Võidusõidumeeskond Kamaz-Master esitles täiesti uue konstruktsiooniga võidusõiduveokit, millega minnakse starti 2016. aasta Dakari rallil.
Suurimaks uudiseks on see, et erinevalt Kamazi varasematest võidusõiduautodest, millel oli kabiin esitelje kohal, on uuel autol kapott ning kabiin on viidud tahapoole.
Just selliseid autosid on viimasel ajal üha rohkem Dakaril starivate veokite seas, seega proovivad ka Kamazi esindajad trendiga kaasas käia.
Väidetavalt on kapotiga autodel oluliselt parem kaalujaotus, eelkõige suureneb koormus tagasillale, see ulatub 55 või 56 protsendini. Sellise kaalujaotusega veok on liival paremini juhitav ning ka maandumine hüpetel on stabiilsem.
Kabiin ja kapott on seejuures laenatud Mercedese mudelilt Zetros (Kamaz on Mercedese veokitootmise partneriks Venemaal).
Koos kabiini asukoha muutumisega vahetati välja ka mootor, V-kujulise jõuallika asemel leiab kasutamist kuuesilindriline Caterpillari ridamootor, mille ettevalmistamisega tegeleb tšehhi firma Buggyra.
Hiljem plaanitakse võtta kasutusele aga saksa firma Liebherr kuuesilindriline jõuallikas, ettevalmistused selle mootori seeriatootmiseks Venemaal praegu käivad.
Veermiku doonoriks valiti КАМАЗ-4326.
Esialgu läheb 2016. aasta Dakaril starti vaid üks uus Kamaz, seda hakkab piloteerima Eduard Nikolajev.
KOMMENTAARID