Saksa autotootja Daimler esitleb septembrikuisel raudteevedudele orienteeritud messil InnoTrans Euro 6 keskkonnanõuetele vastavate jõuallikatega raudteevedudeks kohandatud Unimogi.
Autorong on võimeline vedama kuni 1000 tonnini küündiva massiga veeremit ja seda oluliselt väiksema saastehulgaga kui tavalised vedurid.
Hetkel on raudteevedudeks kohandatud Unimog U 423, mille jõuallikaks on neljasilindriline diiselmootor võimsusega 231 hobujõudu.
Raudteele mõeldud Unimog on võimeline sõitma nii edasi kui tagasi kiirusega kuni 50 kilomeetrit tunnis. Käike on autorongil kokku kaheksa. Autol on hüdromuhviga sidur (see võimaldab paigalt tõmmata rasket veeremit), raudteel liikumiseks vajalikud valgustus- ja turvaseadmed.
Raudteele pääsemiseks vajab Unimog vaid 5 meetrit pikka raudtee lõiku (näiteks ülesõidukohta). Sellisest lõigust piisab, et veok saaks ennast rööbastele manööverdada ja oma liikumist alustada.
Lisaks raudteele on uus Unimog võimeline liikuma ka maanteel, seda kiirusega kuni 90 kilomeetrit tunnis.
KOMMENTAARID