Koos aasta algusega toob veoautotootja DAF veokitele terve rea kütusesäästu soodustavaid lahendusi, teiste seas ka nutika püsikiiruse hoidja.
Mudelitel CF ja XF kasutatav lahendus kannab nime „Predictive Cruise Control“. Tänu GPS-le oskab selline püsikiiruse hoidja maksimaalselt ära kasutada teekonnal ette tulevaid tõuse ja langusi, valides alati konkreetsetesse oludesse kõige paremini sobiva käigu ja kiiruste vahemiku.
Lisaks suudab süsteem kasutada ära ka auto enda kineetilist energiat, hoides nii täiendavalt kokku mootorikütust.
Kütust aitab säästa ka käigukasti töörežiim ECO, mis vähendab jõuallika pöördemomenti kümne protsendi võrra. Selline töörežiim on saadaval 1. kuni 11. käiguni, maksimaalse pöördemomendi saab aga tagasi ühe nupulevajutusega.
Veidi on muudetud ka mootorite MX 11 ja MX 13 konstruktsiooni, need on endale saanud uued efektiivsemad turbolaadurid ja uued nukkvõllid.
Suuremal mootoril on muudetud efektiivsemaks veel jõuallika õlitust ning võetud kasutusele kaheastmeline veepump. Väiksemal mootoril on muudetud õlitust, põlemiskambrite kuju, sissepritset ning jõuallika juhtprogrammi.
Kabiiniga Sleeper Cab varustatud CF-seeria veokid said endale aga uue aerodünaamikapaketi, lisaks hindab juhi sõidustiili mudelitel XF, CF ja LF abisüsteem Driver Performance Assistant (DPA).
Kõike need meetmed peaksid veokite keskmist kütusekulu võimaldama vähendada kuni viie protsendi võrra.
KOMMENTAARID