Daimleri kontserni kuuluv USA veoautotootja Freightliner toob 2017. aasta jaanuaris müügile uhiuue sadulveoki Freightliner Cascadia.
Tegu on ettevõtte kõige täiuslikuma sadulveokiga, mille suurimaks eeliseks konkurentide ees on senisest väiksem kütusekulu ning suurem juhiabi süsteemide hulk.
Auto voolujoonelisem kuju ning veermiku kallal tehtud arendustööd võimaldasid kütusekulu vähendada kaheksa protsendi võrra.
Seda ei saa nautida aga kõik Cascadia ostjad: seda võimaldav aerodünaamikapakett Aero või AeroX tuleb veokile eraldi tellida.
Jõuallikate valiku moodustavad Detroit Dieseli diiselmootorid DD13 ja DD15, mille nõrgemad versioonid pakuvad 400 hobujõudu.
Peamiseks käigukastiks, mida Cascadiale pakutakse, on Detrot DT12 automaatkäigukast, tagasilla ülekandearv on sõltuvalt kliendi soovist kas 2.28 või 2.16.
Märkimisväärsetest tehnilistest lahendustest pakutakse veokile täielikult valgusdioode kasutavaid tulesid ning turvapaketti, kuhu kuuluvad aktiivne pidurdusabi, sõidurea hoideabi ning nutikas GPS-i kasutav püsikiiruse hoidja.
Freightlineri esindajate kinnitusel on tegu ettevõtte ajaloo kõige täiuslikuma veokiga. Uue veoki arendustööd võtsid aega viis aastat ning sellele kulutati 300 miljonit dollarit.
Lisaks USA inseneridele lõid auto arenduses kaasa ka Daimleri spetsialistid Saksamaalt.
KOMMENTAARID