Maanteeamet alustab alatest tänasest lubatud suurimate piirkiiruste tõstmist neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega riigimaanteedel, tänavu saab kiirusega 110 km/h sõita 125 kilomeetril.
Ka tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust ainult neljarajalistel eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherajalistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h.
Võrreldes möödunud aastaga tõstetakse piirkiirust Tallinna ringteel Luige liiklussõlmes ning Tallinn-Narva maanteel Haljala liiklussõlmes kokku 6 kilomeetri ulatuses.
Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernits rõhutab, et 2+2 lõikudel kiiremini sõitmine on võimalus, aga mitte kohustus. Kui juht näeb, et liiklusolud ei võimalda 110 km/h sõita, siis peab kiirust vähendama. „Näiteks, kui hoolimata ilmaennustusest juhtub, et mõnes kohas lumi või jää teel on,“ veenab Ernits sõidukijuhte teeoludega arvestama.
Käesolev aasta toob kaasa mitu olulist muudatust piirkiiruste tõstmisel: 1. märtsist kehtima hakanud ning majandus- ja taristuministri määrusega kinnitatud „Suurima lubatud sõidukiiruse suurendamise tingimused ja kord“ pöörab oluliselt rohkem tähelepanu lõikude liiklusohutusalasele analüüsile. „Määruse järgi tohib kiirust tõsta teelõikudel, kus kolmel viimasel aastal inimkannatanutega liiklusõnnetuste arv ei ületa keskmist,“ selgitab Maanteeameti liikluskorralduse osakonna juhataja Jaan Tarmak. Vastasel juhul tohib piirkiirust tõsta ainult siis, kui antud lõiku on võimalik liikluskorralduslike vahenditega ohutumaks muuta.
Maanteeameti analüüsis sellel kevadel kõikide lõikude liiklusohutuse seisukorda ning tegi võimalikult parima lahenduse, et neljarajalistel maanteedel saaks võimalikult suures ulatuses 110 km/h sõita, kuid seda mitte kellegi ohutuse arvelt. Ümberkorralduste planeerimisel otsiti lahendusi, mis võimalikult väheseid liiklejaid häiriks.
Probleemseid teelõike on kaks. Esimene neist Tallinn-Pärnu maantee Saue ja Ääsmäe vaheline lõik, kus keskmine liiklussagedus on ca 14 000 sõidukit ööpäevas ning lõigu ohutust saab oluliselt suurendada vasak- ja tagasipöörete sulgemisega. Tingimustele mittevastav lõik on ka Tallinn-Narva maanteel Võerdla ja Jõelähtme vahel.
Laagri ja Ääsmäe vahelisel 12-kilomeetrisel lõigul tõstetakse kiirust orienteeruvalt kuu aja pärast, kui vasak- ja tagasipöörded on suletud ning sõidukijuhid on jõudnud uue liikluskorraldusega harjuda. Lähiajal paigaldatakse maantee äärde teavitavad märgid. Maanteelt saab üldjuhul maha keerata Kanama või Jõgisoo viadukti kaudu, kuid Maanteeamet soovitab sõidukijuhtidel kasutada ka Jälgimäe teed.
Muudatus puudutab eelkõige ca 350 Saku valla Kanama ja Rahula küla elanikku, kelle teekond pikeneb Tallinnast koju sõites ning ka väiksemat osa Saue valla Jõgisoo küla elanikke, kelle teekond pikeneb linna sõites.
Kahel Tallinn-Narva maantee ja Tallinna-Tartu ühel remondilõigul tõstetakse piirkiirust alles pärast remonditööde lõppemist. Tallinna Narva maantee Valgejõe-Läsna remondilõigul algavad tööd 27. aprillil, sinnamaani saab ka sellel lõigul kiiremini sõita.
Möödunud aastal suveperioodil kehtis piirkiirus 110 km/h ühtekokku 115 km ulatuses, 2013. aastal 97 kilomeetril.
KOMMENTAARID