Saksamaa valitsuskabinet andis täna rohelise tule vastuolulisele plaanile, mis peaks viima teemaksu kehtestamiseni 2016. aastal.
Veidi rohkem kui aasta pärast peaksid kiirteede ja riigimaanteede kasutajad maksma Saksamaal teemaksu, mille aastane suurus ulatub kuni 130 euroni. Konkreetse maksusumma suurus sõltub sõiduki vanusest, mootori töömahust ja väljalaskegaaside puhtusest.
Maksu hakkavad tasuma nii kohalikud kui ka välismaised autojuhid, kuid sakslastel on lootust saada veidi makstud summast tagasi igaaastase teemaksu vähendamise arvelt.
Välismaalased maksavad aga ainult kiirteede kasutamise eest. Soovi korral võib maksu tasuda ka lühemate perioodide eest: 10 eurot 10 päeva eest ning 20 eurot kahe kuu sõiduõiguse eest.
Maksust on vabastatud mootorrattad, elektriautod, invaliidide sõidukid ning kiirabiautod.
Euroopa komisjon on juba avaldanud arvamust, et maksu kehtestamine sellisel kujul on diskrimineeriv ja läheb vastuollu Euroopa Liidu seadustega.
Nüüd peab maksuplaan läbima veel Saksamaa parlamendi, alles seejärel saab see seaduse jõu ning algab raha kogumine.
Nime "PKW-maut" all tuntud seadus peaks riigile aastas sisse tooma 3,7 miljardit eurot, sellest välismaalased annavad 700 miljonit.
500 miljonit eurot maksuraha on aga plaanis suunata tagasi teedevõrgu hooldamisse ja arendamisse.
KOMMENTAARID