Rootsi autotootja Scania esitles eile kahte uut veoautode perekonda, mis peaksid seniste mudelitega võrreldes olema ökonoomsemad ja efektiivsemad. Uued veokid kannavad mudelitähiseid R ja S.
Mõlema veoki puhul on rõhku pandud nende aerodünaamika parandamisele, väidetavalt on tegu kõige voolujoonelisemate seeriaveokitega maailmas. See aga tähendab kokkuhoidu kütusekulus. Lisaks uue disainiga kabiinidele saavad mõlemad veokid endale ka säästlikumad jõuallikad.
Scania mudelivaliku kõige suuremaks veokiks on mudel S. Selle kabiin on varustatud seadistavate spoileritega, mis vähendavad keeriseid kabiini ja haagise vahel.
Samuti on õhutakistuse vähendamise huvides kabiini välisdekoori elemendid üksteise suhtes väiksemate vahedega. Näiteks on esiklaasi servad kabiiniga samas tasapinnas ning välispeeglite kuju peaks pakkuma senisest väiksemat õhutakistust.
Lisaks on S-mudeli kabiini põrand täiesti sile, varem suutis sama pakkuda vaid Mercedese Actros Gigaspace.
R-mudel saab pea samasugused uuendused, kuid kasutab väiksemat raami kui S-mudel.
Scania jõuallikate valikusse kuuluvad mootorid, mille töömaht jääb 410 ja 730 hobujõu vahele. Seniste mootoritega võrreldes saavad need endale uued pihustid, muudetud kujuga põlemiskambrid ja efektiivsema jahutussüsteemi.
410-, 450- ja 500-hobujõulised mootorid on varustatud heitgaaside järelkäitluse süsteemiga SCR. Nende mootorite töömaht on 13 liitrit.
Alternatiiviks on 15,6-liitrine V8, mille võimsus on 520, 580 ja 730 hobujõudu. Nende mootorite heitgaaside puhastamise eest vastutavad nii EGR kui SGR.
Kõiki neid komponente testiti enne autode esitlust 10 miljoni kilomeetri vältel.
Juhti peaks rõõmustama senisest ruumikam interjöör, kus on senisest nutikam panipaikade jaotus ning parem nähtavus teele.
Uue põlvkonna veokeid on väidetavalt arendatud juba 10 aastat, sellesse on investeeritud 20 miljardit rootsi krooni.
Lisaks uudismudelitele jätkab Scania esialgu ka olemasolevate P-, G- ja R-seeria veokite müüki.
KOMMENTAARID