Rootsi veoautotootja Volvo Trucks esitles täna ideeveokit Volvo Concept Truck, tegu on esimese hübriidjõuallikaga magistraalveokiga.
Ökonoomne jõuallikas ja muudatused auto aerodünaamikas, veoki kaalu ning veeretakistuse vähendamine võimaldavad kütusekulu ja CO2 päästu vähendada umbes 30 protsenti.
Kõige põnevamaks lahenduseks on Volvo hübriidjõuallikas, mis kogub pidurdamisel ja mäest alla veeremisel tekkivat kineetilist energiat ja muudab selle elektrienergiaks. Nii saadud energia talletatakse auto akudes ja seda kasutatakse siis, kui veok liigub elektri jõul.
Ideeveok saab endale ka juhiabi süsteemi I-See uue versiooni, mis analüüsib veoki marsruuti ja otsustab sellelt saadud info põhjal, millal veok liigub diiselmootori jõul, millal aga elektrimootoriga. Ka annab süsteem infot selle kohta, millal tuleb koguda tekkivat kineetilist energiat.
Väidetavalt on magistraalvedude korral ligi 30 protsendil sõiduajast võimalik diiselmootor välja lülitada. See säästab viis kuni kümme protsenti kütust.
Lisaks on hübriidveok kuni kümne kilomeetri jooksul võimeline liikuma ka ainult elektri jõul, seda ilma saaste ja mürata.
Veoki hübriidjõuallika väljatöötamisel on kasutatud Volvo busse tootva haru poolt kogutud teadmisi ja oskusi. Ideeveok põhineb Volvo veoautol FH, selle sisepõlemismootoriks on Volvo D13 Euro 6 Step C.
Tõenäoliselt jõuavad eelkõige aerodünaamika, veoki kaalu ja veeretakistuse vähendamisega seotud lahendused ka Volvo seeriaveokiteni ja seda lähima paari aasta jooksul. Võimalik on, et sellega seotud uudiseid kuulutatakse avalikult 2018. aasta sügisel tarbeveokite messil IAA Hannoveris.
KOMMENTAARID