Saksamaa autotoojaid ühendava katusorganisatsiooni VDA (Verband der Deutschen Automobilindustrie) õhtusel koosviibimisel tehti teatavaks aasta veok, aasta kaubik ja aasta buss.
Ajakirjanikest koosnevate žüriide otsuse kohaselt jaotusid tiitlid nii:
- Aasta veok: Renault Truck T
- Aasta kaubik: Iveco Daily
- Aasta buss: MAN Lion's City GL CNG
Renault Truck T sai 25 ajakirjanikust koosneva žürii käest 129 punkti, selle tulemusega edestas ta teisele kohale tulnud veoautot DAF CF 48 puntiga. Kolmas oli Mercedes-Benz Atego 49 punktiga. Finaali jõudsid ka MAN D38 ja Iveco Eurocargo Euro 6.
Žürii otsuse kohaselt on just Renault T sel aastal enim mõjutanud autovedusid, seda eelkõige pakutava innovatsiooni, mugavuse, turvalisuse, sõiduomaduste, kütuse kokkuhoiu ja mõõduka ökoloogilise jalajälje kaudu.
Renault jaoks oli see kolmas Truck of the Year tiitel, eelmised pärinesid aastate tagant. Nii sai selle kõrge hinnangu esimesena Renault G260 / G290 1983. aastal ja AE Magnum 1991. aastal.
Aasta kaubiku valimisel tegi puhta töö Iveco Daily, selle auto juures rõhutas žürii eelkõige eelmise põlvkonnaga võrreldes tehtud hiiglaslikku arenguhüpet.
Nii pidid Iveco edule alla vanduma teisele kohale tulnud Mercedes-Benz Vito ja kolmandaks jäänud suur Ford Transit.
Iveco on võitnud tiitli ka korra varem, seda 2000. aastal. Sel aastal võitles parima kaubiku tiitli nimel 12 sõidukit.
Parima bussi tiitlit püüdsid sel aastal aga viis erinevat bussi, teiste seas ka gaasil töötava jõuallikaga ning hübriidjõuallikaga bussid.
Ning mõnevõrra oodatud kombel tehtigi ajalugu: esimest korda sai tiitli Bus of the Year endale gaasibuss, täpsemalt liigendbuss MAN Lion's City GL CNG.
Žürii esindajad tõid selle bussi tugevusena välja fakti, et lisaks surugaasile suudab see sõita ka biogaasi ja sünteetilise gaasiga, pakkudes nii väga väikest saasteainete hulka.
Samuti hinnati kõrgelt Lion's City sõidumugavust ning nutikaid lisasid, mille seas on näiteks elektriliselt kokku pakitavad istmed, mis võimaldavad bussi mahutavust vastavalt vajadusele muuta.
Ka pakub MANi liinibuss bussis sõitjatele kohtvõrgu kaudu pääsu internetti.
KOMMENTAARID