitähist D13-LNG kandev mootor on umbes 20 protsenti ökonoomsem kui konkureerivad gaasimootorid. Müügile jõuavad sellised jõuallikad küll alles 2014. aasta teises pooles.
Kolmas oluline uudis oli I-Shift automaatkäigukastide muutumine standardkäigukastiks kõigile Volvo diiselmootoritega varustatud North American Volvo veoautodele.
See käigukast on lisatasu eest olnud saadaval ka varem, müüdud veokitest iga teine omas I-Shifti.
Maailmas tervikuna on Volvo müünud 300 000 I-Shift käigukastiga varustatud veoautot. Kõigist uutest Volvo veokitest on I-Shiftiga 70 protsenti.
KOMMENTAARID