Saksa autotootja Volkswagen esitleb veel käesoleval aastal uue põlvkonna tarbesõidukit Crafter, millest saab mitmekülgne abimees erinevatel elualadel töötajatele.
Erinevalt Crafteri eelmisest mudelipõlvkonnast, mis sündis koostöös Mercedesega, on uus auto Volkswageni enda arendustöö tulemus. Tootma hakatakse uut Crafterit Poolas.
Müügile jõuab Crafter viies versioonis: kaubik, tavakabiiniga, topeltkabiiniga, pealisehituseta veermik, kastiauto ja buss. Sõltuvalt kliendi soovist võib auto olla kas esi-, taga- või nelikveoline.
Kaubikut hakatakse pakkuma kolme kerepikkusega (5,98 kuni 7,39 meetrit), kolme teljevahe ja kolme kaubaruumi kõrgusega (2,34 kuni 2,8 meetrit).
Crafteri kandevõime ulatub variandist sõltuvalt 3,5 või 5,5 tonnini, maksimaalne täismass võib ulatuda aga kaheksa tonnini. Suurimat kaubaruumi pakub esiveoline pika ja kõrge kerega Crafter (18 kuupmeetrit).
Interjööris on lülitid, rool ja õhutusdüüsid identsed sõiduautodel pakutavaga, mootorite valik võetakse üle aga mudelilt Volkswagen Transporter T6. See tähendab 2-liitrist diiselmootorit EA288 ning seda tarbesõidukitele mõeldud variandis. Mootorit pakutakse nelja erineva võimsusega, 102 kuni 177 hobujõuni. Võimsamad kahe turboga mootorid (163 ja 177 hobujõudu) on kasutusel eelkõige tagaveolistel variantidel ning ka nelikveolistel mudelitel. Nelikveo tellimine lisab seejuures auto hinnale umbes 3000 eurot.
Sõltuvalt veoskeemist muutub ka mootori asend: kui esirattaveolisel autol on mootor risti, siis nelik- ja tagaveolisel Crafteril on mootor piki sõidusuunda.
Baaskäigukastiks on kuuekäiguline manuaal, alternatiivina pakutakse kaheksakäigulist automaati.
Aastas loodab VW müüa kuni 100 000 Crafterit, seda senise 50 000 asemel. Hinnatasemelt peaks uus Crafter jääma enam-vähem samadesse piiridesse eelmise mudeliga.
Müügile jõuab uus VW Crafter millalgi järgmise aasta alguses.
KOMMENTAARID