Üheks seekordse tarbesõidukite messi IAA Nutzfahrzeuge vaieldamatuks keskpunktiks on Daimleri väljapanek, kus ideeveoki Future Truck 2025 abil vaadatakse tulevikku.
Tegu on Actrose praeguse põlvkonna baasil (seda reedab disainimata jäänud kabiini tagasein) loodud veokiga, mille peamine eesmärk on anda märku sellest, et Daimler tegeleb isesõitvate veokite projektiga.
Väidetavalt suudab Future Truck juba praegu kiirteedel iseseisvalt sõita, juhi ülesandeks jääb vaid elektroonika askeldamist pealt vaadata.
Roolist juhti siiski päris ära ei lasta, sest keegi peab ikkagi lõpuks juhtimise üle võtma. Väljaspool kiirteid on lihast ja luust piloot taas nõutud lisa.
Kuigi tegu on tulevikuautoga, pole sellel veel tulevikku sobivat jõuallikat. Seda näeme ehk kahe aasta pärast, järgmise IAA Nutzfahrzeuge raames.
Seeriatootmisse jõuavad isesõitvad veokid millalgi peale seda, kui on olemas nende tegutsemise jaoks vajalik seadusandlus.
Teiseks uudiseks, millega Mercedes pilke püüab, on uus Vito. Uus disain, uued jõuallikad, kuid vana kere.
Sõltuvalt kliendi soovist võib uus Vito olla kas esi-, taga- või nelikveoga ning täismassiga 2,5 kuni 3,2 tonnini. Jõuallikate valikus on rida diiselmootoreid, neist kõige ökonoomsem tarbib 100 kilomeetri läbimisel 5,7 liitrit diislikütust.
Mercedes-Benz Vito baashind Saksamaal on 17 990 eurot, esimesed kliendid saavad oma autod seal kätte oktoobris.
Uudiseks oli seekord Vito taksoteenuse osutamise jaoks mõeldud versioon, samuti juba konkreetsete tööülesannete jaoks kohandatud variandid.
Kas teate, kui madalal võib olla Actrose eriti madala versiooni sadul? Vaid 88 sentimeetrit. Kõik ikka selleks, et saaks korraga vedada rohkem kaupu.
Kui aga on vaja vedada vähe, aga raskeid kaupu, tuleb appi Mercedes-Benz SLT. Baasmudeliks võib olla nii Actros kui Arocs, vedada saab sellise autoga kuni 250 tonnini ulatuvaid koormaid.
Väljalaskegaasid on seejuures puhtad, Euro 6 ikkagi.
Kui on soovi minna aga rändama, aitab Mercedes-Benz Zetrose baasil loodud liikuv maja. Ainus miinus: selline maja maksab märgatavalt rohkem kui korralik vundamendile püstitatud elamu. Teisalt: ümbermaailmareisile tavalise koduga minna ei saa...
Veel vaatamist väärivat...
KOMMENTAARID