Daimleri kontserni kuuluv USA veoautotootja Freightliner esitles eile uut ideeveokit, voolujoonelise disainiga veoautot SuperTruck.
See sõiduk on ökonoomsem kui ükski teine veok USA-s: keskmine kütusekulu on vaid 19,3 liitrit sajale kilomeetrile. Selle näiduga on Supertruck 115 protsenti ökonoomsem kui võrdluseks kasutatud 2009. aasta seeriaveok.
Veoki kütusekulu näitajad fikseeriti Department of Energy (DOE) poolt läbi viidud reaalsete katsesõitude raames. Ühtlasi oli seesama organisatsioon ka projekti finantseerijaks.
Väikese kütusekulu saamiseks on tehtud tööd nii veoki ja tema haagise aerodünaamikaga kui ka muudetud ökonoomsemaks veoki jõuallikat.
Samuti jälgib elektroonika läbitava teelõigu tõuse ja langusi, kasutades nii maksimaalselt ära vabaveeremise võimalusi kütusesäästuks. Veokile olid paigaldatud ka äärmiselt väikese veeretakistusega rehvid, mis aitasid täiendavalt kütusekulu vähendada.
SuperTruck'i jõuallikaks on 10,7-liitrine 375-hobujõuline diiselmootor, mis on seotud elektrimootori ja automaatkäigukastiga DT12. Suurem osa veoki lisaseadmetest (kompressor, roolivõimendi jne) töötab elektriga, aidates nii veelgi vähendada kütusekulu.
Energiat püütakse ka väljalaskegaaside soojustest, samuti aitavad auto voolutarvet katta haagise katusel olevad päikesepatareid. Ka on veokil ekstrapikk tagasilla ülekanne: 2.28:1.
Auto ametlik esitlus leidis aset Mid-America Trucking Show raames. Et tegu on ideeveokiga, siis selle seeriatootmist ei plaanita, küll võivad sellel kasutatavad tehnoloogiad jõuda Freightlineri ja Mercedese seeriaveokitele.
KOMMENTAARID