Maanteeameti eestvedamisel alustati eelmisel nädalal LED-kattehelkurite testimisega Tallinna – Rannamõisa – Kloogaranna maantee Türisalu tõusul.
"LED-kattehelkurid töötavad väikese päikesepaneeliga, igal kattehelkuril on kaks LEDi – üks mõlemale sõidusuunale. Päevasel ajal laadib aku täis ning hämardudes hakkavad kattehelkurid automaatselt tööle," selgitab Maanteeameti liikluskorralduse osakonna projektijuht Siim Vaikmaa. "Testlõik on Türisalu tõusu järskudes kurvides, kus km 21,0–21,4 on 32 LED-i ja km 22,2–22,4 on paigaldatud 8 LED-kattehelkurit."
LED-kattehelkurid on laialdaselt kasutusel Inglismaal, kuid Maanteeameti eesmärk on testida nende vastupidavust Eesti talvele – sahkamisele, naastrehvidele, soolale jne. "Talvel on küsimuseks ka piisava valguse olemasolu, et akud saaksid täis laaditud," lisas Vaikmaa.
"Testlõigul katsetatakse Inglise firma Clearview Intelligence tooteid, mille eelis tavapäraste kattehelkurite ees tuleb välja eeskätt käänulistel teelõikudel ning vihma ja udu korral, andes juhtidele pikema reageerimisaja tee profiili muutustega kohanemiseks,“ selgitab projektijuht.
LED-kattehelkurid paigaldas Warren Safety OÜ tee teljele puuritud aukudesse kahekomponendilise külmliimiga. Projektiga alustati 25. augustil 2016 ja esimestest tulemustest on võimalik rääkida 2017. aasta kevadel. Praeguste valgustingimuste juures hakkasid LED-kattehelkurid hästi tööle.
KOMMENTAARID