Täna alustatakse Adavere jalakäijate tunneli ja kergliiklustee töödega, mis lõppevad tänavu augustis.
„Ehituse eesmärk on jalakäijate ning jalgratturite liiklusohutuse taseme tõstmine. Samas on oluline ka riigitee nr 2 Adaveret läbiva lõigu piirkiiruse tõstmine kuni 70 km/h,“ rääkis ehitusvaldkonna juht Janar Taal.
Adavere alevikku läbiv lõik on 6. juunist 11. juulini suletud ning ümbersõit on korraldatud nii, et liiklejad saavad seisakuteta liigelda.
Tööd algavad Adavere mõisa pargis puude langetamise ja puude võrade piiramisega. 9. mail alustatakse jalgtee tunneli sademeveetrassi ehitustöödega ja 16. mail tee-ehituslike töödega. 6. juunist 11. juulini on liiklus suunatud ümbersõiduks Adavere aleviku Aia ja Pargi tänavatele. Tänu ümbersõidule saavad liiklejad sujuvalt ilma seisakuteta liigelda ega pea ehitusobjekti läbima.
Aasta keskmine ööpäevane liiklussagedus oli 2015. aastal selles lõigus 7090 autot ööpäevas, millest raskeliiklus moodustas ca 17%.
Adavere alevik on Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa riigiteega poolitatud. Ühel pool teed asub Adavere kool, tööstusala, kauplus ning tankla, kuid teisele poole jääb kogu elamurajoon. „Põhiline jalakäijate liikumismarsruut on elamuala ja kooli vahel läbi mõisapargi riigiteele, kus on reguleerimata ülekäigurada,“ lisas Taal.
Objekti projekteerija oli Novarc Group AS. Ehitustööde teostaja on GRK Infra AS, omanikujärelvalvet objektil teostab Infragate Eesti AS. Ehitust rahastatakse Maanteeameti eelarvest ja objekti maksumus on üle 1 180 000. Adavere lõigu ehitustööd on planeeritud lõpetada augustis 2016.
KOMMENTAARID