IAA Nutzfahrzeuge Volvo messiala kõige tähtsamaks sõidukiks ei ole seekord ükski seeriamudel, vaid hoopis kiirusrekordite püstitamiseks ehitatud Volvo Iron Knight.
Tegu on 2400-hobujõulise mootoriga veokiga, mis püstitas loetud nädalad tagasi uue kiirusrekordi, suutes saavutada 1000 meetri läbimise järel maksimaalkiiruseks 276 km/h.
See aga pole piir: veokit rekordsõidul piloteerinud Rootsi võidusõitja Boije Ovenbrink kinnitas auto24.ee uudistele, et kaks nädalat tagasi suudeti testisõidu käigus saavutada kiirus 286 kilomeetrit tunnis, kaugemas plaanis on aga jõuda 300 km/h. "See pole sugugi kaugel," kinnitas Ovenbrink.
Reaalses elus on Iron Knigh üllatavalt väike, olles oma kõrguselt pigem mahtuniversaali kui veoauto mõõtu. Ka seeriamudelilt pärit detailide hulk on napp: mootori plokk, ukselingid ja I-Shift käigukast. Ülejäänu on aga sündinud käsitöös ja vaid ühe eesmärgiga: püstitada võimalikult palju rekordeid.
Üks asi on Volvol veel korda läinud: väga nutikalt tehtud videod (meenutagem Jean-Claude van Dammet ja teisi legendaarseid videosid) on Volvo veokeid tutvustanud edukalt miljonitele.
Ka kiirusrekordi püsitamise video on saanud 4 miljonit klikki ja teinud Boije Ovenbrinkist kuulsuse. 65-aastase piloodi kinnitusel on tal selle üle vaid hea meel ja võimaluse korral annab ta oma panuse Volvo veokite populariseerimisse ka tulevikus.
Tavapärasemate mudelite tutvustamisel paneb Volvo seekord rõhku käigukasti I-Shift eeliste tutvustamisele. Roomekäiguga I-Shift käigukastiga varustatud 750-hobujõulise mootoriga Volvo FH suudab vedada kuni 325 tonni suuruse täismassiga veoseid.
Maksimaalselt raske koorma vedamist saab harjutada ka teise nurga alt: tuleb veduk teha võimalikult kergeks. Mida väiksem tühimass, seda suurem on veetav koorem. Volvo puhul märgib miinimumi number 5930.
Kõik veokitootjad tegelevad küsimusega, kuidas muuta veokid võimalikult efektiivseks. Volvo pakub näiteks klientidele kahe vedava tagasillaga veokit, mille kõige tagumise silla saab tühisõidu korral ülesse tõsta. Nii väheneb veeretakistus ja kütusekulu.
Seda veokijuhid ostaks: Volvo FH Perfomance Edition.
Loomulikult on Hannoveris esindatud ka Volvo bussitootmine. Siin on märgusõnadeks elekter ja hübriidjõuallikad. Imelik aas bussi katuse kohal on induktiivlaadimise süsteem.
KOMMENTAARID