Alates eelmisest suvest on Maanteeamet katsetanud Eesti tee-ehituses uut kiirpindamise tehnoloogiat, mis vähendab oluliselt kiirusepiirangute aega pinnatud teelõikudel.
Maanteeameti lõuna regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Taali sõnul kasutatakse nõndanimetatud kiir- ehk ühe tunni pindamist selleks, et piirata kiirust teel võimalikult väikese aja jooksul ja vähendada nii liiklejate ajakulu.
Kiirpindamise puhul kehtestatakse teelõigul juba peale lahtise killustiku harjamist kiiruspiirang 70 km/h ning järgmise päeva keskpäeval võib pinnatud lõikudel sõita juba suurima lubatud maksimaalkiirusega.
Töövõtja kohustuseks kiirpindamisel on teostada lõigu pindamistööd, sh kõikide ajutiste piirangute ja lahtise killustiku eemaldamine alates pindamistööde algusest kuni esialgse liikluskorralduse taastamiseni, kolme tunni jooksul. Maksimaalne töötsooni pikkus tuleb valida vastavalt töövõtja võimekusele, kuid mõistlik on korraga ette võtta ca 500 meetrit.
Kiir- ehk ühe tunni pidamine on tavapindamisest kallim – praeguses võrdluses umbes 20-30 protsenti. Seega on seda tehnoloogiat mõttekas kasutada eelkõige suurema intensiivsusega teedel, samuti juhul, kui liiklus on selle häirimise vähendamiseks vaja avada kiiremini. Teisalt, kui otsustatakse sellist tehnoloogiat laiemalt kasutama hakata, väheneb maksumuste vahe kindlasti.
Maanteeamet on koostöös Üle OÜ-ga kiirpindamist teinud kaks korda: möödunud aastal Pärnumaal Pärnu–Rakvere–Sõmeru maanteel (km 42,7–43,2) ning tänavu Põlva–Reola maanteel (km 22–26 ja km 30–34). Tellija on saavutatud tulemusega rahul, reaalselt jõudis töövõtja 500 m lõigu ära pinnata ühe tunni jooksul, peale teekatte harjamist ei esinenud lahtist killustikku lõigul ning pinnatud lõik ei hakanud ka higistama. Selline metoodika õigustab end väga hästi asulates ja suure liiklusega maantee lõikudel, kus saab kiirelt töö teostada ja pärast tööde lõppu taastada varem kehtinud kiiruspiirang.
Pindamine on teekattele kulumis- ja ilmastikukaitsekihi ehitamine, mille puhul laotakse kattele vaheldumisi bituumensideainet ja sobiva terakoostisega kivimaterjali. Seejärel teostatakse teel rullimine.
KOMMENTAARID