Rootsi veoautotootja Volvo Trucks toob müügile robotiseeritud käigukastide perekonna I-Shift uue liikme: roomekäikudega käigukasti I-Shift.
Käigukastile lisatud uued, eriti suure ülekandearvuga käigud hõlbustavad raskeid koormaid vedavatel veokitel paigaltvõttu keerulistes tingimustes.
Uude käigukasti on võimalik lisada kuni kaks roomekäiku, see aga tähendab, et auto suudab paigast liigutada ja vedada autorongi täismassiga kuni 325 tonni.
"Roomekäikudega I-Shift pakub täiesti uusi võimalusi automaatkäigukastiga raskeveokitele kiiruse reguleerimiseks roomekäiguga aeglaselt sõites ja tagurdades. Juht võib vedada rasket koormat, muretsemata olukordade pärast, mis võivad tekitada kulukaid seisakuid," räägib Peter Hardin, mudelite FM ja FMX tootejuht.
Uute roomekäikudega suudab veok sõita eriti väikese kiirusega (0,5-2 km/h). See on suureks abiks täpsust nõudvatel manöövritel, näiteks ehitusplatsil ja hooldustöödel.
Ka hõlbustavad roomekäigud auto juhtimist ja paigaltvõttu raske koormaga keerulisel maastikul ja libedaga sõitmisel, nagu näiteks ehitusplatsidel, kaevandustes või metsas.
Roomekäikude kombineerimine tagasilla sobiva ülekandearvuga optimeerib mootori pöörlemissageduse suurel sõidukiirusel ning tagab maanteesõidul väiksema kütusekulu.
Kasutusalast sõltuvalt võib I-Shiftil olla üks või kaks roome-edasikäiku ja kaks või mitte ühtegi roome-tagasikäiku. Roome-tagasikäigud võimaldavad äärmiselt aeglast tagurdamist, mis on suur eelis ülimat täpsust nõudvate tagurdusmanöövrite korral.
Madalad roomekäigud on integreeritud I-Shifti käigukasti. Sellega kaasneva suure koormuse talumiseks on mitmed komponendid valmistatud ülitugevatest materjalidest, lisaks on selline käigukast tavalisest I-Shiftist 12 cm võrra pikem.
Roomekäikudega I-Shift on saadaval Volvo Trucksi 13- ja 16-liitrilistele mootoritele mudelitel Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH ja Volvo FH16.
KOMMENTAARID