Lõuna-Korea autotootja Hyundai tõi Hannoveri tarbesõidukite messile oma väikebussi H350 vesinikul töötava versiooni Hyundai H350 Fuel Cell Concept.
Korealased on võtnud oma vesinikul töötavalt linnamaasturilt ix35 Fuel Cell pärit tehnilised lahendused ja kohandanud need mikrobussi vajadustele ning võimalustele vastavaks.
Nii vesinikupaagid (mahuga 175 liitrit) kui ka autot reaalselt edasi tõukav elektrimootor (136 hobujõudu) on peidetud bussi põranda alla. See aga tähendab, et ei sõitjateruumi ega ka pagasiruumi maht vesinikubussil tavapärasega võrreldes ei vähene. Tavapärase sisepõlemismootori ruumi on hõlvanud aga bussi jõuallika tööks vajalik elektroonika.
Üks ebatavaline lahendus on vesinikubussil küll: elektrimootor on tagasilla kohal, samuti on tavapärasega võrreldes vastupidise asetusega (taha) suunatud differ. Nende kahe elemendi ühendamiseks on autol kobakas reduktor.
Kütusepaakide täitmine vesinikuga võtab aega 4 minutit, ühe tankimisega peaks buss olema võimeline liikuma kuni 400 kilomeetrit.
Auto maksimaalkiiruseks on 150 kilomeetrit tunnis.
Hyundai näitusealal olid esindatud ka kastiauto Hyundai Mighty ja sadulveok Hyundai Xcient, kuid väljaspool näitusesaale nende kohtamine on Euroopas väga suur õnn.
KOMMENTAARID