Aprilli teises pooles alustati ligi 10-kilomeetrise Koosa–Alatskivi lõigu ümberehitamisega, töödega tõstetakse liiklusohutust ja parandatakse üldist sõidumugavust.
Rekonstrueeritav teelõik läbib elava jalakäijate liiklusega Alatskivi alevikku. „Praegu puuduvad alevikusisesel lõigul jalgteed, mistõttu jalakäijad ja jalgratturid peavad liiklema sõidukitega samas ruumis,“ selgitab Maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taal. „Ehitustöödega rajatakse muuhulgas Alatskivi alevikku jalg- ja jalgrattatee koos tänavavalgustusega.“
Aovere–Kallaste–Omedu maantee on turismikoridorina olulise tähtsusega alternatiiviks Tartu–Jõhvi maanteele Aovere–Mustvee vahelisel lõigul. Järgmise kuue kuu jooksul ehitatakse 9,8-kilomeetrine teelõik tänapäeva nõuetele vastavaks. Uuendatakse bussipeatuseid ning tee pikiprofiili muutmisega parandatakse külg- ja otsenähtavust. Alatskivi alevikku rajatakse ka supluskoha parkla ning maantee ristumiskohta Kooli ja Lossi tänavaga ehitatakse ringristmik. Samuti muudetakse tolmuvabaks Alatskivi–Pala teelõik km 4,3–6,4.
Aovere–Kallaste–Omedu maantee km 20,8–30,7 liiklemisel peab arvestama, et teetöid teostatakse nii-öelda pool-poolega meetodil umbes 850 meetri pikkustel teelõikudel, millest tingituna võivad tekkida kuni 10 minuti pikkused seisakud.
Üldine kiiruspiirang on objektil 50 km/h ja töötsoonis 30 km/h. Ametlik tööaeg on argipäeviti kell 8.00–20.00 ja vajadusel teostatakse töid ka nädalavahetusel.
Elanikele on tagatud juurdepääs ehitusalale jäävate kruntide mahasõitudelt ja suurematest takistustest teavitatakse eraldi.
Leping tööde teostamiseks sõlmiti kolme osapoole vahel: Maanteeamet, Alatskivi Vallavalitsus ja AS Nordecon. Alatskivi Vallavalitsus rahastab osaliselt Alatskivi aleviku sisese valgustuse ning supluskoha parkla rajamist. Omanikujärelvalvet objektil teostab AS Taalri Varahaldus.
Tööd on planeeritud lõpetada 25. oktoobril 2016. Objekti kogumaksumuseks on üle 3,5 miljoni euro.
KOMMENTAARID